Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het grote ergernis topic deel IX

Tijd voor editie 9.

Meestal is het nemen van de oprit aan een veel te trage snelheid een ergernis. Ik word ook oprecht blij als ik niemand voor mij heb en aan volledige snelheid kan invoegen.

Maar waar mijn haar ook van gaat rechtstaan zijn bestuurders die plots (bewust) alle snelheid verliezen als ze van de autosnelweg komen. U laten uitbollen is 1 ding, maar mij laten remmen omdat ge met moeite 70 doet op de afrit om dan met nog meer moeite 40 te doen op het klaverblad (uiteraard met 1 helft op de pechstrook) om dan daarna in te voegen aan 70 terwijl er nog steeds 120 geldt...

F*ck you busjesman

Comment

Deel 9 over ergernis...
      U zo ergeren (dikwijls aan futiliteiten) is niet goed voor de gezondheid en gaat pakken geld kosten aan de ziekteverzekering.
      Ik denk dat er een generatie hartlijders op komst is!

Comment

Oeee da gaat al veel sneller zie!
        Daarjuist, ik laat plaats voor een auto'tje die achter 2 vrachtwagens rijdt op een stuk waar je moet kiezen, links het rondpunt op, of rechts, de viaduct op. Auto'tje blijft rechts rijden en ik blijf links rijden, plaats aan het houden voor het auto'tje, was eigenlijk om te zien of ik het verkeer kan voorspellen en ja hoor, net voor de splitsing moest het auto'tje nog naar links! Gelukkig was ik er ni naast gaan rijden...

Ik stond daarjuist aan te schuiven aan de lichten, waar er rechts van de baan parkings zijn, terwijl ik zit te wachten zie ik ineens zo iets branden in mijn rechter ooghoek, ik kijk naar rechts en diene mens had mij blijkbaar ni zien staan, remlichten gingen over naar achteruitrijlichten waarna de wagen achteruit begon te rijden. Meteen maar is geclaxonneerd en ietsje meer naar voor gereden, oef! Man man man...

Comment

al die klote toeristen die weer naar zee komen...
          wat is er nu zo leuk aan wind, zand en vies zeewater
          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa
            Het is weer de moeite. Moet dan nog tot overmaat van ramp in Oostende zijn, links naast het station en wil het nu toch wel net Oostende-anker zijn zeker.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              Lauwe pinten, vuile glazen, geen plaats op een terrasje, snacks en in-de-microgolfoven-opgewarmd-voorverpakt varkenseten, onvriendelijke bediening, en dat allemaal aan veel te hoge prijzen!
              Toch leuk?

Comment

Ik moet eerlijk zeggen dat ge mij met zo'n ook niet aan onze Belgische kust ziet. Bende onnozelaars samen... ga wat verder rijden naar de Opaalkust (vanaf na Calais wordt het mooi!) of NL in en dat is toch zoveel mooier...?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Opaal is wel een stuk verder natuurlijk en je hebt even goed file om er te geraken.
                  en Cadzand is intussen ook vakkundig om zeep geholpen

Je moet gewoon die drukke kustgemeenten met een station vermijden.
                  Als wij gaan is het naar Oostduinkerke of De Haan, daar valt dat altijd heel goed mee van drukte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Ik moet eerlijk zeggen dat ge mij met zo'n ook niet aan onze Belgische kust ziet. Bende onnozelaars samen... ga wat verder rijden naar de Opaalkust (vanaf na Calais wordt het mooi!) of NL in en dat is toch zoveel mooier...?
                    Last edited by Barie; 25/05/2017, 21:42.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                      Opaal is wel een stuk verder natuurlijk en je hebt even goed file om er te geraken.
                      en Cadzand is intussen ook vakkundig om zeep geholpen

Je moet gewoon die drukke kustgemeenten met een station vermijden.
                      Als wij gaan is het naar Oostduinkerke of De Haan, daar valt dat altijd heel goed mee van drukte
                      Sssst, niet verder vertellen!
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Van waar ik woon even naar beneden rijden tot Rijsel, dan de A25/E42 volgen richting kust. Je komt uit tussen Duinkerke en Calais. Vandaar het verlengde van de E40 (A16 dacht ik) volgen en kies maar waar je er af wil. Ik ken heel wat leuke dorpjes sur-mêr ondertussen.

En vanaf Calais eraf gaan, en de D940 volgen. Als je wat van rijden houdt, gaan je ogen open.
                        Als je de D940 op een drukke feestdag met 30 graden gaat afrijden, heb je wel kans dat het treintje rijden is achter een caravan, dat wel.

Verder in al die jaren dat ik die kant uitga, maar één keer file gehad ('t was direct voor 2 uur ook en ben er uiteindelijk, na verkeersinfo te consulteren af gereden en binnenbanen gepakt, was een zeer zwaar ongeval met dode gebeurd). Nooit even druk dan aan onze kust.

Een stuk verder? Op een dag zonder file zegt maps voor mij om pakweg naar De Haan te rijden 1u15 minuten, Calais is net geen 2 uur.

Da's 45 minuten verder rijden, en op een dag met file rij je gemakkelijk 2 uur naar de Belgische kust ook.

NL ben ik ook niet zo'n fan van, maar daar doen mijn ouders dan weer lyrisch over.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ze gaan na 1 jaar eindelijk iets doen aan de "verzakking" op de N80 (Naamsesteenweg) tussen Sint-Truiden en Gingelom.
                          De weg gaat voor een dikke maand volledig dicht.
                          http://werveninsinttruiden.be/herste...tarten-6-juni/
                          http://wegenenverkeer.be/werken/wegv...naamsesteenweg
                          Last edited by Atenza; 25/05/2017, 22:39.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                            U hoeft niet te zuchten, u mag daar gewoon niet staan. Of het bord daar nu staat of niet maakt op zich niets uit. Als iemand langs uw voertuig wil komen MOET die over de witte doorlopende lijn komen. In de wetgeving staat klaar en duidelijk dat een witte doorlopende lijn niet mag overschreden worden. En daar zijn geen uitzonderingen voor. Later zijn daar via rechtszaken wel bepalingen bijgekomen van overmacht. Een voertuig dat pech heeft, een voertuig dat staat te laden en lossen (bijvoorbeeld brandstof) hindernis (afgevallen tak) zodat u door de omstandigheden wordt gedwongen om de witte lijn te overschrijden. Maar alle andere gevallen dus niet. Hier dwingt het geparkeerde voertuig de rest het wel te doen en is dus daarmee in fout.
                            Nog even hierop terugkomen. Heb enkele weken geleden antwoord hierop gekregen, en heb wel degelijk gelijk gekregen en moet de boete niet betalen

Comment

1. Ambtenaren. Ik ben bezig me een barn-find zonder papieren in te schrijven, moeilijk, maar niet onmogelijk. Is een Franse auto, dus komt er op neer dat er een procedure in Frankrijk gevolgd moet worden en nadien een Belgische. Bon, hele procedure doorlopen en vorige week de papieren ontvangen waarmee ik mijn roos formulier voor inschrijving kan halen, rest dus enkel nog vignet 705 (auto staat op franse nrplaat uit 1954). Naar de douane met heel mijn dossier, volgens de DIV alles in orde. Dan zegt meneer douanier: "Jamaar, ik kan geen vignet afleveren want u heeft geen Franse factuur voor dat voertuig". *adertje in voorhoofd zwelt*
                              Onnozelaars. Nu, ga proberen met het spellement op een postbus in FR in te schrijven en dan op de reguliere manier naar hier te importeren, de papieren om de auto in Frankrijk in te schrijven en eigendomsbewijs van de Franse gendarmerie heb ik al, dus dat moet lukken.

2. Uit een parkeervak komen zonder pinken of kijken. Ik haal een opa in die letterlijk 15kmh reed, natuurlijk komt er net op dat moment ene me zijn Mazda uit een parkeervak gereden uit de tegenovergestelde richting, die enkel in zijn spiegel kijkt en niet naar tegenliggend verkeer. Hij reageerde wel niet agressief, dus ik kan het nog vergeven. Paar jaar geleden zo ene gehad die zonder kijken van zijn oprit reed en het nodig vond om op mij te faren. GIJ ZIJT IN FOUT HE, NIE IK!

Comment

Maak een factuur voor verkoop op in't frans, laat uw vrouw/broer tekenen voor verkopende partij. Dat ge een verkoopsovereenkomst moet kunnen laten zien weet ik zelfs, en heb nooit iets willen invoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                  Maak een factuur voor verkoop op in't frans, laat uw vrouw/broer tekenen voor verkopende partij. Dat ge een verkoopsovereenkomst moet kunnen laten zien weet ik zelfs, en heb nooit iets willen invoeren.
                                  't Gaat hier niet om een import, maar een onbekend voertuig. Bij de douane had ik al geïnformeerd en die factuur was toen niet nodig omdat het een auto zonder eigenaar betreft. Nu plots wel, dus sta je daar voor niks in dat kantoor, dat is de ergernis. Een factuur maken op een Frans adres dat niet bestaat, zo ver was ik ook al.

Comment

Ooit ga ik eens "per ongeluk" in ene van die pipo's die halverwege de invoegstrook alles dichtsmijten om in te voegen zijn gat rijden -.-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                      Ooit ga ik eens "per ongeluk" in ene van die pipo's die halverwege de invoegstrook alles dichtsmijten om in te voegen zijn gat rijden -.-
                                      En dan ga jij waarschijnlijk met ne kapotte otto en nog een grotere ergernis op die invoegstrook staan ....

Comment

Het begint weer, scooters en moto's die zich overal tussen wurmen om toch maar als eerste aan het licht te staan en daarbij op 2,8 millimeter van je spiegel rijden...
                                        Niet de vraag of dit verkeerd afloopt maar wanneer (en voor wie...)
                                        2.0 JTDm

Comment

Working...
                                        X