Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Wss reed de mens 120 en gij ‘een goed tempo’
    tegenwoordig noem ik 120km/u al een zeer goed tempo op onze drukke wegen, ik merk meer en meer dat als je 110/115 rijdt, je één van de snelste op de snelweg bent tijdens de week, dat veel te vroeg invoegen is écht erg aan het worden, ze rijden nodeloos op het middenvak en als je bijna thv de middenvakrijder bent, verander deze zonder pinker naar links om een camion in te halen die hij na 7 minuten(lichtjes te nuanceren) zal bereiken
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Ik heb daar dagelijks mee te maken. Is echt irritant.

Comment

Ik heb daar dagelijks mee te maken. Is echt irritant.
        ik ook spijtig genoeg
        mijn autootjes:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Dat als ze die der aan zetten, het omzeil is!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Aanbesteding is aanbesteding hé. Als ze de laagste prijs indienen, mogen ze het maken en kunnen ze zelfs niet geweigerd worden als ze met alles in orde zijn. Probleem bij zeer grote wegenwerken is dat er maar een beperkt aantal firma's zijn die de hele grote aankunnen, zoals BAM bijvoorbeeld. Zelfde verhaal als bij de baggeraars. Ge hebt er daar in België een 3-tal grote in, en dan stopt het. Die mannen verdeelden zich vroeger het werk, totdat ze ermee betrapt werden.

Comment

Wss reed de mens 120 en gij ‘een goed tempo’
            Niet echt, de meesten rijden 90-110, die 120 halen ze niet vaak meer hoor

Comment

• Op sommige autostrades is 120 idd raar geworden. De E313 is er zo één.

Comment

• straf, heb er deze week nog 3 keer opgezeten en met gemak de 120 km/h gehaald. Stond daarna wel stil in Ranst, maar daarvoor... vlot, zonder problemen
                www.peugeotforum.be

Comment

• De E313 loopt van Luik naar Antwerpen. Laat ons zeggen, hoe dichter je Antwerpen nadert, hoe trager het gaat. Doorgaans kan je stellen dat je vanaf Herentals West geen gemiddelde van 120 meer haalt richting Antwerpen, en dat gans de (week)dag door.

Comment

• Blijkbaar staan jullie samen meer in de file dan ik...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Blijkbaar staan jullie samen meer in de file dan ik...
                      bwah veel, enige wat ik weet is dat mijn gemiddelde snelheid per maand doorheen de jaren(laatste 10 jaar) gezakt is van +/-70km/u naar 53km/u
                      (ok je vindt me minder op de linkse band dan vroeger) ligt gewoon aan het veel drukkere verkeer
                      mijn autootjes:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

bwah veel, enige wat ik weet is dat mijn gemiddelde snelheid per maand doorheen de jaren(laatste 10 jaar) gezakt is van +/-70km/u naar 53km/u
                        (ok je vindt me minder op de linkse band dan vroeger) ligt gewoon aan het veel drukkere verkeer
                        Dat is toch wel serieus gezakt dan.
                        Mijn gemiddelde snelheid is bij mijn huidige auto net gestegen in vergelijking met mijn vorige auto.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mijn gemiddelde is de laatste 2j. gezakt van 73 > 71km/u over 474k km.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Vanochtend over de pechstrook mogen rijden omdat er een trien het nodig vond om van links naar rechts over een volle witte lijn te gaan. Niet normaal hoeveel mensen doorlopende witte lijnen negeren.
                            Wat als...doorlopende witte lijnen muren zouden zijn...

Comment

Mijn gemiddelde is de laatste 2j. gezakt van 73 > 71km/u over 474k km.
                              jij rijdt voornamelijk lange afstanden? bij mij is het +/-250km/dag om me naar klanten te begeven, rijden is in feite tijdverlies, bij jou is het je werk
                              heb zo vorig jaar ff over en weer gereden naar Chapelle de Guinchay tussen Macon en Lyon, was over en weer op zo'n 16u met laden bij, dan haal ik ook een mooi gemiddelde
                              maar in Vlaanderen rondtjaffen vooral tijdens de spits(ik vertrek meestal rond 7u30, klanten gaan maar open om 9u) haalt je gemiddelde serieus naar beneden
                              mijn autootjes:

Comment

jij rijdt voornamelijk lange afstanden? bij mij is het +/-250km/dag om me naar klanten te begeven, rijden is in feite tijdverlies, bij jou is het je werk
                                heb zo vorig jaar ff over en weer gereden naar Chapelle de Guinchay tussen Macon en Lyon, was over en weer op zo'n 16u met laden bij, dan haal ik ook een mooi gemiddelde
                                maar in Vlaanderen rondtjaffen vooral tijdens de spits(ik vertrek meestal rond 7u30, klanten gaan maar open om 9u) haalt je gemiddelde serieus naar beneden
                                360km gemiddeld per dag, elke dag...

Comment

• Wat ik me afvraag. Is dat hier alleen voor ergernissen in het verkeer of te zien met auto's? Of over alles en nog wat in het leven?

Comment

Wat ik me afvraag. Is dat hier alleen voor ergernissen in het verkeer of te zien met auto's? Of over alles en nog wat in het leven?
                                    Als jij hier eens je gal wil uitspuwen of je hart wil uitstorten moet je dat zeker niet laten hé.

Comment

Als jij hier eens je gal wil uitspuwen of je hart wil uitstorten moet je dat zeker niet laten hé.

Awel, ik heb aan veel dingen een hekel, maar op werkvlak is er eentje die er met kop bovenuit steekt.

Ik maak jaarlijks een 300-tal offertes voor dakwerken/dakrenovaties/gevelbekledingen/... .
                                      Nu, dat niet elke klant u daarna laat weten of ze er niet op ingaan, begrijp ik. Ge weet soms niet meer van wie ge allemaal een offerte hebt gehad en wie ge verwittigd hebt. Dus van die 300, worden er bij mij een 100-tal besteld, en van de overige 200 zijn er een 5-tal die laten weten dat ze geen renovatie voorlopig gaan doen of met een andere dakdekker in zee gaan.

Tot zo ver goed. Maar 2 à 3 x per jaar neem ik mijne stapel offertes en stuur al die overblijvende mensen nog eens een mailtje met de vraag of er al iets beslist is of dat ik het mag klasseren. Nu, ik ben niet opdringerig en sommigen krijgen dat pas 6 à 7 maanden later pas. Van die mensen dat ik dat dan stuur, krijg ik dan ongeveer weer een 5-tal keer antwoord dat ze niets gaan doen of met een andere dakdekker samen gaan werken of al uitgevoerd is.

Maar nu komt het. Al de rest dat overblijft, heeft gewoon zelfs het fatsoen niet om eventjes een reply te doen. Zo zijn er bij waar ik al 3 à 4 x de vraag gesteld heb en die antwoorden daar gewoonweg niet op. En zo heb ik dus al voor gehad dat ik dan een dossier in de vuilbak smijt, en dat ze dan een half jaar later komen aankloppen dat ze beslist hebben om dan met ons in zee te gaan. Gevolg: Offerte en foto's staan wel nog op de server, maar de hard copy waar alle schetsen en opmetingen opstaan, is reeds gerecycleerd papier Dus voor de projectleider alweer extra werk om op voorhand ter plaatse te gaan om zijn bestellingen te kunnen doen

Snap niet dat zulke mensen niet eventjes het fatsoen hebben om op 'reply' te klikken en te schrijven. 'werken zijn elders besteld'. Meer moet dat niet zijn.

Comment

Awel, ik heb aan veel dingen een hekel, maar op werkvlak is er eentje die er met kop bovenuit steekt.

Ik maak jaarlijks een 300-tal offertes voor dakwerken/dakrenovaties/gevelbekledingen/... .
                                        Nu, dat niet elke klant u daarna laat weten of ze er niet op ingaan, begrijp ik. Ge weet soms niet meer van wie ge allemaal een offerte hebt gehad en wie ge verwittigd hebt. Dus van die 300, worden er bij mij een 100-tal besteld, en van de overige 200 zijn er een 5-tal die laten weten dat ze geen renovatie voorlopig gaan doen of met een andere dakdekker in zee gaan.

Tot zo ver goed. Maar 2 à 3 x per jaar neem ik mijne stapel offertes en stuur al die overblijvende mensen nog eens een mailtje met de vraag of er al iets beslist is of dat ik het mag klasseren. Nu, ik ben niet opdringerig en sommigen krijgen dat pas 6 à 7 maanden later pas. Van die mensen dat ik dat dan stuur, krijg ik dan ongeveer weer een 5-tal keer antwoord dat ze niets gaan doen of met een andere dakdekker samen gaan werken of al uitgevoerd is.

Maar nu komt het. Al de rest dat overblijft, heeft gewoon zelfs het fatsoen niet om eventjes een reply te doen. Zo zijn er bij waar ik al 3 à 4 x de vraag gesteld heb en die antwoorden daar gewoonweg niet op. En zo heb ik dus al voor gehad dat ik dan een dossier in de vuilbak smijt, en dat ze dan een half jaar later komen aankloppen dat ze beslist hebben om dan met ons in zee te gaan. Gevolg: Offerte en foto's staan wel nog op de server, maar de hard copy waar alle schetsen en opmetingen opstaan, is reeds gerecycleerd papier Dus voor de projectleider alweer extra werk om op voorhand ter plaatse te gaan om zijn bestellingen te kunnen doen

Snap niet dat zulke mensen niet eventjes het fatsoen hebben om op 'reply' te klikken en te schrijven. 'werken zijn elders besteld'. Meer moet dat niet zijn.
                                        Tja, elementaire beleefdheid is ver te zoeken bij vele mensen maar dat kan van bedrijven even goed gezegd worden hoor. Niet te geloven dat er vele bedrijven nog niet de moeite doen om je van antwoord te dienen.

Comment

• Nu, bij die klanten zitten er zelfs 50% bedrijven bij. Nu moet ik wel zeggen dat deze na 1 of 2 x vragen toch wel antwoorden op een paar na.

Maar soms vraag ik me af hoe sommige bedrijven kunnen blijven bestaan. Alsof ze geen werk nodig hebben. Jaren terug moest ik smeedwerk thuis hebben. Ik stuur mijn schets en maten door naar 5 bedrijven die ik vind via internet en ook naar degene die het bij mijn schoonouders had geplaatst. Van die 5 heb ik van 1 maar antwoord gekregen en dat was die man die ook bij mijn schoonouders had geplaatst. Moet ge u voorstellen, die andere 4 uit Vlaams-Brabant aan de kant van Leuven. Degene die antwoordde was van Oost-Vlaanderen en vermits die op de prijs zat die ik in mijn hoofd had, heb ik dus besteld. Maar als die andere 4 nauwelijks reageren, hoe geraken die dan aan werk?

Dan zijn er ook die zeggen dat ge maar moet bellen en dat ze zich niet met mail bezig houden. Dat kan ik wel ergens volgen, maar dat loopt ook vaak mis. Mijne overbuur is grondwerker en die moet niet weten van mail. Alles via telefoon. Dus continu aant bellen in zijne graafkraan, en zegt telkens dat hij de mensen dan 's avonds terug belt voor een afspraak, maar dat gebeurt nooit

Comment

Working...
                                          X