Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Normaal gezien kunt ge geluid toch ook gewoon uitzetten, ale dat kon toch bij de dashcam die ik in de C4 had steken.
    Kon wel alleen via de software op de computer, dus was niet makkelijk aan en uit te zetten op de dashcam zelf.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Normaal gezien kunt ge geluid toch ook gewoon uitzetten, ale dat kon toch bij de dashcam die ik in de C4 had steken.
      Kon wel alleen via de software op de computer, dus was niet makkelijk aan en uit te zetten op de dashcam zelf.
      Ja ? Zal daar morgen eens te goei op zoeken of dit mogelijk is. En moet ook een heel kleintje zijn dat onopvallend is... Dat men zo nog niets uitgevonden heeft dat je achter de grille kan inbouwen...

Comment

• Ja, zo achter de grille zou wel goed zijn dat je het niet ziet, maar denk dat het dan ook wel makkelijker vuil kan worden?

Er zijn wel genoeg mogelijkheden die vrij onopvallend zijn.
        Mijn IRoad IOne die ik in de C4 had zag je niet van buiten de wagen als je het niet wist.

Momenteel ben ik sterk aan het twijfelen wat ik zou nemen voor in de Megane.
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ja ? Zal daar morgen eens te goei op zoeken of dit mogelijk is. En moet ook een heel kleintje zijn dat onopvallend is... Dat men zo nog niets uitgevonden heeft dat je achter de grille kan inbouwen...
          Geluid kan inderdaad afgezet worden, maar zou dit net niet doen, kan altijd nuttig zijn ook bij een eventueel ongeval of bij agressie?
          Soms wel grappig als ik de beelden achteraf bekijk.Vooral de reacties van die van mij op mijn rijgedrag.

Comment

Blackvue DR650. Kleine cilinder achter de achteruitkijkspiegel, zie ik niets van. Kapje van de regen/licht sensor afgehaald, kabel erdoor getrokken tot in de headliner. Kapje terug geplaatst. Dan de kabel induwen in de headliner, langs de A-stijl naar de zekeringen. Optie om audio aan/uit te zetten via software of zelfs tijdens het gebruik denk ik (1 x drukken op de zijkant?) Bij het bekijken / exporteren van de filmpjes krijg je de optie om de audio niet mee te exporteren.

Oh en niets in de grille plaatsen. Bij een ongeval kan je fluiten naar je beelden denk ik. Zo hoog mogelijk op de ruit, en dan naar beneden richten zodat je zo min mogelijk lucht ziet en zoveel mogelijk grond om grote schommelingen in lichtinval te beperken.
            Mijn Skoda

Comment

• Ja, inderdaad, heb het gezien bij bol.com. Ziet er echt wel mini uit... maar die kabels

Comment

• Wat zijn je zorgen qua bekabeling? Bedoel je de aansluiting aan de stroom of het wegwerken van de laadkabel aan de camera?

Ik bedoel, als ik rij zie ik er niets van...Hier kan je het beter zien, de laadkabel gaat door het gootje naar de regen/lichtsensor met de camera voor Highbeam Assist. In dat plastic kapje heb ik een opening gemaakt van 2x2mm ofzo. Al de rest zit weggewerkt achter de headliner.

Last edited by TooTall; 30/01/2018, 17:04.
                Mijn Skoda

Comment

• Bij de C4 was mij IRoad ook mooi geplaatst achter de spiegel, maar bij de Megane nu is dat niet zo simpel, die heeft een veel groter stuk plastic (waar volgens mij camera's en sensoren achter zitten) rond de spiegel.

Comment

• Aah ja inderdaad, daar kan ik me iets bij voorstellen. Tsja dan moet je bijna aan de passagierkant gaan werken. Niet ideaal.
                    Mijn Skoda

Comment

• TooTall Je hebt dat inderdaad heel mooi weggewerkt, maar hiervoor moet je toch al handig zijn en iets meer weten over wat je waarop mag aansluiten hee. Moet dan nog meewerken met het contact van je wagen. Bij BMW hebben ze mijn Coyote ingebouwd en die moet ik nu ook niet meer handmatig aan of uit zetten. Na enkele minuten stilstand gaat die vanzelf uit. Vermits ik toch quasi nooit naar het schermpje kijk (luister enkel naar het geluidje voor vaste radar en trajectcontrole, mobiele flitser laat ik uitspreken) heb ik dit op mijn voorruit laten plakken, zo hoog mogelijk. Buitenkant zie je het haast niet. Ik kan het schermpje zien, enkel als ik de zonneklep naar beneden doe niet meer natuurlijk.
                      Edit: BMW heeft blijkbaar ook een dashcam in hun accessoirelijst, eentje voor en eentje achter. Cateye geloof ik.
                      Last edited by ; 31/01/2018, 14:32.

Comment

• Ja je moet inderdaad zeker zijn van de aansluiting. Een populaire optie is dit plaatsen, een "piggyback"-zekering. Je zoekt een zekering uit die enkel werkt bij contact aan (bijvoorbeeld je 12V aansluiting) en daar plaats je dan deze zekeringhouder in. Daarop sluit je dan de dashcam aan. Deze gaat dan automatisch aan bij contact aan, en uit bij contact uit. Sommige auto's hebben nog vrije zekeringhouders trouwens, is nog eenvoudiger. Voor een dashcam durf ik dat nog aan, natuurlijk moet je er geen waterkoker of microgolf aanhangen

Eventueel kan je zoiets ook wel laten installeren bij een verkoper van dashcams, ik dacht zelfs dat er ergens eentje op het forum zat hier?
                        Last edited by TooTall; 31/01/2018, 14:38.
                        Mijn Skoda

Comment

• Wtf is dat deze week, mensen van de baan proberen te rammen is precies de nieuwe nationale sport

Toen we daarstraks van Tessenderlo terug naar Hasselt reden kwam er ene met een camionet ons voorbij gevlamd over de pechstrook, die had ze ook niet allemaal meer op een rij.

Comment

Wtf is dat deze week, mensen van de baan proberen te rammen is precies de nieuwe nationale sport

Toen we daarstraks van Tessenderlo terug naar Hasselt reden kwam er ene met een camionet ons voorbij gevlamd over de pechstrook, die had ze ook niet allemaal meer op een rij.
                            Alleen deze week? Was vorige week ook al zo hoor...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                              Alleen deze week? Was vorige week ook al zo hoor...
                              Deze week was het toch wel heel extreem, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.
                              Ik heb de afgelopen 3 dagen 15 keer!!!! de remmen dicht moeten gooien om geen ongeval te hebben.

Comment

• Gas geven, dan zijde die gevaarlijke situaties sneller voorbij

Comment

• Zien dat ik terug een dashcam heb, dan stop ik niet meer, knal ik er gewoon op en kunnen zij opdraaien voor ale kosten.

Comment

Zien dat ik terug een dashcam heb, dan stop ik niet meer, knal ik er gewoon op en kunnen zij opdraaien voor ale kosten.
                                    Ook niet leuk he, je zit met een geaccidenteerde wagen, hebt heel wat achterna geloop, moet je wagen laten herstellen en dan hopen dat je het nadien niet meer ziet,... Winst haal je er niet uit.

Comment

Zien dat ik terug een dashcam heb, dan stop ik niet meer, knal ik er gewoon op en kunnen zij opdraaien voor ale kosten.
                                      Stoer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Stoer!
                                        Ik ken hier enen met een oud wrak dat zoiets effectief doet. Rijdt met een oud wagentje en herstelt hem altijd zelf met tweedehandse stukken. Die ziet dat als een bijverdienste .
                                        Heb hem er al eens op aangesproken dat het altijd een auto met mensen in is die hij aanrijdt. En ook dat het dikwijls voor die mensen een financiele opdoffer kan zijn.
                                        Ze moeten maar niet voor mijn wielen rijden zegt hem dan...

Comment

Ook niet leuk he, je zit met een geaccidenteerde wagen, hebt heel wat achterna geloop, moet je wagen laten herstellen en dan hopen dat je het nadien niet meer ziet,... Winst haal je er niet uit.
                                          Dat is ook wel waar ja. Maar ik heb een goede verzekering, eens alles gemeld heb ik daar geen werk meer aan.
                                          Wat de wagen betreft kan je idd best hopen op een total loss, als het toch een herstelling word, dan kunnen ze zien dat het goed gedaan is en je niks meer ziet, anders mogen ze opnieuw beginnen.

Natuurlijk is een ongeval proberen te vermijden altijd de beste oplossing, maar ook wanneer je dat doet kan het voor onaangename gevolgen zorgen.
                                          Stel, je rijd links, d'r komt iemand van rechts die je de pas afsnijd. Jij smijt alles dicht en probeert een uitweg te zoeken, je knalt in de vangrail en de auto achter jou knalt tegen jou op.
                                          De eerste auto waardoor dit alles gebeurde is reeds lang verdwenen en dan ben jij diegene die in fout word gesteld en kan jij voor alles opdraaien.

Comment

Working...
                                          X