maakt geen hol uit of het slecht is voor het milieu. 't is nog steeds iets dat je moet doen en waar ge vooral niet lichtzinnig over moet gaan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenVoorrang van rechts is toch zeer slecht voor het milieu? Rij je rustig langs een weg waar je 50 mag, gewoon in 4de... mag je elke keer vertragen tot 20 km/h en weer optrekken. Wat is daar eigenlijk ooit de logica van geweest? Laat de straat die aansluit op de hoofdweg gewoon voorrang geven? Als het te druk is daarvoor lichten of een rotonde.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
- Likes 1
Comment
-
Iets anders waar ik mij al jaren aan dood kan ergeren, mensen die zonder verlichting aan rijden. Toch zeker met dat donker, miezerig weer. Nog steeds vele mensen die pas hun lichten aanzetten als het echt donker wordt. DRL's zijn in theorie mooi, maar in de praktijk gebeurd het toch regelmatig dat het al pikdonker is en mensen gewoon niet doorhebben dat ze zonder dimlicht rijden.
Ik heb al jaren geleden de gewoonte gekweekt om altijd mijn lichten aan te zetten. Je bent zo een pak beter zichtbaar voor de anderen op de weg.
- Likes 1
Comment
-
en zeker nu in deze periode. Lichten doet ge niet aan voor uzelf om goed te kunnen zien, maar dat de anderen u zien. Zeker grijze en zwarte auto's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDa's geen kwestie van perfect kunnen toepassen, het geeft gewoon verwarring. Ik zeg het, heel de stad is hier voorrang van rechts behalve 1 kruispunt. En daar gebeuren regelmatig accidenten. Plus je moet voor elke zijstraat afremmen. Al heel veel accidenten gebeurd door die voorrang van rechts.
Heeft niks met het verstaan van voorrang van rechts te maken, zo achterlijk zijn de mensen nu ook ni he.
Ik heb er gewoon een hekel aan dat ik voor elke straat moet stoppen waar 1 kans op tien toch niemand komt uitgereden, als men vlot verkeer wil, schaf die voorrang van rechts dan al is af. Ik zou ni graag gegrepen worden met de scooter door iemand die zijn voorrang van rechts neemt die ik door zijn snelheid niet heb zien aankomen, om dan nog in fout te zijn ook! Het is soms echt verschieten hoe snel ze bij u staan, soms moet je bijna helemaal stil staan om ze te zien komen ook, belachelijk! Meestal zijn diegene die achter u rijden nog ongeduldig ook, zoals reeds vermeld.
Comment
-
degene die dan zomaar zijn voorrang van rechts neemt is dan evengoed in fout: dubbele voorzichtigheid aan het kruispunt. Daarom rijdt ik met een dashcam rond. Als ik op de beelden kan aantonen dat die persoon zelfs niet naar mijn richting heeft gekeken dan heeft hij dat principe niet toegepast. En ge kunt erover neuten wat ge wilt, ge moet het toepassen. En als ge dat niet wilt doen, zult ge ooit de gevolgen moeten dragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendegene die dan zomaar zijn voorrang van rechts neemt is dan evengoed in fout: dubbele voorzichtigheid aan het kruispunt. Daarom rijdt ik met een dashcam rond. Als ik op de beelden kan aantonen dat die persoon zelfs niet naar mijn richting heeft gekeken dan heeft hij dat principe niet toegepast. En ge kunt erover neuten wat ge wilt, ge moet het toepassen. En als ge dat niet wilt doen, zult ge ooit de gevolgen moeten dragen.
Comment
-
Ge krijgt gevaarlijke toestanden op de weg door debielen die denken dat ze altijd voorrang hebben.
De voorrang van rechts afschaffen gaat daar echt niks aan veranderen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJuist, die voorrang van rechts trekt op geen kl###n. De ene straat wel, de andere niet. Hier is't stad volledig voorrang van rechts, behalve 1 kruispunt. Kunt u al voorstellen welk gevolg dat heeft... Gewoon hoofdwegen met zijwegen zou't simpelste zijn...
want net zoals jij aanhaalt, soms wel, soms niet DAT zorgt voor de problemen vandaag !
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenik ben VOOR vvr maar dan ook overal
want net zoals jij aanhaalt, soms wel, soms niet DAT zorgt voor de problemen vandaag !
Zo moeilijk is dat toch niet he.
Ik vraag me echt vaak af hoe sommige mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebbenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
- Likes 1
Comment
-
waar ik wel voorstander van ben is dat men op zijn minst de infrastructuur zo aanpast dat het overduidelijk is dat er een een straat van rechts aankomt. In 99% van de gevallen zie ik de straten, maar ben zelf al ettelijke malen verrast geweest door een straat van rechts waarvan ik initieel dacht dat het een oprit was. Er moet meer éénduidigheid komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenwaar ik wel voorstander van ben is dat men op zijn minst de infrastructuur zo aanpast dat het overduidelijk is dat er een een straat van rechts aankomt. In 99% van de gevallen zie ik de straten, maar ben zelf al ettelijke malen verrast geweest door een straat van rechts waarvan ik initieel dacht dat het een oprit was. Er moet meer éénduidigheid komen.
Comment
-
Ik kom voor het werk heel vaak op plaatsen die ik niet ken, toch maak ik bovenstaande nooit mee.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ik zal u eens langs een paar kruispunten nemen waar ge serieus gaat verschieten
Comment
-
Kan iemand me zeggen, los van ‘je moet het naleven’, wat het nut is van vvr?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Op grotere verbindingswegen kan voorrang van rechts voor verwarring zorgen omdat mensen er foutief van uit gaan dat zij op een hoofdweg rijden en dus voorrang zouden hebben.
Van die wegen werd dan ook reeds vaak een voorrangsweg gemaakt,
In stedelijk gebied en woonwijken waar straten eigenlijk 'gelijkwaardig' zijn, is voorrang van rechts echter zeer duidelijk en wordt er vermeden dat ongevallen zwaarder worden omdat juist door die voorrang van rechts de snelheid naar beneden moet. Indien er geen voorrang van rechts zou gelden, zouden vele bestuurders de snelheid namelijk opvoeren. Bovendien is het daar steeds duidelijk dank zij die regel wie nu eigenlijk voorrang heeft, want anders rijden ze alle twee tegelijk door, of ze staan wat op elkaar te wachten tot in der eeuwigheid.
Men zou dan ook op iedere hoek nog wat extra borden moeten plaatsen, en ik denk dat het overal al vol genoeg staat zeker?
Da's maar wat ik denk hé, ik kan natuurlijk verkeerd zijn.Last edited by Maurice P.P.; 13/11/2017, 13:58.
Comment
-
VVR is een klucht voor diegene die meer met iets anders bezig zijn ipv te rijden.
eergister kwam ik uit een straat met vvr. 3 wagens komen aangereden, de eerste kan mij al niet meer doorlaten maar vanaf hij gepasseerd is kruip ik naar voor om aan te geven dat ik voorang heb, meneer verschiet remt ffkes en rijd door. Je zou denken dat de 3de hare frank zou vallen, ze remt ook dus ik denk ik kan gaan , ik kijk nog eens naar rechts en begin te vertrekken. Maar madam besefte zich opeens dat het voorrang van links is en ze rijd door ,halvelings op het linkse vak om niet tegen mij te rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenKan iemand me zeggen, los van ‘je moet het naleven’, wat het nut is van vvr?
Comment
-
Hoofdbanen altijd voorrang, geen voorrang van rechts in dorpen. Zijbanen moeten altijd voorrang verlenen. Op kruispunten met 4 of meer ‘armen’ altijd voorrang geven aan de baan met het meeste verkeer. Desnoods komen ze maar een paar dagen auto’s tellen.
Waar het echt te druk zou worden om in te voegen, rotonde of lichten.
Nu ken ik wegen waar je voorrang moet geven aan boerenbaantjes waar 20 auto’s op een hele dag uitkomen, maar als je niet remt loop je altijd risico op een ongeval in fout. Waarom moeten die pietluttige zijstraten voorrang hebben? Milieu-technisch is het beter als 1 auto 30 seconden moet wachten om in te voegen, dan wanneer elke auto die passeert sterkt moet vertragen en weer optrekken om die 1e auto te laten invoegen zonder wachten.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
Comment