Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Heb daarnet troep op de wagen gekregen aan wegenwerken, geen idee wat het was, stonk naar vernis en werd verneveld met een onkruidspuit op vers gegoten beton...
    Meteen de ruitenwissers aangestoken, maar ging er niet meteen af, dan is met een doek geprobeerd, noppes, tenzij ik heel hard duw!

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het er zou afkrijgen? En indien niet? Wat dan??

Voorste raam staat vol en de lak zal er wsl ook wel van hebben en de stoffen kap...

Beelden heb ik op de dashcam.
    contact opnemen met de verantwoordelijke voor die wegenwerken en datum en uur noteren ? Zouden die je niet kunnen antwoorden ?

Comment

• dat gaat er wel af denk ik, heb dat contenu dat er voor mijn neus lijnen worden getrokken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        dat gaat er wel af denk ik, heb dat contenu dat er voor mijn neus lijnen worden getrokken
        ni snuiven hé
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Als ge dat op uw dashboard legt kan dat serieuze plekken maken.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Heb daarnet troep op de wagen gekregen aan wegenwerken, geen idee wat het was, stonk naar vernis en werd verneveld met een onkruidspuit op vers gegoten beton...
            Meteen de ruitenwissers aangestoken, maar ging er niet meteen af, dan is met een doek geprobeerd, noppes, tenzij ik heel hard duw!

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het er zou afkrijgen? En indien niet? Wat dan??

Voorste raam staat vol en de lak zal er wsl ook wel van hebben en de stoffen kap...

Beelden heb ik op de dashcam.
            klinkt als curing compound tegen te snelle uitdroging.
            Ik zou inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met de werfleiding.
            Da komt er niet makkelijk af volgens mij.

Comment

• De wagen daarnet afgewassen en met klei heb ik er het meeste afgekregen. Pfff ik geef het op jong, België is ni gemaakt om me ne schonen auto rond te rijden, kheb veel zin om te verkopen en mij een rammelbak te kopen. 2 jaar draagt ge daar uiterste zorg voor, na 2 jaar krijg je te horen van een detailer dat de lak nog in nieuwstaat is en dan door klote wegenwerken is al dat werk voor niets geweest, 2 jaar... tgeeft lang geduurd weer! Kotsbeu ben ik het! Ik rij speciaal alle dagen naar het werk met een scooter om net die miserie tegen te gaan en dan kom ik dit tegen... Om te janken ist!

Wat kan ik doen? De politie laten vaststellen? Waarna de verzekering een klote expert stuurt die geen kloten ziet van wat er eigenlijk aan de hand is waarna een volgende expert en .... Ik heb deze situatie al is meegemaakt, experts, advocaten, tis allemaal ene pot nat en na maanden te moeten wachten dan uiteindelijk met een nog slechtere wagen zitten door al de expert die er hun hand is moesten opleggen of is te krabben met hun nagels om te zien of het er toch ni afgaat...

Ik hoop gewoon dat in oktober de detailer hem terug in perfecte staat krijgt wanneer ik hem binnen breng voor een coating op te plaatsen, zo niet ja dan, ja wat dan? Mijn vorige wagen heb ik gewoon verkocht door zo een voorval, maar dan op het werk...

Daar zit je dan met een omnium verzekering, voor wat allemaal? Pffff
              Last edited by ; 05/09/2018, 21:59.

Comment

• En 't wordt hier plezanter en plezanter!

Het verkeer is in ons land de afgelopen decennia heel erg toegenomen, en sinds 2016 stijgt de filezwaarte vooral in Antwerpen.

"...En het is al sinds 2016 dat de filezwaarte rond Antwerpen groter is dan die rond Brussel. Dat is de eerste keer sinds de start van de metingen.

En beterschap zit er voorlopig niet in voor Antwerpen, want de afgelopen twee jaar gaat het namelijk erg hard. In Antwerpen steeg de filezwaarte in 2016 met 22 procent, in 2017 nog eens met 15 procent. De toenames rond Brussel liggen flink wat lager, rond 5 procent namelijk."

Comment

• Is het zwart? Dan is dat kleefvernis. Hangt er dus vanaf op welke basis deze is. Wij gebruiken dat ook op het werk, maar sinds een 8-tal jaar is deze verboden met detergenten en dus enkel nog op waterbasis. Onze leveranciers hebben daar cleaners voor, maar bij een auto blijft het delicaat. Hebben ook al aangiftes moeten doen aan de verzekering omdat de wind wat spatjes meedroeg naar auto's in de buurt als we vernevelen. Nu letten we daar meer op, want ge kunt deze ook gewoon met de verfrol plaatsen. Bij wegenwerken wordt dit normaal met een camion geplaatst en de kleine hoekjes met een kleine spuit.

Vermits het de hechting is voor bitumen, ga ik er vanuit dat het een gelijkaardig product is. Ik zal eens navragen wat hiervoor bestaat om dit nog zuiver te krijgen, maar het zal vooral een kwestie zijn van welk merk en type het is en dan weet de fabrikant meestal wel een oplossing.

Ge kunt het bedrijf daar inderdaad verantwoordelijk voor stellen, maar het is altijd een welles-nietes spelletje. Want wie zegt dat het daar is gebeurt?

Comment

• Ik heb de vraag ivm kleefvernis even nagevraagd bij een fabrikant. Ze heeft mijn vraag doorgestuurd naar het labo bij hen en deze zullen mij vandaag, ten laatste morgen wel antwoorden.

Zelf heb ik ooit eens per ongeluk over een witte lijn gereden die ze pas aangelegd hadden, waardoor er op mijn deur witte spatjes zaten. Heb die er nooit af gekregen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      En 't wordt hier plezanter en plezanter!

Het verkeer is in ons land de afgelopen decennia heel erg toegenomen, en sinds 2016 stijgt de filezwaarte vooral in Antwerpen.

"...En het is al sinds 2016 dat de filezwaarte rond Antwerpen groter is dan die rond Brussel. Dat is de eerste keer sinds de start van de metingen.

En beterschap zit er voorlopig niet in voor Antwerpen, want de afgelopen twee jaar gaat het namelijk erg hard. In Antwerpen steeg de filezwaarte in 2016 met 22 procent, in 2017 nog eens met 15 procent. De toenames rond Brussel liggen flink wat lager, rond 5 procent namelijk."
                      prima, hoe meer files hoe minder zware ongevallen

Comment

En 't wordt hier plezanter en plezanter!

Recent van thuis naar Billund, Denemarken gereden en 5 dagen later terug. Je mag eens raden waar ik twee keer stilgestaan heb zonder duidelijke reden, volledig buiten de spitsuren om...
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Recent van thuis naar Billund, Denemarken gereden en 5 dagen later terug. Je mag eens raden waar ik twee keer stilgestaan heb zonder duidelijke reden, volledig buiten de spitsuren om...
                          In België kan dat ook.....

Maak alle auto’s er zo duur als in Denemarken
                          • Uw Tipo kost dan € 30 000, mijn Giulietta € 48000
                          • Een SUV zie je er heel weinig, want een X3 begint pas bij € 90000

Idem voor de verkeersbelasting trouwens (2x tot 3x België)

Firmawagens zijn er ook niet veel....tenzij type Fiat 500

Comment

• Ok. En wat zeg je dan van Duitsland? Ben nochtans Hamburg en Bremen gepasseerd...

Als er file is, is het duidelijk waarom (ongeval, werken..)

Comment

• Zijn de werken zoal een beetje gevorderd in Hamburg? Een jaartje geleden ook hopeloos daar!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ok. En wat zeg je dan van Duitsland? Ben nochtans Hamburg en Bremen gepasseerd...

Als er file is, is het duidelijk waarom (ongeval, werken..)
                                De grote schuldige in Antwerpen de laatste jaren, is de enorme expansie van de Waaslandhaven op Linkeroever.

Comment

De wagen daarnet afgewassen en met klei heb ik er het meeste afgekregen. Pfff ik geef het op jong, België is ni gemaakt om me ne schonen auto rond te rijden, kheb veel zin om te verkopen en mij een rammelbak te kopen. 2 jaar draagt ge daar uiterste zorg voor, na 2 jaar krijg je te horen van een detailer dat de lak nog in nieuwstaat is en dan door klote wegenwerken is al dat werk voor niets geweest, 2 jaar... tgeeft lang geduurd weer! Kotsbeu ben ik het! Ik rij speciaal alle dagen naar het werk met een scooter om net die miserie tegen te gaan en dan kom ik dit tegen... Om te janken ist!

Wat kan ik doen? De politie laten vaststellen? Waarna de verzekering een klote expert stuurt die geen kloten ziet van wat er eigenlijk aan de hand is waarna een volgende expert en .... Ik heb deze situatie al is meegemaakt, experts, advocaten, tis allemaal ene pot nat en na maanden te moeten wachten dan uiteindelijk met een nog slechtere wagen zitten door al de expert die er hun hand is moesten opleggen of is te krabben met hun nagels om te zien of het er toch ni afgaat...

Ik hoop gewoon dat in oktober de detailer hem terug in perfecte staat krijgt wanneer ik hem binnen breng voor een coating op te plaatsen, zo niet ja dan, ja wat dan? Mijn vorige wagen heb ik gewoon verkocht door zo een voorval, maar dan op het werk...

Daar zit je dan met een omnium verzekering, voor wat allemaal? Pffff
                                  Ik heb net antwoord gehad van een fabrikant die ook kleefvernis maakt:

Dat zal afhankelijk zijn van de samenstelling van het product.
                                  Maar als het op basis is van bitumen zou men het eventueel kunnen proberen te verwijderen met een Sopracleaner.

Dus geen idee of het dus werkelijk werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                    Zijn de werken zoal een beetje gevorderd in Hamburg? Een jaartje geleden ook hopeloos daar!

Neen, wat een giganstische werken. Compleet erover. Wel altijd kunnen rijden, maar 50-60-80. In het oprijden heeft mijn vrouwke dat stuk gereden, ik keek F1 op m’n gsm. Ze heeft 2 uur gereden over 95 km...

Dat zijn geen wegenwerken meer, dat is een compleet nieuwe stad precies dat ze aan’t bouwen zijn.

Dan zie je bordje einde werken, terug naar 3de en alles geven... en 1 km verder mag je remmen want opnieuw werken.

Zéér vermoeiend!

Comment

De grote schuldige in Antwerpen de laatste jaren, is de enorme expansie van de Waaslandhaven op Linkeroever.

Jammer dat de infrastructuur de groei niet kan ondersteunen...

Ik zou me in Antwerpen sowieso een hybride aanschaffen , staat meer stil (of 20 km/h rijden) dan dat je kan doorrijden.

Ben nog gezegend in het uithoekje waar ik woon dan...

Comment

Neen, wat een giganstische werken. Compleet erover. Wel altijd kunnen rijden, maar 50-60-80. In het oprijden heeft mijn vrouwke dat stuk gereden, ik keek F1 op m’n gsm. Ze heeft 2 uur gereden over 95 km...

Dat zijn geen wegenwerken meer, dat is een compleet nieuwe stad precies dat ze aan’t bouwen zijn.

Dan zie je bordje einde werken, terug naar 3de en alles geven... en 1 km verder mag je remmen want opnieuw werken.

Zéér vermoeiend!

Ja inderdaad, klopt. Was vorig jaar in oktober ook al zo toen we onderweg waren naar Aalborg.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ja inderdaad, klopt. Was vorig jaar in oktober ook al zo toen we onderweg waren naar Aalborg.

Zo is momenteel heel Duitsland ongeveer. Ze maken zich klaar om hun tol op auto's in te voeren. Alleen hier kun je binnenkort nog als buitenlander gratis de snelwegen komen gebruiken, onze politici vinden dat wij dat beter zelf kunnen betalen
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X