Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten

    Mooie vooroordelen die je daar hebt over elke persoon die gewoon een beetje vlot wil doorrijden. Nu ja, dat jij regelmatig te maken krijgt met verkeersagressie zegt al genoeg. Ik vrees echter dat je hier op een forum met autoliefhebbers geen gelijkgestemden gaat vinden, misschien eens rondhoren op seniorennet
    Daarom noemt het ook vooroordelen. Zoals jij dan direct over seniorennet begint. Maar dit zegt dan weer meer over jouw pubermentaliteit dan over die van mij. Nu gelijkgestemden zoek ik niet. Ik ben geen meeloper en mooiprater zoals velen. En is het niet erg gesteld met de mensen dat als je je aan de wettelijk maximumsnelheid houdt dat je dan veel verkeersagressie tegen komt? En toch is het bewijs er dat je door als een gek rond te rijden geen seconde tijdwinst hebt. Ik noem het niet vlot rijden want want wie zigzaggend iedereen voorbij steekt rijdt niet vlot maar egoïstisch. Ik herinner mij van de week nog zo een zwarte BMW M4 (P82). Gewoon onverantwoord in volle verkeersdrukte bezig. Maar ik weet welk beroep hij uitoefent en hij zich almachtig voelt. Met een ego van hier tot in Tokio maar geen nagel om aan je-weet-wel te krabben. Het opgenomen filmfragment zou velen aan de destijds gefilmde BMW op de E313 dat toen ook het nieuws toen heeft gehaald doen denken. Maar dat op het internet smijten zou hij nog graag hebben en hij zou me financieel proberen kaal te plukken. Dus die mediabelangstelling gun ik hem niet. Nu wie ben ik? Ook maar de zoveelste persoon die van zijn leven zoveel mogelijk wil profiteren.

    Maar de kilometerheffing, de snelheidsbegrenzers en veel meer (traject) controles zijn dringend nodig. Voor elke vorm van gemotoriseerd vervoer.En dat hebben wij duidelijk aangetoond.

    Edit : alle gebruikte wagens werden eerst gekalibreerd en gecontroleerd. Zo was bijvoorbeeld op de digitale teller 93 km/uur effectief 90 km/uur. En was 72 km/uur effectief 70 km/uur. In alle wagens stond ook een continue GPS meting met aflezing van de effectieve snelheid. Dus reden we 70 km/uur dan was dit ook effectief 70 km/uur. Zelfs meerdere keren kunnen zien op de snelheidsmelders die op bepaalde plaatsen langs de wegen staan.
    Last edited by ; 21/11/2017, 15:51.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
      Het is in’t weekend mogelijks NOG erger op de baan dan op weekdagen.


      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Vroeger was het nog 'kalm' op de baan in het weekend. Maar da's ook al een jaar of 20 gedaan.
      Is ook niet moeilijk gezien de evolutie van 1 auto per gezin naar meer auto's dan gezinsleden...

      Comment


      • Gelukkig stoppen ze nu met in het middelbaar gratis rijlessen te geven

        Comment


        • Als ik me aan de limieten hou heb ik echt nog nooit verkeersagressie meegemaakt hoor Publisher. Maar echt vrachtwagens gaan hinderen zodat ze kilometerslang naast mij moeten rijden, heb ik ook nog nooit gedaan.
          Ik vraag me echt af hoe je erbij komt dat er zoveel agressie is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
            Gelukkig stoppen ze nu met in het middelbaar gratis rijlessen te geven
            Dat waren enkel theoretische lessen toch ?

            Comment


            • Ja, maar het was wel een faciliterende opstap naar iedereen een rijbewijs en dan een auto.
              Zijn zaken die de overheid niet moet sponsoren imho, onderwijs klaagt nu al steen en been over te weinig geld (soms terecht maar dit is een andere discussie)

              Sommige scholengroepen hebben ook eigen rijscholen (KTA) waar leerlingen goedkope(re) lessen konden volgen

              Comment


              • Ah ja, zo bedoel je. Ik dacht dat je de kwaliteit van de opleiding in vraag stelde

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                  Zowel bij de Laguna die ik hiervoor had als bij de Espace is de afwijking 4 km/u (zowel bij 50, 70, 90 en 120).
                  Van de Renaults daarvoor zou ik het niet (meer) weten.
                  Vrij nauwkeurig dus, ik gebruik bijna altijd de begrenzer en stel die dus in op max. toegelaten +4. Laatste boete voor snelheid is al méér dan 2 jaar geleden, was toen vergeten de begrenzer lager te zetten.
                  Ik rij eigenlijk ook 9 op de 10 keer puur op Waze + limiter (cruise control).

                  In een zone 50 wordt dat dan bijvoorbeeld 55 km/h op Waze, aangezien je toch met 6 km/h correctie zit (ik neem 1 km/h marge). Dat is dan ongeveer 60 op de teller is. Zelfde modus operandi in zone 30/70/90. Autostrade meestal de CC op 130 (= 127 werkelijk).

                  Laatste fanmail van de befaamde dienst onmiddellijke inningen is ondertussen ruim een jaar geleden.
                  Last edited by ; 21/11/2017, 17:26.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Als ik me aan de limieten hou heb ik echt nog nooit verkeersagressie meegemaakt hoor Publisher. Maar echt vrachtwagens gaan hinderen zodat ze kilometerslang naast mij moeten rijden, heb ik ook nog nooit gedaan.
                    Ik vraag me echt af hoe je erbij komt dat er zoveel agressie is.
                    Hinderen? Staat er ergens in de verkeerswetgeving dat het verboden is om op een weg waar je maximum 70 km/uur mag je niet 60-65 km/uur mag rijden? Of dat je op een autosnelweg op het rechtse vak niet 90 km/uur mag rijden? Als ik 90 km/uur rij en een vrachtwagen komt tegen 90,5 km//uur er aan gereden en wil toch nog inhalen? En al het achterliggend verkeer moet in de remmen gaan. Wie hindert dan wie? Maar wat er met dit experiment werd aangehaald is dat vrachtwagens niet zouden mogen inhalen en allemaal op het rechtse vak zouden moeten blijven. Met respect voor afstand en de nodige ruimte latend op op- en afritten. En kom nu niet zeveren over tijdswinst of economische verlies. Dat is al lang aangetoond dat dit niet klopt. Neen het imago van "ik heb de grootste dus ik mag meer en ze zullen wel voor mij opzij gaan" moeten ze in de kiem smoren. Duidelijkere en strengere wetgeving met hogere boetes en veel sneller en voor een veel langere periode intrekken van het rijbewijs. Ook voor beroepsdoeleinden. Ook de Zaakvoerders mee straffen door ze mede verantwoordelijk te stellen. Zo zullen ze hun werknemers ook zelf beter controleren en sanctioneren bij een inbreuk op de verkeerswetgeving.

                    Ik vind wel dat je duidelijk een dromerig type bent. Dus als je je aan de limieten houdt heb je nooit last van een bumperklever? Want dat is ook een vorm van verkeersagressie. Of rij je misschien enkel op veldwegen en dit wanneer er niemand anders in de buurt is? Ik geef iedereen de uitdaging : rij bij gewoon wegverkeer aan de wettelijke maximum snelheden en je hebt constant bumperklevers.

                    Comment


                    • Ik vind dat jij nogal snel zegt hoe iemand is ... n'een dromer.

                      Ik constateer enkel geen last te hebben van agressie. Maar als je vrachtwagenchauffeurs echt begint te kloten omdat het wettelijk mag...

                      Ge zijt ook ni verplicht er iemand tussen te laten op de snelweg wanneer die de oprit neemt. kunt er gelijk ne klootzak inderdaad blijven naast hangen en lachen omdat hij er niet op kan. Er bestaat nog altijd zoiets als galant zijn.

                      Net als een deur open houden voor de persoon die na je komt. Maar dat wordt ook minder en minder gedaan... Je bent het immers niet verplicht.

                      Wellicht voel jij je zeer snel geintimideerd in het verkeer. Er rijden zotten, maar om nu te zeggen dat men u gedurig aan van de baan wil rijden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                        Gelukkig stoppen ze nu met in het middelbaar gratis rijlessen te geven
                        ze geven geen rijles, maar verkeerles
                        en die is niet gratis, want de school betaalt dat
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ge zijt ook ni verplicht er iemand tussen te laten op de snelweg wanneer die de oprit neemt. kunt er gelijk ne klootzak inderdaad blijven naast hangen en lachen omdat hij er niet op kan. Er bestaat nog altijd zoiets als galant zijn.
                          hoffelijkheid is enkel van toepassing als je dit veilig kan doen. Vergeet niet dat als gij naar de linkse rijstrook komt ge in feite een manoeuvre doet en dus uw voorrang weggeeft aan die op het linkse rijvak. Als er dan iets mocht gebeuren, dan zijt gij in fout, hoe galant ge ook moogt zijn. Ik zie genoeg hoe andere chauffeurs toch maar stoten uithalen, zelfs los voor iemand gaan inrijden op de linkse rijstrook om het verkeer van de oprit op de autosnelweg te laten komen. Ik heb het hier al dikwijls gezegd, maar wie moeite heeft om op de autosnelweg te geraken doet iets grondig fout. Als een leerling het al zelfstandig kan na de derde rijles, stel ik me wel die vraag.

                          Ge passeert een bordje dat je voorrang moet geven op de oprit, dus wat is daar nu zo moeilijk aan?
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • En waarom zou ge dat niet veilig kunnen doen, beetje gas loslaten is meestal voldoende om die vrachtwagen erop te laten. Eens seinen met je lichten dat hij ertussen mag, krijg je steeds een bedankje voor. Geen agressie hoor.

                            Comment


                            • de vrachtwagen achter u apprecieert dat vaak niet

                              ge moet uw voorrang niet gaan afgeven, 't is aan degene die erop rijdt om een plekje te zoeken. Als ge bij drukker verkeer, in één keer een pak trager begint te rijden om die van de oprit er tussen te laten, gaan die achter u zich daar vaak niet aan verwachten. Ge kunt wat anticiperen door al op voorhand iets meer plaats te laten zodat er een auto of vrachtwagen tussen kan. Maar daar houdt het bij mij op.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Wie zegt een pak trager, ge moet zelfs niet remmen. Zoiets zie je van ver aankomen. Maar er zijn er die het inderdaad niet willen doen en star voor zich uitkijken. Ge kunt ook een vak opschuiven als het verkeer het toelaat. Is dat nu zo'n moeilijk maneuver?

                                Ge moet inderdaad wettelijk gezien nooit uwe voorrang afgeven, heb je volkomen gelijk in. Kan ik niks tegen inbrengen, enkel dat het jammer genoeg een mentaliteit aan het worden is van ieder voor zich en God voor allen.

                                Wees een heer in het verkeer, of is dit dan zo achterhaald?

                                Allé, ge moet is eerlijk zijn, ne camion kilometers lang naast u laten rijden en verbaasd zijn dat dienen mens lastig wordt. Zulke zaken doe ik absoluut niet en men zal mij niet zover krijgen dat ik dat wel ga doen. Men is niet op de baan om anderen te koeioneren.
                                Last edited by ; 21/11/2017, 18:39.

                                Comment


                                • Ik rij al 15 jaar alles op cc, net enkele luttele km's boven de max. toegelaten snelheid wat in werkelijkheid dus ook de effectieve snelheid mag zijn. Ik doe dit ook steeds in alle zones. En om mij niet heiliger voor te doen dan de paus kom ik er voor uit dat we wel eens de paardjes gebruiken die we onder de wielen hebben maar wel op momenten en locaties waar geen ander mens zich druk zal om maken.
                                  Ik kom eerlijk gezegd, en dan spreken toch over een boven gemiddeld aantal km's per jaar uit, haast zelden agressie tegen maar, het is er wel, af & toe een keer en méér dan vroeger, dat wel.
                                  Nu begrijp ik wel niet WAAROM mensen doelbewust trager gaan rijden op diverse wegen dan de toegestane max. snelheid. Goed, het mag maar WAAROM? Buiten het feit dat meer & meer mensen met hun smartphone bezig zijn in de wagen zijn ze ook niet bij de les tijdens het autorijden. Autorijden is een ernstige bezigheid wat mensen blijkbaar nog steeds niet beseffen.
                                  Ik heb het hier al eens gemeld, een fenomeen van de laatste tijd is dat ze vrachtwagens gaan inhalen, soms op het uiterste linkse rijvak, eerst op hun rem gaan staan om vervolgens tegen net iets meer dan 90km/u die vrachtwagens in te halen. Als je dat begint te doen hoor je volgens mij echt niet thuis op de openbare weg en zou het beter aangewezen zijn om het openbaar vervoer te nemen. Die mensen die dat doen merken ook totaal niet welke gevolgen dit heeft voor het achteropkomend verkeer, en daar moet dan nog geen tussen zitten die sneller rijdt dan het max. toegestane maar gewoon 124 rijden. Idem dito trouwens met de vele clowns die op hun rem gaan staan tijdens het gebruik van hun Coyote.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                                    ze geven geen rijles, maar verkeerles
                                    en die is niet gratis, want de school betaalt dat
                                    Je bedoelt de belastingbetaler.
                                    En het zijn wel degelijk theoretische rijlessen met het oog op het behalen van een voorlopig rijbewijs


                                    Comment


                                    • Ik denk dat mensen die zoveel met agressie geconfronteerd worden eens moeten nadenken hoe dat komt. Als er zoveel kwaad op je zijn in het verkeer, moet dat een reden hebben.


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

                                        Je bedoelt de belastingbetaler.
                                        En het zijn wel degelijk theoretische rijlessen met het oog op het behalen van een voorlopig rijbewijs


                                        http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3012860
                                        het is verkeersles want in de 8 uur dat ze dat krijgen kunnen ze amper deftig uitleg geven. Een rijschool moet minimum 12 uur aanbieden en in die 4 uur extra kan er een heel pak meer informatie meegegeven worden. De slagingskans van hetgeen ze in het school kregen was dan ook laag, vooral als je direct na de lessen de test wou afleggen.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Wie zegt een pak trager, ge moet zelfs niet remmen. Zoiets zie je van ver aankomen. Maar er zijn er die het inderdaad niet willen doen en star voor zich uitkijken. Ge kunt ook een vak opschuiven als het verkeer het toelaat. Is dat nu zo'n moeilijk maneuver?

                                          Ge moet inderdaad wettelijk gezien nooit uwe voorrang afgeven, heb je volkomen gelijk in. Kan ik niks tegen inbrengen, enkel dat het jammer genoeg een mentaliteit aan het worden is van ieder voor zich en God voor allen.

                                          Wees een heer in het verkeer, of is dit dan zo achterhaald?

                                          Allé, ge moet is eerlijk zijn, ne camion kilometers lang naast u laten rijden en verbaasd zijn dat dienen mens lastig wordt. Zulke zaken doe ik absoluut niet en men zal mij niet zover krijgen dat ik dat wel ga doen. Men is niet op de baan om anderen te koeioneren.
                                          ge slaagt de nagel op de kop met te zeggen als je kan opschuiven. Ge moogt eens proberen in de ochtendspits op te schuiven. Daarom al voor de oprit wat meer ruimte laten tov uw voorligger zodat degene die de oprit oprijdt op een deftige manier maar gewoon moet opschuiven zonder dat jij moet gaan vertragen. Want het is net dat vertragen aan de opritten dat voor veel files zorgt. Ge moet uw snelheid op de oprit proberen gelijk te brengen met de snelheid op de autosnelweg. Daarvoor dient die oprit. Vrachtwagenchauffeurs krijgen van mij heeeeeeeeeeel veel krediet, een autobestuurder die probeert aan 60 km/h de autosnelweg op te rijden niet. Die maakt de situatie op die plek net heel gevaarlijk en heb ik liever achter mij op dat moment.

                                          En of ge last hebt van 'agressief' gedrag hangt veel van de auto af. Met de leswagen op regelmatige basis, met de eigen grote auto quasi nooit. Een groot postuur zal wat meer afschrikken zeker? En ook uw eigen definitie van agressief speelt een rol. Ik beschouw asociaal rijgedrag al heel snel als agressief rijgedrag. Zoals de chauffeurs die me bij in het inrijden van mijn oprit volle bak voorbij vlammen op de berm. Mijn overbuur moet om uit te kunnen rijden en te zien of hij wel kan doorrijden tot die plek rijden. Die mens moet maar eens juist uitrijden als zo'n zot komt doorgevlogen. Dat klasseer ik al als agressief rijgedrag.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X