Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Inderdaad, bij mij was het daarstraks ene met een Porsche Cayenne die mij nog snel langs rechts voorbij wilt gaan (ik reed al links omdat ik rechtdoor moest, de rechter strook is om rechtsaf te gaan) terwijl ik al aan de maximum toegelaten snelheid aan het rijden was. Dan komt hij op de laatste moment voor mijn neus in gevlamd, reeds over de doorlopende witte lijn.
    Zo een pipo's moesten ze hun rijbewijs laten opfretten, aan den trekhaak hangen en een paar rondjes mee rondrijden!!!
    Dagelijkse kost en zo voorspelbaar! Heb het zelf is gehad met een vrachtwagen, ik laat plaats ook al staan zijn richtingaanwijzers niet, als we bijna aan de scheiding zijn
    ga ik die over en wanneer ik naast hem ben zet hij zijn richtingaanwijzers... Pech!

Comment

• 51 waar je 50 mag. Heb weeral prijs... Op de N42 dan nog. Belachelijke snelheidsbeperking daar. Ma goed, ik bekijk het sportief, had veel meer kunnen zijn. Heb nog kunnen remmen dus positief bekijken lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Dagelijkse kost en zo voorspelbaar! Heb het zelf is gehad met een vrachtwagen, ik laat plaats ook al staan zijn richtingaanwijzers niet, als we bijna aan de scheiding zijn
        ga ik die over en wanneer ik naast hem ben zet hij zijn richtingaanwijzers... Pech!
        Als ze geen pinker op voorhand zetten laat ik ze ook niet meer door, door last minute pinkers (en geen pinkers) krijg je als effect dat er andere bestuurders uit paniek zich zonder kijken op een ander vak smijten met alle gevolgen van dien.

Comment

• Als ze zich op enkele centimeters van uwe voorbumper voor u in smijten kunt ge niks anders doen dan in de remmen gaan.
          De noodrem assistent (of hoe dat ding ook noemt) schoot bij mij al in actie.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Nog ééns wat stukjes samengegooid:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
              Nog ééns wat stukjes samengegooid:

Gisteren dat filmke al eens gezien op een ander forum. Bij het eerste zie ik de ergernis niet en bij het vierde evenmin?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                Nog ééns wat stukjes samengegooid:

Kortrijk west is idd een groot probleem geworden voor de meeste chauffeurs sinds er twee rijstroken zijn..
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Gisteren dat filmke al eens gezien op een ander forum. Bij het eerste zie ik de ergernis niet en bij het vierde evenmin?
                  Is bij veel dashcam filmpjes zo dat ik denk 'Wat is hier nu eigenlijk het probleem?'
                  2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

Is bij veel dashcam filmpjes zo dat ik denk 'Wat is hier nu eigenlijk het probleem?'
                    In deze compilatie zitten wel enkele dingen waaraan je je zou kunnen ergeren zoals middenstrook- of linkervakrijders. Anderzijds is de cineast van dienst blijkbaar ook niet vies van het overtreden van de verkeersregels. (rechts inhalen, maar van zichzelf zal hij dat waarschijnlijk niet zo erg vinden en volledig verantwoord).

Comment

• Filmpje is mooi in balans : er zijn zowel fragmenten zonder ergernis, als fragmenten met ergernis aan de chauffeurs voor de cam en ook fragmenten met ergernis aan de chauffeur achter de cam.

Comment

De eerste kruipt al het kruispunt op voor dat het groen is zou ik zo zeggen.

Comment

• Bij zo'n filmpjes moet ik altijd denken aan spreekwoorden: iets met een splinter en een balk of iets van een pot en een ketel en zwart.

Comment

• Comment

• Als ik mij iedere keer ik zaken tegen kom zoals in dat filmpje moest zitten ergeren, ik had al lang iets aan mijn hart gekregen.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Goh, ergeren is veel gezegd, maar ik frons toch vaak met mijn wenkbrauwen in dat filmpje en op de baan

Comment

Het is eerder een mix van "opvallende zaken" en enkele ergernissen. Achteraf gezien had ik dit misschien beter in een apart dashcam topic gepost. Velen hebben hier (en eigenlijk bij dashcamfilmpjes in het algemeen) blijkbaar de reflex om te denken dat ik mensen met de vinger wil wijzen en beginnen dan vreemd genoeg zelf moraalridder te spelen.

Ondanks het luchtige muziekje nemen velen het hier nogal serieus en missen een beetje de insteek die ik hierboven vermeld. Vreemd.

1: een rasechte "kruiper" in het wild. Niet bepaald bevorderlijk voor uw koppeling.
                                  4: vlak in een bocht (en op een vluchtheuvel) gaan keren vind ik persoonlijk nogal risky

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Kortrijk west is idd een groot probleem geworden voor de meeste chauffeurs sinds er twee rijstroken zijn..
                                  Quasi dagelijks zie ik er daar inderdaad van hun vak afwijken of onnodig links rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

In deze compilatie zitten wel enkele dingen waaraan je je zou kunnen ergeren zoals middenstrook- of linkervakrijders. Anderzijds is de cineast van dienst blijkbaar ook niet vies van het overtreden van de verkeersregels. (rechts inhalen, maar van zichzelf zal hij dat waarschijnlijk niet zo erg vinden en volledig verantwoord).

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                  Bij zo'n filmpjes moet ik altijd denken aan spreekwoorden: iets met een splinter en een balk of iets van een pot en een ketel en zwart.
                                  Zie mijn reply op |) ][ |V| ] zou ik zeggen.

Waar haal ik trouwens rechts in? Ik rij uiterst rechts en hou een constante snelheid?

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Filmpje is mooi in balans : er zijn zowel fragmenten zonder ergernis, als fragmenten met ergernis aan de chauffeurs voor de cam en ook fragmenten met ergernis aan de chauffeur achter de cam.
                                  Eveneens, zie mijn reply op |) ][ |V| ].

In die laatste categorie ben ik trouwens wel geïnteresseerd. Gezien er volgens u 3 categorieën zijn, zou je er makkelijk zo een 10-tal fouten van mij moeten kunnen uithalen?

Knock yourself out.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Als ik mij iedere keer ik zaken tegen kom zoals in dat filmpje moest zitten ergeren, ik had al lang iets aan mijn hart gekregen.
                                  Zelfde als de 2 sloebers hierboven.
                                  Last edited by ; 19/08/2017, 00:19.

Comment

• Ergernis van eerder deze week, nu ja ergernis.
                                    Ik reed op de N2 van Herk-de-Stad richting Hasselt, was een file achter een tractor met een legen wagen.
                                    Het eerste stuk na Herk-de-Stad is er een heel stuk met een middenstrook dat gearceerd is, mag dus niet over gereden worden.
                                    Wel er zijn daar zeker een stuk of 8 auto's over die strook voorbij gegaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician

Het is eerder een mix van "opvallende zaken" en enkele ergernissen. Achteraf gezien had ik dit misschien beter in een apart dashcam topic gepost. Velen hebben hier (en eigenlijk bij dashcamfilmpjes in het algemeen) blijkbaar de reflex om te denken dat ik mensen met de vinger wil wijzen en beginnen dan vreemd genoeg zelf moraalridder te spelen.

Ondanks het luchtige muziekje nemen velen het hier nogal serieus en missen een beetje de insteek die ik hierboven vermeld. Vreemd.

1: een rasechte "kruiper" in het wild. Niet bepaald bevorderlijk voor uw koppeling.
                                      4: vlak in een bocht (en op een vluchtheuvel) gaan keren vind ik persoonlijk nogal risky

Quasi dagelijks zie ik er daar inderdaad van hun vak afwijken of onnodig links rijden.

Zie mijn reply op |) ][ |V| ] zou ik zeggen.

Waar haal ik trouwens rechts in? Ik rij uiterst rechts en hou een constante snelheid?

Eveneens, zie mijn reply op |) ][ |V| ].

In die laatste categorie ben ik trouwens wel geïnteresseerd. Gezien er volgens u 3 categorieën zijn, zou je er makkelijk zo een 10-tal fouten van mij moeten kunnen uithalen?

Knock yourself out.

Zelfde als de 2 sloebers hierboven.
                                      Laat ze maar mekkeren, als ik naar zulke film'kes begin te kijken kan ik vaak ni stoppen. Doe zo verder zou ik zeggen! Zou ook is een compilatie moeten maken, heb ondertussen al wel wat voer om te gebruiken. :-)

Ik zie wel dat je gewend bent van veel autostrade te rijden en in sommige gevallen zou ik gvd ook rechts inhalen! Liefst van de baan rijden maja... :-D Een ergernis voor ons kan soms een vergissing zijn van de andere, of gewoon omdat ze het niet gewend zijn. Als ik al is op een autostrade kom erger ik mij vaak ook aan die cowboys die dagelijks autostrade doen en geen rekening houden met diegene die dat niet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
                                        Goh, ergeren is veel gezegd, maar ik frons toch vaak met mijn wenkbrauwen in dat filmpje en op de baan
                                        Wat moet ik dan zeggen?!...

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat moet jij dan zeggen? zeg het eens

Comment

Working...
                                          X