Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja t zijn inderdaad grapjes... we zien ze zo graag...

Comment

Dit kan helpen:
      Wel zorgen dat ze niet aan het schakelaartje kan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Mij ga je niet overtuigen. Ik ben niet belangrijk, maar ben graag altijd bereikbaar. En ik doe talrijke dingen met m'n GSM, gaande van elk uurtje de nieuwssites eens consulteren, tot meermaals per dag de laatste weerupdates bekijken, tot sport lezen, enkele fora consulteren, snapchat & whatsapp, bankieren, lijstjes maken allerhande, sms'en en chatten, bellen, navigeren (te voet), enorm veel foto's en filmpjes maken, dingen plannen en bevestigen, mails zowel privé als werk, ...
        Op gebied van technologie wil ik absoluut niet meer terug naar vroeger. Ik heb lak aan GSM-vrije uren/dagen...
        da's de ondergang van onze samenleving. We nemen geen tijd meer om rustig na te denken en zelfs zo misschien op ideëen te komen....altijd maar lezen en kijken op sociale media naar wat anderen doen, iedereen zit naar iedereen te kijken maar niemand neemt nog de tijd om na te denken
        We moeten niet meer kunnen hoofrekenen, we moeten niet meer kunnen spellen, we moeten geen kaart meer kunnen lezen, binnenkort moeten we zelf geen auto meer kunnen besturen, kunnen jullie 100% netwerken

Comment

Ik kan goed hoofdrekenen en zeer goed mijn spelling (nog het groot dictee voor junioren gewonnen in mijn provincie toen ik 14 was) toepassen.

Kaartlezen is heel wat minder, toegegeven.

Ik wil niet meer terug naar vroeger. Jij mag dat de achteruitgang vinden, ik vind het zalig leven nu op dat gebied. Technologie doet dingen die je niet voor mogelijk achtte.

Ik heb alleen maar een hekel aan de wildgroei van regeltjes (eet geen rood vlees. Niet roken binnen. Niet te hard rijden. Niet bellen achter 't stuur. Geen roundup gebruiken. Niet dit, niet dat...).

Neen, een leven zonder GSM, GPS, Digicorder met tv-overal en uitgesteld kijken, alle courante luxe die voorhanden is (domotica, wasmachine op afstand bedienen, de oven voorverwarmen terwijl je op 10 minuten van huis bent, eten bestellen en laten leveren in 5 kliks, alles online kunnen kopen,...),... hoeft voor mij zelfs niet meer.

Sommigen houden ervan een week in een chalet te gaan zitten en vuurtje stook te doen zonder (multi)media, wel in dat geval vraag ik enkel een koord en een stoel. Hoef ik niet.

En ik denk dat ieder dat best voor zichzelf mag bepalen.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy
            Ik heb alleen maar een hekel aan de wildgroei van regeltjes (eet geen rood vlees. Niet roken binnen. Niet te hard rijden. Niet bellen achter 't stuur. Geen roundup gebruiken. Niet dit, niet dat...).
            Das iets waar ik mij vaak aan erger. Als ge nu wil roken en drinken, ongezond leven, das toch u probleem? Niemand hoeft ons te vertellen wat wel en niet kan. Dat je op een restaurant ni mag roken kan ik nog verstaan, maar in een café??? Dikke zever. Wij worden zelf verplicht! om op het werk, wanneer we iemand onveilig bezig ziet, niet alleen de persoon erover aan te spreken, wat je eigenlijk automatisch doet, maar het ook nog is op de pc in een tekstje giet en dat 1 maal per maand, verplicht! Da programma staat dan ook vol met dikke zever waar ook niets mee gebeurd of zelf misbruikt wordt! Men vergeet ook dat iemand verplichten iets te doen eigenlijk omgekeerd werkt, bij mij al zeker. Hoe meer men er over zaagt hoe minder de kans da ik het ook ga doen. We worden zelf verplicht om soms na ons werkuren samen te gaan zitten en over veiligheid te praten, waar dan uiteindelijk ook niets mee gebeurd! Doe daar allemaal ni meer aan mee en dat ze doen wat ze willen, 8u per dag werken, 7 dagen na elkaar is voor mij meer dan voldoende en als ze dan toch echt is willen zeveren da ze da dan doen tijdens de werkuren! Al die regeltjes, precies of het daarmee allemaal beter gaat, in tegendeel!

Comment

De echte regels die er zouden moeten komen... daar heeft geen enkele partij de ballen voor. Nee, vervallen in onnozelheden zoals niet roken op cafe en wat weet ik nog allemaal. Maar echt drastische beslissingen, nee dat durven ze niet. Meer zeg ik er niet over of 't wordt een politiek forum lol...

Comment

Over dat rood vlees hebt ge gelijk. Vreet dat zoveel ge wilt, daar kunt ge alleen uzelf mee schaden.
                De andere voorbeelden die ge aanhaalt kunnen mensen rondom u (ernstig) schaden.
                Daar moeten dus regeltjes voor zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Over dat rood vlees hebt ge gelijk. Vreet dat zoveel ge wilt, daar kunt ge alleen uzelf mee schadenP
                  neen want als die mensen kanker krijgen moeten wij meebetalen voor hu behandeling ;-)

Maar inderdaad doe maar op er is toch teveel volk (en vooral file) op de wereld. Als de te snel wil rijden ga je gang, maar breek dan liefst je nek zonder anderen erbij te betrekken. Hoe minder zielen hoe meer plaats voor de anderen op de weg.

Comment

maar eigenlijk valt het nog mee qua regeltjes, we mogen nog massa's CO, NOx en wat weet ik nog allemaal in de lucht blazen, zoveel we maar willen, onbeperkt.
                    Enkel de brandstof betalen :-)

Comment

Ge moogt zelf keihard optrekken en a volonté bandenstof in de lucht blazen, toch een paradijs op aarde ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                        De echte regels die er zouden moeten komen... daar heeft geen enkele partij de ballen voor. Nee, vervallen in onnozelheden zoals niet roken op cafe en wat weet ik nog allemaal. Maar echt drastische beslissingen, nee dat durven ze niet. Meer zeg ik er niet over of 't wordt een politiek forum lol...
                        Idd, vroeger kon ik ermee leven, omdat het gewoon logisch was, de regels, maar nu zijn ze echt aan het overdrijven. Bij elk ongeval een nieuwe regel! Terwijl het bij ons dan vooral komt omdat ze ni bekwaam zijn om sommige jobs uit te voeren en dit bij gebrek aan opleiding en opvolging, zouden zich daar beter eerst is mee bezighouden. Er zijn dan veel regels, maar ongevallen gebeuren, bij ons op het werk, meer dan ooit tevoren!

Stress is alles behalve gezond, en laat al die regels juist meer stress en frustratie met zich meebrengen! Op gebied van mijn werk kan ik er ondertussen een boek over schrijven!

Swat het is wat het is en veranderen zie ik het eigenlijk nooit meer, heb er mij dan ook bij neergelegd, zoals de meeste van mijn collega's ook.
                        Last edited by ; 09/06/2017, 21:03.

Comment

Op GSM-gebruik controleert men al meer dan genoeg, collega van me mocht onlangs 110 Euro dokken omdat hij voor een gesloten overweg (handrem aan, auto in neutraal) even z'n GSM vastpakt om op het beginscherm van z'n iPhone (wie een iPhone gebruikt zal weten wat ik bedoel) de volgende track te selecteren.
                          Genoeg controle op gsm's!?
                          Yep, en de aarde is plat.
                          Wat mij opvalt het laatste jaarenhalf is dat het smartphonegebruik echt de pan begint uit te swingen. Ik kan geen 15 min meer rijden zonder meerdere mensen met het gezicht naar beneden, al dan niet zwalpend als een dronken rus, op hun schermpje te zien staren.
                          En jij vindt dat je wel even mag kijken wanneer je bvb voor een rood licht staat, tuurlijk, indien je dan ook direct vertrekt wanneer het weer op groen springt en we weten allebei dat dat meestal niet het geval is.
                          In de auto concentreer je je op rijden en op niets anders, veel meer valt daar niet over te zeggen.
                          En spreken in de auto of de radio gebruiken zijn hoegenaamd niet hetzelfde, je hebt tenminste je ogen nog op de weg gericht ipv schijnbaar naar je voeten te zitten staren.
                          Ik zeg minder snelheidscontroles en meer controle op gsm-gebruik, dan kunnen ze tenminste al met meer overtuiging zeggen dat het voor de veiligheid is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

Wat mij opvalt het laatste jaarenhalf is dat het smartphonegebruik echt de pan begint uit te swingen.
                            vind dat ook opvallend, de keren dat ik iemand kruis die iets anders aan het doen is dan naar de weg aan 't kijken...
                            En mijn broer die was gelukkig niet naar een smartphone aan het kijken toen er een waarschijnlijk social-media adept recht naar hem kwam toegereden ...of 't was een frontale botsing.
                            Van mijn part mogen de de touch-screens ook verbieden want dat is van hetzelfde laken een broek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras
                              Wat mij opvalt het laatste jaarenhalf is dat het smartphonegebruik echt de pan begint uit te swingen. Ik kan geen 15 min meer rijden zonder meerdere mensen met het gezicht naar beneden, al dan niet zwalpend als een dronken rus, op hun schermpje te zien staren.
                              En jij vindt dat je wel even mag kijken wanneer je bvb voor een rood licht staat, tuurlijk, indien je dan ook direct vertrekt wanneer het weer op groen springt en we weten allebei dat dat meestal niet het geval is.
                              In de auto concentreer je je op rijden en op niets anders, veel meer valt daar niet over te zeggen.
                              En spreken in de auto of de radio gebruiken zijn hoegenaamd niet hetzelfde, je hebt tenminste je ogen nog op de weg gericht ipv schijnbaar naar je voeten te zitten staren.
                              Ik zeg minder snelheidscontroles en meer controle op gsm-gebruik, dan kunnen ze tenminste al met meer overtuiging zeggen dat het voor de veiligheid is.
                              Doe dan eens iets typisch Belgisch en koeioneer de mensen die volgens u lastig doen?
                              Ik vind het een van de leukste zaken op de baan om indien voor mij iemand aan het bellen is te claxonneren alsof het groen is. Toch al ettelijke keren een halve auto door het rood voor ze door hebben dat het toch niet allemaal klopt.
                              Of gewoon ernaast gaan staan en enorm dwaas doen? Raam open, gesticuleren tot ze er zelf genoeg van krijgen, zo'n dingen . Niet zuur doen en gewoon even dom doen, maar dan op een andere manier die u niet stoort .
                              Alle gekheid op een stokje, ideaal zou natuurlijk zijn dat uw GSM scherm volledig op zwart gaat in de auto en je enkel nog via bluetooth kan communiceren. Dus enkel als iemand effectief belt, gedaan met die Facebook en Gazet op de smartphone truut.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Comment

Het algemene gedrag op de baan is al om te rotten. Ik heb vorige weken een toer gedaan door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en terug. 2x Raden waar ik het grootste aantal asociale en zure mensen op de baan gezien heb. Hoe is het in godsnaam mogelijk zo agressief achter het stuur te zitten zoals zoveel van onze landgenoten dat blijkbaar echt doen...niet te doen. Niet dat de rest van Europa ZO goed is, maar tis verdomme toch echt een stuk beter dan wat wij hier op de baan toveren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                  Lol... de volgende track selecteren kan ik blindelings. Even m'n duim erop om te ontgrendelen en tik en gedaan. Da's evenveel werk of zal me evenveel afleiding dan de knop op m'n stuur indrukken om het volgende liedje te nemen (wat ik dan ook doe, wil geen boete). Het gaat er me alleen om dat agenten geen gezond verstand hebben. Een slagboom gaat niet plots van gesloten naar open, daar zitten 5 of meer seconden tussen.

En sorry, als ik mijn daily rit doe, dan zit ik naast rijden aan 70 km/h per uur ook luid naar muziek te luisteren, te dagdromen, naar andere auto's te kijken, koffie te drinken, korte telefoonoproepen via Bluetooth te doen, met de menu's in m'n auto te spelen (alles met de handen aan het stuur hoor!), te niezen (dat moesten ze verbieden want dat kan enorm afleiden!) en te genieten van 't schoon weer.

Nu mag je eens raden hoeveel ongevallen ik al gehad heb, zowel in recht als in fout op 12 jaar en 300.000 km. En het is niet dat ik heel veel close calls heb ook.

Op een scherm naar beneden staren (sms'en) doe je niet, maar overdrijf aub niet. Autorijden is autorijden, het is geen duikboot of fighterjet qua handelingen he.

En de GSM met zwart scherm tijdens het rijden? Bullshit. 1) als je hem aan de ruit hangt mag je hem plots bedienen (het is letterlijk het toestel vasthouden dat niet mag, zelfs al doe je er niets mee. Daar hangen en gps instellen mag) 2) eventuele passagiers mogen er perfect gebruik van maken.

Comment

Dus omdat het u lukt lukt het elke idioot? Ik heb dat ook lang gedacht, maar Neen hoor, een behoorlijk aantal mensen slaagt er niet in om zonder gsm deftig te rijden, laat staan met. Maar dat houdt ze niet tegen om god weet wat allemaal te doen Ipv GEWOON op te letten op het verkeer rondom hen. En nadien allemaal van krommenaas gebaren.
                                    Ni moeilijk dat er zoveel gefrustreerden rondrijden :-)

Comment

Ik keur dat dus niet goed he, voor alle duidelijkheid. Ik vind alleen dat er een verschil is tussen eens turen naar je scherm voor een gesloten slagboom of voor het rode licht, en tijdens het eigenlijke rijden. Ik draai me soms om om iets aan te geven aan mijn kinderen als ik voor het rood sta. Dan laat ik mijn aandacht ook 3 seconden los van dat toch maar rode licht. Zie er geen graten in.

Comment

Het gaat er me alleen om dat agenten geen gezond verstand hebben.
                                        Ik ken een redelijk groot aantal 'agenten'.
                                        Uiteraard hebben ze niet allemaal een IQ van 130 of meer.
                                        Maar ik kan toch zeggen dat er niet één idioot tussen zit; hetgeen ik bij vele andere beroepen wél tegen kom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                                          Ik keur dat dus niet goed he, voor alle duidelijkheid. Ik vind alleen dat er een verschil is tussen eens turen naar je scherm voor een gesloten slagboom of voor het rode licht, en tijdens het eigenlijke rijden. Ik draai me soms om om iets aan te geven aan mijn kinderen als ik voor het rood sta. Dan laat ik mijn aandacht ook 3 seconden los van dat toch maar rode licht. Zie er geen graten in.
                                          Dat doet volgens mij zo goed als iedereen, maar het hangt er volgens mij vooral af wat de 'kunde' van die mensen in het verkeer is. Sommigen snappen gewoon niet dat bezigheid nr.1 het deelnemen in het verkeer is en al de rest secundair is. En natuurlijk staat mijn GSM met Coyote op mn dashbord en ja ik klik daar ook eens op. Maar dat is toch van een heel andere grootorde dan wat ik veelal zie gebeuren op de baan. Het bellen achter het stuur heeft echt geen reden meer de laatste jaren. Moesten ze dat dan nog kunnen zonder de andere weggebruikers te storen of in gevaar te brengen zou het nog een ander zaak zijn...

Comment

Working...
                                          X