Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Zeer eenvoudig en ook aangetoond door studies en relevante bevragingen: als de huidige firmawagens (steeds vervanging na 4-5 jaar) wegvallen, zal een groot deel van deze mensen rondrijden met een wagen die gemiddeld 8 jaar of ouder is. Nieuwe(te) wagen —> minder CO2 (op papier toch) —> minder uitstoot.
    En de tegenstanders tonen dan weer aan dat het maken van al deze nieuwe wagens meer vervuilend is.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • als het gedaan is met de firmawagens gaan er ook een pak minder nutteloze kilometers gemaakt worden. Hoeveel gaan er niet omdat het goed weer is, gewoon even naar zee om te gaan eten en dan terug. Als de baas niet meer voor de auto en de diesel betaalt, zal dat rap gedaan zijn. Net zoals al dat rond rijden op zondag van de ene meubelwinkel naar de andere.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

        En de tegenstanders tonen dan weer aan dat het maken van al deze nieuwe wagens meer vervuilend is.
        Inderdaad. Maar de overheid zegt x aantal wagens ingeschreven maal gemiddelde uitstoot op papier et voila.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • deze week op vtm nieuws: auto's gemiddelde leeftijd auto's op 5 jaar tijd 2 jaar ouder geworden...nu bijna 10 jaar oud

          en dat in be met zoveel leasers

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

            Inderdaad. Maar de overheid zegt x aantal wagens ingeschreven maal gemiddelde uitstoot op papier et voila.
            gaat sowieso terug naar boven met al die benzines en wltp, das niet goed voor ons 'op papier' getal

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              als het gedaan is met de firmawagens gaan er ook een pak minder nutteloze kilometers gemaakt worden. Hoeveel gaan er niet omdat het goed weer is, gewoon even naar zee om te gaan eten en dan terug. Als de baas niet meer voor de auto en de diesel betaalt, zal dat rap gedaan zijn. Net zoals al dat rond rijden op zondag van de ene meubelwinkel naar de andere.
              Bij sommigen wel. Ik deed het vroeger al zonder firmawagen, en zal het zonder firmawagen nu opnieuw doen. Mij maakt het niet echt veel uit, ik kies voor de interessantste optie, maar als ze duurder maken, dan is het maar zo.

              Ik snap al dat gekap daar echter niet op. Is dat nu echt jaloezie omdat iets op een fiscaal vriendelijke manier toegekend wordt aan een werknemer? Daar is niets anders aan dan maaltijdcheques, groepsverzekering,...
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • en intussen breidt het aantal bazen dat zijn personeel de mogelijk tot leasen geeft, nog ongelooflijk uit

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  deze week op vtm nieuws: auto's gemiddelde leeftijd auto's op 5 jaar tijd 2 jaar ouder geworden...nu bijna 10 jaar oud

                  en dat in be met zoveel leasers
                  Kijk eens rondom je... veel oude wagens in het verkeer hoor... zeker in non-stedelijke gebieden.

                  De buren hier rijden met een 8 jaar oude Land Cruiser en een 15-jarige Avensis. Zijn geen autoliefhebbers, man doet alle onderhoud zelf en die wagens zijn in goede staat. Met de voorganger van zijn Land Cruiser (Audi A6) heeft hij 550.000 km gedaan.

                  Zo zijn er genoeg in ons landje.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • mijn auto is intussen ook 7, en alles voelt nog als nieuw ook !

                    tijd dat ze uiteen vielen na paar jaar, ligt achter ons

                    Comment




                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      en intussen breidt het aantal bazen dat zijn personeel de mogelijk tot leasen geeft, nog ongelooflijk uit
                      Ja, zoals bij ons:

                      - je betaalt de wagen zelf (met brutoloon weliswaar)
                      - je maandelijkse kilometervergoeding valt weg
                      - je betaalt VAA

                      Dus, gratis is het echt niet. Ik deed een zeer correcte vergelijking, en in de formule van een leasewagen is elke 100 euro netto er ongeveer 130 autowaarde.

                      Grootste voordeel in ons geval is dat de wagens berekend worden op 15.000 km. Doe je meer, dan is alle extra sleet/onderhoud/banden/waardevermindering/... voor de werkgever. Ik zet er dus zoveel mogelijk km’s op
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        als het gedaan is met de firmawagens gaan er ook een pak minder nutteloze kilometers gemaakt worden. Hoeveel gaan er niet omdat het goed weer is, gewoon even naar zee om te gaan eten en dan terug. Als de baas niet meer voor de auto en de diesel betaalt, zal dat rap gedaan zijn. Net zoals al dat rond rijden op zondag van de ene meubelwinkel naar de andere.
                        Inderdaad! Dat leasesysteem is totaal uit de hand gelopen sinds er niet meer gekeken wordt of je wel echt een auto nodig hebt voor het werk. Bij ons in de buurt zijn er families met 3 leasekletten voor hun deur terwijl ze allemaal in de buurt werken en sneller met de fiets, te voet of met de bus op hun werk zouden zijn. Neen, ze gaan liever dagelijks 2 keer in de files rond de stad staan om er te geraken

                        Het moet van mij niet afgeschaft worden maar het zou enkel nog beschikbaar mogen zijn voor werknemers die echt niet zonder kunnen.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment




                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Inderdaad! Dat leasesysteem is totaal uit de hand gelopen sinds er niet meer gekeken wordt of je wel echt een auto nodig hebt voor het werk. Bij ons in de buurt zijn er families met 3 leasekletten voor hun deur terwijl ze allemaal in de buurt werken en sneller met de fiets, te voet of met de bus op hun werk zouden zijn. Neen, ze gaan liever dagelijks 2 keer in de files rond de stad staan om er te geraken

                          Het moet van mij niet afgeschaft worden maar het zou enkel nog beschikbaar mogen zijn voor werknemers die echt niet zonder kunnen.
                          Ook mensen die er zelf voor betalen via een cafetariaplan?

                          En wat wil je dan nog allemaal afschaffen van extralegale voordelen die niet echt nodig zijn? Laptop? Smartphone met abo? Ecocheques? ...

                          Dat zijn helaas allemaal systemen die aangeboden worden door de overheid om werknemers een fiscaal voordeel te gunnen op een deel van hun inkomen.

                          En hoe ga je ‘echt nodig’ definiëren?
                          Sommige van mijn collega’s wonen op 5km van het werk, maar doen 20 klantenbezoeken per week.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • vanaf 2000 netto moet je bruto 1300 extra worden om 500 extra over te houden...das kompleet van de pot gerukt (je werkgever betaalt nog meer dan die 1300)
                            daarom al die truken van de foor, aangerereikt door het parlement

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten



                              Ook mensen die er zelf voor betalen via een cafetariaplan?

                              En wat wil je dan nog allemaal afschaffen van extralegale voordelen die niet echt nodig zijn? Laptop? Smartphone met abo? Ecocheques? ...

                              Dat zijn helaas allemaal systemen die aangeboden worden door de overheid om werknemers een fiscaal voordeel te gunnen op een deel van hun inkomen.

                              En hoe ga je ‘echt nodig’ definiëren?
                              Sommige van mijn collega’s wonen op 5km van het werk, maar doen 20 klantenbezoeken per week.
                              Ik heb het niet over afschaffen of andere voordelen voor werknemers. Ik schrijf ook dat werknemers die het nodig hebben er gerust over mogen beschikken. Te snel gelezen blijkbaar?

                              Nuja, dat dit systeem niet houdbaar en betaalbaar gaat blijven spreekt voor zich

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Of je nu ver of dicht woont heeft toch niks te maken met het feit dat je hem nodig hebt?

                                Al deze die naar het werk rijden, daar 8 uur blijven staan en terug naar huis rijden hebben hem dus niet nodig.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  als het gedaan is met de firmawagens gaan er ook een pak minder nutteloze kilometers gemaakt worden. Hoeveel gaan er niet omdat het goed weer is, gewoon even naar zee om te gaan eten en dan terug. Als de baas niet meer voor de auto en de diesel betaalt, zal dat rap gedaan zijn. Net zoals al dat rond rijden op zondag van de ene meubelwinkel naar de andere.
                                  Kan zijn in veel gevallen.

                                  Met mijn prive leon deed ik 40.000km, met mijn prive bmw deed ik eveneens 40.000km. Ik merk geen verschil.
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                    Leg eens uit.
                                    Ik denk dat ja(mijn mening, kan zijn dat het irl anders is).

                                    Leasebakken worden om de 3-4jaar ingeruild voor een nieuwe model met minder co2-uitstoot.

                                    Als mensen privé een auto moeten kopen, blijven ze er mss langer mee rijden met een hogere uitstoot omdat ze na 3-4jaar niet wisselen naar een jonger model met 10-20% minder uitstoot.

                                    In mijn geval, rij ik nu rond met een auto met 129gr co2. Dat is nog vaa-vriendelijk. Moest ik privé een auto kopen van minstens dezelfde grootte moet ik iets kopen van 5 jaar oud. Dus een co2 van pakweg 150-180gr..

                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Of je nu ver of dicht woont heeft toch niks te maken met het feit dat je hem nodig hebt?

                                      Al deze die naar het werk rijden, daar 8 uur blijven staan en terug naar huis rijden hebben hem dus niet nodig.
                                      Als die een paar kilometer van hun werk wonen niet nee, ze maken de files nu alleen maar langer. Vroeger gingen ze met de fiets en nu nemen ze de auto.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Het opzetten van die km-heffing gaat een gigantische financiële kost met zich meebrengen die ze ook nog eens gaan moeten meerekenen in de km-prijs. Ons wegennet is daar niet geschikt voor, en al helemaal niet als ze dat ook met variabele tarieven willen gaan doen. En dan moet het hier in belgië ook nog wettelijk er door komen.

                                        Ipv. km-heffing zouden ze beter met goede oude pre-paid SIM kaarten werken. Eerst x aantal uren betalen vooraleer je een auto kan starten en er mee rijden.
                                        Met nog een of twee uur op je tegoed krijg je een verwittiging en kan je op tijd gaan bijladen, net zoals je gaat tanken wanneer je tank laag staat.
                                        Goedkopere technologie, betaalinfrastuctuur is er in overvloed, wie een uur in de file gaat staan zal sneller nadenken over alternatieven (een uur stilstaan kost niks aan km-heffing), geen updates bij iedere aanpassing aan wegennet, …
                                        Het zal een aantal mensen wel beter doen nadenken over hun wagengebruik ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                          Funkilometers (ik doe er ook 30.000 ongeveer), ritjes die nergens voor nodig zijn, zijn per definitie op momenten of plaatsen dat je daar geen ander verkeer mee hindert.

                                          Een funritje, da’s via de binnenbanen op een feestdag naar Parijs, koffie drinken en rustig weercruisen. Of dat is voor een paar uurtjes naar de Ring op zondag. Of een Disney-cadeau gaan kopen in de Disney-Village voor de kinderen.

                                          Niet: in de file gaan staan op de Antwerpse ring.

                                          Echt hé.

                                          Ik ben vorig jaar met een member naar Stuttgart gereden om met een Porsche te gaan rijden. Tripje van +1.000km (de diesel zelf moeten betalen !!), terwijl ik die porsche bv bij een Belgische dealer kon testrijden.

                                          Dat is toch de charme van autorijden imo..

                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X