Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tja, als met de auto gaan geen optie meer is, dan zal het wel metvde scooter moeten zeker? Of heb je nog andere mogelijkheden?

Dan wil ik nog effe inpikken op die 4/5 de, ik werk ook 4/5 de omdat het gewoon niet anders gaat. Ik kan het fysiek niet aan, zelfs die 4/5 de word stilaan te zwaar.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Tja, als met de auto gaan geen optie meer is, dan zal het wel metvde scooter moeten zeker? Of heb je nog andere mogelijkheden?

Dan wil ik nog effe inpikken op die 4/5 de, ik werk ook 4/5 de omdat het gewoon niet anders gaat. Ik kan het fysiek niet aan, zelfs die 4/5 de word stilaan te zwaar.
      Ah met de fiets. Heb nog ne citybike en ne mountainbike staan, zou ik eigenlijk ni erg vinden, want heb het vroeger ook altijd moeten doen toen ik naar school ging.

Ahja dat ze ons gewoon op een deftige leeftijd op pensioen laten gaan, dan zijn die 4/5 den ni nodig.

Ik kan het wel verstaan dat wanneer je kinderen hebt er ook extra wil thuis voor zijn, zou het ook erg vinden ze ni zien op te groeien, das de reden da ik eigenlijk geen kinderen heb, mijn luxe moet betaald worden en daar blijft jammer genoeg nog weinig tijd van over om voor kinderen te zorgen. Ik kom ook uit een gezin waarbij de mama thuis bleef als huismoeder, ik kan mij dus moeilijk voorstellen dat ik mijn kinderen bij iemand anders zou moeten doen. Als kind heb ik dus ook een fantastische jeugd gehad met een thuis waar ik altijd terecht kon en moeder waar ik altijd kon op rekenen, ik vraag het mij dan ook vaak af hoe de gezinnen van nu, waarbij de moeder en de vader fulltime gaan werken, dat nu gedaan krijgen? Bij de grootouders, in de opvang? Mijn ouders zou ik daarmee niet willen opzadelen, die zijn namelijk zelf blij dat we eindelijk het huis uit zijn en eindelijk is aan hunzelf kunnen denken, ze worden er ook ni jonger op... Mijn broers die hebben wel kinderen en die kinderen ja, die zitten meer ergens anders dan thuis, ook vaak bij ons ouders, die kinderen zijn natuurlijk ni anders gewoon en hebben nooit iets anders gekend.
      Last edited by ; 11/12/2017, 00:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
        Ahja dat ze ons gewoon op een deftige leeftijd op pensioen laten gaan, dan zijn die 4/5 den ni nodig.
        Het heeft natuurlijk niet altijd met ouderdom te maken dat iemand geen fulltime aankan he, er zijn ook heel vaak andere redenen, zoals bij mij.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Het heeft natuurlijk niet altijd met ouderdom te maken dat iemand geen fulltime aankan he, er zijn ook heel vaak andere redenen, zoals bij mij.
          Das ook waar, bij mijne collega ook het geval, kan het fysiek niet zo goed meer aan door een accident enkele jaren terug en op die leeftijd ander werk zoeken die minder belastend is is ook ni alles natuurlijk, als ge dan op die manier toch nog kunt blijven u werk doen dan vind ik da wel ok. Juist jammer dat zoals bij ons geen vervanging is om die 4/5'en op te vangen, en dat ze aan geen personeel geraken is volgens mij dikke zever. Ge kunt bij ons ne goeien boterham verdienen, als ge wilt natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Ohja, vroeger zaagde niemand en deed iedereen gewoon zijn werk, nu is het elke dag wel over iets zagen, ist ni over pensioen, tis over hun loon of zagen op de collega's dat ze weer is iets ni gedaan hebben terwijl ze eigenlijk zelf hun werk ni doen. Als ze beginnen zagen ben ik weg en moet zeggen da ik mij daardoor de laatste tijd beter voel. Laat ze maar zagen...
            Ja, het is erg tegenwoordig. Er zijn er zelfs die zagen omdat hun baas niet genoeg extra personeel in dienst neemt om de 4/5-den op te vangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ja, het is erg tegenwoordig. Er zijn er zelfs die zagen omdat hun baas niet genoeg extra personeel in dienst neemt om de 4/5-den op te vangen.

Comment

• 600+ km file en dan nog zijn er die gaan inhalen op 1 baansvakken om 5 km/uur sneller te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                  600+ km file en dan nog zijn er die gaan inhalen op 1 baansvakken om 5 km/uur sneller te rijden...
                  1.200 km ondertussen... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert

ik vraag het mij dan ook vaak af hoe de gezinnen van nu, waarbij de moeder en de vader fulltime gaan werken, dat nu gedaan krijgen?
                    Door alle twee 4/5 te werken los je al een deel op. ;-)
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ik zaag daar ni over, is gewoon een feit.

Comment

• Ja, en nu op weg naar 3/5...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Tuffers aan 15 km per uur die int midden van de weg rijden (het merendeel op zomerbandjes ), goed bezig! Deze morgen 7.45 opt werk geen last van de sneeuw gehad, om 16u wel een tien minuten werk gehad om auto sneeuwvrij te maken ( ik doe de sneeuw van mijn dak ook af, velen doen dit blijkbaar niet..) Normaal tegen 16.45 thuis, nu 16.45 afrit waasmunster, stonden er twee opleggers die er niet opgeraakte, konden er gelukkig tussen manoeuvreren, paar auto's durfden ook al niet en stonden ook vast. Dan nog een halfuur over 7 km gedaan met dank aan de 15km tuffers. Maar onderweg wel ruimte gehad voor wat gecontroleerde slippartijen
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Tuffers aan 15 km per uur die int midden van de weg rijden (het merendeel op zomerbandjes ), goed bezig! Deze morgen 7.45 opt werk geen last van de sneeuw gehad, om 16u wel een tien minuten werk gehad om auto sneeuwvrij te maken ( ik doe de sneeuw van mijn dak ook af, velen doen dit blijkbaar niet..) Normaal tegen 16.45 thuis, nu 16.45 afrit waasmunster, stonden er twee opleggers die er niet opgeraakte, konden er gelukkig tussen manoeuvreren, paar auto's durfden ook al niet en stonden ook vast. Dan nog een halfuur over 7 km gedaan met dank aan de 15km tuffers. Maar onderweg wel ruimte gehad voor wat gecontroleerde slippartijen
                            Heb vroeger ook winterbanden gehad, maar voor die paar dagen sneeuw int jaar is het mij niet meer waard om er terug aan te schaffen. Ik had ik iets meer grip met de winterbanden, maar om nu te zeggen...

Comment

• Winterbanden zijn geen sneeuwbanden.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Winterbanden zijn geen sneeuwbanden.
                                Waarin zit het verschil eigenlijk? Als mud and snow op staat, zijn dat sneeuwbanden? Of zijn sneeuwbanden eigenlijk spijkerbanden?

Comment

• lijkt me logisch dat sneeuwbanden spikes hebben
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Winterbanden zijn geen sneeuwbanden.
                                    3 setjes banden en ge kunt de seizoenen veilig door.
                                    Spikes is da ni meer voor op ijs? Ik vind dage in verse sneeuw toch meer grip hebt en me gewone banden daar ook wel door geraakt, als het platgereden is en nadien bevroren ja, dan moogt ge me gelijk welken band afkomen denk ik, tenzij me spikes dan.

Comment

• Denk dat spikes verboden is in vele landen nee?

Comment

• Ahja winterbanden is natuurlijk beter, ma je moet ze stockeren en elk jaar omwisselen, bij mij stak het op den duur tegen en ik wachtte ook veel te lang dat het al aant vriezen was en als ge dan banden moet zitten vervangen! Brrr! Heb nog geweest da ik in den donkeren bezig zat, aant vriezen en dan die velgen aant afkuisen, tof ze!

Als ik er echt door moet pas ik mijne rijstijl aan, als ik ni speciaal buiten moet ga ik het ook ni gaan opzoeken. Als het echt te slecht wordt voor met de scooter te gaan werken neem ik gewoon mijne mountainbike, daarmee rij ik overal door.

Dinsdag mijn vriendin naar het werk gevoerd me haren auto dan, had maandag zowa ne schrik opgedaan en moet zeggen da ik da eigenlijk wel is plezant vindt zo door de sneeuw rijden, das echt spelen met de gas, koppeling.

Gisteren mijne Mazda is buiten gehaald want die stond al een tijdje stil en om daarmee door de sneeuw te rijden, die is echt snel weg achteraan heb ik verleden jaar mogen ondervinden, zelf gisteren gewoon op nat wegdek aan een rondpunt was em even weg. Ligt da aan mij of zijn banden gladder door het lange stilstaan? Heb da nogal gemerkt als ik em buiten haal na een tijdje stilstaan dat de banden in begin precies gladder zijn, misschien het stof dat erop ligt? Nee ma kan het moeilijk geloven eigenlijk ma het voelt wel zo.

Comment

• Winterbanden ook groot verschil bij regen en lage temperatuur !

Comment

Working...
                                          X