Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Hoofdbanen altijd voorrang, geen voorrang van rechts in dorpen. Zijbanen moeten altijd voorrang verlenen. Op kruispunten met 4 of meer ‘armen’ altijd voorrang geven aan de baan met het meeste verkeer. Desnoods komen ze maar een paar dagen auto’s tellen.

    Waar het echt te druk zou worden om in te voegen, rotonde of lichten.

    Nu ken ik wegen waar je voorrang moet geven aan boerenbaantjes waar 20 auto’s op een hele dag uitkomen, maar als je niet remt loop je altijd risico op een ongeval in fout. Waarom moeten die pietluttige zijstraten voorrang hebben? Milieu-technisch is het beter als 1 auto 30 seconden moet wachten om in te voegen, dan wanneer elke auto die passeert sterkt moet vertragen en weer optrekken om die 1e auto te laten invoegen zonder wachten.
    Rood lichten? Dan krijg je toestanden zoals in Wilrijk/putte/bonheiden/mechelen/... elke 500 meter mag je 2 min wachten ook al rij je constant rechtdoor...
    En rotondes krijgen ze moeilijk aangelegd. Zo gingen ze er eentje aanleggen op de leuvensesteenweg in Hever (boortmeerbeek). Ze hebben een huis platgelegd en dan beseft, dju hier is te weinig plek voor een rotonde groot genoeg voor al het verkeer aan te kunnen... nu hebben ze die lichten nog slechter afgesteld om de ongevallen te vermijden die gebeurden door de oorspronkelijk slecht afgestelde lichten.

    Comment


    • Ja man, hier zitten een hoop verkeersdeskundigen samen!
      Niet te geloven dat al de verkeersproblemen nog niet zijn opgelost met zoveel talent hier op 't forum.

      Ze zullen hier rap eens een nieuw én uiteraard veel beter verkeersreglement gaan maken zie!

      Comment


      • Er is niets mis met de voorrang van rechts. Oké op sommige plaatsen is het wat ongelukkig, maar daar kunnen ze perfect een mouw aan passen door er een voorrangsbord te zetten. Schaf het af en je gaat wat meemaken vrees 'k. Al die boerenbaantjes al dan niet verhard bijvoorbeeld.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Er is niets mis met de voorrang van rechts. Oké op sommige plaatsen is het wat ongelukkig, maar daar kunnen ze perfect een mouw aan passen door er een voorrangsbord te zetten. Schaf het af en je gaat wat meemaken vrees 'k. Al die boerenbaantjes al dan niet verhard bijvoorbeeld.
          Inderdaad. Sommigen zouden het kind met het badwater weggooien...

          Comment


          • Er wordt tegenwoordig geen rekening meer gehouden met vvr. Hoe dikwijls ik wel niet gelijke een slome aan een kruis of T-punt moet komen aangereden. Ik kan hier in mijn gemeente gemakkelijk elke dag mijn voorrang nemen en ergens tegenaan botsen. Er zijn er dan nog bij die je bekijken alsof jij een overtreding begaat. Rolling Eyes.


            Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Op het moment dat bijna iedereen de oude voorrangsregels onder de knie had, kwamen de nieuwe ... we zijn uiteraard weer vertrokken voor een aantal jaren.

              Comment


              • Feit is wel dat er nog velen zijn die zich niks aantrekken van de voorrang van rechts. Had ik die gisteren in de stad notabene genomen, t was er goed op. Kan het wel niet laten om er tot heeel dicht tegen te rijden dan zodat ze toch verschieten.

                Comment


                • zo doe ik het ook: zo dicht mogelijk tegen het kruispunt komen dat het voor degene die de voorrang negeert haast ongemakkelijk wordt
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    zo doe ik het ook: zo dicht mogelijk tegen het kruispunt komen dat het voor degene die de voorrang negeert haast ongemakkelijk wordt
                    Welkom bij de club!
                    En een groot deel van die pipo's slalomt dan nog voor uw neus, druk gebarend of ge misschien een vijs kwijt zijt...
                    Volgens de kerk kunt ge onwetend niet zondigen, maar in het verkeer geldt dat niet zeker?

                    Comment


                    • Ja zo moet ik het hier ook altijd doen. Hier op het T-punt moest dan nog eens een bus op zijn remmen gaan staan of de kwibus had daar opgezeten i.p.v. van op mij.
                      We lijken het hier precies wel altijd over dezelfde chauffeurs te hebben.


                      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                        Volgens de kerk kunt ge onwetend niet zondigen
                        Vandaar dat de kerk zelf niets liever deed dan te zondigen met onwetenden ?

                        Comment


                        • Ja, da’s allemaal goed en wel Maurice, lichtjes denigrerend reageren, maar:

                          Wil je me aub eens uitleggen wat het nut van voorrang van rechts is?

                          Waarom niet 1 baan voorrang geven en de andere ondergeschikt maken?

                          Wat is het al dan niet bewezen voordeel van voorrang van rechts? Eerlijke vraag!
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • @Jakkel: wat is er mis met boerenbaantjes? Je laat de kleinere weg altijd voorrang geven op de grotere weg. Het lijkt me gewoon zo onlogisch dat iemand die rechtdoor aan het rijden is, moet remmen en iemand moet doorlaten die op die baan aansluit...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Ik geloof dat het in Spanje zo is ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                @Jakkel: wat is er mis met boerenbaantjes? Je laat de kleinere weg altijd voorrang geven op de grotere weg. Het lijkt me gewoon zo onlogisch dat iemand die rechtdoor aan het rijden is, moet remmen en iemand moet doorlaten die op die baan aansluit...
                                Er bestaan ook wegen/kruispunten die even breed zijn... .

                                Comment


                                • Akkoord, maar daar zou ik de drukste weg (desnoods een dagje auto’s tellen) voorrang geven, en de minder drukke weg laten wachten.

                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Akkoord, maar daar zou ik de drukste weg (desnoods een dagje auto’s tellen) voorrang geven, en de minder drukke weg laten wachten.
                                    Realistisch blijven hé. Dan moet je overal borden gaan plaatsen, zelfs bij de meest belachelijk kleine en haast onbereden, zelfs onverharde wegen.

                                    Comment


                                    • Ze kunnen gewoon voorrangswegen maken he...
                                      Nu je het zo zegt, zie ik er al 1 reden voor: er is geen alternatief.

                                      Onverharde wegen zouden in mijn boekje nooit voorrang hebben.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                        Onverharde wegen zouden in mijn boekje nooit voorrang hebben.
                                        Die hebben nu, tenzij aangegeven, ook nooit voorrang op een verharde weg. Maar er bestaan ook onverharde wegen die mekaar kruisen.

                                        Comment


                                        • Veiligste is bij twijfel volle gas geven en op de linkerkant van de baan gaan rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X