Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Bah, kan natuurlijk, ik heb in het verleden genoeg chauffeurs moeten berispen & zelfs buitengooien omdat de klanten reclameerden over zijn rijgedrag. Eens dat die mannen een berisping kregen werden die redelijk goed opgevolgd door ons.
    Ook Uber-chauffeurs zullen een allegaartje van individuen zijn net zoals er genoeg "gewone taxichauffeurs" het ook op een serieuze manier willen doen. Doch voor beiden geldt hetzelfde, ze moeten zich aan de verkeersregels & wetgeving houden en dan kan je er niet onderuit dat je als Uber-taxi-chauffeur maar een beperkt aantal ritten kan doen binnen je dagshift. Daar waar je vroeger misschien nog 15 ritten kon halen kan je dit hedendaags alvast helemaal vergeten. Met als gevolg dat je verdienste in dezelfde lijn zullen liggen van elkaar, of kan je als Uber-chauffeur over alle andere voertuigen overrijden misschien?

Dat er chauffeurs zijn die je creditcard niet willen aanvaarden heeft maar één doel hoor. Vóór 2001 kon je bij ons op de taximaatschappij al elektronisch betalen en had je in elke wagen nog een manueel toestel liggen om je kaart erdoor te "slippen", want toen werkte elektronische betaling nog niet voor de volle 100%.
    9/10 is dat dan een zelfstandig, mocht je echter naar zijn centrale bellen en hen het probleem voorleggen zou het plotseling zomaar eens kunnen dat het toch nog kan...

Ik ben niet tegen Uber hé laat dat duidelijk. Ik vind het idee erachter wel goed maar feitelijk doen ze niets anders dan ritten aanbieden vanop een virtuele dispatchingcentrale, maar regelgevingen zijn er voor iedereen.

Het is duidelijk dat je grote fan bent maar doe even het volgende als je nog eens een Uber-chauffeur voor je deur hebt staan:

1) kijk even of hij een nummerplaat heeft die met T-X**-*** begint.
    2) kijk gelijk even of er vooraan een geldig standplaatsvergunning hangt naast de nummerplaat. (is niet verplicht maar dan mag hij geen gebruik maken van openbare standplaatsen).
    3) Kijk ook even op het dak of er er wel een "spoetnik" of taxi-lichtbak opstaat.
    4) bij het instappen, ga even na of er wel een taximeter voorzien is.
    5) controleer even of er 3 identificatieplaatjes voor de vergunning voorzien zijn. 1 klein op de voorruit aan de passagierskant, 1 klein op de achterruit RA en nog een groot exemplaar aan de passagierszetel. Kijk gelijk ook even of er een sticker met de wettelijk bepaalde tarieven van de gemeente/stad in hangt.
    6) vraag aan de chauffeur ook even naar een geldig verzekeringsbewijs van het voertuig en een groen exemplaar van de technische keuring die niet ouder is dan 6 maanden.
    7) en nu je toch in gesprek bent met je Uber chauffeur, vraag hem gelijk of je even zijn rijbewijs mag zien en controleer of hij wel medisch gecontroleerd is en vraag achter zijn persoonlijke taxivergunning/toelating.

Wanneer bovenstaande allemaal positief is mag jij gerust door een Uber-chauffeur weggebracht worden.
    Ik gebuik Uber vrijwel enkel in het buitenland.
    Mijn broer gebruikt het regelmatig in Brussel, en 1 keer op de 3 is het een gewone zwarte taxi die verschijnt.

Ik weet wel,dat in Washington en Toronto meer dan 10% van de autos die je op straat ziet een sticker van Uber of Luft hebben, en die mannen geraken makkelijk aan 10-20 ritten per dag. Heel,dikwijls nemen al een volgende rit aan terwijl je nog in de auto zit. Daar heb ik nooit langer dan 5 min moeten wachten op een auto.

Comment

• Deel 364: weeral eens naar die kinderen moeten roepen die het leuk vinden om rond onze auto’s te liggen voetballen. Al zoveel keer gezegd dat ze gewoon naar het voetbalpleintje 100m verder moeten gaan maar elk weekend staan er er terug. Telkens om te moeten zien hoe ze tegen de auto’s ‘sjotten’.

Deze keer was het weer prijs, uitleg:

ja maar meneer, die auto is toch niet kapot?
      ja maar het is een fucking plastiek bal

In het wegwandelen riep er dan nog enen: zo een mensen heb je altijd. Koop dan gewoon een garage.

Heb dan geroepen dat als zij gewoon op dat pleintje gingen voetballen, ik daar niet elke keer zou staan.

Bij de buurman hebben ze de garagepoort al beschadigd en zijn werk kamionet ook maar bij navraag hebben ze niks gedaan meneer.

Overbuur zijn hek is ook al helemaal schuin getrapt. Ben dat een beetje beu van elke keer terug opnieuw ernaart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
        Deel 364: weeral eens naar die kinderen moeten roepen die het leuk vinden om rond onze auto’s te liggen voetballen. Al zoveel keer gezegd dat ze gewoon naar het voetbalpleintje 100m verder moeten gaan maar elk weekend staan er er terug. Telkens om te moeten zien hoe ze tegen de auto’s ‘sjotten’.

In het wegwandelen riep er dan nog enen: zo een mensen heb je altijd. Koop dan gewoon een garage.

Heb dan geroepen dat als zij gewoon op dat pleintje gingen voetballen, ik daar niet elke keer zou staan.

Bij de buurman hebben ze de garagepoort al beschadigd en zijn werk kamionet ook maar bij navraag hebben ze niks gedaan meneer.

Overbuur zijn hek is ook al helemaal schuin getrapt. Ben dat een beetje beu van elke keer terug opnieuw ernaartoe te moeten gaan.
        Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
        Deel 364: weeral eens naar die kinderen moeten roepen die het leuk vinden om rond onze auto’s te liggen voetballen. Al zoveel keer gezegd dat ze gewoon naar het voetbalpleintje 100m verder moeten gaan maar elk weekend staan er er terug. Telkens om te moeten zien hoe ze tegen de auto’s ‘sjotten’.

Overbuur zijn hek is ook al helemaal schuin getrapt. Ben dat een beetje beu van elke keer terug opnieuw ernaart
        Oorspronkelijk geplaatst door nickotje

Overbuur zijn hek is ook al helemaal schuin getrapt. Ben dat een beetje beu van elke keer terug opnieuw ernaartoe te moeten gaan.
        Ge zijt precies goed nijdig.

Zou er ook zot van komen.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• das dan deel 364, 365 en 366

Comment

• Ja en steek daar een mes in dien bal en dan gaan pas de poppen aan’t dansen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Lol, t is elk weekend wel leute met die gasten. Al van zins geweest om naar die ouders te stappen maar gaat niks helpen volgens mij. Is een huis waar de rolluiken altijd naar beneden zijn en we buurt hier noemt het het drugskot

Comment

• Zou d'r toch eens op de deur gaan kloppen zulle... Da's gelijk vroeger bij mijnen thuis met onze gebuur. Die zette zijnen auto altijd op de gele strepen voor ons garage zodat je er amper in of uit kon. Tot vader het moe was (had hem al tig keren verwittigd) en er een blutske in reed. Heeft er nooit meer gestaan. Pakt die mannen hunne bal af en snijdt hem kapot zoals Metaxa zegt als ze niet willen luisteren...

Comment

• Of buiten lopen en heel hard schreeuwen "Zal 't gaan, ja"

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• ‘tis ni woar aaaaaj-aaaj-aaaj’

Comment

• Zeg aan die gasten dat als ze op het pleintje willen gaan voetballen, dat je hen een mooie bal zal kopen. Als ze dan nog niet luisteren, dan kan je die zonder verdere problemen kapot steken
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• En jawel hoor, vandaag opnieuw. Hoor ze net voorbij komen met hun voetbal dus direct naar buiten en gevraagd of ze korte termijngeheugen hadden. Zijn daarna al direct terug vertrokken.

Heb enkel bang voor represailles in de vorm van keyen of andere dingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                          En jawel hoor, vandaag opnieuw. Hoor ze net voorbij komen met hun voetbal dus direct naar buiten en gevraagd of ze korte termijngeheugen hadden. Zijn daarna al direct terug vertrokken.

Heb enkel bang voor represailles in de vorm van keyen of andere dingen

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                            En jawel hoor, vandaag opnieuw. Hoor ze net voorbij komen met hun voetbal dus direct naar buiten en gevraagd of ze korte termijngeheugen hadden. Zijn daarna al direct terug vertrokken.
                            Altijd lollig, zo'n situaties. Wat moet je eraan doen...

Hier in de omliggende straten woont ook zo'n 'typisch' gezin. Man, vrouw, oma, en we gokken 5 kinderen. Ze spreken gebrekkig Nederlands. Niets. Mee. Aan. Te. Vangen.

-Gaan op het terras van een lokaal restaurant op het speeltuig spelen. Slagen erin om op een half uur tijd dat terras te ledigen (ons inclusief) door hun geschreeuw . Ze consumeren niets. Andere klanten die iets gaan zeggen, worden weggelachen door de pa. De eigenaar? Die komt gewoon de deur dichtdoen omdat mensen binnen klagen van het lawaai.

-Op een avond gaan wij wandelen met de honden. Eentje kakt, ik raap dat op in een zakje, en ik stap naar een vuilbak. Ik gooi het zakje erin, en ineens hoor ik geroep. 'Dat dient daar niet voor!'. Ik ga langs bij die man (want ja, daar dient dat net wél voor???). Uiteindelijk bleek dat hij elke week dat pleintje moet schoonmaken, omdat dat berucht gezin hun huisvuil gewoon in dat afvalbakje propt (wat overloopt). En hij was het even kotsbeu. Heeft zich ook verontschuldigd naar mij. Hij vertelde dat hij (en andere buren van dat gezin) al vaak naar Politie, gemeente,... hadden gebeld. Dan komt er zo'n poppemieke van 20 jaar aan de deur daar, die vent lacht die uit en zegt dat vuilzakken te duur zijn in België. Dus komt dat onozel mens terug MET 5 ROLLEN VUILZAKKEN en die geeft die aan die man! Gewoon 100EUR aan vuilzakken cadeau...En daarna is het probleem nog niet opgelost natuurlijk, er blijft daar overal afval liggen.

En dan nog 2 mooie voorbeelden van hoe ACHTERLIJK en BLIND andere mensen zijn;

-Een meisje uit onze straat gaat naar dezelfde school als kinderen van dat gezin. De ouders van dat meisje zijn van het boomknuffelend, sandalendragend, "de wereld is mooi"-type. Op een dag krijgen die mensen het lumineuze idee om die kinderen uit te nodigen om te komen spelen. IEDEREEN zegt tegen die vrouw, wij moeten die andere kinderen hier niet in de straat, daar komen problemen van. Neu, iedereen moet verdraagzaam zijn, ja zelfs het woord racist viel. Enkele weken plezier gehad, kwam je thuis de straat in, stonden die kinderen daar op straat, die lieten je niet door, of ze zaten handenvol kiezel te rapen om dan te zien hoe hoog ze konden gooien (tussen geparkeerde auto's), iedereen hun post lag op straat,... Toen heeft iemand eens tegen de ouders gezegd "als ge persé die kinderen wilt laten afkomen laat die dan spelen in UW tuin onder UW toezicht, maar niet op straat of in onze voortuinen!" Nee, niets aan te doen, verdraagzaam zijn, straat is van iedereen, kumbaya,...Tot een bepaalde dag. Die ouders hebben een automatische garagepoort met een cijfercode aan de buitenkant. Het meisje kent die code. Natuurlijk loerden die andere kinderen dat af, en op een dag als er bij die mensen niemand thuis was, hebben ze gewoon de poort open gedaan, en zijn ze gaan lopen met de fietsen van dat gezin (en God weet wat nog meer). De fietsen lagen 's avonds door heel de wijk uit. Toen was het wel ineens gedaan met "komen spelen"....

-Die kinderen gaan naar de lokale school. Ook al véél verhalen gehoord van problemen, vechten, zelfs tegen leerkrachten. Ook veel vandalenstreken, ingooien van ruiten van de klas de dag nadat ze een slecht rapport krijgen, het nieuwe uithangbord los van de muur getrokken, en bij de achterburen in de tuin gegooid. Die zien alles gebeuren, doen aangifte, helpt niets. Op een dag is het boomplanting. Komt de oudste nog met zijn rotkop (en een hamer) als prominent leerling op tv en in de krant. Hoor je achteraf dat de directrice dat persé wou want ze wenste de school te profileren als "divers" en "multicultureel". Echt iets om trots op te zijn ja...

Op Facebook zag je meteen alle reacties van ouders en buren op dat nieuwsbericht, dat het een schande was, ze hadden niets dan problemen met die kinderen, de directie deed er niets aan,.... Onlangs hebben ze toch die kinderen van school gestuurd, omdat alle ouders samen het beu waren en de ouderraad het eiste.

Nuja, je merkt snel genoeg of het de moeite is om iets te zeggen. Wij hebben 2 Border Collies (daar hebben ze schrik van...gelukkig maar...). Al vaak genoeg andere kinderen gehad die vlak langs de afsluiting komen fietsen. Als dat eenmalig is zeg ik daar niets van, maar als ze dat blijven doen, of ze blijven er staan, dan ga ik ook vragen of ze niet gewoon 50m verder in het veld kunnen gaan fietsen. De meesten doen dat ook, en je ziet dat de boodschap aankomt. Dan zie je ze enkele weken later nog eens, en hoor je eentje roepen "nee niet daar, daar zitten die hondjes". Perfect dus. Heb ook wel eens 3 gehad die terugmuilden naar mijn vriendin toen die dat eens vroeg, waarop ik de poort heb opgedaan en hun de 7 zaligheden heb gegeven. Tegen mij was het meteen gedaan. Maarja, voor hetzelfde geld...

Dat gezegd zijnde, bij een situatie zoals dat gezin hierboven, daar kan je echt niets tegen doen.

Daar doe of zeg ik ook niets tegen, en mijn vriendin ook niet. Want nu gaat dat nog eventueel, nu is de oudste 11 of 12 ofzo. Maar binnen enkele jaren zijn die 15, 16. Daar gaan nog serieuze problemen van komen, en dan wil ik echt niet de buurman zijn die zo'n gastjes enkele jaren geleden eens over hun kloten heeft gegeven. Die zijn tot alles in staat. Ze hebben nu fietsen en een go-cart waar ze mee door heel de wijk vliegen, dat ding maakt een hels kabaal, en dat is ook levensgevaarlijk. Maar dat is nog niets. Een paar weken geleden gezien dat ze een brommertje hebben...Dat gaat de volgende fase zijn. Maar hopen dat ze dan wat verder weg hun lawaai gaan verspreiden. En na het brommertje komen natuurlijk de auto's...
                            Last edited by TooTall; 09/04/2018, 11:36.
                            Mijn Skoda

Comment

• Vuiligheids !

Comment

• Plop plop says the glock and the motherfucker drops. Effe bijeen leggen met de buurt en ik regel dat wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Diegene die diene paal vasthoudt is er precies ni neig gerust in.

We zijn ook kind geweest, heb vroeger ook van alles uitgestoken, maar dees gaat er wel grat over! Moet plezant zijn voor de andere kinderen die daar naar school gaan ook... Waarschijnlijk nog pesterijen enzo erbij ook.

Comment

• En wederom gisteren en vandaag voetballen.. ga er terug naartoe en vraag of ik dat elke dag moet herhalen. Hun antwoord:

‘Iedereen zegt dat wij hier mogen voetballen want dit is een speelstraat.’

ghhhhh zucht

Comment

• Sommige kinderen, daar is niks mee aan te vangen.
                                      Ligt natuurlijk in de eerste plaats aan de ouders.
                                      Maar heb dat hier in de straat ook al heel vaak meegemaakt in het verleden, tegenwoordig valt dat heel goed mee moet ik zeggen.

Afgelopen vrijdag was het dan weer minder, ze hebben op ons huis geschoten.
                                      Volgens de politie mogelijk een verdwaalde kogel.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Sinds twee weken ga ik per fiets naar het werk, en zolang je de regels volgt, heb je eigenlijk niet zo veel problemen. Ik erger me vooral aan mensen die me voorrang geven waar ik geen heb, omdat dit verwarrende en gevaarlijke situaties veroorzaakt. Maar buiten dat in die twee weken al 1x bijna omver gereden door een vrouw die iemand rechts wou inhalen via het fietspad terwijl ik daar reed, toch wel een 'wtf-momentje'. Dan een accordeon bus die me inhaalde maar halverwege terug naar rechts kwam wegens tegenligger, je moet maar op het voetpad uitwijken wil je er niet onder zitten. Dit is trouwens ook een van mijn grootste ergernissen als ik met de auto / camion op baan ben, mensen die fietsers inhalen terwijl er tegenliggers zijn. Vandaag nog ene gehad die op mij faarde omdat ik niet opzij ging terwijl hij een fietser voorbij stak :s
                                        Bon, dan vanavond kom ik aan de grote weg die ik over moet. Er is een fietsoversteekplek (waar ik uiteraard geen voorrang op heb), en er staat in beide richtingen file. Auto die van links komt laat een gaatje en doet teken dat ik over mag, auto die van rechts komt staat stil in de file. Ik steek over, heb nog oogcontact met de vrouw (jaja, toevallig) in de auto die rechts stil staat, maar op het moment dat ik net voor haar auto ben, vertrekt ze en rijdt me omver. Hoewel ik geen voorrang heb bij het oprijden van de oversteekplek, ben ik van mening dat ik in dit geval toch duidelijk in mijn recht zou zijn moest ik schade geleden hebben, of zie ik dit mis?
                                        Nu, los daarvan, madam doet raam open want uitstappen is lastig, en roept: "Oei pardon, tis de schuld van die voor mij want die vertrok ineens!".
                                        Heb ze toch eens haar levieten gelezen ze dan. Hoe kunde nu zo verstrooid of blind zijn en het dan nog laconiek weglachen ook? Nu is er niet zo veel aan de hand, we reden gezamenlijk misschien 10km/h, maar de manier waarop ... De volgende keer maait die gewoon een voetganger van het zebrapad en is het de schuld van de voorligger want die reed ook.

Comment

• Vandaag bijna frontale botsing omdat de tegemoetkomende chauffeur druk doende was met zijn smartphone. Heb moeten uitwijken, borduur geraakt maar gelukkig geen schade.

Comment

Working...
                                          X