Ja t zijn inderdaad grapjes... we zien ze zo graag...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenMij ga je niet overtuigen. Ik ben niet belangrijk, maar ben graag altijd bereikbaar. En ik doe talrijke dingen met m'n GSM, gaande van elk uurtje de nieuwssites eens consulteren, tot meermaals per dag de laatste weerupdates bekijken, tot sport lezen, enkele fora consulteren, snapchat & whatsapp, bankieren, lijstjes maken allerhande, sms'en en chatten, bellen, navigeren (te voet), enorm veel foto's en filmpjes maken, dingen plannen en bevestigen, mails zowel privé als werk, ...
Op gebied van technologie wil ik absoluut niet meer terug naar vroeger. Ik heb lak aan GSM-vrije uren/dagen...
We moeten niet meer kunnen hoofrekenen, we moeten niet meer kunnen spellen, we moeten geen kaart meer kunnen lezen, binnenkort moeten we zelf geen auto meer kunnen besturen, kunnen jullie 100% netwerken
Comment
-
Ik kan goed hoofdrekenen en zeer goed mijn spelling (nog het groot dictee voor junioren gewonnen in mijn provincie toen ik 14 was) toepassen.
Kaartlezen is heel wat minder, toegegeven.
Ik wil niet meer terug naar vroeger. Jij mag dat de achteruitgang vinden, ik vind het zalig leven nu op dat gebied. Technologie doet dingen die je niet voor mogelijk achtte.
Ik heb alleen maar een hekel aan de wildgroei van regeltjes (eet geen rood vlees. Niet roken binnen. Niet te hard rijden. Niet bellen achter 't stuur. Geen roundup gebruiken. Niet dit, niet dat...).
Neen, een leven zonder GSM, GPS, Digicorder met tv-overal en uitgesteld kijken, alle courante luxe die voorhanden is (domotica, wasmachine op afstand bedienen, de oven voorverwarmen terwijl je op 10 minuten van huis bent, eten bestellen en laten leveren in 5 kliks, alles online kunnen kopen,...),... hoeft voor mij zelfs niet meer.
Sommigen houden ervan een week in een chalet te gaan zitten en vuurtje stook te doen zonder (multi)media, wel in dat geval vraag ik enkel een koord en een stoel. Hoef ik niet.
En ik denk dat ieder dat best voor zichzelf mag bepalen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothyIk heb alleen maar een hekel aan de wildgroei van regeltjes (eet geen rood vlees. Niet roken binnen. Niet te hard rijden. Niet bellen achter 't stuur. Geen roundup gebruiken. Niet dit, niet dat...).
Comment
-
De echte regels die er zouden moeten komen... daar heeft geen enkele partij de ballen voor. Nee, vervallen in onnozelheden zoals niet roken op cafe en wat weet ik nog allemaal. Maar echt drastische beslissingen, nee dat durven ze niet. Meer zeg ik er niet over of 't wordt een politiek forum lol...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ik heb alleen maar een hekel aan de wildgroei van regeltjes (eet geen rood vlees. Niet roken binnen. Niet te hard rijden. Niet bellen achter 't stuur. Geen roundup gebruiken. Niet dit, niet dat...).
De andere voorbeelden die ge aanhaalt kunnen mensen rondom u (ernstig) schaden.
Daar moeten dus regeltjes voor zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Over dat rood vlees hebt ge gelijk. Vreet dat zoveel ge wilt, daar kunt ge alleen uzelf mee schadenP
Maar inderdaad doe maar op er is toch teveel volk (en vooral file) op de wereld. Als de te snel wil rijden ga je gang, maar breek dan liefst je nek zonder anderen erbij te betrekken. Hoe minder zielen hoe meer plaats voor de anderen op de weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHLDe echte regels die er zouden moeten komen... daar heeft geen enkele partij de ballen voor. Nee, vervallen in onnozelheden zoals niet roken op cafe en wat weet ik nog allemaal. Maar echt drastische beslissingen, nee dat durven ze niet. Meer zeg ik er niet over of 't wordt een politiek forum lol...
Stress is alles behalve gezond, en laat al die regels juist meer stress en frustratie met zich meebrengen! Op gebied van mijn werk kan ik er ondertussen een boek over schrijven!
Swat het is wat het is en veranderen zie ik het eigenlijk nooit meer, heb er mij dan ook bij neergelegd, zoals de meeste van mijn collega's ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenOp GSM-gebruik controleert men al meer dan genoeg, collega van me mocht onlangs 110 Euro dokken omdat hij voor een gesloten overweg (handrem aan, auto in neutraal) even z'n GSM vastpakt om op het beginscherm van z'n iPhone (wie een iPhone gebruikt zal weten wat ik bedoel) de volgende track te selecteren.
Yep, en de aarde is plat.
Wat mij opvalt het laatste jaarenhalf is dat het smartphonegebruik echt de pan begint uit te swingen. Ik kan geen 15 min meer rijden zonder meerdere mensen met het gezicht naar beneden, al dan niet zwalpend als een dronken rus, op hun schermpje te zien staren.
En jij vindt dat je wel even mag kijken wanneer je bvb voor een rood licht staat, tuurlijk, indien je dan ook direct vertrekt wanneer het weer op groen springt en we weten allebei dat dat meestal niet het geval is.
In de auto concentreer je je op rijden en op niets anders, veel meer valt daar niet over te zeggen.
En spreken in de auto of de radio gebruiken zijn hoegenaamd niet hetzelfde, je hebt tenminste je ogen nog op de weg gericht ipv schijnbaar naar je voeten te zitten staren.
Ik zeg minder snelheidscontroles en meer controle op gsm-gebruik, dan kunnen ze tenminste al met meer overtuiging zeggen dat het voor de veiligheid is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
Wat mij opvalt het laatste jaarenhalf is dat het smartphonegebruik echt de pan begint uit te swingen.
En mijn broer die was gelukkig niet naar een smartphone aan het kijken toen er een waarschijnlijk social-media adept recht naar hem kwam toegereden ...of 't was een frontale botsing.
Van mijn part mogen de de touch-screens ook verbieden want dat is van hetzelfde laken een broek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XytrasGenoeg controle op gsm's!?
Yep, en de aarde is plat.
Wat mij opvalt het laatste jaarenhalf is dat het smartphonegebruik echt de pan begint uit te swingen. Ik kan geen 15 min meer rijden zonder meerdere mensen met het gezicht naar beneden, al dan niet zwalpend als een dronken rus, op hun schermpje te zien staren.
En jij vindt dat je wel even mag kijken wanneer je bvb voor een rood licht staat, tuurlijk, indien je dan ook direct vertrekt wanneer het weer op groen springt en we weten allebei dat dat meestal niet het geval is.
In de auto concentreer je je op rijden en op niets anders, veel meer valt daar niet over te zeggen.
En spreken in de auto of de radio gebruiken zijn hoegenaamd niet hetzelfde, je hebt tenminste je ogen nog op de weg gericht ipv schijnbaar naar je voeten te zitten staren.
Ik zeg minder snelheidscontroles en meer controle op gsm-gebruik, dan kunnen ze tenminste al met meer overtuiging zeggen dat het voor de veiligheid is.
Ik vind het een van de leukste zaken op de baan om indien voor mij iemand aan het bellen is te claxonneren alsof het groen is. Toch al ettelijke keren een halve auto door het rood voor ze door hebben dat het toch niet allemaal klopt.
Of gewoon ernaast gaan staan en enorm dwaas doen? Raam open, gesticuleren tot ze er zelf genoeg van krijgen, zo'n dingen . Niet zuur doen en gewoon even dom doen, maar dan op een andere manier die u niet stoort .
Alle gekheid op een stokje, ideaal zou natuurlijk zijn dat uw GSM scherm volledig op zwart gaat in de auto en je enkel nog via bluetooth kan communiceren. Dus enkel als iemand effectief belt, gedaan met die Facebook en Gazet op de smartphone truut.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Comment
-
Het algemene gedrag op de baan is al om te rotten. Ik heb vorige weken een toer gedaan door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en terug. 2x Raden waar ik het grootste aantal asociale en zure mensen op de baan gezien heb. Hoe is het in godsnaam mogelijk zo agressief achter het stuur te zitten zoals zoveel van onze landgenoten dat blijkbaar echt doen...niet te doen. Niet dat de rest van Europa ZO goed is, maar tis verdomme toch echt een stuk beter dan wat wij hier op de baan toveren.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenGenoeg controle op gsm's!?
Yep, en de aarde is plat.
Wat mij opvalt het laatste jaarenhalf is dat het smartphonegebruik echt de pan begint uit te swingen. Ik kan geen 15 min meer rijden zonder meerdere mensen met het gezicht naar beneden, al dan niet zwalpend als een dronken rus, op hun schermpje te zien staren.
En jij vindt dat je wel even mag kijken wanneer je bvb voor een rood licht staat, tuurlijk, indien je dan ook direct vertrekt wanneer het weer op groen springt en we weten allebei dat dat meestal niet het geval is.
In de auto concentreer je je op rijden en op niets anders, veel meer valt daar niet over te zeggen.
En spreken in de auto of de radio gebruiken zijn hoegenaamd niet hetzelfde, je hebt tenminste je ogen nog op de weg gericht ipv schijnbaar naar je voeten te zitten staren.
Ik zeg minder snelheidscontroles en meer controle op gsm-gebruik, dan kunnen ze tenminste al met meer overtuiging zeggen dat het voor de veiligheid is.
En sorry, als ik mijn daily rit doe, dan zit ik naast rijden aan 70 km/h per uur ook luid naar muziek te luisteren, te dagdromen, naar andere auto's te kijken, koffie te drinken, korte telefoonoproepen via Bluetooth te doen, met de menu's in m'n auto te spelen (alles met de handen aan het stuur hoor!), te niezen (dat moesten ze verbieden want dat kan enorm afleiden!) en te genieten van 't schoon weer.
Nu mag je eens raden hoeveel ongevallen ik al gehad heb, zowel in recht als in fout op 12 jaar en 300.000 km. En het is niet dat ik heel veel close calls heb ook.
Op een scherm naar beneden staren (sms'en) doe je niet, maar overdrijf aub niet. Autorijden is autorijden, het is geen duikboot of fighterjet qua handelingen he.
En de GSM met zwart scherm tijdens het rijden? Bullshit. 1) als je hem aan de ruit hangt mag je hem plots bedienen (het is letterlijk het toestel vasthouden dat niet mag, zelfs al doe je er niets mee. Daar hangen en gps instellen mag) 2) eventuele passagiers mogen er perfect gebruik van maken.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Dus omdat het u lukt lukt het elke idioot? Ik heb dat ook lang gedacht, maar Neen hoor, een behoorlijk aantal mensen slaagt er niet in om zonder gsm deftig te rijden, laat staan met. Maar dat houdt ze niet tegen om god weet wat allemaal te doen Ipv GEWOON op te letten op het verkeer rondom hen. En nadien allemaal van krommenaas gebaren.
Ni moeilijk dat er zoveel gefrustreerden rondrijden :-)
- Likes 1
Comment
-
Ik keur dat dus niet goed he, voor alle duidelijkheid. Ik vind alleen dat er een verschil is tussen eens turen naar je scherm voor een gesloten slagboom of voor het rode licht, en tijdens het eigenlijke rijden. Ik draai me soms om om iets aan te geven aan mijn kinderen als ik voor het rood sta. Dan laat ik mijn aandacht ook 3 seconden los van dat toch maar rode licht. Zie er geen graten in.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenHet gaat er me alleen om dat agenten geen gezond verstand hebben.
Uiteraard hebben ze niet allemaal een IQ van 130 of meer.
Maar ik kan toch zeggen dat er niet één idioot tussen zit; hetgeen ik bij vele andere beroepen wél tegen kom.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothyIk keur dat dus niet goed he, voor alle duidelijkheid. Ik vind alleen dat er een verschil is tussen eens turen naar je scherm voor een gesloten slagboom of voor het rode licht, en tijdens het eigenlijke rijden. Ik draai me soms om om iets aan te geven aan mijn kinderen als ik voor het rood sta. Dan laat ik mijn aandacht ook 3 seconden los van dat toch maar rode licht. Zie er geen graten in.
Comment
Comment