Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
2012 Abarth 500 'esseesse'
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenEen agent moet er in de eerste plaats voor zorgen dat het overtreden stopt.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Een goede agent zou iemand die een overtreding maakt dus moeten tegenhouden, wijzen op de gevaren ervan, eventuele tegenargumenten weerleggen op een uiterst beleefde manier en dan 'n fijne dag wensen en zijn weg verder zetten.
Nu is het eerder: waaah gij bellen gij 110 euro betalen daaaag de volgende.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenEen goede agent zou iemand die een overtreding maakt dus moeten tegenhouden, wijzen op de gevaren ervan, eventuele tegenargumenten weerleggen op een uiterst beleefde manier en dan 'n fijne dag wensen en zijn weg verder zetten.
Toen het verbod te GSM-en werd ingevoerd heeft men méér dan lang genoeg niet-repressief opgetreden.
De mensen zijn echter nogal hardleers.
Ziet ge die mannen al bezig? Uren hun tijd verschijten aan GSM-ende pipo's die goed genoeg weten wat mag en niet mag. Duizenden keren dezelfde doorzichtige excuses moeten aanhoren...
Ben benieuwd hoe lang gij het zou volhouden in hun plaats met "wijzen op de gevaren, tegenargumenten weerleggen (hoe verzint ge 't) op een uiterst beleefde manier (sic)".
En bovendien géén bekeuring uitschrijven en achter uw kl*ten lachen ze u vierkant uit.
Een beetje serieus blijven hé, zoals ik al schreef: dat zijn echt géén idioten hoor.Last edited by Maurice P.P.; 12/06/2017, 07:45.
Comment
-
Ik heb het niet per se over GSM-gebruik. Flitsen bijvoorbeeld: je krijgt de boete na 10 dagen terwijl je dan al niet eens meer weet hoe snel je daar reed.
Hou de mensen tegen, laat ze 15 minuten verliezen, doe een praatje en wijs op de gevaren. Wedden dat veel mensen erna zich tenminste voor een tijdje aan de snelheidslimiet houden?
Ik vind het beleid enorm repressief, en ben daar alles behalve een fan van. Meneer agent zou er moeten zijn om mensen tot in het absurde te helpen (oudjes helpen oversteken, de weg uitleggen, er zijn voor vragen, ...). Dat is, jammer genoeg, vaak anders.
Dat 't geen dommeriken zijn? Zeg ik ook niet. Alleen is de manier waarop ze (moeten) werken erg verkeerd.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenMeneer agent zou er moeten zijn om mensen tot in het absurde te helpen (oudjes helpen oversteken, de weg uitleggen, er zijn voor vragen, ...). Dat is, jammer genoeg, vaak anders.
De weg uitleggen, nog zoiets! Vroeger, toen de uilen nog spraken, stond meneer de agent zoals ge hem noemt, op vele kruispunten het verkeer te regelen. Het was toen zo 'druk' dat ge met uw auto tot bij meneer de agent kon rijden, stoppen, uw raampje naar beneden draaien (met een slinger uiteraard) en de weg vragen. Meneer de agent liet het verkeer voor wat het was en legde zeer gedetailleerd uw route uit. Maar nee, nu moeten ze allemaal een GPS hebben of een smartphone met Waze die ze niet mogen vasthouden!
't Is niet meer wat 't geweest is en 't zal nooit meer worden zoals 't was.
De Rijkswacht, die mis ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAs ge een zware overtreding begaat, komt dat op uw strafblad indien je akkoord gaat met minnelijke schikking ? De boete vind ik niet erg, maar heb liever geen verkeersstrafblad.
Al een geluk, want er zouden er hier nogal wat zijn met een strafblad dat meer lijkt op een strafROL.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
't Is niet meer wat 't geweest is en 't zal nooit meer worden zoals 't was.
De Rijkswacht, die mis ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenmaar eigenlijk valt het nog mee qua regeltjes, we mogen nog massa's CO, NOx en wat weet ik nog allemaal in de lucht blazen, zoveel we maar willen, onbeperkt.
Enkel de brandstof betalen :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Haal de Rijkswacht terug, zelfs dat gaat niet veel meer veranderen. Ligt ook deels aan de flikken van tegenwoordig, maar respect voor het politie uniform bestaat haast niet meer. De maatschappij is veranderd. We zijn mondiger, dikwijls ook arroganter, hebben meer problemen met gezag en hebben minder respect voor elkaar.
En deels ligt het misschien wel aan sommige flikken, maar de kinderen worden 0,0 respect bijgebracht voor gezag of andermans bezit. Een straf op school? Hun 'kleine' krijgt gelijk en er wordt onmiddellijk een 'klacht' tegen de leerkracht neergelegd bij de directie, zonder zelfs eerst even naar het standpunt van de leerkracht te informeren... idem als hun kroost een verkeersovertreding maakt en wordt terechtgewezen of geverbaliseerd.
In het bijzijn van hun kinderen kaffert men op al wat gezag uitoefent... schitterend staaltje opvoedkunde!
De boel afbreken in een winkel, een restaurant terroriseren? Laat maar begaan, het zijn kinderen...
En voor diegenen die toch zo graag kritiek leveren op Politiediensten die raad ik aan eens enkele jaarverslagen te lezen van Politie in enkele steden.
Google eens 'jaarverslag politie' kies een paar steden uit en lees. Dan zal je zien dat ze nog wel wat anders doen dan flitsen en GSM-gebruikers op de bon slingeren.
En ja, er zullen wel wat 'niksnutten' tussen zitten, maar de overgrote meerderheid doet zijn job naar behoren en is er zoals men in Trump's country zegt: "To serve and protect".
En dat verdient respect.
En ja, ik vind het ook niet leuk als er een bekeuring in de brievenbus valt, maar de weinige die mij reeds te beurt vielen waren 'pekelzondekes' en beschouw ik eigenlijk als een bewijs van goed gedrag... (eens 6 km/u te snel na correctie en mijn zwaarste overtreding was 132 km/u na correctie op de snelweg)
Ge moogt me dus een flikkenvriendje noemen als ge dat graag doet.Last edited by Maurice P.P.; 12/06/2017, 10:04.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
Juist daarom dat het mag, de vlaamse politiekers zijn er nog altijd van overtuigd dat het milieu er beter op wordt als je betaalt. Nog niet gemerkt nadat je je belastingen hebt betaalt dat je minder co2 uitademt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Haal de Rijkswacht terug, zelfs dat gaat niet veel meer veranderen. Ligt ook deels aan de flikken van tegenwoordig, maar respect voor het politie uniform bestaat haast niet meer. De maatschappij is veranderd. We zijn mondiger, dikwijls ook arroganter, hebben meer problemen met gezag en hebben minder respect voor elkaar.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Volledig mee eens. Ik vraag ook niet de Rijkswacht terug op te richten, dat zou geen nut meer hebben.
En deels ligt het misschien wel aan sommige flikken, maar de kinderen worden 0,0 respect bijgebracht voor gezag of andermans bezit. Een straf op school? Hun 'kleine' krijgt gelijk en er wordt onmiddellijk een 'klacht' tegen de leerkracht neergelegd bij de directie, zonder zelfs eerst even naar het standpunt van de leerkracht te informeren... idem als hun kroost een verkeersovertreding maakt en wordt terechtgewezen of geverbaliseerd.
In het bijzijn van hun kinderen kaffert men op al wat gezag uitoefent... schitterend staaltje opvoedkunde!
De boel afbreken in een winkel, een restaurant terroriseren? Laat maar begaan, het zijn kinderen...
En voor diegenen die toch zo graag kritiek leveren op Politiediensten die raad ik aan eens enkele jaarverslagen te lezen van Politie in enkele steden.
Google eens 'jaarverslag politie' kies een paar steden uit en lees. Dan zal je zien dat ze nog wel wat anders doen dan flitsen en GSM-gebruikers op de bon slingeren.
En ja, er zullen wel wat 'niksnutten' tussen zitten, maar de overgrote meerderheid doet zijn job naar behoren en is er zoals men in Trump's country zegt: "To serve and protect".
En dat verdient respect.
En ja, ik vind het ook niet leuk als er een bekeuring in de brievenbus valt, maar de weinige die mij reeds te beurt vielen waren 'pekelzondekes' en beschouw ik eigenlijk als een bewijs van goed gedrag... (eens 6 km/u te snel na correctie en mijn zwaarste overtreding was 132 km/u na correctie op de snelweg)
Ge moogt me dus een flikkenvriendje noemen als ge dat graag doet.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Ook waar, maar politie heeft in doorsnee veel te veel vrije tijd. (vroeger misschien meer dan nu, dat weet ik niet) De bij-jobtjes die die mannen doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Ook waar, maar politie heeft in doorsnee veel te veel vrije tijd. (vroeger misschien meer dan nu, dat weet ik niet) De bij-jobtjes die die mannen doen...
Dikwijls hebben ze langere diensten (normaal max 12 uren), weekenddiensten, nachtshifts, uitlopende diensten enz...
Die uren worden (uiteraard) gecompenseerd, wat maakt dat ze regelmatig 'thuis' zijn op dagen en uren dat andere mensen zijn gaan werken.
Dat resulteert soms in de mogelijkheid een extra bij-jobke te hebben.
Officieel hebben ze daar een toelating voor nodig om dat extra jobke te mogen uitvoeren, en 99,99% van diegenen die zo'n extra jobke hebben zijn ook in het bezit van zo'n toelating, die slechts voor een zeer beperkt aantal bijberoepen wordt toegestaan omwille van o.a. 'belangenvermenging' of het tegengaan van misbruiken.
Reglementering is vrij streng (terecht) en echt veel flikken met een bijberoep of tweede jobke zijn er niet.
klein citaat:
... Tenzij de concrete toetsing van de aanvraag tot het bekomen van die afwijking, tot een ander inzicht leidt, meen ik dat het belang van de dienst wordt geschaad of dat er afbreuk wordt gedaan aan de waardigheid van de status van personeelslid, door iedere bijkomende betrekking, beroep of bezigheid waarvan het onderzoek in concreto doet blijken dat die activiteit :
1° verhindert dat het personeelslid zijn ambtsplichten vervult en/of waarvan het redelijkerwijze te voorzien is dat die de beschikbaarheid van het personeelslid in het gedrang kan brengen;
2° de onafhankelijkheid en onpartijdigheid van het personeelslid in het gedrang kan brengen;
3° een strijdigheid tussen het persoonlijk belang van het personeelslid en het belang van de betrokken politiedienst tot gevolg kan hebben;
4° het beroepsgeheim van het personeelslid in het gedrang kan brengen;
5° de lichamelijke of mentale geschiktheid van het personeelslid voor het uitoefenen van zijn politieambt in het gedrang kan brengen.
Bij de concrete toetsing van de aanvraag aan beide voormelde criteria moet tevens rekening worden gehouden met o.a. de volgende elementen :
a) criteria die betrekking hebben op de hoedanigheid van de aanvrager als personeelslid van het operationeel kader :
- de plaats die betrokkene bekleedt in de hiërarchie;
- het ambt dat betrokkene uitoefent;
- de mate waarin betrokkene of zijn ambt bij het publiek gekend zijn;
- de mate waarin betrokkene contact heeft met het publiek;
b) criteria die betrekking hebben op de activiteit die de aanvrager bijkomend wil uitoefenen :
- de inhoud en de omvang van de desbetreffende beroepsactiviteit, opdracht of dienst;
- de aard van deze;
- de wijze van uitvoering ervan....
Comment
Comment