Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Als de Meir nog vol loopt zal 't wel goed gaan in Antwerpen.

    Ge zijt nu onterecht kwaad op mij omdat ik niet meega in uw denkwijze. Begrijp niet waarom. Ik kan mijn persoonlijke mening nu toch niet plots gaan veranderen om je naar de mond te praten?
    Als het aan u ligt dan mogen er nog massa's auto's bijkomen. En die mogen ook nog overal komen. Allemaal de drukke regio's in, en lekker bumperen en aanschuiven. De realiteit is echter dat hier te weinig plaats is om die auto's nog allemaal op onze wegen kwijt te kunnen. Dat is geen mening, dat is realiteit. De cijfers spreken voor zich. Ik begrijp niet dat je die zomaar naast je neer legt.



    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Nu kom je zelf zeggen dat er alternatieven moeten uitgewerkt worden. Het is zo dat ze de auto's uit de steden geweerd hebben zonder deftig alternatief. Met de gekende gevolgen.
    Fout. Ze werken de auto uit de stad en werken tegelijkertijd aan een betere fietsinfrastructuur. Als er geen tot weinig auto's nog de stad inkomen, dan is er meer plaats voor andere weggebruikers. Dat is geen mening, dat is realiteit. Antwerpen is voor de fietser beter en veiliger bereikbaar dan pakweg 10 jaar terug. Ik weet waarover ik spreek, ik maal 10.000 km per jaar met de fiets af.



    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Dat het verkeer dicht slibt, ge kunt u daar in opjagen, lastig maken,... Nooit gezegd dat ik dat ok vind of tof vind. Net daarom dat ik het altijd die drukte vermeden heb. Ik moet er totaal niet van weten van die drukte eigenlijk.
    Ik ben voor de rust. Daarom bouwden wij ons leven op in het gat van Vlaanderen vlak tegen de Walen.
    Ge zegt dat dat niet gaat. Waarom niet ? Als het bij mij ging moet dat toch bij andere starters ook lukken ? Ook mijn vrouw vond snel werk op enkele kilometers van de deur.
    Het gaat niet alleen over starters. Ook over mensen die al aan het werken zijn en zich ergens gevestigd hebben. Ik woon ook heel rustig op den buiten en heb bewust dicht bij m'n werk gebouwd. Maar die plaats van tewerkstelling kan snel veranderen. En niet iedereen heeft de luxe om zich een vrijstaande woning op den buiten te permitteren hé, zeker jongeren niet!



    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Tegenwoordig staan GSM, Laptop, auto en loon op het verlanglijstje van een werkzoekende. Bij mij stond maar 1 ding op mijn lijstje: loon, zoveel mogelijk
    En de staat subsidieert in vele gevallen die kilometers. Ze investeren zelfs niet in een goed openbaar vervoer. Maar anderzijds lompweg de auto weren en dan verwonderd zijn dat alles mis loopt. En die fietspaden... jammer, maar ook die gaan niks oplossen aan de files tenzij een veiligere omgeving voor de (gelegenheids)fietser.
    Noem de niet-fietsers maar lui...Ik ga mijn vrouw iig niet netjes gekleed met haar veloke en drie kabassen voor haar werk door de regen naar haar werk sturen. Zelfs al geven ze er geld voor.
    Als 't goed weer is rijden ze nog met hun ottoke hoor, zelfs zonder kabassen, je moet geen persoonlijk voorbeeld aanhalen hoor. Maar hé, je wilt gewoon niet onder ogen zien wat er gaande is, en dat is spijtig. En goede fietspaden en een goede fietsinfrastructuur helpen wel om een aantal auto's van de baan te houden. Zeker met de opkomst van de e-bike.

    Comment


    • Ge legt precies graag woorden in de mond die ik niet uitsprak. Waar zeg ik dat er overal auto's mogen bijkomen ? En dat ze volop werken in Antwerpen stad om de auto's te bannen en alles op de fietsers te zetten, da's heel mooi. Als dat de leegloop en verloedering tegen gaat, de economie doet draaien, dan zijn ze toch op zeer goede weg?

      Ik zeg dat jij koos voor een hele drukke omgeving (niet je straat uiteraard maar je wijdere omgeving) en ik voor een rustige omgeving. Jij alleen maakte die keuze. Niemand heeft die keuze voor jou gemaakt. Maar dat het nu langs uw kanten druk is en er altijd files staan, da's heel jammer... maar dat kon je verwachten. Je kan mij moeilijk kwalijk nemen dat ik me 's morgens niet opjaag over een file die 80 km van de taalgrens hier staat.

      Dat jij een fervent fietser bent had ik al even door in het gesprek. Dat ge dat graag doet is ook weer uw zaak. Maar ge moet uw persoonlijke hobby niet opdringen bij anderen. Ten eerste zal je heel weinig mensen bereid vinden om 10.000 km per jaar te fietsen, laat staan 5.000 km (moet toch al wat kilometers afmalen vooraleer je effect zou zien op de snelwegen), ten tweede kan niet iedereen bezweet in een t shirtje en korte broek op zijn werk toekomen en dan zijn er nog mensen die bagage moeten meenemen van en naar het werk...

      Plots is mijn vrouw nu ook weer een persoonlijk voorbeeld ? Denk dat er veel dames netjes gekleed naar het werk gaan en er graag fris uitzien. Haartjes gekamd, beetje make up, een parfumke,... Zo een persoonlijk voorbeeld lijkt me dat niet te zijn. Ik vrees dat het ook weer een minderheid zal zijn van vrouwen die fietsend willen gaan werken.

      Wat heeft de luxe van een vrijstaande woning te maken met de plaats waar je je leven opbouwt ? Dat ontgaat me nu volledig. Dan koop je iets kleiner toch? Zeggen dat iets niet kan op voorhand, dat doen wijle hier ni zulle.

      T is te hopen dat de fiets de mobiliteitsproblemen toch oplost. In ieder geval... ik duim mee!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ge legt precies graag woorden in de mond die ik niet uitsprak. Waar zeg ik dat er overal auto's mogen bijkomen ? En dat ze volop werken in Antwerpen stad om de auto's te bannen en alles op de fietsers te zetten, da's heel mooi. Als dat de leegloop en verloedering tegen gaat, de economie doet draaien, dan zijn ze toch op zeer goede weg?
        Euhm, dat je tegen het bannen van de auto uit de stad bent, dan gaan er op termijn nog meer auto's de stad inrijden omdat er alsmaar meer auto's bijkomen. Onrechtstreeks zeg je dat dus wel.



        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik zeg dat jij koos voor een hele drukke omgeving (niet je straat uiteraard maar je wijdere omgeving) en ik voor een rustige omgeving. Jij alleen maakte die keuze. Niemand heeft die keuze voor jou gemaakt. Maar dat het nu langs uw kanten druk is en er altijd files staan, da's heel jammer... maar dat kon je verwachten. Je kan mij moeilijk kwalijk nemen dat ik me 's morgens niet opjaag over een file die 80 km van de taalgrens hier staat.
        We kunnen niet allemaal super rustig als u gaan wonen hé. Daar is geen plaats meer voor en ook daar heeft niet iedereen de centen voor. Mensen moeten dichter op mekaar gaan wonen want de bevolking blijft groeien. Ik heb het al gezegd, maar je leest er elke keer weer naast. Huizen in de dorpskernen worden vervangen door woonblokken met acht brievenbussen voor. Dat zijn minimum acht auto's extra... Een simpele realiteit.



        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Dat jij een fervent fietser bent had ik al even door in het gesprek. Dat ge dat graag doet is ook weer uw zaak. Maar ge moet uw persoonlijke hobby niet opdringen bij anderen. Ten eerste zal je heel weinig mensen bereid vinden om 10.000 km per jaar te fietsen, laat staan 5.000 km (moet toch al wat kilometers afmalen vooraleer je effect zou zien op de snelwegen), ten tweede kan niet iedereen bezweet in een t shirtje en korte broek op zijn werk toekomen en dan zijn er nog mensen die bagage moeten meenemen van en naar het werk...
        Hey gast, ik zeg toch niet dat iedereen 10..000 km per jaar moet fietsen?? Hou toch op met je simpele overdrijvingen. Gewoon voor (zeer) korte verplaatsingen, is dat nu zo moeilijk te vatten? En er bestaat ook nog zoiets als een e-bike, ook al enkele keren gezegd. Dan moet ge u niet in 't zweet rijden voor die paar km's... . Man man.



        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Plots is mijn vrouw nu ook weer een persoonlijk voorbeeld ? Denk dat er veel dames netjes gekleed naar het werk gaan en er graag fris uitzien. Haartjes gekamd, beetje make up, een parfumke,... Zo een persoonlijk voorbeeld lijkt me dat niet te zijn. Ik vrees dat het ook weer een minderheid zal zijn van vrouwen die fietsend willen gaan werken.
        Maar niet alles en iedereen hé. Alsof je make up naar de vaantjes is van wat fietswerk...



        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Wat heeft de luxe van een vrijstaande woning te maken met de plaats waar je je leven opbouwt ? Dat ontgaat me nu volledig. Dan koop je iets kleiner toch? Zeggen dat iets niet kan op voorhand, dat doen wijle hier ni zulle.
        Zucht. Bepaalde regio's zijn duur. Klein of groot. Een realiteit, geen mening.



        Comment


        • Gisteren eens de proef op de som genomen.

          M'n woon-werk ritje is een goeie 19km.
          Ik heb constant 10 km/h boven de snelheidslimiet gereden. 80 ipv 70, 60 ipv 50, 40 ipv 30.
          Op een stuk waar je eigenlijk perfect 90 kan rijden, heb ik dat ook gedaan.
          Constant zat er wel één veel te dicht in m'n gat te rijden.
          En heel de tijd halfweg links op de weg terwijl je eigenlijk het grootse deel niet kan inhalen tenzij de voorligger zowat in de berm gaat rijden.
          Als ze dan effectief hun richtaanwijzer gebruiken om te tonen dat ze willen inhalen, ga ik mooi aan de kant.

          Vanavond idem. Ik zat zelf vast aan 60 per uur achter een sliertje van een auto of 6-7 die achter een oude Peugeot Partner reed. Niet in te halen omdat die mens heel de tijd midden de weg reed. 10 km aan een stuk een BMW veel dicht achter me, heel de tijd zigzag.

          Eigenlijk niet echt een ergernis meer, ik begin het grappig vinden. Er zijn momenten dat ik me ook erger aan traagrijders, maar 1. heel de tijd irritant zigzaggen en kontkleven haalt letterlijk geen f*ck uit en 2. zelfs inhalen levert je in zo'n situaties amper tijdswinst op als je 100m verder weer aan 70 (sorry, 80) achter iemand zit.

          Bij deze is het er even uit.

          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • Jakkel, 'k ga het stil leggen zulle. Als je dingen gaat zeggen dat een woonblok van 8 eenheden ineens een toename betekent van 8 auto's en dat een realiteit noemt...

            T is hier gewoon het grote pro fietstopic geworden. Hopelijk zet de vooruitgang van de steden zich hierdoor ongebreideld door en moet de overheid zelfs niet gaan subsidieren om de steden terug vol te krijgen. Worden de files inderdaad korter hierdoor.

            Alhoewel ik nog altijd het meest geloof in het verkorten van de woon-werkafstand.

            We zien het wel evolueren hee ipv er u kwaad in te maken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Jakkel, 'k ga het stil leggen zulle. Als je dingen gaat zeggen dat een woonblok van 8 eenheden ineens een toename betekent van 8 auto's en dat een realiteit noemt...
              Ah neen?? Eén huis tegen de grond, op de grond waar dat huis stond komt een woonblok met acht wooneenheden. Dan zijn dat dat toch acht gezinnen ipv één gezin? Als we er van uitgaan dat een gezin één auto heeft, dan hebben acht gezinnen toch acht auto's?? Wat is er dan niet realistisch aan?



              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              T is hier gewoon het grote pro fietstopic geworden. Hopelijk zet de vooruitgang van de steden zich hierdoor ongebreideld door en moet de overheid zelfs niet gaan subsidieren om de steden terug vol te krijgen. Worden de files inderdaad korter hierdoor.
              Heeft niks met pro fietstopic te maken. Wel met een andere kijk op mobiliteit en een streven naar een mentaliteitswijziging in de manier van verplaatsen. We moeten afstappen van het gegeven om voor eender welke verplaatsing die auto te nemen, zeker in de dichetr bevolkte regio's. Ik ben helemaal niet anti auto, maar we moeten die auto wel anders gaan gebruiken.



              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Alhoewel ik nog altijd het meest geloof in het verkorten van de woon-werkafstand.
              Heel mooi in theorie. In de praktijk dikwijlsheel moeilijk te realiseren, zeker met tweeverdieners.

              Comment


              • Allé Jakkel... 1 woonblok erbij met 8 eenheden betekent dus 8 auto's erbij. Zo zou het rap gaan met de auto's in Belgie natuurlijk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Allé Jakkel... 1 woonblok erbij met 8 eenheden betekent dus 8 auto's erbij. Zo zou het rap gaan met de auto's in Belgie natuurlijk.
                  Amai, begint uwen euro nu pas te vallen?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                    Amai, begint uwen euro nu pas te vallen?
                    Jakkel... ge zijt ermee aan t rammelen he

                    Gij meent dat dus echt ? Dus ne groten blok van 45 appartementen betekent minstens 45 auto's ? Ja, zo zit binnenkort alles volledig vast natuurlijk.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66
                      Hoe nauw de fiets mij ook aan het hart ligt, de inspanningen die er vandaag zijn, zijn totaal onvoldoende. De voorzieningen zijn dramatisch. Ik weet niet waar je woont, maar kom eens een paar weken in de spits in Gent fietsen. Dat is halve zelfmoord. Zelf zal ik het blijven doen. Maar eigenlijk is het echt niet verstandig. Ja, het is milieuvriendelijk en zal files verminderen. Maar het is momenteel op geen enkel gebied gezond of veilig. Openbaar vervoer is ook belachelijk slecht van verbinding en frequentie. Moest de staat hier meer in investeren, meer mensen zouden het gebruiken.
                      Het is er niet op verbeterd hè.
                      Ge moet 4 ogen en 4 longen hebben.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                        Jakkel... ge zijt ermee aan t rammelen he

                        Gij meent dat dus echt ? Dus ne groten blok van 45 appartementen betekent minstens 45 auto's ? Ja, zo zit binnenkort alles volledig vast natuurlijk.
                        Tuurlijk meen ik dat. Wat is er verkeerd aan die opvatting?

                        Comment


                        • Tuurlijk is die opvatting verkeerd he... van waar komen die auto's dan ?

                          Dat zijn gewoon 45 mensen die verhuizen. Aantal auto's stijgt daardoor natuurlijk niets hee
                          Last edited by ; 27/02/2018, 21:56.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Tuurlijk is die opvatting verkeerd he... van waar komen die auto's dan ?
                            Die auto's komen van die gezinnen misschien? Ben jij zo of doe je alsof?

                            Ik ga u een voorbeeld geven van hier in 't dorp. Op de plaats van deze blok stond enkele jaren terug één huis!

                            Tel de appartementen nu maar hé. Ik dacht dat het zo'n 16 wooneenheden zijn. Of denk je dat die 16 gezinnen gezamenlijk één auto delen misschien?


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                              Dat zijn gewoon 45 mensen die verhuizen. Aantal auto's stijgt daardoor natuurlijk niets hee
                              Bevolkingsgroei is u duidelijk onbekend. Op 30 jaar tijd is de bevolking in m'n dorp met de helft gestegen. Nog niet??

                              Comment


                              • Daarentegen zijn de sociale woningen hier niet zo ver van toch van 120 naar 60 appartementen gegaan. Ze hebben van 2 appartementen 1 gemaakt, aja, want de mensen in de jaren 60 waren kleiner he, de gezinnen ook LOL
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • T zou nogal rap gaan he op die manier

                                  Hoe meer appartementen ze bouwen, hoe meer auto's erbij komen... Dat zou nogal wat zijn he. Ge begrijpt toch dat die mensen gewoon van bvb de stad naar dat blokske komen en al een auto hadden die ze gewoon meenamen.

                                  Gelijk uwe voorbeeldfoto, op een paar jaar van 1 huis naar 16, dus pak 3 mensen per huis... da's dan van 3 mensen naar 48 mensen en van 1 auto naar minstens 16 auto's...
                                  Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen . Allé, k ga tv kijken. Misschien tot morgen he, maar dan ne keer over iets anders dan velos en stadskernen zulle. We zijn al blij dat 't in Antwerpen allemaal ver opgelost is, over de rest gaan we ons geen zorgen ne meer maken dezen avond. T moet plezant blijven voor iedereen he.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    T zou nogal rap gaan he op die manier

                                    Hoe meer appartementen ze bouwen, hoe meer auto's erbij komen... Dat zou nogal wat zijn he. Ge begrijpt toch dat die mensen gewoon van bvb de stad naar dat blokske komen en al een auto hadden die ze gewoon meenamen.
                                    Hey man, open uw ogen en kom eens van die eenzame wereldvreemde berg van je. De bevolking groeit overal. Op 40 jaar tijd zijn we met 1.000.000 extra Vlamingen.

                                    Plus, haast elke 18-jarige heeft een auto onder zijn of haar kont en alle bejaarden blijven ook gezellig rondtuffen. Zie jij nog de typische bejaarde vrouw met doorzichtig plastic kapje op het hoofd met haar overbeladen fiets de wind trotseren in het dorp? Neen, die rijdt nu met de auto.
                                    Last edited by Jakkel; 27/02/2018, 22:37.

                                    Comment




                                    • Daarom dat ik u niet geloofde als ge zei dat een appartementsblokske van 8 eenheden betekent 8 auto's erbij. Van 45 betekent 45 auto's erbij...

                                      K heb het u 3 of 4 keer letterlijk na elkaar gevraagd en telkens antwoord je ja...

                                      Da was op d'een duur een grapke he van die 45 auto's erbij... Ik wou u met een kwinkslag duidelijk maken dat ge u vergistte...
                                      Onze vriend Order maakte er ook een grapje over.

                                      Maar ge zijt u zelf zo aan 't opjagen voor niets dat ge er gewoon over kijkt. Begrijp dat niet dat ge u daar zo lastig kunt in maken. We verdienen er geen geld mee, t gaat simpel over een andere visie, er valt zelfs gene prijs mee te winnen.



                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Ik heb constant 10 km/h boven de snelheidslimiet gereden. 80 ipv 70, 60 ipv 50, 40 ipv 30.
                                        Op een stuk waar je eigenlijk perfect 90 kan rijden, heb ik dat ook gedaan.
                                        Constant zat er wel één veel te dicht in m'n gat te rijden.
                                        Ik doe mee.

                                        Ik rij op dit moment even rond met de wagen van mijn ouders. Is een Skoda Superb uit 2003, met nummerplaat 1159.S. Ik ga daar ook mee werken, 60 km enkel Limburg => Brussel en terug. Mijn rijstijl is hetzelfde gebleven voor zover ik weet.

                                        De zotte toeren die mensen uithalen wanneer ze ineens opkijken van hun gsm en ze voor hun een oude nummerplaat zien, ongelofelijk. Na voorsorteren over volle witte lijnen gaan om toch nog maar voor te kunnen steken, op een afslagstrook gaan staan aan een rood licht om dan toch rechtdoor te gaan om toch nog voorbij te kunnen (ze denken dat ik niet ga optrekken natuurlijk...), inhalen op plaatsen waar het 1. niet mag en 2. gevaarlijk is, ik voeg uit van de autostrade, achter mij idem, dan ineens terug het gas erop, inhalen en dan over het gearceerde verdrijvingsvlak schieten om toch nog voor mij te zijn (en dan pletten ze zichzelf nét niet tegen zo'n vangrail botsabsorbeer-begin.)

                                        Ben ik toch wat van verschoten.
                                        Mijn Skoda

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Maar ge zijt u zelf zo aan 't opjagen voor niets dat ge er gewoon over kijkt. Begrijp dat niet dat ge u daar zo lastig kunt in maken. We verdienen er geen geld mee, t gaat simpel over een andere visie, er valt zelfs gene prijs mee te winnen.
                                          Het gaat niet over een een andere visie. Het gaat over het gegeven dat jij de realiteit niet onder ogen wilt zien. Dat het land compleet verzadigd geraakt en dat alternatieven en een mentaliteitswijziging zich opdringen. En dat wel op korte termijn. Het is bewezen dat we verknocht zijn aan die auto, tot de meest kleine verplaatsingen ooit, met alle gevolgen van dien. Het kan gewoon letterlijk niet meer dat we met z'n allen nog de steden blijven in rijden. Je zanikt ook altijd over die snelheidsbeperkingen. Op veel plaatsen moet zoiets gewoon, omdat we met meer en meer auto's op diezelfde banen willen rijden. Als de bewegingsruimte op is, is ze op. En ik ben helemaal niet tegen de auto, ik ben al gans m'n leven een liefhebber ervan. En ik rij nog steeds (als het kan) even vlot dan dat ik 20 was. Maar overal 50 rijden over drempels, wachten voor verkeerslichten, elke dag files, trajectcontroles, enz... . Dat noem ik niet meer auto rijden. We zijn wereldkampioen file rijden, dat is een feit. Daarom dat ik ook zoveel mogelijk de auto laat staan en in mijn geval de fiets neem.

                                          En over die 8 wooneenheden erbij op die plaats, dat betekent 8 extra auto's op die plaats! Dat zijn elke morgen enkele auto's extra die in dat dorp, op die plaats vertrekken ipv 1 auto. Die zorgen in die regio voor een extra druk op de verkeersintensiteit. Op 40 jaar tijd 1.000.000 meer inwoners in Vlaanderen, plus het gegeven: In 1977 3,55 mensen voor 1 auto, nu 2 mensen voor 1 auto. En dat zijn cijfers van een artikel van 4 jaar terug. Ik zou er niet van schrikken dat we nu al aan 1,75 mensen per auto zitten. Reken maar uit hé.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X