Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66

bedoel je dat ze 16 uur per dag moeten werken en enkel naar huis mogen om te slapen ?
    Neen want dat moet dan gecompenseerd worden.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ook waar, maar politie heeft in doorsnee veel te veel vrije tijd. (vroeger misschien meer dan nu, dat weet ik niet) De bij-jobtjes die die mannen doen...
      38-uren week, plus dikwijls nog een flink pak overuren. Wat is 't verschil met een andere voltijdse job?

Oké, de zelfstandigen werken 168 uur per week. Maar dat is dan ook een ras apart.

Comment

Of doet er nog maar materiaal bij ook want daar hebben ze ook geen respect voor. Kijk maar naar de geluidsmuren die ze her & der optrekken en vol kladden met graffiti. In Machelen was het, nadat ze een week rechtstonden, al prijs.
        Vandalisme is van alle tijden. Was in mijn tijd ook... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

Zij hebben, zoals de overgrote meerderheid van het werkend plebs , een 38 uren-week.
          Dikwijls hebben ze langere diensten (normaal max 12 uren), weekenddiensten, nachtshifts, uitlopende diensten enz...
          Die uren worden (uiteraard) gecompenseerd, wat maakt dat ze regelmatig 'thuis' zijn op dagen en uren dat andere mensen zijn gaan werken.
          Dat resulteert soms in de mogelijkheid een extra bij-jobke te hebben.
          Officieel hebben ze daar een toelating voor nodig om dat extra jobke te mogen uitvoeren, en 99,99% van diegenen die zo'n extra jobke hebben zijn ook in het bezit van zo'n toelating, die slechts voor een zeer beperkt aantal bijberoepen wordt toegestaan omwille van o.a. 'belangenvermenging' of het tegengaan van misbruiken.

Reglementering is vrij streng (terecht) en echt veel flikken met een bijberoep of tweede jobke zijn er niet.

klein citaat:

... Tenzij de concrete toetsing van de aanvraag tot het bekomen van die afwijking, tot een ander inzicht leidt, meen ik dat het belang van de dienst wordt geschaad of dat er afbreuk wordt gedaan aan de waardigheid van de status van personeelslid, door iedere bijkomende betrekking, beroep of bezigheid waarvan het onderzoek in concreto doet blijken dat die activiteit :
          1° verhindert dat het personeelslid zijn ambtsplichten vervult en/of waarvan het redelijkerwijze te voorzien is dat die de beschikbaarheid van het personeelslid in het gedrang kan brengen;
          2° de onafhankelijkheid en onpartijdigheid van het personeelslid in het gedrang kan brengen;
          3° een strijdigheid tussen het persoonlijk belang van het personeelslid en het belang van de betrokken politiedienst tot gevolg kan hebben;
          4° het beroepsgeheim van het personeelslid in het gedrang kan brengen;
          5° de lichamelijke of mentale geschiktheid van het personeelslid voor het uitoefenen van zijn politieambt in het gedrang kan brengen.
          Bij de concrete toetsing van de aanvraag aan beide voormelde criteria moet tevens rekening worden gehouden met o.a. de volgende elementen :
          a) criteria die betrekking hebben op de hoedanigheid van de aanvrager als personeelslid van het operationeel kader :
          - de plaats die betrokkene bekleedt in de hiërarchie;
          - het ambt dat betrokkene uitoefent;
          - de mate waarin betrokkene of zijn ambt bij het publiek gekend zijn;
          - de mate waarin betrokkene contact heeft met het publiek;
          b) criteria die betrekking hebben op de activiteit die de aanvrager bijkomend wil uitoefenen :
          - de inhoud en de omvang van de desbetreffende beroepsactiviteit, opdracht of dienst;
          - de aard van deze;
          - de wijze van uitvoering ervan....

Lol, jij mag hier nog zoveel op papier zetten wat je wil, praktijk is helemaal anders.
          Benieuwd of tennisleraar of ramenplaatser in een timmerbedrijf ook op die lijdt staat.
          We gaan hier nu toch niet te naïef doen hé.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Lol, jij mag hier nog zoveel op papier zetten wat je wil, praktijk is helemaal anders.
            Benieuwd of tennisleraar of ramenplaatser in een timmerbedrijf ook op die lijdt staat.
            We gaan hier nu toch niet te naïef doen hé.

Neenee, naief niet.
            Veel hangt af van de korpsoverste... uiteindelijk is die het die toelating geeft of niet.
            Veel sportjobjes horen inderdaad bij de 'toelaatbare' (scheidsrechter, lesgever...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

Neenee, naief niet.
              Veel hangt af van de korpsoverste... uiteindelijk is die het die toelating geeft of niet.
              Veel sportjobjes horen inderdaad bij de 'toelaatbare' (scheidsrechter, lesgever...)
              Als het is toegelaten is het ok. Wist niets van die lijst af. Was vroeger althans algemeen verboden om bij te klussen.

Comment

Neen want dat moet dan gecompenseerd worden.

doet me denken aan zelfstandigen die zoveel mogelijk proberen af te trekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

... die zoveel mogelijk proberen af te trekken
                  Zijn we niet allemaal jong geweest Herbie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Zijn we niet allemaal jong geweest Herbie?
                    Ik zal maar niet antwoorden dat ik me nog steeds jong voel :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

T is niet omdat het afgetrokken wordt, dat je niet moet betalen hee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

't is toch aftrekken, niet optellen dus 't zal toch wel iets schelen :-)

Comment

• Ja maar veel mensen hebben hier een verkeerd beeld van...

Comment

• ja maar 't is zoals compenseren bij die agenten, die moeten er ook eerst voor werken

Comment

• Ja da's juist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Als ge dat zelf aftrekt, kost dat toch niks?
                                Als ge 't laat aftrekken, dan kan het zijn dat ge er voor moet betalen in sommige gevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Haal de Rijkswacht terug, zelfs dat gaat niet veel meer veranderen. Ligt ook deels aan de flikken van tegenwoordig, maar respect voor het politie uniform bestaat haast niet meer. De maatschappij is veranderd. We zijn mondiger, dikwijls ook arroganter, hebben meer problemen met gezag en hebben minder respect voor elkaar.
                                  Vervang deels maar door ALLEMAAL. En niet uit respect maar om het gezever te vermijden heb ik mijn tekst maar terug gewist en het proper gehouden. Maar mijn mening over flikken zullen misschien al voor velen duidelijk zijn. Maar dit is leesvoer voor andere webforums waar iets meer over dergelijke zaken geschreven wordt.

Comment

• Ik heb nog respect voor de flikken, behalve voor d'een dienen die me zaterdag heeft opgeschreven lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66

Ik ken toch geen één sector waar méér arbeid dan voorzien niet gecompenseerd moet worden.
                                      16h werken is al niet toegestaan. Meestal is dat dan 8h "werken" en 8h ter beschikking van de werkgever staan omdat het niet anders kan en dat moet ook gecompenseerd worden.
                                      Maar weekuren van 32h laten gelden als 40h, dat is al iets anders natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

38-uren week, plus dikwijls nog een flink pak overuren. Wat is 't verschil met een andere voltijdse job?

Oké, de zelfstandigen werken 168 uur per week. Maar dat is dan ook een ras apart.
                                        Als het effectief een werkweek is van 38h + overuren gaan er niet veel meer (moeten) bijklussen veronderstel ik.
                                        Moet de eerste zelfstandige nog tegenkomen die 168h/week werkt. Gaat ook nooit gebeuren want die steken dan allemaal al onder de grond. Lol!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                          Ik heb nog respect voor de flikken, behalve voor d'een dienen die me zaterdag heeft opgeschreven lol
                                          Hier ook hoor, als ze hun werk tenminste naar behoren doen wanneer ze in uniform zijn.
                                          Ligt aan u zelf hé DHL, die mens doet zijn werk maar.

Comment

Working...
                                          X