Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citaat van de 2de persoon : "Allee, er zijn 3 vakken, en dan, als er iemand in 't midden rijdt, dan zijn er eigenlijk nog maar 2 vakken over."
    Sterke argumentatie. Dus als die persoon dan rechts zou rijden, dan zouden er nog 3 vakken over zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten

Citaat van de 2de persoon : "Allee, er zijn 3 vakken, en dan, als er iemand in 't midden rijdt, dan zijn er eigenlijk nog maar 2 vakken over."
      Sterke argumentatie. Dus als die persoon dan rechts zou rijden, dan zouden er nog 3 vakken over zijn ?
      Schrijft er ook een:

'jamaar als ik op da rechts vak moet rijden dan is dat kei gevaarlijk want die kamions komen dan bumperkleven'

Als ge maar 85-90 per uur aan het rijden zijt wel ja, geit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        Dat ze hier meelezen is al veel langer duidelijk maar dat ze nog logisch gaan meedenken is toch nieuw.
        Het gaat er dan misschien eindelijk toch van komen en is de discussie hier toch niet voor niets geweest.

Vias, het instuut voor verkeersveiligheid en mobiliteit, stelt voor om de boetes voor middenstrookrijden op de snelwegen forst op te trekken, van 58 naar 118 euro.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Yep eindelijk... Ze gaven ook aan dat dit gevaarlijke situaties creeert en dat het verkeer vertraagt hierdoor. Ook lokt het rechts voorbij steken uit. Ze vinden het niet normaal dat de oorzaak minder bestraft wordt dan het gevolg. Zaten er vandaag weer een pak van die kiekens op de baan. Begrijp dat niet, de oprit nemen, niks voor hun en toch direct doorschuiven naar de tweede band. Om daar met de blik op oneindig te blijven rijden.
        Bij het laatste ongeval waarbij een vrachtwagen op een file inreed waren er veel die zeiden dat ze er zich niks van aantrekken en niet meer op de eerste band komen hierdoor. Tja, als ze zo ne schrik hebben, dat ze dan de secundaire wegen pakken... Enorm enerverend die middenvaksrijders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten

Citaat van de 2de persoon : "Allee, er zijn 3 vakken, en dan, als er iemand in 't midden rijdt, dan zijn er eigenlijk nog maar 2 vakken over."
          Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

Schrijft er ook een:

'jamaar als ik op da rechts vak moet rijden dan is dat kei gevaarlijk want die kamions komen dan bumperkleven'

Als ge maar 85-90 per uur aan het rijden zijt wel ja, geit.
          Heb nadien ook een paar commentaren gelezen...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als je die commentaren leest is het precies of je gegarandeerd sterft als je op het rechtervak rijd.

Comment

• Op het rechtervak rijden is dikwijls niet aan te raden. De doden bij ongelukken met vrachtwagens die de file te laat zien, zijn meestal wel de mensen die er met de auto letterlijk tussen zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Op het rechtervak rijden is dikwijls niet aan te raden. De doden bij ongelukken met vrachtwagens die de file te laat zien, zijn meestal wel de mensen die er met de auto letterlijk tussen zitten.
                aangewezen of niet, het is verplicht !!! net als 120 max rijden !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

aangewezen of niet, het is verplicht !!! net als 120 max rijden !!!
                  Je moet zo niet roepen, ik hoor je wel hoor. Als 't wat nerveus en druk verkeer is, met een grote kans op een file in de nabije verte en tijd, ga ik nooit naar 't rechtse vak tussen de vrachtwagens rijden. Als ik ooit suïcidale neigingen krijg wil ik het eventueel wel eens overwegen.

Comment

• Ken je dat type die "de onderwijzer" aan het spelen is op de autostrade en die tussen de camions die 90 rijden aan 130 voortdurend van rijstrook verspringt en alles in gevaar brengt? Iedereen met 2 hersencellen weet hoe dit verhaaltje middenstrookergernis gaat eindigen: iedereen altijd BLOKRIJDEN aan 90 km/u, dat is de enige veilige oplossing.

Comment

• waarom is dat onderwijzerke spelen? Als er ruimte is, dan ga ik gewoon opzij.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Je moet zo niet roepen, ik hoor je wel hoor. Als 't wat nerveus en druk verkeer is, met een grote kans op een file in de nabije verte en tijd, ga ik nooit naar 't rechtse vak tussen de vrachtwagens rijden. Als ik ooit suïcidale neigingen krijg wil ik het eventueel wel eens overwegen.
                        rechts rijden is verplicht waar mogelijk behalve bij hoge verkeersdensiteit. Oftewel in de fille ben je niet verplicht om je rechts te zetten. Daarbij een aanrijding langs achter door een personenwagen aan +120km/h is ook geen pretje, kan je je beter opsluiten in een kernbestendige bunker, dan vermijd je al een groot deel aan doodsoorzaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          waarom is dat onderwijzerke spelen? Als er ruimte is, dan ga ik gewoon opzij.
                          Wat is "ruimte" ? Als er 2 vrachtwagens achter elkaar rijden met een onderlinge afstand van 50m, ga je er dan efkes tussen rijden à 130 km/h ?
                          Want dat is volgens mij wat newlook bedoelt met "de onderwijzer".
                          Last edited by ; 04/12/2017, 14:56.

Comment

• ruimte = als ik de vrachtwagen zijn voorkant zie in mijn binnenspiegel en ik nog naar rechts kan zonder dat ik onmiddellijk terug naar links moet komen om de volgende vrachtwagen in te halen
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

rechts rijden is verplicht waar mogelijk behalve bij hoge verkeersdensiteit. Oftewel in de fille ben je niet verplicht om je rechts te zetten. Daarbij een aanrijding langs achter door een personenwagen aan +120km/h is ook geen pretje, kan je je beter opsluiten in een kernbestendige bunker, dan vermijd je al een groot deel aan doodsoorzaken.
                              Je hoeft het echt niet in het belachelijke te trekken hoor. Een vrachtwagen heeft een (veel) langere remweg dan een gemiddelde personenwagen (zeker die zwaar beladen gevallen), neem daar de veel hogere massa van de vrachtwagen bij en de dikwijls absurd korte tussenafstanden. Dat is bij een aanrijding achteraan op een personenwagen haast altijd gelijk aan een herleiding van de auto in een blok oud ijzer, onmiddellijk klaar voor recyclage. Lees de kranten erop na. Bijna elke week zie je wel van ergens te lande zulke gevallen.

Op een niet al te drukke open autosnelweg waar je in de verste verte amper remlichten ziet oplichten is het uiteraard niet meer dan normaal dat je volledig naar rechts gaat. Maar is je leven je wat lief, dan blijf je als 't wat drukker is met een hoop opgefokte en nerveuze chauffeurs best weg met je auto van dat rechtse baanvak, ook al is er dan soms best wel wat plaats tussen die vrachtwagens. Ik ken iemand van de brandweer van Antwerpen, regelmatig dat die met de grijze vuilzak de lichaamsdelen mogen gaan verzamelen bij ongelukken waar vrachtwagens bij betrokken zijn. Meestal ongelukken waarbij de vrachtwagen... op het rechtse baanvak... de file voor hem niet op tijd opmerkt. Eén voordeel, 't is een korte pijn.

Comment

• Ik begrijp ni dat je als vrachtwagenchauffeur niet op tijd een file kan opmerken... Ze zitten zo hoog, hebben het beste overzicht in het verkeer. Teveel met andere dingen bezig wsl en ook, hoe dicht sommige in u gat komen rijden! Weten die zelf niet dat ze een bepaalde afstand nodig hebben om tot stilstand te komen? Vrachtwagens, ik probeer er zover mogelijk van weg te blijven! Je leest idd ni anders van vrachtwagens die een file inrijden, verschrikkelijk moet dat zijn!

Comment

• Ik heb er ook altijd schrik van, d'r is al eens bestelwagen achter op mijn vorige auto gereden, ik mag er niet aan denken als dat een vrachtwagen is.
                                  Ben zo ook al enkele keren door een oranje licht gereden waar ik eigenlijk nog perfect kon stoppen, maar de vrachtwagen die achter mij reed dat niet zou hebben kunnen doen.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik weetni of er hier zijn die naar Alloo bij de Wegpolitie kijken? Welke gevallen er allemaal niet met die vrachtwagens rijden! Ongelooflijk! En voor de Wegpolitie alles behalve gemakkelijk om te communiceren want meestal spreken ze zelf geen Nederlands, Duits, Frans of zeer gebrekkig Engels! Komt er dan nog is bij dat, ook al is het Europees, de wetten in elk land nog is verschillend zijn...

Comment

heb ik ook niet geschreven dat je bij file tussen 2 vrachtwagens moet gaan rijden, maar als er op een gewone ochtend 500 m tussen 2 vrachtwagens is, mag je er gerust WEL tussen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Ik weetni of er hier zijn die naar Alloo bij de Wegpolitie kijken? Welke gevallen er allemaal niet met die vrachtwagens rijden! Ongelooflijk! En voor de Wegpolitie alles behalve gemakkelijk om te communiceren want meestal spreken ze zelf geen Nederlands, Duits, Frans of zeer gebrekkig Engels! Komt er dan nog is bij dat, ook al is het Europees, de wetten in elk land nog is verschillend zijn...
                                        maar ook totaal GEEN boete voor middenvaksrijders en wel voor wie rechts gaat inhalen :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Ik begrijp ni dat je als vrachtwagenchauffeur niet op tijd een file kan opmerken...
                                          Ik begrijp dat heel goed. Je moet gewoon eens kijken als je ze voorbijgaat. Ik denk dat 8 van de 10 aan het bellen zijn. En niet hands free. En dat zijn dan mensen die op de weg zijn als beroep, verschrikkelijk is dat. Dat combineren met veel te weinig afstand houden en voila.
                                          Last edited by TooTall; 05/12/2017, 10:40.
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X