Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Dat is toch echt een lelijk ding dat buiten het uiterlijk in grote lijnen totaal niks met het origineel te maken heeft.
    Bovendien willen ze de mensen doen geloven dat het een uitermate robuust ding was. (wat mechanisch wel klopte, hij kon -meestal- tegen een valletje)
    Blijkbaar is men vergeten dat destijds veel van die 3310's defect gingen in de waarborgperiode en Nokia (of hun service-centers) laconiek meedeelden dat het 'waterschade' was en de waarborg dus niet geldig... En ik zeg dit niet omdat ikzelf zo'n onding heb gehad, maar wel omdat ik er beroepshalve rechtstreeks mee te maken had.
    Trouwens, heeft Microsoft in 2014 Nokia niet overgenomen om in 2016 het overgrote deel van de werknemers te ontslaan en de naam Nokia terug te verkopen aan een pas opgericht Fins bedrijf?

    Veel "Nokia" zal er dus niet aan die nieuwe 'oude' telefoon zijn.
    Last edited by Maurice P.P.; 06/06/2017, 07:48.

    Comment


    • #62
      Seg Konrad, bij mij moet alles weldegelijk werken tijdens het rijden, anders zou ik dat zeker laten vrijschakelen.

      Niet vergeten dat er vaak een passagier naast je zit die een adres kan ingeven, terwijl je aan het rijden bent.

      Trouwens, mijn Fiat kan zelfs al sms'jes voorlezen en een adres ingeven doe ik gewoon via spraakcommando.

      Op GSM-gebruik controleert men al meer dan genoeg, collega van me mocht onlangs 110 Euro dokken omdat hij voor een gesloten overweg (handrem aan, auto in neutraal) even z'n GSM vastpakt om op het beginscherm van z'n iPhone (wie een iPhone gebruikt zal weten wat ik bedoel) de volgende track te selecteren.

      Blijkbaar zegt de wet dat je uw toestel niet mag 'vasthebben'. Dus als ik hem in een Brodit-clip steek, mag ik het scherm wel bedienen?

      Ik lees nu m'n sms'en en dringende zaken op m'n uurwerk of via de auto. Niet al rijden. Maar als je voor het rood staat en je weet dat het nog 15 seconden rood gaat zijn, zie ik er toch geen graten in. Maar ja, de wet zegt zoals zo vaak dat je als burger gewoon moet zwijgen doen wat de wet zegt. Nadenken mag niet meer.

      Mijn GSM, daar moet je trouwens afblijven. Ik wil 24/7 bereikbaar zijn, via mail, sms en telefoon. Al dat gemekker van vroeger was beter... ja, toen kon je een half uur stappen als je in panne stond.
      Lang leve de technologische vooruitgang toch wel.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • #63
        Je valt niet elke dag in panne he en dan eens een half uurtje stappen... t verzet je zinnen op zo'n moment
        Kan me niet voorstellen dat iemand zo belangrijk is, dat hij werkelijk steeds bereikbaar moet zijn. Laat ze maar streng controleren op gsm-gebruik achter het stuur. T zijn gelijk zatteriken als ge daarachter rijdt terwijl ze hun o zo belangrijke facebookpagina raadplegen.

        Comment


        • #64
          Mij ga je niet overtuigen. Ik ben niet belangrijk, maar ben graag altijd bereikbaar. En ik doe talrijke dingen met m'n GSM, gaande van elk uurtje de nieuwssites eens consulteren, tot meermaals per dag de laatste weerupdates bekijken, tot sport lezen, enkele fora consulteren, snapchat & whatsapp, bankieren, lijstjes maken allerhande, sms'en en chatten, bellen, navigeren (te voet), enorm veel foto's en filmpjes maken, dingen plannen en bevestigen, mails zowel privé als werk, ...
          Op gebied van technologie wil ik absoluut niet meer terug naar vroeger. Ik heb lak aan GSM-vrije uren/dagen...

          Achter het stuur de GSM gebruiken is niet gevaarlijk als je stilstaat voor een gesloten overweg lijkt me.
          Al rijdend wel, daar ben ik het dan helemaal mee akkoord. Maar ik vind handsfree bellen ook niet geheel zonder gevaar als je aan het rijden bent. Ik vind het probleem bij bellen niet het feit dat je de GSM vasthebt, wel dat je de aandacht niet meer op het rijden zelf hebt. Ik beperk me dan ook tot korte telefoons genre 'ben wat later' en inkomende oproepen die wat langer gaan duren beantwoord ik met 'ik bel je straks terug'.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Je valt niet elke dag in panne he en dan eens een half uurtje stappen... t verzet je zinnen op zo'n moment
            Da's waar, zelfs niet met een Renault.
            Voor de rest hebt ge gelijk.
            Mij zullen ze NERGENS betrappen terwijl ik mijn smoelenboekpagina bekijk; 'k heb er geen en 'k moet er geen hebben ook.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              ... en inkomende oproepen die wat langer gaan duren beantwoord ik met 'ik bel je straks terug'.
              Kan je net zo goed deze boodschap op je voice-mail zetten en nadien terugbellen... dan hoef je die oproepen niet te beantwoorden.

              Comment


              • #67
                Ik krijg (werkgerelateerd) vaak oproepen met nummers die ik niet ken, en dan is het handiger even te weten wie me probeert te bellen en afhankelijk van de urgentie kan ik zelf kiezen wanneer terug te bellen.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik krijg (werkgerelateerd) vaak oproepen met nummers die ik niet ken, en dan is het handiger even te weten wie me probeert te bellen en afhankelijk van de urgentie kan ik zelf kiezen wanneer terug te bellen.
                  Ik vind dit toch maar een drogreden hoor.
                  Als het écht dringend is, dan laat die oproeper toch een boodschap na... en als hij met een afgeschermd nummer belt en wil dat je terugbelt, dan zal die wel zijn telefoonnummer inspreken.

                  Van uw voice-mail krijg je netjes een SMS die uwe Fiat kan voorlezen... zodat je steeds weet wanneer iemand je nodig heeft.
                  Zo kan jij in alle veiligheid een parkeerplekje zoeken en terugbellen wie je wil.
                  Terwijl je dan netjes reglementair geparkeerd staat kan je tegelijkertijd snapchatten, liken, youtuben, instagrammen, weerberichten raadplegen (kan uwe Fiat dat niet?), voetgangersroutes plannen enz...

                  Comment


                  • #69
                    Mja, het risico van even handsfree op te nemen en kort te zeggen dat ik ga terugbellen is er eentje dat ik nog wel wil nemen zolang het niet verboden is.
                    Het heeft ook nog nooit tot ongevallen geleid. We mogen al zo weinig.

                    Mijn Fiat kan helaas (nog?) geen weerberichten raadplegen. Misschien iets voor een update!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • #70
                      Wat een onzin dat niet handsfree mogen bellen. Jullie vinden het blijkbaar leuk om files te creëren dan? Als je al niet meer handsfree mag bellen mag je ook niet meer met meerdere in een wagen zitten of zo? Of wel, maar er mag niet meer gesproken worden met je passagier naast/achter je? Ziet er mooi uit, langs de ene kant carpoolen promoten en langs de andere kant iedereen solo in een wagen...
                      Hoe bedenken ze het!
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #71
                        Inderdaad, een beetje gezond verstand gebruiken... met uw medepassagiers zitten kakelen, veranderen van radiozender enz... leidt ook af.
                        Dat kunnen we toch allemaal niet gaan verbieden?
                        Persoonlijk zal ik niet gauw aan een gesprek met medepassagiers deelnemen, soms een ja of nee of een korte reactie, meer niet.
                        Ik ben er te snel door afgeleid, weet zonder gps bijna nergens mijn weg en als ik dan moet luisteren naar al die zever van mijn passagiers, ben ik al gauw één of andere afrit voorbij.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Seg Konrad, bij mij moet alles weldegelijk werken tijdens het rijden, anders zou ik dat zeker laten vrijschakelen.

                          Niet vergeten dat er vaak een passagier naast je zit die een adres kan ingeven, terwijl je aan het rijden bent.

                          Trouwens, mijn Fiat kan zelfs al sms'jes voorlezen en een adres ingeven doe ik gewoon via spraakcommando.

                          Op GSM-gebruik controleert men al meer dan genoeg, collega van me mocht onlangs 110 Euro dokken omdat hij voor een gesloten overweg (handrem aan, auto in neutraal) even z'n GSM vastpakt om op het beginscherm van z'n iPhone (wie een iPhone gebruikt zal weten wat ik bedoel) de volgende track te selecteren.

                          Blijkbaar zegt de wet dat je uw toestel niet mag 'vasthebben'. Dus als ik hem in een Brodit-clip steek, mag ik het scherm wel bedienen?

                          Ik lees nu m'n sms'en en dringende zaken op m'n uurwerk of via de auto. Niet al rijden. Maar als je voor het rood staat en je weet dat het nog 15 seconden rood gaat zijn, zie ik er toch geen graten in. Maar ja, de wet zegt zoals zo vaak dat je als burger gewoon moet zwijgen doen wat de wet zegt. Nadenken mag niet meer.

                          Mijn GSM, daar moet je trouwens afblijven. Ik wil 24/7 bereikbaar zijn, via mail, sms en telefoon. Al dat gemekker van vroeger was beter... ja, toen kon je een half uur stappen als je in panne stond.
                          Lang leve de technologische vooruitgang toch wel.
                          Hij mocht zelfs zijn stuur niet loslaten... en moest eigenlijk de motor stil leggen...

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Je valt niet elke dag in panne he en dan eens een half uurtje stappen... t verzet je zinnen op zo'n moment
                            Kan me niet voorstellen dat iemand zo belangrijk is, dat hij werkelijk steeds bereikbaar moet zijn. Laat ze maar streng controleren op gsm-gebruik achter het stuur. T zijn gelijk zatteriken als ge daarachter rijdt terwijl ze hun o zo belangrijke facebookpagina raadplegen.
                            Waarom? iedereen heeft nen telefoon bij. de eerste de beste aanspreken en nen euro in zijn pollen duwen.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Mij ga je niet overtuigen. Ik ben niet belangrijk, maar ben graag altijd bereikbaar. En ik doe talrijke dingen met m'n GSM, gaande van elk uurtje de nieuwssites eens consulteren, tot meermaals per dag de laatste weerupdates bekijken, tot sport lezen, enkele fora consulteren, snapchat & whatsapp, bankieren, lijstjes maken allerhande, sms'en en chatten, bellen, navigeren (te voet), enorm veel foto's en filmpjes maken, dingen plannen en bevestigen, mails zowel privé als werk, ...
                              Op gebied van technologie wil ik absoluut niet meer terug naar vroeger. Ik heb lak aan GSM-vrije uren/dagen...

                              Achter het stuur de GSM gebruiken is niet gevaarlijk als je stilstaat voor een gesloten overweg lijkt me.
                              Al rijdend wel, daar ben ik het dan helemaal mee akkoord. Maar ik vind handsfree bellen ook niet geheel zonder gevaar als je aan het rijden bent. Ik vind het probleem bij bellen niet het feit dat je de GSM vasthebt, wel dat je de aandacht niet meer op het rijden zelf hebt. Ik beperk me dan ook tot korte telefoons genre 'ben wat later' en inkomende oproepen die wat langer gaan duren beantwoord ik met 'ik bel je straks terug'.
                              Nog erger: zelfs als mijn vrouw aan't telefoneren is vanop de passagiersstoel of zelfs maar wat facebook aan't kijken is probeert ze me er vaak in te betrekken. Zij is van dezelfde strekking als jij... De auto heeft een vergelijkbaar handsfree systeem met je tipo, dus daarvoor moest ik het niet laten.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                Inderdaad, een beetje gezond verstand gebruiken... met uw medepassagiers zitten kakelen, veranderen van radiozender enz... leidt ook af.
                                Dat kunnen we toch allemaal niet gaan verbieden?
                                Persoonlijk zal ik niet gauw aan een gesprek met medepassagiers deelnemen, soms een ja of nee of een korte reactie, meer niet.
                                Ik ben er te snel door afgeleid, weet zonder gps bijna nergens mijn weg en als ik dan moet luisteren naar al die zever van mijn passagiers, ben ik al gauw één of andere afrit voorbij.
                                ze beginnen ook altijd tegen je te zeveren als je net een plein met 7 toegangen moet doorkruisen...

                                Comment


                                • #76
                                  Met m'n Saab reed ik altijd op Black Panel en meestal zelfs radio uit. Autorit was toen het enige 'rustige' moment van de dag. In een auto moet je je concentreren op het verkeer en niet telefoneren of sms'en laten voorlezen oid.
                                  2.0 JTDm

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

                                    ze beginnen ook altijd tegen je te zeveren als je net een plein met 7 toegangen moet doorkruisen...
                                    Hahaha... da's nu ne keer 100 procent juist dat lol

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                      Hahaha... da's nu ne keer 100 procent juist dat lol
                                      Ja, en liefst dan nog zo van: "'t is de derde rechts, of nee, de tweede" en dan nog een ander die het het nog beter weet: "maar nee, 't is niet juist, ge moet aan de overkant zijn en daar is het de eerste of de tweede straat in, op die hoek waar die beenhouwer is, hebt ge 't gezien?."
                                      Terwijl je GPS zegt dat je rechts moet afslaan na 100 meter... en je ook nog eens goed moet uitkijken om tijdens de drukte juist voor te sorteren.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ik probeerde haar al het commando 'zwijg' te leren maar als ik dat zeg begint het nog maar te ratelen naast mij

                                        Comment


                                        • #80
                                          Het commando zwijg leert men het beste aan door het in het begin te combineren met een lichte tik.





                                          grapje he
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X