Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    En weer een record gebroken dit jaar!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12...ar-voor-files/

Benneke Weyts gaat dat wel oplossen met overal verplaatsbare traject controle

Comment

• Ja ik verschiet daar eigenlijk ni van, hoeda de mensen tegenwoordig me hun auto rijden! Echt ni normaal en dan heb ik het vooral over vaak te traag rijden, optrekken, reageren! Ik rij nu dagelijks met de scooter naar het werk en ik zou sommige van de baan rijden me hun auto! Tegen 20 km/u door tstad, da kunt ge met de fiets ook! Alst groen wordt, vertrekt dan ook en blijft ni staan! Files hebben we alleen maar aan onszelf te danken, we zitten ook allemaal alleen in de wagen, belachelijk eigenlijk.

Comment

• Wat ik wel lachwekkend vind is die commentaren op HLN over mensen die met een grote auto rijden. Volgens hen zouden de files hierdoor langer worden . Net zoals degenen die afgeven op mensen die enkele meters afstand houden in de file zodat je stilletjes kan voortrijden ipv altijd te stoppen en te vertrekken. Mocht iedereen dit doen... de file loste zichzelf op

Comment

• Maar voor vandaag hopelijk geen ergernissen meer... Laatste dag van 't jaar, iedereen een veilige jaarsovergang toegewenst!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Maar voor vandaag hopelijk geen ergernissen meer... Laatste dag van 't jaar, iedereen een veilige jaarsovergang toegewenst!
            Idem

Auto 4 m + 2 m vrij vooraan = 6 m
            Auto 5.08 m + 2 m vrij vooraan = 7.08 m

Mocht iedereen een grote auto rijden, werden de files effectief 18% langer

400 km file zou dan 472 km worden…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Idem

Auto 4 m + 2 m vrij vooraan = 6 m
              Auto 5.08 m + 2 m vrij vooraan = 7.08 m

Mocht iedereen een grote auto rijden, werden de files effectief 18% langer

400 km file zou dan 472 km worden…
              Niet al te slimme redenering lol.... Dus je staat langer inde file te zien aan je triestige smiley.

De lengte bepaalt niet hoelang een file duurt, het vertrekken van de verschillende voertuigen wel. Met langer worden bedoelen ze uiteraard dat ze langer in de file gaan staan. Ah ja want een langere file zou langer duren.

Aan een rond punt staan 2 vrachtwagens rechts en zeven auto's links. Die zeven auto's zijn samen iets korter dan de vrachtwagens. De 'snelle' mensen zetten zich, je raadt het nooit... links. HLN publiek

Komt daar bovenop dat degenen die een afstand houden van 2 meter ervoor zorgen dat de file nog langer wordt. In plaats van zo vloeiend mogelijk te proberen rijden denken ze dat elke cm een gewonnen cm is. Als de file lichtjes in beweging is kan je perfect rijden zonder steeds te stoppen en te vertrekken. Tot ergernis van degene die niet nadenkt en vindt dat je zo kort mogelijk op je voorganger moet blijven om sneller de file uit te zijn .

Comment

• Prettig nieuwjaar iedereen!

En nieuwjaar wil zeggen.....tijd voor statistiek!

Mijn Skoda

Comment

• Deze morgen Renault met garageplaten (1-ZAW ...) van Kampenhout motors die het verkeersreglement niet kent en mij op een voorsorteerstrook letterlijk wou rammen. Proficiat Mijnheer u hebt de grootste. Het heeft prachtige dashcam beelden opgeleverd en u zal ook begrijpen dat dit niet echt mooie reclame voor uw zaak is. Anderzijds wie een Renault koopt mist wel een paar vijzen. Dus we zullen het bij uw simpele geest houden dat u graag mensen van de weg wil rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                    Anderzijds wie een Renault koopt mist wel een paar vijzen.
                    Dus... van de grootste groep autokopers is dus een hoek af: Renault is voor het derde jaar op rij het meest verkochte automerk in België?

Comment

• Sommige toch

Comment

Deze morgen Renault met garageplaten (1-ZAW ...) van Kampenhout motors die het verkeersreglement niet kent en mij op een voorsorteerstrook letterlijk wou rammen. Proficiat Mijnheer u hebt de grootste. Het heeft prachtige dashcam beelden opgeleverd en u zal ook begrijpen dat dit niet echt mooie reclame voor uw zaak is. Anderzijds wie een Renault koopt mist wel een paar vijzen. Dus we zullen het bij uw simpele geest houden dat u graag mensen van de weg wil rijden.
                        Alle weer ne camera held
                        Beste als je zo dikke ballen hebt dat je de mensen hier aan de schandpaal nagelt zonder dat zij zich kunnen verweren ben je echt ni goed bezig , je had die moeten laten stoppen en vragen wat zijn probleem was dan HAD je recht van spreken , en had je hem het verkeers reglement dat jij precies perfect toe past kunnen uitleggen .
                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Flikken worden hier door enkelen zeer hard verdedigd, maar ik heb er me net weer gigantisch aan geërgerd.

Autobestuurder parkeert fout, maar op een plaats die absoluut niet hindert (weg van straat, weg van fietspad, pleintje waar hij opstaat is ruim genoeg om nog een grote vrachtwagen door te laten) en blijft zitten terwijl vrouw snel bij apotheker van wacht gaat. Ik zat in mijn auto, te wachten (reglementair geparkeerd, want ik weet ondertussen wel waar de blauwhemden toe in staat zijn) en lokale politie rijdt voorbij. Wat doen ze?

- Net voor die foutgeparkeerde auto stoppen. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Dit is geen urgente of medische zaak. Staan we boven de wet als we een kepie ophebben? Parkeer reglementair!

- Uiteraard geven we die bestuurder een boete. Uitstappen en vragen “meneer, wil je de auto nu verzetten aub? Parkeren mag hier niet” en géén boete geven kan blijkbaar niet. Hoewel dat tweede pakken meer respect zou krijgen van mij en vele anderen.

Dus elke keer ik lees dat agenten topkerels zijn, moet ik toch eens lachen. Dit was nu zo een geval waar je als ‘agent met een bovengemiddeld iq’ toch het verschil kan maken? Waarom moet alles direct met boetes opgelost worden?

Ik blijf het zeggen, ik heb het er écht niet voor. Mannen hebben veel te veel privileges. Ik kan hen toch ook niet opschrijven, terwijl ze dezelfde fout maken. En als ik er heb over aanspreek moet ik waarschijnlijk nog oppassen voor smaad aan de popo.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Niemand zegt hier dat agenten topkerels zijn. Overal zitten rotte appels tussen, ook in mijn job, ook in uw job en dus ook bij de flikken. Alhoewel ik persoonlijk vind dat het de laatste jaren flink meevalt, het aantal 'zeikflikken' lijkt me flink gedaald te zijn. Ze hebben tegenwoordig meestal wel wat anders aan hun hoofd dan zich bezig te houden met zulke futiliteiten. Je weet ook niet wat precies de situatie daar was om zomaar zwart/wit te oordelen. Je moet ophouden met dat veralgemenen.

Comment

• Er was geen enkele reden om daar een boete uit te schijven. Ik ken de stad, de situatie ter plaatse, ben aan de bestuurder gaan vragen of hij een boete gehad heeft en ik ken de reputatie van de plaatselijke politie.

Ik mag niet veralgemenen, maar zie toch dikwijls mensen die zo’n aanvaringen met de politie hebben. Ik niet, da’s waar, maar ik leef heilig zoveel mogelijk regeltjes na (snelheid/parkeren/inhalen over witte lijnen) net omdat ik vet vertik een Euro op die manier aan de staat te geven.

Het ‘lijkt’ wel alsof men in vele gevallen (niet allemaal, da’s waar) uitgaat van ‘verstand eruit, kepie erop’ en dat is toch heel jammer - en telkens een gemiste kans om het respect bij de bevolking omhoog te krikken.

De politie moet vooral dienen. Niet repressief optreden.

Soit, overeenkomen daarover zullen we nooit.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Neeje... sorry Thimoty maar 'k heb daar ook andere ideeen over eigenlijk. Ik heb echt respect voor die mannen. Zullen wel enkele ambetanteriken tussen zitten, maar de ervaringen die ik had zijn altijd zeer positief geweest. Heb ze 2 keer na inbraak nodig gehad, 2 keer na ongeval in recht, heb eens een zatte fietser die in de Dender gevallen was geholpen en dan de politie gebeld omdat die kerel nog door wou rijden naar Ninove. Ze bleven heel vriendelijk met mij in contact terwijl ik hem achterna fietste en hebben tig keren gezegd dat als hij terug in het water reed ik zeker geen risico mocht nemen. Ze zijn dan langs het jaagpad gekomen met hun combi en hebben die man gewoon naar huis gebracht, zonder meer.
                                Moet ook rekenen dat die mannen van de plaatselijke politie hun 'klanten' ook kennen. Ik bedoel daarmee dat ze ook de gekken kennen die hier rondracen in de stad, zich nergens aan houden, de drankorgels, de druggebruikers enz. Misschien was het wel zo enen he. Want hier in't stad moet men wel repressief optreden om de orde een beetje te bewaren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Het ‘lijkt’ wel alsof men in vele gevallen (niet allemaal, da’s waar) uitgaat van ‘verstand eruit, kepie erop’
                                  ik stoor me er ook mateloos aan maar dat is op mijn werk ook meer en meer zo en eigenlijk zo opgedrongen van hogerhand.
                                  kan er dus wel inkomen dat mensen zich zo gaan gedragen
                                  lets have some more member berries

Comment

• Gisteren, kom aangereden op een kruispunt. Rechts komt een combi. De combi-helden doen teken dat ik mag doorrijden... (ik moest dus rechtdoor)

Maar niet met mij.
                                    Doe teken dat het een kruispunt is en zij voorrang hebben.

Blijkbaar viel hunne eurocent toen pas en kreeg een duimpje terug.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Dus... van de grootste groep autokopers is dus een hoek af: Renault is voor het derde jaar op rij het meest verkochte automerk in België?
                                      Nooit gesnapt dat als een fabriek van een automerk sluit de jaren erna deze als meest worden verkocht. Daarmee zeggende JA van de grootste groep simpele autokopers is een hoef af. En meer dan een hoek.

Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                      Alle weer ne camera held. Beste als je zo dikke ballen hebt dat je de mensen hier aan de schandpaal nagelt zonder dat zij zich kunnen verweren ben je echt ni goed bezig , je had die moeten laten stoppen en vragen wat zijn probleem was dan HAD je recht van spreken , en had je hem het verkeers reglement dat jij precies perfect toe past kunnen uitleggen .
                                      Op een weg waar je 70 km/uur mag en het vrij druk is ga ik niet als een zot zitten zigzaggen om die gast bij te blijven en tegen te gaan houden. Want die was goed bezig om frontaal op een tegenligger te gaan. Plus dat op dat vlak de zotte jaren voorbij zijn. Waar ik vroeger uitstapte en direct er op sloeg tel ik nu tot tien alvorens nog iets te ondernemen. Liever een cameraheld dan in de bak gaan te zitten.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ik heb echt respect voor die mannen. Zullen wel enkele ambetanteriken tussen zitten.
                                      Enkele? Ik denk allemaal. En normaal reageer ik niet meer op wat er over de smurfen wordt geschreven want mijn bloed kookt al als ik nog maar een smurf zie. En deze middag nog het mooie voorbeeld gezien. Flik in zijn dienstvoertuig komt op een weg van 70 km/uur met zwaailichten en sirene voorbij gevlogen. En twee kilometer verder zie ik hem bij hem thuis zijn brievenbus open doen en de post er uit halen. Dit was dus om 11.55 uur. Een uur later passeer ik er terug en komt hij vlak achter mij van zijn oprit gereden. En jawel zwaailichten op om terug naar zijn warme bureau te rijden. Dus ten eerste die flik gebruikte onterecht zijn zwaailichten en dit niet eenmaal. En ten tweede hij gebruikt zijn dienstvoertuig om 's middags even thuis te gaan eten. Maar durf geen hoe-kleine-ook fout te begaan want ze behandelen u als zijnde de grootste gangster die er rond loopt. Neen respect moet geen enkele van die gasten van mij verwachten, integendeel.

Comment

mijn bloed kookt al als ik nog maar een smurf zie.
                                        Tijd voor een nieuwe nickname: Gargamel!

P.S.: Rij jij met een 'Belgisch' product?
                                        Last edited by Maurice P.P.; 08/01/2018, 15:47.

Comment

Nooit gesnapt dat als een fabriek van een automerk sluit de jaren erna deze als meest worden verkocht. Daarmee zeggende JA van de grootste groep simpele autokopers is een hoef af. En meer dan een hoek.

Oh ow... g hebt een gevoelige snaar geraakt zie ik hierboven

Comment

Working...
                                          X