In dat laatste geval zou je toch echt beter van de weg afblijven... hallucinant wat je allemaal ziet. Niks te maken met ‘halve racepiloten’. 45 km/h rijden op een rechte baan waar enkel nog wat smurrie ligt van gesmolten zoutwater...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIn dat laatste geval zou je toch echt beter van de weg afblijven... hallucinant wat je allemaal ziet. Niks te maken met ‘halve racepiloten’. 45 km/h rijden op een rechte baan waar enkel nog wat smurrie ligt van gesmolten zoutwater...
En we zullen nog eens klappen als je zelf een oud manneke zijt.
- Likes 1
Comment
-
Je zou kunnen doorrijden als er niet 1 mannetje/vrouwtje voor je aan het rijden was die extreem traag gaat.
Ik spreek dan niet van scheuren in een rechte lijn he, gewoon al de snelheid aanhouden zou goed zijn.
Hoe hebben ‘meer auto’s per persoon’ te maken met 1 iemand die echt hinderlijk in de weg gaat rijden?
Ik heb tijdens de sneeuw van vrijdag 4 auto’s ingehaald (op een veilige manier) die meer dan 10 km/h trager reden dan de maximum snelheid. Verder geen kat gezien op de baan. Ik reed 5 minuten langer over m’n rit dan anders.
Ik vraag me af hoe je het altijd kunt bedenken om hen toch goed te praten? Jij zou ongetwijfeld minstens even snel als mij gereden hebben (net zoals 98% van de andere bestuurders die normaal reden). Als je zo’n schrik hebt, blijf dan die 3 dagen per jaar van de weg af.
Als ik echt zo schrik zou krijgen als ik oud ben (wat ik betwijfel, want volgens mij zijn dat mensen die altijd schrik gehad hebben), dan parkeer ik op zo’n dagen mijn auto wel ...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJe zou kunnen doorrijden als er niet 1 mannetje/vrouwtje voor je aan het rijden was die extreem traag gaat.
Ik spreek dan niet van scheuren in een rechte lijn he, gewoon al de snelheid aanhouden zou goed zijn. Hoe hebben ‘meer auto’s per persoon’ te maken met 1 iemand die echt hinderlijk in de weg gaat rijden?
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk heb tijdens de sneeuw van vrijdag 4 auto’s ingehaald (op een veilige manier) die meer dan 10 km/h trager reden dan de maximum snelheid. Verder geen kat gezien op de baan. Ik reed 5 minuten langer over m’n rit dan anders.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk vraag me af hoe je het altijd kunt bedenken om hen toch goed te praten? Jij zou ongetwijfeld minstens even snel als mij gereden hebben (net zoals 98% van de andere bestuurders die normaal reden). Als je zo’n schrik hebt, blijf dan die 3 dagen per jaar van de weg af.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAls ik echt zo schrik zou krijgen als ik oud ben (wat ik betwijfel, want volgens mij zijn dat mensen die altijd schrik gehad hebben), dan parkeer ik op zo’n dagen mijn auto wel ...
Comment
-
Je trekt het nu weeral in het belachelijke, maar als je die types die dergelijke rijstijl hanteren bekijkt, valt je dan niets op? Zijn dat mensen die op vandaag nog door hun rijexamen zouden raken, denk je?
Uw stelling meer auto’s —> meer tragere chauffeurs lijkt me vergezocht. Mensen die bij zo’n weer de boel ophouden zijn van alle tijden. Het getuigt van slecht inschattingsvermogen. Als je 2 minuten op de baan bent voel je toch hoe de weg ligt? Alle begrip voor meer marge in de bochten, maar op een rechte weg?
Een hevige regenbui verantwoord een trage rijstijl dan nog meer dan de drab die er vrijdagavond nog lag. De zichtbaarheid was perfect.
Een heel erg onzekere chauffeur die vrijdag toch per se z’n familie moet opzoeken? Hmmm... jij het jouwe, ik denk er alvast het mijne van.
Kijk, de mensen die hun rijbewijs zonder of met amper scholing mochten halen, zijn ondertussen de oudere generatie. Je ziet verschillen. Ma en pa zijn bvb. alletwee 57, maar wat een verschil: m’n pa is een vlotte (niet als in overal vlammen he!), zelfzekere bestuurder die helemaal niet onzeker overkomt. Hij kent z’n auto, heeft nog nooit een ongeval gehad en op een paar boetes van 50 euro na nog geen ernstige vergrijpen. M’n pa heeft me leren rijden en ik rij net als hem, verantwoord, zelfzeker, altijd denken aan de veiligheid van iedereen. M’n ma is onzeker, heeft schrik in de wagen boven 70 km/h en durft al zeker de autosnelweg niet meer op. Is het dan een schande dat we haar allemaal zeggen ‘blijf weg uit de spits, en als je verder moet dan de lokale winkels (zones 30 en 50, dat gaat zolang het niet donker is want nog eens nachtblindheid ook...) bel je ons (mij, m’n vrouw, m’n zus of haar vent,..) als pa niet kan of neem een taxi als het echt moet?
Vind je dat zo’n schande? Ik vind het eerder onverantwoord als je dan gewoon blijft rijden...
Jij hebt er wel iets voor om het op te nemen voor de ‘zwakkeren’ van de maatschappij precies... ik zeg, vanaf 50 elke 5 jaar terug naar de rijschool. Of, voor mijn part, iedereen elke 5 jaar terug. Ja, het gaat geld kosten, maar weet je, een auto is niet gratis. Een proef om de vijf jaar moet er wel af kunnen, niet?
Als 100 mensen op de weg rijden, en 97 rijden gewoon en geven commentaar op 3 mensen die te traag rondrijden (idealiter een combinatie van onzeker, zomerbanden, ouder, ...), mag daar volgens jou nog steeds geen commentaar op gegeven worden. Ik denk er volledig anders over.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Uw stelling meer auto’s —> meer tragere chauffeurs lijkt me vergezocht.
En voor de rest, al een geluk dat ik verzuurd en gefrustreerd ben. Stel je voor dat ik dat niet was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk heb tijdens de sneeuw van vrijdag 4 auto’s ingehaald (op een veilige manier) die meer dan 10 km/h trager reden dan de maximum snelheid.
Wel ik rij de laatste tijd nergens nog meer dan de max. snelheid die je mag doen. En soms 10 km/uur of meer eronder. En op autosnelwegen meer en meer op het rechtse baanvak tegen 90 km/uur. Met wagens die allemaal vlot +250 km/uur kunnen. Waarom? Omdat ik tijd heb en zonder stress rond rij. Staat het iemand niet aan dan moet hij maar voorbij gaan. Bij bumperkleven of haantjesgedrag zak ik nog wel een dikke 10 km/uur af. Steken ze voorbij en steken ze dan hun middenvinger op dan lach ik eens en zwaai ik. Wil ik ook eens hard gaan rijden en dan vooral de grens opzoeken om een bocht door te gaan = circuit. Maar helaas voor veel patsers kan dat niet . Te duur? Te bang? Gen centen om een dag plezier te betalen? Of gewoon niet cool en hip voor op hun smoelenboek te zetten?
Om over afgelopen vrijdag en de sneeuw te reageren : wij hebben speciaal de E19 Brussel - Antwerpen en terug gedaan. De max. snelheid op autosnelwegen stond overal aangeduid : 90 km/uur. Dus waar we konden tegen 90 km/uur op het rechtse baanvak. Wel 17 (zeventien!!!) vrachtwagens zijn ook in die sneeuw tegen meer dan 90 km/uur voorbij gegaan. Een veelvoud van wagens zijn ons eveneens voorbij gegaan. Sommigen tegen een veel hogere snelheid. En ik vond het spijtig dat we niemand tegen een vangrail of een andere wagen zagen knallen. Maar we hebben wel mooie camerabeelden waar sommige Zaakvoeders een mooie kopij van hebben mogen ontvangen.
Comment
-
Je aan de snelheidslimiet houden (doe ik ook!) is nog iets anders dan veel te traag gaan rijden, zeker op secundaire wegen waar inhalen niet altijd gaat. Zo te horen ben jij een toffe jongen, zeker na het lezen van je laatste alinea! Dashcamridder!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenJe aan de snelheidslimiet houden (doe ik ook!) is nog iets anders dan veel te traag gaan rijden, zeker op secundaire wegen waar inhalen niet altijd gaat. Zo te horen ben jij een toffe jongen, zeker na het lezen van je laatste alinea! Dashcamridder!
Wij hebben Zaakvoerders die er voor betalen om hun werknemers te controleren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenHoe triestig ben je als je toewenst dat andere mensen hun auto de vangrail inrijden, gefrustreerd ventje zeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenProficiat, nog een van de actievere forumleden weggejaagd. Enkel nog de naam veranderen in fietsforum.be of groenejongens.be in de circel is rond.
Kalmeert is jongens, ieder zijn mening, maar ge moet elkaar ni beginnen verwijten e.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RalphkeJa DHL.
@ publisher: beelden doorsturen naar zaakvoerders is er wat over, zeker als die chauffeurs u eigenlijk niets misdaan hebben.
Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Idd DHL. Zonde!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
@ publisher: beelden doorsturen naar zaakvoerders is er wat over, zeker als die chauffeurs u eigenlijk niets misdaan hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenJa DHL.
@ publisher: beelden doorsturen naar zaakvoerders is er wat over, zeker als die chauffeurs u eigenlijk niets misdaan hebben.
Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
Over het niets misdaan hebben : een maximum snelheid van 90 km/uur. Een inhaalverbod bij regenweer. Sneeuwval en glad op de weg. En toch meer op het middelste vak velen voorbij gaan en zeker geen richtingaanwijzers gebruiken maar eerder hun assortiment grootlichten vooraan gemonteerd. Dus niets gedaan? De eerlijke en correct rijdende vrachtwagenchauffeurs klagen niet maar vinden dat de controle veel groter zou moeten zijn. Stel je even de volgende vraag : wat zou jij doen als zo een cowboy uw kind of partner zou omver rijden? Of iemand van je naasten zo van de weg duwt en komt te overlijden? Ik weet van enkele klanten dat er al ontslagen met slechte refertebrief zijn gevallen en ja wij zijn daar trots op. En ik hoop dat nog meer Zaakvoerders dit gaan beseffen en van onze of gelijkaardige diensten gaan gebruik maken. Hier kan veel geroepen en gezeverd worden maar het blijft een keyboard oorlog zonder betekenis. Dus spuw jullie gal maar en geef ons zo nog meer zin in ons werk.
En nu moet ik deze namiddag de weg op. Een zieke werknemer en ik neem zijn taken over. Rit Antwerpen - Brussel - Maasmechelen en terug. Filmen maar en deze avond beelden analyseren
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIdd DHL. Zonde!
Vind ik toch ook wel. Hopelijk komt hij nog terug of volgt hij stiekem als gast en gaan we hem toch nog te lezen krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
Even verduidelijken dan : wij hebben een aantal bedrijven onder contract waar wij zelfs al effectief hun personeel moeten volgen of gevolgd hebben. En ook verschillende vrachtwagens. Dus wij hebben van de beelden afgelopen vrijdag gebruik gemaakt om reclame naar enkele bedrijven te sturen. Daar zijn wel alle nummerplaten en reclame onherkenbaar gemaakt. Wet van de privacy. En tussen de beelden zaten ook vroegere en nu nog klanten. Dus die hebben een gratis cadeau gekregen of ze betalen er eigenlijk voor. En er zitten enkele grote koerierdiensten en transportbedrijven tussen. En ja wij hebben ook een klant die effectief per beeldfragment betaald. Ook van zijn directe concurrenten. Misschien speelt hij die beelden in de refter van zijn personeel af? Wij gebruiken dergelijke beelden als reclame. Met de beelden naar de politie gaan helpt niets. En die betalen er niet voor. Maar ze catalogiseren dat toch direct verticaal. Ook al is het iets meer dan beelden met een dashcam en staat oa. de effectieve snelheid nu ook mooi op.
Over het niets misdaan hebben : een maximum snelheid van 90 km/uur. Een inhaalverbod bij regenweer. Sneeuwval en glad op de weg. En toch meer op het middelste vak velen voorbij gaan en zeker geen richtingaanwijzers gebruiken maar eerder hun assortiment grootlichten vooraan gemonteerd. Dus niets gedaan? De eerlijke en correct rijdende vrachtwagenchauffeurs klagen niet maar vinden dat de controle veel groter zou moeten zijn. Stel je even de volgende vraag : wat zou jij doen als zo een cowboy uw kind of partner zou omver rijden? Of iemand van je naasten zo van de weg duwt en komt te overlijden? Ik weet van enkele klanten dat er al ontslagen met slechte refertebrief zijn gevallen en ja wij zijn daar trots op. En ik hoop dat nog meer Zaakvoerders dit gaan beseffen en van onze of gelijkaardige diensten gaan gebruik maken. Hier kan veel geroepen en gezeverd worden maar het blijft een keyboard oorlog zonder betekenis. Dus spuw jullie gal maar en geef ons zo nog meer zin in ons werk.
En nu moet ik deze namiddag de weg op. Een zieke werknemer en ik neem zijn taken over. Rit Antwerpen - Brussel - Maasmechelen en terug. Filmen maar en deze avond beelden analyseren
Alleen... dit is echt het verkeerde forum om daarover te communiceren.
Ik ga er geen percentages op plakken, maar behoorlijk wat mensen hier vinden het normaal om te gaan chiptunen, consistent te snel te rijden, uitlaten aan te passen, en ne keer goed te claxonneren op mensen die eens een foutje doen in het verkeer.
Ik heb hier al fysieke bedreigingen gekregen omwille van een uitspraak...
Veel succes nog met uw bedrijf.
Comment
Comment