Tuurlijk gaat het geen probleem zijn als er morgen 20 man extra bij u komt wonen, maar dat lost het probleem niet op. Want die 20 die verhuizen naar uw straat, dorp, regio,.. . Die worden hier aangevuld met 20 man extra. Je blijft blijkbaar negeren dat er iets is als een bevolking die groeit en een een daaraan gekoppeld autogebruik dat steeds stijgt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Neen, toch niet hoor, ik volg je. Op termijn zal dat probleem zich alleen maar uitstrekken en plaatsen waar het nu nét nog ok is, laten vastrijden/lopen. Maar er zullen altijd stukjes België blijven waar het ok is.
Vooral de lage snelheidslimieten (voor velen in combinatie met files, dus) maken dat ik met plezier betaal voor comfortopties, maar niet voor een overdreven sterke motor in mijn dagelijkse wagen.
Eens in de Ardennen gaan karren zal volgens mij altijd wel leuk blijven (en je kan Ardennen gerust vervangen door nog andere leuke plaatsen).'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Die discussie DAciarijderke was met mij... (ik meen je te herkennen weeral, een steeds weerkomende 'iets' dat Maurice of Herbie noemt en graag de sfeer verpest voor anderen.
Ik begrijp niet goed wat er verkeerd is aan de gedachte dat men niet moet klagen over het verkeer als men:
1. Zelf de auto neemt naar het werk en niet het openbare vervoer maar wel over een dringende mentaliteitswijziging spreekt. Dus ikke wel en de anderen niet of zoiets...
2. Ver van het werk gaat wonen en dan klaagt dat men ver moet rijden (zijn natuurlijk uitzonderingssituaties door omstandigheden). Of in een zeer drukke streek gaan wonen en dan zeggen dat het druk is. Doet me denken aan de mensen rond Zaventem die klagen dat er vliegers overkomen. Niemand is verplicht een werk te kiezen op 80 km van de deur. Probleem is dat men tegenwoordig mensen lokt met firmawagens zodat het plots niet onoverkomelijk meer is want daar valt 150 Euro meer te verdienen...
3. Het wel kan lukken om te werken op 5 a 20 km van de deur zelfs als je in een rustige streek woont 'zonder' werkgelegenheid'. En datje zelfs dicht tegen de deur heel goed je boterham kan verdienen...
En als je dan toch verder gaat wonen, men best rekening houdt met de bereikbaarheid. Heb zelf 20 jaar naar Gent gereden, is heel goed bereikbaar van hieruit. Antwerpen en Brussel liggen moeilijker, zou daar dus in mijn geval niet gaan werken. Mocht ik het dan toch doen, dan zou ik de trein nemen.
Maar vermits een groot gedeelte een firmawagen heeft met bijhorende tankkaart en de luxe van de wagen verkiest omdat het toch gratis is, staan er natuurlijk ook al weer een pak wagens extra stil op de snelweg.
4.Niemand je kan verplichten ergens tegen je zin te werken terwijl er altijd werkgelegenheid geweest is.
5. We leven nu eenmaal in een overbevolkt land en we blijven nieuwe Belgen aantrekken, dus reken niet op beterschap zolang de geitenwollensokken iets in de pap te brokken hebben. Weg met de files, weg met de vervuiling, weg met de drukte, iedereen in een groene omgeving en dit in een zeer snel uitbreidende multiculturele samenleving natuurlijk. Dat het ene het andere in de weg staat, beseft men niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNeen, toch niet hoor, ik volg je. Op termijn zal dat probleem zich alleen maar uitstrekken en plaatsen waar het nu nét nog ok is, laten vastrijden/lopen. Maar er zullen altijd stukjes België blijven waar het ok is.
Comment
-
Wordt niet gezegd dat je naar een rustige plaats moet verhuizen, wordt gezegd dat je beter dicht bij je werk woont. Da's een immens groot verschil.
Maar blijkbaar gaat dat niet meer tegenwoordig...Dat is zever, belachelijk,...
Vraag is waarom de ene dat wel kan en de andere dan weer niet ?
Redenen in overvloed:
Hier in de streek waren er veel Vlamingen die over de taalgrens bouwden want de grond was er goedkoper. Maar dan wel klagen dat ze elke dag naar Brussel moeten en dat er geen openbaar vervoer voorhanden is... Terwijl er in Brussel veel leegstand is.
Of willen genieten van het platte land en toch naar een grootstad moeten trekken om werk te vinden. Terwijl overal wel economie is als je goed bent in je vak (een dakwerker, een electricien, een verkoper,...)
Jobhoppers, tendens van de laatste 15 jaar. Voor 200 Euro per maand veranderen van werkgever en het fileleed erbij nemen want d'een auto is toch gratis...
Overbevolking door pamperbeleid
Enige oplossing die ik zie en die bijzonder onpopulair is: rekeningrijden en alle fiscale voordelen verbonden aan wagens onmiddellijk afschaffen.
Wedden dat er dan plots heel veel kan ? Dan zou men wel met 5 kunnen plaats nemen in een SUV ipv 5 SUV's die achter elkaar aanschuiven met 1 persoon erin(echt carpoolen dus), zou men misschien toch eens kijken om de woon werkafstand te verkleinen, zou men misschien toch de trein naar de grootsteden nemen, zou de leegstand in de steden geen probleem meer zijn, zouden meer oplossingen voor thuiswerk gezocht worden,... Is toch niet meer van dezen tijd dat een verkoper zich eerst moet aanbieden op zijn werk om van daaruit zijn contacten te bezoeken (wat nu nog dikwijls zo is).
Het zal gewoon kiezen of delen worden mettertijd. Ofwel betalen ofwel aanpassen. Mentaliteitswijziging dus die meer inhoudt dan eens de fiets naar de bakker te nemen of de kinderen voor de schoolpoort af te zetten.
Comment
-
Pfff ze moeten veel goesting hebben om dagelijks in de file te staan, ik woon ook op den buiten en werk ook in de stad, het ding bij mij is, is maar 10 km rijden, wat ik dus gerust met de fiets en wat ik nu doe, met de scooter kan doen. Voordeel is dat ik diegene niet meer ben die zijn stuur moet opeten, ik verlies normaal de meeste tijd in de stad, ni normaal hoe de mensen daar rijden en met de scooter ben ik op gelijk welke dag, gelijk welk uur, steeds op hetzelfde uur op mijn werk.
De meeste zijn gewoon de luxe van hun wagen gewoon, zoals THE GREEN HORNET zegt, al die voordelen op bedrijfswagens, schaf da gewoon af! Ze zullen wel snel in de buurt werk zoeken dan. Ik woonde vroeger in Ninove, werk in aalst en woon nu in Lebbeke en werk nog steeds in Aalst, je gaat mij toch ni zeggen dat je in een straal van 20-30 km geen woning kan vinden?? Bij ons ging da zelf vrij vlot, de 2 de woning waar we naar gaan kijken zijn hebben we gekocht. Het enige nadeel is de drukke straat en moesten we ooit nog verhuizen, wat wsl niet het geval zal zijn want we wonen daar graag, zou ik zelf nog rustiger gaan wonen!
Er zijn nog plaatsen genoeg waar het zeer rustig is, ik zeg soms vaak tegen die van mij, we zullen ons huis verplaatsen naar hier, dan meestal ergens een bouwgrond ofzo die te koop staat in een rustige straat ofzo.
Files gaan nooit opgelost raken als we zelf ons mentaliteit ni gaan veranderen.
Ge kunt dan misschien zeggen, hij is daar weer me zijne scooter, maar niets dan voordelen e! Da spel kost mij 4 cent de km aan naft, wegentaks betaal ik niet en verzekering ja, een pak minder dan bij een wagen. Als ik naar het werk ga, rij ik altijd alleen dusja, zoals de meeste... Is da dan echt nodig in een SUV of gelijk welke dikke bak?? Voor mezelf vindt ik het zelf al zot van nog met de wagen naar het werk te gaan.
Met degelijke kledij, mag het vriezen, gieten, zelf dan blijft het aangenaam rijden met da spel.
Nog een voordeel, veel minder ergernis! Ik was voordien veel meer actief in dit topic.
- Likes 1
Comment
-
De bevolkingsgroei is in ieder geval een groot probleem (of dat nu de oorzaak is van alle verkeersproblemen, laat ik in het midden).
Heeft een erg stevige impact op velerlei zaken. K ga ze niet opnoemen, jullie vinden zelf wel enkele voorbeelden waar geld naartoe vloeit waardoor er op alle mogelijke vlakken bespaard moet worden. Ook op het wegennet, de infrastructuur, tot zelfs een tekort aan politie om onze wegen veilig te houden tot zelfs de veiligheid van de burgers te garanderen in bepaalde steden of gemeentes.
vandaar dat men volop inzet op snelheid, dit verlaagt inderdaad de impact waardoor minder letsels ontstaan en valt zeer makkelijk te controleren en is als bonus lucratief. Door max snelheid te verlagen vang je eigenlijk de stommiteiten van smartphonegebruik, fietsers zonder lichten, drugs en alcohol,... op een geniale manier op. (klein ergerniske van mij)
Dus het heeft enorme gevolgen op zovele facetten van onze maatschappij dat die overbevolking niet zo leuk meer is. Hier moet men hoogdringend ingrijpen!
Niet door een geboortebeperking op te leggen want voor zover ik zie heb je tegenwoordig veel Belgische gezinnetjes met 1 of 2, soms eens 3 kinderen. De tijd dat wij 7 nakomelingen of meer hadden is gepasseerd....
Misschien eens nadenken wat er allemaal fout liep in het verleden en fout loopt in het heden zodat we de toekomst kunnen richting geven waar we wel gelukkig mee zijn ?
(inderdaad, hier zullen we dan ook al een deel van de verkeersproblemen mee oplossen )
Edit: dit is absoluut geen politieke propaganda die ik poog te voeren (het kan erop lijken) want zelf ken ik geen enkele partij die ons hierbij zou kunnen helpen en gelijkertijd humaan te blijven.Last edited by THE GREEN HORNET; 17/05/2018, 16:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenDe bevolkingsgroei is in ieder geval een groot probleem (of dat nu de oorzaak is van alle verkeersproblemen, laat ik in het midden).
Heeft een erg stevige impact op velerlei zaken. K ga ze niet opnoemen, jullie vinden zelf wel enkele voorbeelden waar geld naartoe vloeit waardoor er op alle mogelijke vlakken bespaard moet worden. Ook op het wegennet, de infrastructuur, tot zelfs een tekort aan politie om onze wegen veilig te houden tot zelfs de veiligheid van de burgers te garanderen in bepaalde steden of gemeentes.
vandaar dat men volop inzet op snelheid, dit verlaagt inderdaad de impact waardoor minder letsels ontstaan en valt zeer makkelijk te controleren en is als bonus lucratief. Door max snelheid te verlagen vang je eigenlijk de stommiteiten van smartphonegebruik, fietsers zonder lichten, drugs en alcohol,... op een geniale manier op. (klein ergerniske van mij)
Dus het heeft enorme gevolgen op zovele facetten van onze maatschappij dat die overbevolking niet zo leuk meer is. Hier moet men hoogdringend ingrijpen!
Niet door een geboortebeperking op te leggen want voor zover ik zie heb je tegenwoordig veel Belgische gezinnetjes met 1 of 2, soms eens 3 kinderen. De tijd dat wij 7 nakomelingen of meer hadden is gepasseerd....
Misschien eens nadenken wat er allemaal fout liep in het verleden en fout loopt in het heden zodat we de toekomst kunnen richting geven waar we wel gelukkig mee zijn ?
(inderdaad, hier zullen we dan ook al een deel van de verkeersproblemen mee oplossen )
Edit: dit is absoluut geen politieke propaganda die ik poog te voeren (het kan erop lijken) want zelf ken ik geen enkele partij die ons hierbij zou kunnen helpen en gelijkertijd humaan te blijven.
Ik ken streken waar de bevolkingsdichtheid veel hoger ligt en daar functioneert het wel. Iedereen heeft daar natuurlijk geen huis met een tuin en een auto om naar het stad te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenPfff ze moeten veel goesting hebben om dagelijks in de file te staan, ik woon ook op den buiten en werk ook in de stad, het ding bij mij is, is maar 10 km rijden, wat ik dus gerust met de fiets en wat ik nu doe, met de scooter kan doen. Voordeel is dat ik diegene niet meer ben die zijn stuur moet opeten, ik verlies normaal de meeste tijd in de stad, ni normaal hoe de mensen daar rijden en met de scooter ben ik op gelijk welke dag, gelijk welk uur, steeds op hetzelfde uur op mijn werk.
De meeste zijn gewoon de luxe van hun wagen gewoon, zoals THE GREEN HORNET zegt, al die voordelen op bedrijfswagens, schaf da gewoon af! Ze zullen wel snel in de buurt werk zoeken dan. Ik woonde vroeger in Ninove, werk in aalst en woon nu in Lebbeke en werk nog steeds in Aalst, je gaat mij toch ni zeggen dat je in een straal van 20-30 km geen woning kan vinden?? Bij ons ging da zelf vrij vlot, de 2 de woning waar we naar gaan kijken zijn hebben we gekocht. Het enige nadeel is de drukke straat en moesten we ooit nog verhuizen, wat wsl niet het geval zal zijn want we wonen daar graag, zou ik zelf nog rustiger gaan wonen!
Er zijn nog plaatsen genoeg waar het zeer rustig is, ik zeg soms vaak tegen die van mij, we zullen ons huis verplaatsen naar hier, dan meestal ergens een bouwgrond ofzo die te koop staat in een rustige straat ofzo.
Files gaan nooit opgelost raken als we zelf ons mentaliteit ni gaan veranderen.
Ge kunt dan misschien zeggen, hij is daar weer me zijne scooter, maar niets dan voordelen e! Da spel kost mij 4 cent de km aan naft, wegentaks betaal ik niet en verzekering ja, een pak minder dan bij een wagen. Als ik naar het werk ga, rij ik altijd alleen dusja, zoals de meeste... Is da dan echt nodig in een SUV of gelijk welke dikke bak?? Voor mezelf vindt ik het zelf al zot van nog met de wagen naar het werk te gaan.
Met degelijke kledij, mag het vriezen, gieten, zelf dan blijft het aangenaam rijden met da spel.
Nog een voordeel, veel minder ergernis! Ik was voordien veel meer actief in dit topic.
Een mens is in wezen gemakzuchtig als er geen dwang opstaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Blijkbaar enorm overtuigd dat er een overbevolking is ? Merk je dat aan nog andere dingen dan aan het verkeer ?
Ik ken streken waar de bevolkingsdichtheid veel hoger ligt en daar functioneert het wel. Iedereen heeft daar natuurlijk geen huis met een tuin en een auto om naar het stad te gaan.
Vandaar dat ik tussen de haakjes schreef: 'of dit nu de oorzaak is van alle verkeersproblemen, laat ik ik het midden'.
Maar het zal er zeker wel een stuk mee te maken hebben, dat kan je niet uitsluiten.
Dat er drukker bevolkte gebieden bestaan waar mensen niet beschikken over een eigen auto (en huis met tuin) vind ik eigenlijk niet echt een referentie waar we moeten naar streven. OK, dat het ook wel functioneert kan ik best geloven, maar of wij als Belg zo'n levenswijze leuk gaan vinden is een andere zaak.
Men zou de wagen zodanig zwaar kunnen belasten zodat wagenbezit voor de doorsnee burger onmogelijk wordt waardoor files en milieuvervuiling direct tot het verleden behoren.
Of men zou de bevolkingstoename kunnen vertragen, stoppen en zelfs terug dringen om al een gedeelte van het probleem aan te pakken en dit samen met andere (evidente) maatregelen.
En eerlijk.... ik denk dat ze vooral voor de wagen eerder de eerste keuze mettertijd gaan maken ipv inspanningen te doen om de groei te stoppen, afgaande op het beleid van de laatste 20 a 30 jaren.
De Wever zette onlangs de deur niet op een kier, maar hij zette ze meer dan half open toen hij zei dat rekeningrijden bijna of niet meer uit te sluiten valt in een volgende legislatuur. En dat rekeningrijden... men zal het verkopen als zijnde geen belastingsverhoging maar als een alternatief voor de huidige taxen, maar wees zeker dat dit voor de werkende bevolking anders zal uitdraaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe ellende is overal ingezet hoor. Zolang we voor koning auto blijven kiezen, voor eender welke verplaatsing, dan gaat het er alleen maar slechter op worden. Maar ja, er zijn nog altijd mensen die de realiteit niet willen aanschouwen en het probleem altijd bij een ander blijven leggen.
"De verzadiging van de gewest- en lokale wegen lijkt de afgelopen jaren dus te zijn toegenomen. Het onderzoek toonde ook aan dat die vaststelling niet alleen opgaat voor Antwerpen, Brussel, Gent en Luik, maar dat dit een algemene tendens lijkt te zijn in stedelijke regio’s in België."
Ik ken verschillende mensen die in de afgelopen jaren een auto hebben moeten kopen omdat ze met het openbaar vervoer ineens niet meer op hun werk geraakten.
En nu weer, de staking bij de Lijn.
Mensen met een auto zoals ik zorgen ervoor dat collega's op hun werk en terug thuis geraken, anders konden die mensen gewoon niet komen werken en moesten ze verlof inzetten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Degenen die het meeste last hebben van de files en het hardst roepen om een mentaliteitsverandering zijn... net die mensen die dagelijks in de file staan .
Daar moet ieder voor zich eens beginnen over na te denken, de file komt er voor het allergrootste deel door de mensen die in die file staan.
Onze vriend die roept niet, die nam zelf initiatief en heeft er zelfs plezier van. En vindt het net als ik niet vreemd dat werken en wonen wel op relatief korte afstand van mekaar kunnen, (tenzij uitzonderingen waarvan bvb de firma verhuist). Zelfs bij het zoeken van een nieuwe woning hield Geert rekening met zijn verplaatsing.
Ooktimothy die op een boogscheut van mij woont slaagt erin om vanuit dit boerengat op relatief korte afstand werk te vinden. Ikzelf en mijn vrouw slaagden hier ook in...
Als je dan zegt dat het toch mogelijk moet zijn om ofwel dichter tegen je werk te wonen, ofwel dichter tegen je woning te werken wordt dit door sommigen in het belachelijke getrokken want dit is tegenwoordig "onmogelijk".
Heb de indruk dat men hier vroeger veel meer rekening mee hield (heb van jongsaf nooit anders geweten) maar dat dit sinds het opkomen van de firmawagens met gratis tankkaart en het toenemende jobhoppen beetje verloren gegaan is.
Heb goed de tijd gekend dat een gezin 1 auto had (in de steden waren er zelfs zonder auto). Als een gezin over twee auto's beschikte, sprak men erover.
Zie dat bij de vrienden van mijn zoon ook, sommigen mogen net als onze zoon de auto eens gebruiken en zitten centraal op kot, maar er zijn er verdorie al heel wat die met een eigen wagen naar de lessen rijden. Want het kan ook niet anders... (zoon of dochter moeten op verschillende plaatsen stages doen, hebben wisselende lesuren, willen niet op kot, een lichte oude auto komt goedkoper uit dan een kot met bijhorend bus en treinabonnement,...redenen genoeg). Nog even en men wordt ook uitgelachen als je zegt dat een kot perfekt kan ipv een auto als men dezelfde lijn met werken en auto's blijft doortrekken.
Dat is ook een onderdeel van de noodzakelijke mentaliteitswijziging. Terug een beetje redeneren zoals men het vroeger deed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Ik vind jouw mentaliteit er één waar er velen een voorbeeld kunnen aan nemen.
Een mens is in wezen gemakzuchtig als er geen dwang opstaat.
Nog zo een voorbeeldje, mijn vriendin heeft haar vrije dag verlegd van woensdag naar donderdag, net omdat het dan rustiger winkelen is en we zelf toch geen kinderen hebben. Gisteren was ze dus thuis, naar de winkel, rustig! Echt plezant winkelen dan, ik hou niet zo van druk gedoe en lang aanschuiven aan de kassa.
Als je is ziet hoe druk het is op een woensdag namiddag, ni normaal! Wij als kind speelden in de straat, in de bossen, gewoon in de buurt, nu moeten ze overal naartoe gevoerd worden... Mijn laatste 3 jaar heb ik zelf met de fiets, trein naar school geweest, een wijziging in vervoermiddel kan ook een voordeel zijn, in begin reed ik alleen met de trein, leer je mensen kennen en heb je op den duur een klik waar je elke dag mee naar school gaat, plezante tijden waren dat!
Er is altijd een alternatief mogelijk, maar men moet er zelf wel iets voor overhebben natuurlijk en vooral zelf iets aan doen, maar elke dag in de file gaan staan? Enorm veel tijd verliezen? Voor velen is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenik ben 5 jaar geleden gewoon verhuisd om dagelijks 2 x 1 uur file te vermijden, nu iedere ochtend op 12 - 15 min op bureau ;-)
leven is belangrijker dan dit voor mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEr moeten dan wel alternatieven zijn natuurlijk. Het openbaar vervoer is geen zak waard en is er de afgelopen jaren alleen maar op achteruit gegaan.
Ik ken verschillende mensen die in de afgelopen jaren een auto hebben moeten kopen omdat ze met het openbaar vervoer ineens niet meer op hun werk geraakten.
.
Ook vanuit de overheid zouden zulke dingen nog meer gestimuleerd moeten worden. En veel werkgevers zijn er tegenwoordig ook mee bezig. Gisteren nog een interessant artikel in GVA gelezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Nog een voorbeeld dat het niet onmogelijk is!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenik ben 5 jaar geleden gewoon verhuisd om dagelijks 2 x 1 uur file te vermijden, nu iedere ochtend op 12 - 15 min op bureau ;-)
leven is belangrijker dan dit voor mijden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Ik heb de overstap ook een paar jaar geleden gemaakt, van pendelen met de wagen naar pendelen met de fiets (ik woon op 5km van het werk, in de stadsrand). In de praktijk betekent dat een vaste reistijd van 20 minuten, tegenover vroeger iets tussen de 15 en 45 minuten afhankelijk van het verkeer.
Op het werk hebben we dienstwagentjes aangekocht zodat je perfect met de fiets naar het kantoor kan komen, en overdag de wagen nemen voor een verplaatsing.
Gisteren moest ik nog eens met de auto naar 't werk, en ik werd echt onnozel van het verkeer, blij dat ik vandaag weer rustig over het ringfietspad kon cruisen. In plaats van opgefokt kom ik nu ontspannen toe...
Mijn autorijplezier haal ik uit de weekendtripjes met de oldies, of de verdere verplaatsingen buiten de spits.Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
- Likes 1
Comment
Comment