Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Awel, k'heb ook gekeken op FB. Zie er wel nog een site die ook van die foto's plaatst en zo noemt. Maar gans bovenaan staat een foto van het artikel met direct de melding dat zij het niet zijn.
    Ja, zo'n kaart geven ze u niet zomaar. Moet daarvoor op controle bij de FOD? Ik geloof dat ik 11 of 12 punten heb wat toch veel te noemen valt. En de CM raadt me aan me terug te laten herkeuren omdat ik recht zou hebben op meer punten.
    T is wel godgeklaagd natuurlijk dat er soms zijn die op die voorbehouden plaatsen gaan staan en geen kaart hebben. Ze moesten eerst ne keer onopvallend gekeken hebben of er een kaart lag. Als er geen kaart zou gelegen hebben, hadden ze gelijk natuurlijk. (Alhoewel ik ze ook ne keer vergeten leggen ben, moest ik dan een boete krijgen was het zelfs terecht)
    Politie doet wel geregeld controle. Zelfs op de parking van de Makro in Eke. Ge moet dan niet alleen uw kaart tonen maar uiteraard ook uw identiteitskaart. Voor 't zelfde geld is de man invalide en maakt de vrouw gebruik van de kaart wat niet kan natuurlijk.

Sukkelde gij ook? (moet da ni online zetten als je u daar niet goed bij voelt hee.)
    Ja, die pagina die nog bestaat op FB is de Nederlandse versie denk ik.

Mijne pa heeft de ziekte van Bechterew, vandaar dat hij dus zo een kaart heeft.

Ik suggel zelf ook al jaren met mijne rug ja (al van vrij jonge leeftijd), ondertussen is dat al opgelopen tot 3 afgesleten tussenwervels, een dubbele hernia en sinds vorig jaar suggel ik ook met mijn heup.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      De site waarover het gaat in dat artikel he

DHL zei dat hij dat niet zo zou laten en stappen ondernemen om die site offline te halen, maar die is dus blijkbaar al offline.
      De vraag is natuurlijk wel of dat definitief gaat zijn.
      Da meiske is een makkelijk slachtoffer he. Ze zou beter op zijn minst klacht indienen, een advocaat aanspreken en hem voor de rechtbank laten komen.Zou hem wel wat kunnen kosten als ze ne goeien advocaat neemt. Ze heeft het recht volledig aan haar kant.

Comment

Da meiske is een makkelijk slachtoffer he. Ze zou beter op zijn minst klacht indienen, een advocaat aanspreken en hem voor de rechtbank laten komen.Zou hem wel wat kunnen kosten als ze ne goeien advocaat neemt. Ze heeft het recht volledig aan haar kant.
        Inderdaad ja
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Ik suggel zelf ook al jaren met mijne rug ja (al van vrij jonge leeftijd), ondertussen is dat al opgelopen tot 3 afgesleten tussenwervels, een dubbele hernia en sinds vorig jaar suggel ik ook met mijn heup.
          Oefeningen doen om je core stability te verstevigen.

Comment

• Een derde minder ongevallen sinds invoering Gentse circulatieplan

Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan zijn er meer dan een derde minder ongevallen gebeurd in de stad. Dat verklaarde mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) op een persconferentie.

Comment

• Duh, auto wegpesten en minder ongevallen. Nogal logisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Duh, auto wegpesten en minder ongevallen. Nogal logisch.
                Minder ongevallen in de steden. Ik weet niet wat daar verkeerd aan is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Duh, auto wegpesten en minder ongevallen. Nogal logisch.
                  Da kan ni, is dendienen daar nog altijd mee bezig? . Da zou k ni kunnen geloven...

Comment

Da kan ni, is dendienen daar nog altijd mee bezig? . Da zou k ni kunnen geloven...
                    Past het weer eens niet in uw kraam misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Ik doe mee.

Ik rij op dit moment even rond met de wagen van mijn ouders. Is een Skoda Superb uit 2003, met nummerplaat 1159.S. Ik ga daar ook mee werken, 60 km enkel Limburg => Brussel en terug. Mijn rijstijl is hetzelfde gebleven voor zover ik weet.

De zotte toeren die mensen uithalen wanneer ze ineens opkijken van hun gsm en ze voor hun een oude nummerplaat zien, ongelofelijk. Na voorsorteren over volle witte lijnen gaan om toch nog maar voor te kunnen steken, op een afslagstrook gaan staan aan een rood licht om dan toch rechtdoor te gaan om toch nog voorbij te kunnen (ze denken dat ik niet ga optrekken natuurlijk...), inhalen op plaatsen waar het 1. niet mag en 2. gevaarlijk is, ik voeg uit van de autostrade, achter mij idem, dan ineens terug het gas erop, inhalen en dan over het gearceerde verdrijvingsvlak schieten om toch nog voor mij te zijn (en dan pletten ze zichzelf nét niet tegen zo'n vangrail botsabsorbeer-begin.)

Ben ik toch wat van verschoten.
                      Ik rij naar het werk met een Peugeot 206 van 2004, dus "I can relate".
                      Op de1km waar je nog 90 mag halen ze me zo snel mogelijk in (tweevaksbaan). Met m'n 1.1 trek ik iets minder traag op. 1km verder sta ik dan vlak achter hen aan het rode licht. En nog eens 5km verder rij ik nog steeds achter hen. Tijdswinst: 3 seconden.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Bij mij is 't meestal andersom als ik met m'n 30 jarige auto met Rolstoel sticker naar het werk tuf moet ik mij inhouden om niet te gaan bumperkleven bij al dat traag modern voorliggend verkeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Past het weer eens niet in uw kraam misschien?
                          Ik versta het al een beetje denk ik.
                          Een ander forumlid heeft mij gewezen op het verhaal van mijn collega pakjesbezorger dat hij hier een jaar of 4 geleden wereldkundig maakte.
                          Ik leef met hem mee en begrijp het voor een stuk, maar zijn onredelijkheid en onwil tot minstens het lezen van argumenten in deze discussie daarvan zie ik het verband met zijn angsten niet goed in, maar ik kan me voorstellen dat het misschien een invloed kan hebben.
                          Ik ben dan ook geen psychiater en kan het dus niet beoordelen, laat staan veroordelen. Ik denk dat het beter is hem in zijn wereld te laten en hem zijn pleziertjes te gunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FedEx Bekijk Berichten

Ik versta het al een beetje denk ik.
                            Een ander forumlid heeft mij gewezen op het verhaal van mijn collega pakjesbezorger dat hij hier een jaar of 4 geleden wereldkundig maakte.
                            Ik leef met hem mee en begrijp het voor een stuk, maar zijn onredelijkheid en onwil tot minstens het lezen van argumenten in deze discussie daarvan zie ik het verband met zijn angsten niet goed in, maar ik kan me voorstellen dat het misschien een invloed kan hebben.
                            Ik ben dan ook geen psychiater en kan het dus niet beoordelen, laat staan veroordelen. Ik denk dat het beter is hem in zijn wereld te laten en hem zijn pleziertjes te gunnen.
                            Wat zever jij nu plots ? Je doelt opeen zwaar ongeval waardoor ik me een tijd minder veilig voelde in het verkeer.... Wat is daar mis mee ? Ik denk dat jij een omhoog gevallen ventje bent die hier komt binnen wandelen en maar conclusies trekt. Dit zal niet passeren man... zo'n persoonlijke domme aanval doe je niet zomaar !

Comment

• Ik denk al te weten wie je bent... Geduld

Comment

• heeft nog lang geduurd ...

PS. rara wie ben ik?

Comment

• Iemand met een identiteitscrisis, zoek hulp man.

Comment

• Maurice, ze hebben het dus al gezien bij het beheer blijkbaar. De grootste looser van het forum. Weet dat die laatste opmerking mij lichtjes irriteerde en gevaarlijk spel is.

Comment

• Het is uiteraard niet juist wat Maurice doet. Maar als je blijft ontkennen dat de hemel blauw is, het gras groen is, enz... Dan kunnen mensen uiteraard wel eens wat ambetant worden hé.

Comment

• Jakkel, begin niet. Er zijn me woorden in de mond gelegd die ik niet uitsprak. Getuige de pm'en die ik kreeg zijn er wel mensen die begrijpend lezen. Dat het zo goed gaat in de steden is jouw droomwereldje dat ik liet open spatten. Ik kan wel even een uitgebreid realistisch onderzoek linken naar het circuatieplan in Gent. Resultaten zijn verschrikkelijk. De Meir loopt nog vol, dus geen probleem volgens jou, de fietser lost het op.

Da's jouw wereldje dat je niet moet blijven in de strot rammen. Je hebt gewoon ongelijk en heel veel moeite om dit toe te geven. Zelfs de duidelijke tegenreacties van mensen die in het gesprek kwamen negeerde je volledig en probeerde je voor jezelf te winnen.

Zou me zelfs niet verwonderen dat jij wist wie jou plots kwam helpen.

In ieder geval, hetgene hij plaatste is nog niet vergeten... Loontje komt....
                                        Last edited by ; 02/03/2018, 12:30.

Comment

Jakkel, begin niet. Er zijn me woorden in de mond gelegd die ik niet uitsprak. Getuige de pm'en die ik kreeg zijn er wel mensen die begrijpend lezen. Dat het zo goed gaat in de steden is jouw droomwereldje dat ik liet open spatten. Ik kan wel even een uitgebreid realistisch onderzoek linken naar het circuatieplan in Gent. Resultaten zijn verschrikkelijk. De Meir loopt nog vol, dus geen probleem volgens jou, de fietser lost het op.

Da's jouw wereldje dat je niet moet blijven in de strot rammen. Je hebt gewoon ongelijk en heel veel moeite om dit toe te geven. Zelfs de duidelijke tegenreacties van mensen die in het gesprek kwamen negeerde je volledig en probeerde je voor jezelf te winnen.

Zou me zelfs niet verwonderen dat jij wist wie jou plots kwam helpen.

In ieder geval, hetgene hij plaatste is nog niet vergeten... Loontje komt....
                                          Excuseer, mijn wereldje?

1. Heb ik ongelijk als ik zeg dat een deel van de verkeersdrukte in de steden deels opgelost kan worden door auto's te ontraden de stad in te rijden of ze te bannen?

2. Heb ik ongelijk als ik zeg dat de lucht in de steden er enkel maar wel bij kan baten als er minder auto's die stad in komen?

(Uit art. van vandaag van vrtnws: "....De meest vervuilende auto's uit de stad weren, heeft sowieso een positief effect", zegt Samson. "Maar daarnaast moeten er ook maatregelen komen om het aantal auto's in de stad te doen dalen. Anders zal je niet snel een échte verbetering van de luchtkwaliteit zien.....")
                                          https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...erpen-cijfers/

3. Heb ik ongelijk als ik zeg dat een bewuster gebruik van de fiets, zeker voor korte afstanden de verkeersdrukte in steden en zelfs ook in de drukkere dorpen kan doen afnemen? Zoals files aan schoolpoorten, gebruik van sluipwegen, enz...

4. Heb ik ongelijk dat er tegenover 40 jaar terug 1.000.000 extra Vlamingen zijn en er over diezelfde 40 jaar dubbel zoveel auto's zijn per inwoner, die nagenoeg allemaal op hetzelfde wegennet van 40 jaar terug rijden?

5. Heb ik ongelijk als ik zeg dat in de praktijk een fiets gebruiken net iets makkelijker te verwezenlijken is om een deel van de verkeersdrukte op te lossen ipv uw verhuizen naar een berg??

...En zo kan ik nog even doorgaan.

Voorts waren er evenveel 'medestander' reacties als tegenreacties. En die tegenreacties negeerde ik niet en die waren ook een pak genuanceerder en realistischer dan uw kortzichtige en ondoordachte zwart/wit praat. Jij bent het net die veralgemeent, woorden verdraait en in een compleet andere context plaatst. Ik niet hoor.

En van Maurice weet ik niets, aan zulk gedoe doe ik niet mee. Hou die insinuaties dus voor jezelf.

Edit: url toegevoegd
                                          Last edited by Jakkel; 02/03/2018, 13:00.

Comment

Working...
                                          X