Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    T zou nogal rap gaan he op die manier
    Jaja, het gaat inderdaad héél rap:

https://statbel.fgov.be/nl/themas/mo...enpark#figures

en we zitten al op méér dan één auto per 2 inwoners... er is dus niets aan de hand: rijden, of beter, aanschuiven maar!

En vergeet er de bestel- en vrachtwagens niet bij te tellen: http://statbel.fgov.be/sites/default...rc_2017_nl.xls
    Last edited by ; 28/02/2018, 09:24.

Comment

• bij een gezin met 1 of 2 jongvolwassen kinderen in huis, is het aantal auto's vaak al gelijk aan het aantal gezinsleden (dus 3 of 4). dochter wordt 18, wat krijgt ze als cadeau, nen auto. langs de andere kant, best wat stadsbewoners hebben gewoon géén auto, mocht je daar geen rekening houden (en ook met het aantal minderjarigen dat gewoon nog niet mag rijden) zou het aantal mensen per auto nog lager liggen. maar buiten de stad, kan niemand nog zonder auto en is zelfs een auto delen binnen het gezin, al te veel gevraagd.

Comment

• Jakkel toch... ge legt mij woorden in de mond om uw gelijk te krijgen...

Ik heb nooit gezegd dat er niks aan de hand is, ik heb enkel gezegd dat ik mij er niet in opjaag. Dat het geen zin heeft om me op te jagen over een file 80 km van mijn deur. Ik jaag me ook niet op omdat er zoveel criminaliteit is tegenwoordig in de steden. Waarom... omdat het niks helpt dat ik hier mijn kas zit op te fretten. Maar waar ik beweerde dat er niks moet gebeuren ?

En als ge vindt dat het veel te druk is rond Antwerpen, dat ge kunt verhuizen. Dat ik gekozen heb voor een rustig landsgedeelte. Maar dat kan volgens u niet meer. Mensen kunnen niet meer kiezen waar ze wonen en zich settelen. Da's geen alternatief. Fietsostrades verdorie tegen de files. De stad ook leegmaken voor de fiets. Dat zijn de echte oplossingen volgens jou. Ik ben eerder van de bescheiden mening dat, hoe korter je huis bij je werk staat, des te minder je je moet verplaatsen. Maar dat gaat niet meer. Da's van vroeger.
        De huizen zijn te duur geworden. Snap de link niet, dan koop je toch een goedkoper huis ?

Ook de vrouwen naar het werk met hun velooken. Of n'een e bike. IGe moet ne keer in een bezweet pak toekomen op een ochtendvergadering. Of een vrouw die de nodige aandacht besteedt aan haar uiterlijk op haar fietske naar 't werk sturen om daar ne helen dag te stinken van 't zweet.
        Nogmaals sommige bedrijven en beroepen vragen aangepaste kledij en is een training of korte broek not done. En dan komt ge zeggen dat ik wereldvreemd ben

En dat ik het niet wil inzien ??? Omdat ik zeg dat de handelaars klagen als nooit tevoren sinds de auto's geweerd worden? Dat ze vroeger tenminste nog werk hadden. Dat men eerst voor alternatieven had moeten zorgen in plaats van botweg de auto te bannen. Ook verkeerd volgens jou dus.

Als gij vindt dat het nu zo goed gaat in de steden omdat de Meir vol loopt.. allemaal tof. Ik zeg dat het niet zo goed gaat in de steden en dat is ook een feit. We doen ne keer een ritje door Gent of zo samen. Van de Veldstraat en de Korenmarkt tot het havengebied . Dat de regering erover denkt om het ki te verlagen voor stadsbewoners om aub toch wat mensen terug naar de stad te halen negeer je gewoon.

En dan als clou dat dingske van 8 auto's erbij als ze blokske zetten van 8 en 45 erbij als ze er eentje zetten van 45 en zo'n stomme vraag die ik u al lachend 4 keer na elkaar stel... Met daar bovenop het grapje van Order, op een gegeven moment had ge heel goed door dat het een grapje was want ge veranderde snel het geweer van schouder om over bevolkingsgroei te beginnen. Herlees ne keer.. ge vraagt zelfs of ik erom doe op een gegeven moment.
        Met de bevolkingsgroei plots aan te halen ipv uw 45 appartementen en uwe voorbeeldfoto probeer je dan nog je gelijk te krijgen.

En sebiet weer komen zeggen da'k verzuurd ben. Ik weet niet waarom ge plots op de man zelf moet spelen...

Ah ja... die bevolkingsgroei die we verwachten, ook iets om eens dieper over na te denken
        Last edited by ; 28/02/2018, 10:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FedEx Bekijk Berichten

Jaja, het gaat inderdaad héél rap:

https://statbel.fgov.be/nl/themas/mo...enpark#figures

en we zitten al op méér dan één auto per 2 inwoners... er is dus niets aan de hand: rijden, of beter, aanschuiven maar!

En vergeet er de bestel- en vrachtwagens niet bij te tellen: http://statbel.fgov.be/sites/default...rc_2017_nl.xls
          Dat hadden we eigenlijk al eventjes door hier op het forum, zelfs zonder statistieken . Meer nog, ik zag het gebeuren doorheen de jaren.

Comment

• Man, je leest enkel wat je wilt lezen. Elk gegrond argument leg je naast je neer. En ja, jij bent verzuurd. heel erg zelfs.

Prettige dag nog, in mensen die niets willen zien steek ik geen tijd.

Comment

• Aan de teneur te zien van uw berichten denk ik dat uwe hartslag beetje te hoog staat de laatste 2 dagen. En dat allemaal voor een discussie waarvan ik weiger te zeggen dat jouw "oplossingen" de juiste zijn.

Dan maar woorden in de mond leggen die helemaal niet gezegd zijn.

En nu beginnen schelden... 'k had beter van je verwacht eigenlijk.

De zon schijnt, het wordt zomer binnenkort, geniet ervan en denk aan de leuke dingen des levens... We hebben hier echt wel alles om gelukkig te zijn....

Comment

Dat hadden we eigenlijk al eventjes door hier op het forum, zelfs zonder statistieken . Meer nog, ik zag het gebeuren doorheen de jaren.
                Ik geloof u graag, maar je moet dan toch toegeven dat het in de steden en langzaamaan in grotere gemeentes ook zo echt niet meer verder kan.
                Ik lees dat je vindt dat er eerst alternatieven moeten worden geboden. Welk alternatief voor de auto is er om in een grootstad naar de bakker, de beenhouwer, groentewinkel enz... te gaan? Bus- of tramlijnen om van het éne straatje naar het andere te rijden waar uw bakker zich bevindt? Juist, ja, ga te voet of met de fiets naar de bakker, toch? Of moet je absoluut naar die éne bakker, beenhouwer enz... helemaal aan de andere kant van de stad met de auto omdat die zijn pistolekes de beste zijn?

Neen, de hoofdoorzaak dat de zelfstandigen in de steden het niet meer zien zitten komt echt niet door het bannen van de auto, op een uitzondering na misschien.
                De 'kleine' zelfstandige heeft zich niet aangepast aan de veranderde mentaliteit van consumenten. Zagen dat de mensen naar supermarkten lopen en op het internet kopen of in de grote ketens, dat wel, maar aanpassen, neen hoor, liever de schuld op van alles en nog wat steken maar niets bij zichzelf zoeken.
                Raar dat de zelfstandigen die dit wel inzagen en zich toelegden op specialiteiten waar de grotere spelers niet op kunnen inspelen het wél goed doen en wél gevonden en bereikt worden in de steden.

Leuk voor u dat ge er geen last van hebt en hebt kunnen kiezen om ergens landelijk te gaan wonen. En echt wel gemakkelijk anderen te zeggen dat ze dat ook maar moeten doen, want ja, wat gij kunt kan een ander ook. Zo simpel is de realiteit spijtig genoeg niet. De tijd van één job voor het leven is voorbij.
                Bovendien worden de kleinere dorpen de laatste tijd ook al kleine steden, als het daar dan ook te druk wordt, dan maar weer verhuizen?

Comment

• Nee hoor FedEx, DHL heeft eigenlijk overschotten van gelijk. Dom om die auto te bannen uit de stad, de jaarlijks duizenden extra auto's kunnen er nog gerust bij. We zitten nog jaren safe. Dorpen worden kleine steden, kleine steden worden steden, maar ons wegennet gebaseerd op de karsporen van onze voorouders kan dat allemaal probleemloos aan. De Ring van Antwerpen is een zaligheid om over te rijden (of was het stilstaan?). Lekker gezellig bij mekaar, een echt warm gevoel. Zeker als er eens een brandje ontstaat wanneer een hoop trucks weer eens op elkander knallen. Er langs wonen is ook helemaal oké. Werkzekerheid gegarandeerd voor de gezondheidssector. Voor (korte) verplaatsingen een fiets gebruiken is ronduit dom en not done. Beweging is slecht voor de gezondheid, je geraakt helemaal in 't zweet (zeker met een e-bike en al zeker voor korte afstanden) en als je er ergens mee aankomt ben je niet meer om aan te zien. Je haar is compleet in de war, make up uitgelopen, enz... . Schaf al die snelheidsbeperkingen af, laat ons terug als in de jaren '70 overal weer knallen. Ook al zijn we met meer, we hebben allemaal de reflexen en skills van Schumacher in z'n betere dagen. tegen 90 per uur lekker kleven tegen de bumper van je voorganger als een volleerd circuitpiloot, we kunnen het allemaal.

Ik stel voor DHL, dat je je voorstellen indient bij het BIVV, ze gaan daar niet weten wat ze meemaken. DHL die met één plan alle verkeersproblemen oplost en de economie in de steden weer doet opleven dank zij die auto. Een mooie carrière wacht u op! Go for it!

Comment

• Comment

• Edje... leest eerst ne keer het hele topic

Denkt toch niet dat ik alles nog ne keer ga herhalen voor u?

Juist kort zeggen dat de steden leeggelopen zijn omdat er de laatste decennia genen bal meer geinvesteerd werd en je alternatief van het openbaar vervoer op niks trekt.

Spreek eens met de zelfstandigen wat ze vinden van hun omzet na invoering circulatieplan Gent en in de kleinere steden waar parkeermogelijkheden verdwenen.

Er zijn inderdaad veel te veel jobhoppers tegenwoordig. Mensen verlopen voor 100 Euro extra naar een ander werk. Dat is een keuze.
                      Men vraagt tegenwoordig een auto (om gratis kilometers te malen natuurlijk, dus waarom zou ik dichter bij mijn werk gaan wonen als de grond hier of daar goedkoper is), een laptop, een GSM en een loon. Ik heb altijd voor geld gewerkt. Met die zever moesten ze niet afkomen. Ik ga mijn leven niet laten bepalen door anderen. Als ze mij absoluut een auto wilden geven dan doen ze maar. Voor mij is dat geen betaalmiddel... En dan nog eens die domme regering die dit financiert... goe bezig zou ik zeggen. Geef de mensen die korter bij hun werk gaan een dikke premie in de plaats.

Dus zeggen dat je niet meer kan wonen waar je wil is zever. Als je naast een grootstad gaat wonen is dat je eigen vrije keuze. Maar dan moette niet klagen dat het ginder druk is. Da's gelijk een huis kopen naast de luchthaven en dan zeggen dat je vliegers hoort.

Dus nee, ik kan me echt niet opjagen in een file die 80 km verder staat, sorry. Ik jaag me ook niet op in het feit dat de wereldvrede in gevaar is, dat de begroting niet klopt, dat Marcel van een paar straten verder dood is, dat Parijs overstroomde, dat de lucht onzuiver is, dat het klimaat opwarmt, dat er weinig olifanten zijn enz enz. Ik vind het wel heel erg allemaal, heb ook kinderen die een leven voor zich hebben.

Maar weet je waarom ik me er niet in opjaag ? Ik kan jammer genoeg aan geen van deze situaties verhelpen. Had het in mijn macht gelegen, ik stond op de eerste rij. Maar als ik elke dag zou wakker worden en me moet opjagen in alles wat momenteel verkeerd loopt (en dat is echt wel heel veel), dan zou ik dat niet aankunnen. Ik zou kapot gaan aan de stress en kopzorgen. Dus mag het dat ik 's morgens liever kijk naar de blauwe lucht en de vogels die fluiten ? Ik wil ondanks alle miserie echt nog graag genieten van het leven.

Is dat echt teveel gevraagd tegenwoordig ? Mag dit echt niet meer ? Geen wonder dat de mensen geen gedag meer zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FedEx Bekijk Berichten
                        En parkeerproblemen zijn er ook niet. We parkeren onze auto gewoon op 't kerkhof.

https://www.hln.be/regio/avelgem/cha...aats~ac89528c/

Comment

• Jakkel,

Gij zijt de wereldverbeteraar bij uitstek.... Het siert u. De manier van discussieren is iets minder, die is eerder laag te noemen.
                          Zeg eens hoe je de karrensporen gaat aanpakken, de files gaat aanpakken, de bevolkingstoename door immigratie gaat aanpakken
                          En ja, de fiets of ebike kan niet voor iedereen. Mijn vrouw is geen manswijf die ik met drie kabassen op haar fietske wegstuur, sorry. Ze verdient beter. Als ze vrije tijd heeft en zin heeft om te fietsen zal ze dat zeker doen

Maar da's nu echt zo typisch aan groene mensen en sossen. Ze weten heel goed te zeggen wat er verkeerd is en hebben op alles en iedereen kritiek. Ze voelen zich zelfs beter dan anderen omdat ze die sociale gedachte verspreiden.

Alleen is het jammer dat ze er niks mee bereiken. Als je hen de oplossing voor de problemen vraagt komen een paar idyllische zaken boven.

Comment

• DHL ik sta op je negeerlijst dus je gaat het niet lezen, maar ik ga het toch zeggen:

aan de situatie van die handelaars in gent, en het ultrafijnstof, en de 'slachtoffers' van de LEZ (dat jij allemaal heel erg vind), kan jij even goed niets veranderen, dus waarom er nog een standpunt over innemen en verkondigen? geniet gerust verder van je vogeltjes - het is je oprecht gegund - en trek het je verder niet aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

En parkeerproblemen zijn er ook niet. We parkeren onze auto gewoon op 't kerkhof.

https://www.hln.be/regio/avelgem/cha...aats~ac89528c/
                              Man uwen tikker lol.... Wat gij hier allemaal komt aanhalen om uw gelijk te halen als gedreven fietser. Fietst zoveel ge wilt, pakt uwe fiets elke dag naar het werk. Gij hebt n'een job waar het kan om in training toe te komen. Profiteert ervan.

Comment

• Als dat nu nog niet meer mag ??

Comment

• en ik hou wel van karrensporen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik stel voor DHL, dat je je voorstellen indient bij het BIVV, ze gaan daar niet weten wat ze meemaken. DHL die met één plan alle verkeersproblemen oplost en de economie in de steden weer doet opleven dank zij die auto. Een mooie carrière wacht u op! Go for it!
                                    Ik heb nooit de intentie gehad de wereld te verbeteren hoor. Daar zijn mensen met visie en verstand voor nodig. Doen in plaats van uitleggen zou ik zeggen Jakkel

Comment

Jakkel,

Gij zijt de wereldverbeteraar bij uitstek.... Het siert u. De manier van discussieren is iets minder, die is eerder laag te noemen.
                                      Zeg eens hoe je de karrensporen gaat aanpakken, de files gaat aanpakken, de bevolkingstoename door immigratie gaat aanpakken
                                      En ja, de fiets of ebike kan niet voor iedereen. Mijn vrouw is geen manswijf die ik met drie kabassen op haar fietske wegstuur, sorry. Ze verdient beter. Als ze vrije tijd heeft en zin heeft om te fietsen zal ze dat zeker doen
                                      Maar simpele, domme mens toch. Alsof iedere vrouw die de fiets neemt een manwijf is. Maar oké, leef gerust verder in uw polariserend naïef wereldje, mij niet gelaten hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Maar da's nu echt zo typisch aan groene mensen en sossen. Ze weten heel goed te zeggen wat er verkeerd is en hebben op alles en iedereen kritiek. Ze voelen zich zelfs beter dan anderen omdat ze die sociale gedachte verspreiden.
                                      Ah zo, gaan we nu over politieke kleuren beginnen? Is dat de volgende stap? Wees blij dat er wat links tegengewicht bestaat. Je weet toch wat extreem rechts in de jaren 30 en 40 dacht over zwakkere medemensen hé?

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Alleen is het jammer dat ze er niks mee bereiken. Als je hen de oplossing voor de problemen vraagt komen een paar idyllische zaken boven.
                                      Oh ja, want fietsen is enkel voor idyllische types weg gelegd.

Comment

Man uwen tikker lol.... Wat gij hier allemaal komt aanhalen om uw gelijk te halen als gedreven fietser. Fietst zoveel ge wilt, pakt uwe fiets elke dag naar het werk. Gij hebt n'een job waar het kan om in training toe te komen. Profiteert ervan.
                                        Ah sorry, da's waar. Iedereen die in de auto zit heeft een job waar ze niet in training op 't werk kunnen komen. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Ook al die auto's bij de bakker, die hebben allemaal geen tijd en moeten allemaal in maatpak bij de bakker verschijnen.

Comment

• DHL, Je spreekt jezelf wel nogal tegen hoor aan je reacties te merken. Je trekt het je allemaal niet aan maar slaat hier wild in het rond om je gelijk te halen.
                                          1 + 1 is naar mijn weten nog altijd 2: een pak meer auto's = een pak drukker
                                          Er IS een alternatief om bij die kleine zelfstandige die nog overblijft te geraken: te voet of met de fiets. Of hebt gij openbaar vervoer nodig om naar de bakker te gaan?
                                          Ik kom regelmatig in steden als Lokeren, Sint Niklaas enz... Ge moet dat daar eens bekijken op de invalswegen: potdicht. Maar ja, iedereen wil absoluut hun klein mannen aan de scholen afzetten 's morgens en 's avonds met de auto, liefst vlakbij de poort. De scholen in die steden liggen echt niet ver van het openbaar vervoer dat er wel degelijk is.
                                          Als je die mensen daarover aanspreekt dan beweren ze dat het véél te gevaarlijk en te druk is om hun kinderen met de fiets of te voet naar school te sturen, waar ze dan gelijk in hebben, ha ja, want ZIJ zorgen voor die drukte. En als ze die drogreden niet aanhalen, dan is het wel omdat het te koud, te nat, te droog of te warm is en hun nakomelingen daar toch niet aan mogen blootgesteld worden. (Ik vraag me soms af of dat één van de redenen is dat het aantal homootjes zo is toegenomen )
                                          De mensen WILLEN gewoon geen alternatief voor hun heilige koe overwegen. En ja, het openbaar vervoer kan nog veel verbeteren, dat is allemaal waar, maar veel miserie kan al vermeden worden door wat goede wil, en als die goede wil er niet vrijwillig komt dan moet men wel onpopulaire maatregelen nemen zoals het de auto in de binnenstad moeilijk maken.

En de zelfstandigen die het moeilijk hebben: een beetje serieus blijven hé, als die zijn klanten wegblijven omdat ze er met de auto niet meer geraken dan is dat omdat zijn klanten zichzelf vastrijden en er uiteindelijk, ook zonder het bannen van de auto in de stad, toch niet meer geraken wegens volledige stilstand. Wie is dan het probleem?
                                          Last edited by ; 28/02/2018, 11:57.

Comment

Working...
                                          X