Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat is de fout van die pipos die stoppen om fietsers over te laten wanneer ze geen voorrang hebben.
Op de manier gaan ze denken dat ze wel altijd voor mogen.
Die haaientanden op de grond en zelfs bordjes , die zien ze dan niet ofwa ???
Dat zien ze wel, maar ze denken "ach ze stoppen toch om ons ver te laten".
Als ik er zie oversteken als ze eigenlijk zouden moeten stoppen, ik rem altijd pas op de allerlaatste moment, anders leren ze het nooit.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik heb nog een ergernis, niet direct over het verkeer, maar over wegenwerken.
En dan meer bepaald de voor en na situatie. Het resultaat na de werken is namelijk tegenwoordig vaak nog slechter dan dat het er bij lag voor de werken.
Toch volkomen normaal? Dan kunnen ze alles nog eens openbreken om het dan tegoei te doen. Dubbele inkomsten zo hebben ze in Stabroek en weg opnieuw aangelegd en een maand later moesten ze die terug openbreken omdat om de 50 meter een ‘zonk’ in de weg zat door de rioleringen.
En nu hier in Ekeren een deel dat net af is opnieuw openbreken en heraanleggen want er is een voetganger door het natte beton gewandeld
En ook in Ekeren een plein waar vroeger zeker 100 auto’s konden staan nu een marktplein van gemaakt. Zijn dus zeker 90 auto’s minder die daar kunnen parkeren omdat er een markt moet staan 1 voormiddag in de week
Als ze hun fouten zouden herstellen oke, maar dat doen ze niet, het blijft zo.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik rij tegenwoordig ook weer veel met de moto. Vorige week moest ik vrij dringend in Antwerpen zijn en natuurlijk weeral file in Ranst, dus de moto genomen. Ik vond net dat de auto's heel hoffelijk waren tijdens het filefilteren.
Aalst - Zaventem en omgekeerd is prut.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Wat me de voorbije weken een paar keer opgevallen is, is dat naar Brussel centrum rijden tijdens de spits best meevalt als er niks fout gaat. Paar keer in het centrum moeten zijn. De ring is op dat gebied erger.
En... de trein is nog altijd hopeloos trager dan de auto, zelf zonder een mooie file erbovenop...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
De ellende is overal ingezet hoor. Zolang we voor koning auto blijven kiezen, voor eender welke verplaatsing, dan gaat het er alleen maar slechter op worden. Maar ja, er zijn nog altijd mensen die de realiteit niet willen aanschouwen en het probleem altijd bij een ander blijven leggen.
"De verzadiging van de gewest- en lokale wegen lijkt de afgelopen jaren dus te zijn toegenomen. Het onderzoek toonde ook aan dat die vaststelling niet alleen opgaat voor Antwerpen, Brussel, Gent en Luik, maar dat dit een algemene tendens lijkt te zijn in stedelijke regio’s in België."
De ellende is overal ingezet hoor. Zolang we voor koning auto blijven kiezen, voor eender welke verplaatsing, dan gaat het er alleen maar slechter op worden. Maar ja, er zijn nog altijd mensen die de realiteit niet willen aanschouwen en het probleem altijd bij een ander blijven leggen.
Inderdaad! Ik heb ooit eens ergens een discussie gelezen waarbij een hele slimme een oplossing wist voor al die file-problemen: namelijk verhuizen naar de boerenbuiten en daar werk zoeken! Hem was dat gelukt, dus iedereen kon dat volgens hem.
ik heb daar toch eens goed moeten mee lachen.
Ik woon - al zeker volgens normen van mensen die in Antwerpen, BXL of Gent wonen - op zo’n boerenbuiten, en voor mij werkt het alleszins. Als ik op de rit naar het werk (25 kilometer) ‘veel’ verkeer heb, dan doe ik er 31 in plaats van 29 minuten over. Nergens punten die geblokkeerd staan tijdens de spits, nergens file behoudens uitzondering (sneeuw, ijzel, ongeval) en dat is sowieso minder dan 10 dagen per jaar. Ik heb ook overal parking voor de deur (lokale bakker, beenhouwer, Delhaize, school,...) en kan dus echt niet klagen.
Samen met bepaalde regio’s in West-Vl, Limburg en Wallonië valt het hier dus best nog wel mee.
Uiteraard kan niet iedereen doen, das nogal wiedes, want dan verschuif je het probleem. Voor sommigen kan het wel een oplossing zijn.
Hoe dan ook neemt het verkeer toe, dat je merk je ook hier in de kalmere regio’s. Alleen zit het hier nog niet volledig verzadigd. Kan nog wel ‘n auto bij.
Daar heb je uiteraard niks aan als je dagelijks in de file staat op ring van Antwerpen...
Ik zou er, als actieve persoon (daarmee bedoel ik werkend) nooit willen wonen. Me vlot kunnen verplaatsen zonder continu file te hebben met de auto heeft mee m’n woonplaats bepaald.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik zou er, als actieve persoon (daarmee bedoel ik werkend) nooit willen wonen. Me vlot kunnen verplaatsen zonder continu file te hebben met de auto heeft mee m’n woonplaats bepaald.
Ninove (geboorteplaats, woonplaats tot 21 en ouders wonen er nog steeds). Hogeschool-tijd was Aalst.
Ninove is een typisch voorbeeld van een middelgrote stad waar het verkeer best OK was toen ik net met de wagen reed, maar 13 jaar later een complete ramp is, mede (of ondanks, hoe je het bekijkt) door heraanleg bepaalde punten/aanpassingen tégen autogebruik).
Heb eerst drie jaar een woning gehuurd in Ninove, maar dan besloten minstens weg te gaan uit een stad(scentrum). Gezien de andere kant van Ninove richting Vlaams Brabant/Brussel is, is dat al snel een stuk duurder. Dan maar de andere kant uitgegaan. 20 kilometer verder de grond gevonden waar ik nu woon.
Op advies van verschillende personen (ouders, toenmalige vrienden) niet te ver van huis willen gaan wonen (de meesten rijden denk ik niet zo graag met de auto...), en daar heb ik achteraf gezien best wel spijt van. Had nog minstens een tiental kilometer in dezelfde richting moeten opschuiven, net Wallonië binnen (voordelen legio). Of ik nu 20 of 30 minuten moet rijden naar m'n ouders, kan me zoveel niet schelen. Ik heb echter wel totaal geen énkele binding met mijn huidige woonplaats (behalve dat de kindjes hun school in de buurt hebben), en met mijn geboortestad is de binding quasi helemaal verbroken, behalve dat m'n ouders & zus er nog wonen, dus het is niet ondenkbaar dat ik ooit de stap richting Wallonië nog zet (en dan zou het even goed meteen diep Wallonië in kunnen zijn, eerder naar de Franse grens toe).
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ninove is 16/17 km rijden van waar je nu woont? Dat is een boogscheut. Uw woonplaats is in de eerste plaats bepaald door de streek waar je opgegroeid bent. Zoals dat bij de meeste mensen is.
Welja, 't is een deelgemeente, om heel exact te zijn is het 19,7 kilometer. Da's inderdaad niet ver. Mijn punt was net dat het ook 30 of 40 kilometer mocht zijn.
Maar als jij het zegt, is het ongetwijfeld zo. Niemand verhuist ver van z'n woonplaats. Iedereen heeft de Vlaamse afwijking van onder z'n kerktoren te willen wonen.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Dat kan ik niet weerleggen. Dat is zoals tegen iemand die iets zegt over verkeersongevallen, zeggen "wacht maar tot ze jouw kind eens doodrijden'. Een dooddoener voor de discussie.
Langs de andere kant: België is mini. Kan jij in geen énkele richting 30-40 kilometer bewegen en uit de drukte zijn? Als je 40 kilometer naar 'rechts' op de kaart gaat, zit je toch in een veel kalmer stuk België, als ik ongeveer kan inschatten waar je woont?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Dat kan ik niet weerleggen. Dat is zoals tegen iemand die iets zegt over verkeersongevallen, zeggen "wacht maar tot ze jouw kind eens doodrijden'. Een dooddoener voor de discussie.
Langs de andere kant: België is mini. Kan jij in geen énkele richting 30-40 kilometer bewegen en uit de drukte zijn? Als je 40 kilometer naar 'rechts' op de kaart gaat, zit je toch in een veel kalmer stuk België, als ik ongeveer kan inschatten waar je woont?
Inderdaad, als ik 40 km naar rechts verhuis woon ik al iets rustiger. Het ding is wel dat 40 km in tijd hier een pak langer is dan 40 km bij u. Maar het is allemaal niet zo eenvoudig zoals jij voorstelt. Mijn vrouw en ik werken hier, allebei al 25 jaar. 25 jaar terug was het hier nog heel oké. Voorts is dit een regio met heel veel werkgelegenheid, en dat is onlosmakelijk verbonden aan veel mensen in de buurt. Het is leuk om in de regio van Geraardsbergen te gaan wonen. Maar als je elke dag naar Antwerpen mag bollen voor je werk, dan zal de fun rap over zijn.
Tuurlijk, na een maand zou ik het al 'ne schop geven', tenzij misschien als ik de nacht ergens kan doen (oprijden om 21u --> waarschijnlijk geen file). Want is pure afstand alleen valt dat echt goed mee he.
Van job veranderen doe je uiteraard al minder makkelijk, maar het is niet onmogelijk. Ik heb een werkgever die nationaal vertegenwoordigd is, dus als ik naar elders verhuis is de kans realistisch dat m'n werkplaats mee aangepast kan worden. Ik wist natuurlijk niet dat je woont waar je werkt (of omgekeerd). Bij mij is dat niet zo. Ik kan 20 kilometer verder Wallonië in en toch nog altijd op een (dik) halfuur van m'n werk wonen.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Je kan over die persoonlijke situaties blijven discussiëren, maar dat hoeft eigenlijk niet. Het punt is, waar veel werkgelegenheid is, is veel volk. Als we morgen allemaal naar uw rustige streek komen wonen dan moet je ook voorzien dat daar werk is voor die mensen. Veel mensen en veel werk = niet meer rustig. Of je kan zeggen, rij lekker naar Antwerpen met z'n allen. Maar dan verplaats je de verkeersdrukte gewoon. De bevolking neemt toe op de zakdoek die Vlaanderen noemt, en dat is het probleem. Meer mensen betekent meer auto's, maar we rijden nog allemaal op dezelfde wegen van vroeger. En dat kan niet blijven duren. Verhuizen is dus ook geen oplossing.
Ik zeg nergens dat 'collectief verhuizen' dé oplossing is, wel dat voor enkelingen verhuizen een oplossing kan zijn. (als er hier morgen 20 man meer woont zal er nog steeds geen probleem zijn).
Ik zal me dan maar gewoon gelukkig prijzen dat ik woon én kan werken in een regio waar het verkeer nog net iets minder erg is.
Ik heb deze namiddag van thuis gewerkt, en kijk nu op dit moment door m'n ruit. De auto's rijden hier allemaal voorbij aan maximumsnelheid (sommigen harder), en soms zie je 15 seconden lang geen auto passeren. Het is (bijna) spitsuur, en ik kan hier toch uit de voeten zonder stil te staan. Ik prijs me gelukkig!
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment