Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • batterijen zitten bij ons NIET in de leasing

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      batterijen zitten bij ons NIET in de leasing
      En daarmee bedoel je? Bij ons op het werk kan je sinds kort ook een fiets (gelijk dewelke) leasen, enkel speedelecs ga niet, te gevaarlijk... Maar de voorwaarden enzo zijn me allemaal veel te onduidelijk en de aflossing gebeurt ook op een rare manier, althans voor mij toch. Op die manier lijkt het allemaal eigenlijk wel meevallen, maar hier spreken ze al van fietsen +4000€ WTF!
      Last edited by ; 08/02/2019, 21:03.

      Comment


      • jij kan vlg mij ook een fiets leasen
        alle onderhoud incl, behalve batterij

        maar meerdere collega's stromeren en de batts gaan niet kapot

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          jij kan vlg mij ook een fiets leasen
          alle onderhoud incl, behalve batterij

          maar meerdere collega's stromeren en de batts gaan niet kapot
          Wie zegt dat die batterij niet kapot kan? Alles kan kapot gaan en ne Stromer ja da heb je zelf voor geen 4000€, vanaf 5000€ ofzo? Zie hier zelf eentje staan van 9490€ ma wtf. Den Tesla onder de fietsen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

            Wie zegt dat die batterij niet kapot kan? Alles kan kapot gaan en ne Stromer ja da heb je zelf voor geen 4000€, vanaf 5000€ ofzo? Zie hier zelf eentje staan van 9490€ ma wtf. Den Tesla onder de fietsen!
            Ieder zijn hobby he Geert. ​​​​​​
            Er zijn mensen die ieder jaar een half jaarloon uitgeven aan reizen, er zijn er die een horloge kopen van een paar duizenden €'s. Of handtassen en schoenen waar ik ne nieuwe auto voor koop. En zo zijn er mensen die een paar duizenden uitgeven aan een fiets. Niets mis mee..
            2012 Abarth 500 'esseesse'

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

              Ieder zijn hobby he Geert. ​​​​​​
              Er zijn mensen die ieder jaar een half jaarloon uitgeven aan reizen, er zijn er die een horloge kopen van een paar duizenden €'s. Of handtassen en schoenen waar ik ne nieuwe auto voor koop. En zo zijn er mensen die een paar duizenden uitgeven aan een fiets. Niets mis mee..
              Dit.
              Mijn R&M was ook 6600 euries.
              En zon fiets verdient ook gedeeltelijk zichzelf terug. Hoe meer je gaat werken, hoe meer de kassa rinkelt
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Als een hobby kan ik het begrijpen, dan mag het voor mij ook kosten wat het wil, ma voor woon werk verkeer... Tis nu ni da fietsen meteen een hobby is van mij.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                  Ieder zijn hobby he Geert. ​​​​​​
                  Er zijn mensen die ieder jaar een half jaarloon uitgeven aan reizen, er zijn er die een horloge kopen van een paar duizenden €'s. Of handtassen en schoenen waar ik ne nieuwe auto voor koop. En zo zijn er mensen die een paar duizenden uitgeven aan een fiets. Niets mis mee..
                  via werk stromer 5400 leasen, is 2190 netto betalen, aankoop achteraf inbegrepen, maar geen garantie op batt

                  Comment


                  • Als veel mensen horen dat een fiets 4.000 euro kost, dan beginnen ze te flippen. Maar (dure) opties aan een auto aanvinken gaat dan dikwijls vanzelf. Onbegrijpelijk.

                    Blijven investeren in goede fietspaden en mensen blijven stimuleren om de (elektrische) fiets te gebruiken. Dat is de toekomst.

                    Ik moest vorige week nog in Wilrijk zijn vanuit Herentals. E313 en ring weer potdicht. Fiets genomen langs 't jaagpad van het Albertkanaal tot in Wijnegem en dan langs 't rivierenhof het ringfietspad in Antwerpen op tot in Wilrijk. Zalig gewoonweg. Goed voor de conditie, geen verkeersfrustraties en 't kost niks.
                    Last edited by Jakkel; 09/02/2019, 11:31. Reden: Typo...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Als veel mensen horen dat een fiets 4.000 euro kost, dan beginnen ze te flippen. Maar (dure) opties aan een auto aanvinken gaat dan dikwijls vanzelf. Onbegrijpelijk.

                      Blijven investeren in goede fietspaden en mensen blijven stimuleren om de (elektrische) fiets te gebruiken. Dat is de toekomst.

                      Ik moest vorige week nog in Wilrijk zijn vanuit Herentals. E313 en ring weer potdicht. Fiets genomen langs 't jaagpad van het Albertkanaal tot in Wijnegem en dan langs 't rivierenhof het ringfietspad in Antwerpen op tot in Wilrijk. Zalig gewoonweg. Goed voor de conditie, geen verkeersfrustraties en 't kost niks.
                      Zelfs als notoire fietshater die ik ben, geef ik toe een (financieel zeer interessante) elektrische fiets te hebben bekeken als leasing op’t werk (kon perfect naast m’n Tipo, budget genoeg over). Wat me doen afhaken heeft finaal is dat m’n woon-werk over 17 van de 25 km enkel over moordstrookjes naast een secundaire weg beschikken (voor diegenen die de baan tussen Ophasselt en Brakel en Brakel en Oudenaarde kennen...). Ik doe dat traject dagelijks, en zie regelmatig vrachtwagens/bussen/... gewoon vol op het fietspad afsnijden in de bochten en dergelijke... mag er niet aan denken.

                      Leg afgescheiden fietspaden, en ik wissel, ik meen het. Met zo’n elektrische fiets is dat zelfs met mijn conditie te doen, stilletjesaan bouw je conditie op en ik verdien per dag netto 12-13 euro bij aan woon-werk (toch pakweg 250 Euro per maand, een pak geld).
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • En nog een dubbel :-(
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Sorry, dubbel...
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • ik ga me er toch aan wagen, fietsen naar het werk, de geest begint te rijpen

                            daarom niet alle dagen, maar als het weer beter wordt

                            maar eerst bestellen als er nog eens een intekenronde is, en dan de levertremijn afwachten want die is ook niet van de poes (in antwerpen alleen zijn er zoveel stromers verkocht als in heel nl)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik ga me er toch aan wagen, fietsen naar het werk, de geest begint te rijpen

                              daarom niet alle dagen, maar als het weer beter wordt
                              Tuurlijk dat, moest ik vanuit de kempen elke dag naar Antwerpen moeten gaan werken. Er stond hier direct een elektrische fiets. Elke dag met de gewone fiets, zeker met wat slechter weer, daar ben ik iets te soft voor.



                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              maar eerst bestellen als er nog eens een intekenronde is, en dan de levertremijn afwachten want die is ook niet van de poes (in antwerpen alleen zijn er zoveel stromers verkocht als in heel nl)
                              Als ik 's morgens in de zomer vroeg vertrek voor m'n trainingsritten naast 't kanaal richting Antwerpen. Elke keer prijs dat ik in 't wiel kan gaan hangen van iemand met een Stromer. Niet normaal hoeveel je die dingen ziet rijden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                Zelfs als notoire fietshater die ik ben, geef ik toe een (financieel zeer interessante) elektrische fiets te hebben bekeken als leasing op’t werk (kon perfect naast m’n Tipo, budget genoeg over). Wat me doen afhaken heeft finaal is dat m’n woon-werk over 17 van de 25 km enkel over moordstrookjes naast een secundaire weg beschikken (voor diegenen die de baan tussen Ophasselt en Brakel en Brakel en Oudenaarde kennen...). Ik doe dat traject dagelijks, en zie regelmatig vrachtwagens/bussen/... gewoon vol op het fietspad afsnijden in de bochten en dergelijke... mag er niet aan denken.

                                Leg afgescheiden fietspaden, en ik wissel, ik meen het. Met zo’n elektrische fiets is dat zelfs met mijn conditie te doen, stilletjesaan bouw je conditie op en ik verdien per dag netto 12-13 euro bij aan woon-werk (toch pakweg 250 Euro per maand, een pak geld).
                                Daarom, blijven investeren in goede fietspaden. Meer mensen gaan de fiets gaan nemen. Bijgevolg meer plaats voor de mensen die de auto echt nodig hebben.

                                Comment


                                • Ik zal wel me de scooter blijven rijden, da spel kan tenminste 90, kost mij 14€ aan naft op een maand en ik moet zelf ni trappen en da spel heeft mij 2200€ gekost. Veel minder ergernis ook want me de fiets, slechte fietspaden, me da spel rij ik gewoon op straat. Die elektrische fietsen zijn gewoon overpriced en als de batterij kapot is zitte terug me een zware kost.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Als veel mensen horen dat een fiets 4.000 euro kost, dan beginnen ze te flippen. Maar (dure) opties aan een auto aanvinken gaat dan dikwijls vanzelf. Onbegrijpelijk.
                                    Ieder geeft zijn geld uit aan wat em zelf wil e, ieder zijn ding. En ik heb hier 2 auto's staan en geen enkel van de 2 heeft dure opties, de meeste shit gebruikt ge toch ni en bij de ene wagen waren de opties zelf -50%... ik maak mijn eigen rekening, die elektrische fietsen is nu gewoon een hype da wsl terug zal afzwakken, tenzij ze veeeel goedkoper worden, ni iedereen heeft zomaar +2000€ om aan ne vélo uit te geven.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                                      Ieder geeft zijn geld uit aan wat em zelf wil e, ieder zijn ding. En ik heb hier 2 auto's staan en geen enkel van de 2 heeft dure opties, de meeste shit gebruikt ge toch ni en bij de ene wagen waren de opties zelf -50%... ik maak mijn eigen rekening, die elektrische fietsen is nu gewoon een hype da wsl terug zal afzwakken, tenzij ze veeeel goedkoper worden, ni iedereen heeft zomaar +2000€ om aan ne vélo uit te geven.
                                      Het leuke bij zo ne vélo is dat hij zichzelf héél gemakkelijk weer kan verdienen.

                                      Zelfs voor mensen die centen niet hebben.

                                      Ik heb er de voorbije 6 maand al heel wat gefinancierd, aan heel lage rentes (genre, voor 2500 te lenen betaal je 2550 terug).

                                      Die mensen zijn blij:

                                      - enkelen 'verdienen' tot 300 Euro per maand aan fietsvergoeding
                                      - diezelfde mensen sparen dan nog eens makkelijk 150 Euro/maand aan brandstof uit

                                      Netto hebben ze 450 meer per maand (zonder te rekenen dat de auto veel minder slijt), en hun fietsje afbetalen op 12 maanden kost 225 euro ofzo.

                                      En geloof me vrij, die fietsen zijn écht niet versleten na 12 maanden. Ze blijven rijden, en de eigenaars blijven eraan verdienen.

                                      Altijd dat doemdenken.. De eerste generatie Prius is nog aan het rondrijden met originele batterij, de eerste Tesla's ook.
                                      Zelfs een simpele smartphone-batterij gaat 2-3 jaar mee.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Das ni doemdenken. Ik ben gewoon realistisch. Ik snap er niets van, lenen voor een fiets... 150€ tankbeurten uitsparen??? Wtf hoeveel km’s rijden die dan wel niet per dag? Als ze dit dan nu allemaal met de fiets doen zodat ze zoveel kunnen uitsparen, dan is het idd wel straf ja dat die fietsen niet na 1 jaar al versleten zijn. Ma swat ieder zijn ding natuurlijk, maar ik geraak niet overtuigd. Van alles wat ik heb op batterijen zie ik na 2-3 jaar al dat de batterijen het minder doen en da zal met die fietsen ni anders zijn. Ik heb er ook totaal geen idee van hoeveel een auto op elektriciteit verbruikt per 100 km, idem met die fietsen, dat we het allemaal moesten exact weten we zouden nog wel is kunnen verschieten. Al een geluk dat er overal bijna gratis kan opgeladen worden.

                                        Ik ken iemand met een elektrische wagen, ma die heeft ook nog een Nissan pickup, moogt is raden welke het meeste buiten komt...

                                        Ken ook iemand op het werk met een Stromer, die komt nu weer met de auto werken... die is daar is mee gevallen en kon evengoed dood zijn geweest.

                                        Da gaat hem hier helemaal niet om het milieu anders zouden ze het voor iedereen interessant maken en niet enkel voor de rijke mensen, leasen en lenen ja ok, maar jullie liever dan ik. We zullen allemaal maar belastingen betalen zodat ze al die vergoedingen kunnen betalen voor die overpricede auto’s en vélos die zogezegd beter zijn voor het milieu. En dan geraakt de kas leeg. Zouden beter eerst is investeren in een beter weginfrastructuur, maja daar is geen geld voor...

                                        Comment


                                        • die fietsvergoeding en dat cafetariaplan is een poging om de filedruk te verminderen, als bij de bouw oosterweel apen stilstaat kost dat ook veel centen, milieu is een enorm grote bijzaak denk ik en super goed meegenomen

                                          ze leggen ook gratis (ttz het havenbedrijf betaalt) bussen in van linker naar rechteroever door de liefkenshoek waar de fiets opmag

                                          ff gegoegeld, een stromer batterij heeft 0.638 kw/h inhoud, en kost €1200 (tesla powerwall 10 kw/h is €3500, stromerbatt is erg duur in feite, en een tesla 100 is ook ferm duur tov een 75 in dit opzicht)
                                          een electrische wagen verbruikt zo ongeveer tss 15 en 25kw/h per 100km, 1 kw/h is ongeveer 30 cent (zie je gelijk pover rendement verbrandingsmotor, elke liter diesel is 10kw/h)

                                          ikzelf doe zuiver en alleen voor werk 16000km, das via de ring (liefkenshoek is 16km maar kost 3.8 per rit met abbo, anders 6), ong €110 pm
                                          als ik fiets is het 60km*24c/km*20dagen = €288
                                          3 maanden fietsen is dus 1 batterij verdienen

                                          ze zijn een inhaalbeweging bezig, ook de oosterweel krijgt een 6 meter brede fietstunnel, die was trouwens ook voorzien bij liefkenshoek maar was om budgetaire reden door de ouwe de croo geschrapt ...énorm jammer nu in 2019

                                          srry dat ik nu even alleen over apen klap, overal zijn files


                                          als je nog geen cafetariaplan hebt vraag dat aan je baas, das voor alle partijen interessant

                                          stel je voor dat je met de auto op de autostrade een accident doet, je zou dood kunnen zijn...maar stoppen met autorijden
                                          feit is wel dat die speedelecs en meer gefiets tout court ons dodental op de weg doet stijgen, weet wel dat je op weg naar je werk onder de arbeidsverzekering valt (een schrale troost maar soit)
                                          Last edited by bobo; 10/02/2019, 08:46.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X