Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat vind ik een van de legitieme bestaansredenen van trajectcontrole, als we er nu eens voor konden zorgen dat 1 km voor de eigenlijke file de snelheid nog maar naar 90 km/h ging.. met snel werkende dynamische borden, een zichzelf enorm snel aanpassende trajectcontrole, ...

    Die mens in z'n camionette moet het dan nog niet gezien hebben het verkeer rondom hem zal wel trager gaan rijden waardoor hij automatisch moet volgen.

    Ik ben de eerste om mijn hand op te steken als het om "omhoog met die snelheidslimieten" gaat, maar op onze drukke autosnelwegen en ringwegen mag het wat mij betreft in de spits gerust een stukje trager. 90 km/h in plaats van 120 km/h betekent heus niet overal dat je later gaat aankomen.

    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Dat vind ik een van de legitieme bestaansredenen van trajectcontrole, als we er nu eens voor konden zorgen dat 1 km voor de eigenlijke file de snelheid nog maar naar 90 km/h ging.. met snel werkende dynamische borden, een zichzelf enorm snel aanpassende trajectcontrole, ...

      Die mens in z'n camionette moet het dan nog niet gezien hebben het verkeer rondom hem zal wel trager gaan rijden waardoor hij automatisch moet volgen.

      Ik ben de eerste om mijn hand op te steken als het om "omhoog met die snelheidslimieten" gaat, maar op onze drukke autosnelwegen en ringwegen mag het wat mij betreft in de spits gerust een stukje trager. 90 km/h in plaats van 120 km/h betekent heus niet overal dat je later gaat aankomen.
      Integendeel, als mensen naar die dynamische borden zouden luisteren, zouden kleine files veel sneller opgelost zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

        Daar hebben we het hier al eens overgehad maar zonder trajectcontrole nutteloos en dan nog, zulke ongevallen ga je nooit kunnen vermijden. Meer dan waarschijnlijk is die niet met het verkeer bezig geweest en dan zou die ook bij (traject)controle er vanachter opknallen. Inderdaad jammer voor zijn familie maar had zijn leven wel zelf in de hand.
        Niet eens, dynamische borden zorgen dat het ganse verkeer geleidelijk vertraagt en die in z'n camionnette zal dan geleidelijk wel moeten meevolgen want alles rondom hem vertraagt. Bij dynamische borden zie je vaak dat het verkeer over de drie stroken remt, waardoor er ook geen optie is door te peren op een snelle strook.

        Het probleem met die file-ongelukken is dat ze zich plots aankondigen, het gaat vlug van snel rijden naar niets, dus iemand die half oplet komt aan volle snelheid aangereden en rijdt op die stilstaande auto's in. Bij dynamische borden duwt de massa vertragende chauffeurs mee z'n snelheid omlaag, en de kans is ook groter dat hij alerter zal zijn dat er verderop stilstaand verkeer is en hem ook meer doet opletten.

        Dus ook op dat vlak hebben dynamische borden zeker nut.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

          Integendeel, als mensen naar die dynamische borden zouden luisteren, zouden kleine files veel sneller opgelost zijn.
          Als de hersencellen er niet zijn, moet je ze vervangen door chips….

          Bestelwagens krijgen slimme snelheidsbegrenzer….


          Comment


          • Is een artikel van Februari 2015, we zijn bijna 4 jaar later.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

              Integendeel, als mensen naar die dynamische borden zouden luisteren, zouden kleine files veel sneller opgelost zijn.
              DAT! maar zonder controle gebeurt dat dus niet.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                Niet eens, dynamische borden zorgen dat het ganse verkeer geleidelijk vertraagt en die in z'n camionnette zal dan geleidelijk wel moeten meevolgen want alles rondom hem vertraagt. Bij dynamische borden zie je vaak dat het verkeer over de drie stroken remt, waardoor er ook geen optie is door te peren op een snelle strook.

                Het probleem met die file-ongelukken is dat ze zich plots aankondigen, het gaat vlug van snel rijden naar niets, dus iemand die half oplet komt aan volle snelheid aangereden en rijdt op die stilstaande auto's in. Bij dynamische borden duwt de massa vertragende chauffeurs mee z'n snelheid omlaag, en de kans is ook groter dat hij alerter zal zijn dat er verderop stilstaand verkeer is en hem ook meer doet opletten.

                Dus ook op dat vlak hebben dynamische borden zeker nut.
                Die dynamische borden hebben hier in België niet het nut waarvoor ze zouden moeten dienen. Omdat er nog steeds ontelbare hersenloze rondrijden. In Nederland op een deel van de Rotterdamse ring werkt dat wel zoals bedoeld omdat die verbonden zijn met trajectcontrole.

                Als mijnheer de camionette-rijder (en anderen ook uiteraard) met zijn GSM bezig is, rijdt die toch ook gewoon pardoes achterin een wagen, alleen misschien tegen een gereduceerde snelheid wat het misschien minder erg zou kunnen maken.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                  Is een artikel van Februari 2015, we zijn bijna 4 jaar later.
                  Heb het zelf niet gelezen.
                  In 2005 is dit al voorgesteld in ons parlement en het ging er zeker doorkomen.
                  Er reden toen teveel zwaar beladen camionetten met vermoeide bier drinkende bouwvakkers tegen 140 a 150 op het derde vak.
                  Levensgevaarlijk en moest zo snel mogelijk aangepakt worden.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Laat ze maar doen, waar 70 mag toch 90 kmh rijden. Verderop een flessenhals en toch een ganse rij links rijders die verder moeten invoegen. Ritsen verplicht maar tussen de traagrijders zijn er nog steeds echte onozelaars die zeer nauw aansluiten op hun voorganger. (De échte Belgen)Een soort van egoïsme denk ik.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                    Comment


                    • Hoe krijg je je onderschrift terug zicthbaar btw?
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                      Comment


                      • Mensen die wanneer je ze gaat inhalen plots sneller beginnen rijden zodat je toch terug erachter moet gaan hangen en dan ineens terug trager rijden.
                        Mensen die wanneer ze links kleven, doen alsof ze naar rechts gaan door in het midden van de 2 vakken te gaan rijden maar dan toch nog die kamion een km verder willen inhalen.

                        Comment


                        • Zoooooo herkenbaar.

                          Comment


                          • Wat ik ook merk is dat mensen inhalen op de autosnelwegen trager gaan rijden dan als ze rechts rijden. Als je dan na het inhalen hen ook voorbij wil, rijden ze weer een stuk sneller waardoor je ofwel een stuk extra moet versnellen ofwel je weer moet laten uitzakken. Vervelend...
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • Je hebt ook van die suffe linksklevers die ineens wakker schieten als je ze langs rechts voorbij steekt en ze dan nog snel het gat willen dichtrijden
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Je hebt ook van die suffe linksklevers die ineens wakker schieten als je ze langs rechts voorbij steekt en ze dan nog snel het gat willen dichtrijden
                                Idd. Dat lukt hen meestal niet, want die ontbreken koppel tov de mijne
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                  Idd. Dat lukt hen meestal niet, want die ontbreken koppel tov de mijne
                                  Ik neem een aanloopke
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Zondag avond de ring van Antwerpen is gereden, de toeren die ge daar ziet, verschiet ervan dat er ni meer accidenten gebeuren! In de week zou ik da ni overleven denk ik.
                                    Is het niet de bedoeling dat je op de eerste 3 rijvakken links blijft en de 2 rechtse vrij houdt voor diegene die op en afritten moeten nemen? Ik rij de ring ni vaak, maar da lijkt me toch het logischt niet? Ik zie dan vaak dat ze op die 2 rijvakken gewoon veel sneller rijden dan links en als ge dan juist aan de plaats komt waar ge af moet ja... gevaarlijk!
                                    Wat ik op autosnelwegen vaak zie is dat er komen afgevlogen op het 3de rijvak en net op die moment iemand van het 2de rijvak naar het 3de invoegt, met bruuske rem manoeuvres tot gevolg om dan vervolgens gewoon in da gat te blijven plakken tot deze terug naar het 2de rijvak gaat.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                      Zondag avond de ring van Antwerpen is gereden, de toeren die ge daar ziet, verschiet ervan dat er ni meer accidenten gebeuren! In de week zou ik da ni overleven denk ik.
                                      Ik kom daar toch gemiddeld zo'n twee keer per week, overdag, in de week. Inderdaad, dat is daar zot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                        Ik kom daar toch gemiddeld zo'n twee keer per week, overdag, in de week. Inderdaad, dat is daar zot.
                                        Tis daar zondag avond nog druk, wat moet da in de week dan zijn... wil het ni weten!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                                          Tis daar zondag avond nog druk, wat moet da in de week dan zijn... wil het ni weten!
                                          awel, vandaag was het daar zo druk dat je(bijna de ganse dag) stil staat....
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X