Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet enen die op het linkse vak bleef plakken en toen ik wat dichter kwam om te laten zien van 'ga ne keer opzij jong' deed 'm teken van zot. En vervolgde hij z'n weg op het linkse vak.

Even daarna zat 'm vast tussen de kamions en kon ik doorrijden karma

Comment

• We kunnen binnenkort misschien van 'spitsdagen' spreken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...-de-spitsuren/

Comment

• Buschauffeurs van de Lijn, 2 maal op 1 rit, ze maken oogcontact en rijden dan toch vlak voor jou de hoofdweg op...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          We kunnen binnenkort misschien van 'spitsdagen' spreken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...-de-spitsuren/
          oei, daar gaat de heer Weyts zijn plan om mensen aan te moedigen buiten de spitsuren te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Buschauffeurs van de Lijn, 2 maal op 1 rit, ze maken oogcontact en rijden dan toch vlak voor jou de hoofdweg op...
            Binnen bebouwde kom hebben ze - mits aan een aantal voorwaarden te voldoen - voorrang bij het verlaten van hun halte ... buiten bebouwde kom denken de meesten dat ze voorrang hebben.

Comment

• Ja da's waar... maar ze kwamen uit een zijstraat een hoofdweg op gereden

Comment

• 't Was misschien al een chauffeur van de nieuwe lichting ? ... ze leggen tegenwoordig de lat wat minder hoog las ik in een recent artikel ...

De Lijn past de selectievoorwaarden aan voor de aanwerving van buschauffeurs en trambestuurders. Zo wordt onder meer de taal- en rekenproef geschrapt. De kennis van het Nederlands zal nog wel worden getest tijdens het sollicitatiegesprek.

Comment

• Oei, als ze hier ook gaan beginnen procederen, dan is de staat binnenkort helemaal failliet.

Gemeenten die weten dat hun fietspaden niet deugen, moeten maar eens haast maken om de boel alsnog op te lappen. Voor ze het weten krijgen ze te maken met forse schadeclaims... Los Angeles moet miljoenen betalen aan een man die gewond raakte na een val op een slecht onderhouden fietspad.

Comment

• We gaan richting herfst en het wordt weer vroeger donker. Wat me dan weer opvalt is het enorme aantal wagens dat met kapotte verlichting rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      We gaan richting herfst en het wordt weer vroeger donker. Wat me dan weer opvalt is het enorme aantal wagens dat met kapotte verlichting rijdt.
                      Kunt ge weinig aan doen e, kunt toch moeilijk elke dag rond de wagen wandelen om te kijken of je verlichting werkt? Ik merk het ook meestal laat op, als er iemand mij op wijst, een collega die achter mij reed ofzo. Voorlicht zou je sneller moeten zien natuurlijk.

Comment

• Als ik zie dat iemand kapotte lichten heeft probeer ik dat zeker altijd te zeggen, wat ze er dan mee doen is aan hen natuurlijk.
                        Maar ik heb het ook graag als ze het tegen mij zeggen, alhoewel ik het meestal zelf wel altijd snel zie.

Ik zie de laatste tijd ook wel veel mensen die nog maar één werkend remlicht hebben.

Wat je nu met het donkerdere weer ook weel vaak ziet is dat veel mensen met slecht afgestelde lichten rijden, ze schijnen dan recht in je ogen ipv dat ze de weg verlichten.
                        Als je die mensen daar dan op wijst komen ze af met "ja, maar ik heb automatische hoogteregeling", je krijgt aan die mensen dan niet uitgelegd dat daarbij de lampen ook nog steed juist afgeregeld moeten worden.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Kunt ge weinig aan doen e, kunt toch moeilijk elke dag rond de wagen wandelen om te kijken of je verlichting werkt? Ik merk het ook meestal laat op, als er iemand mij op wijst, een collega die achter mij reed ofzo. Voorlicht zou je sneller moeten zien natuurlijk.
                          Da's misschien een autistisch trekje van mij, maar als ik ergens parkeer in het donker zet ik altijd de lichten eens aan en uit om te zien of ze langs beide kanten werken. Je kan dat achteraan makkelijk zien aan de weerspiegeling op iets. Remmen idem dito. Een mist- of standlicht zou ook kunnen natuurlijk, dat zal ik zo snel niet opmerken. Ik doe bij elke wagen toch elke 2-3 weken mijn toer eens, na een grondige wasbeurt meestal.

Voor kruislichten, achterlichten en rem heb ik vervangampoules bij in elke auto.

Ik ben waarschijnlijk een uitstervend ras.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Iedereen zou idd beter regelmatig de verlichting is nakijken maja. Ik zie soms ook mensen met ne aanhangwagen waar helemaal niets van werkt, ook gevaarlijk! En dan vrachtwagens, die hun verlichting zou gerust wa groter mogen zijn, vooral achteraan.
                            Soms dan mensen die in het donker zonder licht rijden, dat je zit te knipperen en dat ze het ni eens doorhebben waarom je zit te knipperen...
                            En dan die automatische verlichting die ni aanslaat bij mistig weer.

Comment

• Soms denk ik dat het beter zou zijn als iedereen zen lichten gewoon uit zet hier in België ( toch als de straatverlichting aan staat) Je wordt verblind door slecht afgestelde lichten en door afgestelde lichten dankzij alle bulten, putten en verkeersdrempels. En Xenon lichten maken de ervaring nog plezanter.

Comment

• Bij mij geeft de BC aan wanneer er iets met de verlichting scheelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Bij mij geeft de BC aan wanneer er iets met de verlichting scheelt.
                                  Dacht net hetzelfde, m'n xenonlamp was onlangs kapot, en kreeg direct die melding op m'n BC.
                                  Ik zag trouwens direct een verschil qua lichtopbrengst.

Comment

• Vorige week achter zo'n frissen gereden wiens remlichten continu brandden, is echt verschrikkelijk irritant en ook gevaarlijk.

Comment

• Ergernis of lachwekkend? Daarjuist moest ik aan het rond punt Fabiola te Heist o/d Berg iemand gaan ophalen (vriendendienst om zijn kids thuis te brengen). En het wemelde er van de mannen van het koud water. Veel machtsvertoon van macho jongetjes. En opeens twee zwaantjes die met blauw zwaailichten en sirenes kwamen aandraven. Ze hadden een tiental jonge gastjes op hun brommerkes bij. Dus jawel brommerkes op de rollen. Waarom ze daar dan met een machinegeweer moeten staan? Ik was toch te vroeg dus ik ga dichterbij om te kijken. Maar ola de jongste stylo kwam even zeggen dat ik terug weg moest gaan. Ik zeg hem dat het een private parking is en hij daar niets over te zeggen heeft. En bingo opeens drie klojo's rond mij en ik mocht mijn boorddocumenten laten zien. Veel gezever en gezaag van wat ik mocht en niet mocht en dat zij wel zouden zeggen hoe het werkte. Zij met mijn papieren naar de combi en vijf minuten later kwam er met veel getoeter een anonieme wagen aan (zwarte skoda RS met wel mooi lederen sportstoelen, zonde om stylo's met zo een wagen en met belastinggeld betaald rond te laten rijden).). Weer een hoop gezever. Maar ze konden mij op niets pakken en geen PV maken dus het bleef bij machtsvertoon van enkele stylo's. Ik heb ook geweigerd om te antwoorden op hun vragen en bleef steeds mooi lachen. Of hoe ze zeggen blaffende honden bijten niet. Uiteindelijk hebben ze nog wat loze dreigementen geuit. Dat ik deze keer veel geluk had en dat het een volgende keer wel eens veel zou gaan kosten. De typische flauwekul. En wat geeft dit : als er nog eens aan aanslag op agenten is zal er niet veel sympathie van deze medemens meer zijn. Maar zal er dan ook eens ferm gelachen worden. Eigen schuld dikke bult zeggen ze dan. De politie uw vriend? Ja maar niet die van mij.

Comment

• Ze zijn hier vanmiddag borden komen zetten dat je hier vanaf 12/09 niet meer mag parkeren. Altijd handig zo mooi op tijd.
                                        Nu, de auto's die niet binnen kunnen staan wat verder, maar de camionettes blijven schoon voor de deur staan ze, zou op z'n zachts gezegd jammer zijn als daar in ingebroken wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                          Ergernis of lachwekkend? Daarjuist moest ik aan het rond punt Fabiola te Heist o/d Berg iemand gaan ophalen (vriendendienst om zijn kids thuis te brengen). En het wemelde er van de mannen van het koud water. Veel machtsvertoon van macho jongetjes. En opeens twee zwaantjes die met blauw zwaailichten en sirenes kwamen aandraven. Ze hadden een tiental jonge gastjes op hun brommerkes bij. Dus jawel brommerkes op de rollen. Waarom ze daar dan met een machinegeweer moeten staan? Ik was toch te vroeg dus ik ga dichterbij om te kijken. Maar ola de jongste stylo kwam even zeggen dat ik terug weg moest gaan. Ik zeg hem dat het een private parking is en hij daar niets over te zeggen heeft. En bingo opeens drie klojo's rond mij en ik mocht mijn boorddocumenten laten zien. Veel gezever en gezaag van wat ik mocht en niet mocht en dat zij wel zouden zeggen hoe het werkte. Zij met mijn papieren naar de combi en vijf minuten later kwam er met veel getoeter een anonieme wagen aan (zwarte skoda RS met wel mooi lederen sportstoelen, zonde om stylo's met zo een wagen en met belastinggeld betaald rond te laten rijden).). Weer een hoop gezever. Maar ze konden mij op niets pakken en geen PV maken dus het bleef bij machtsvertoon van enkele stylo's. Ik heb ook geweigerd om te antwoorden op hun vragen en bleef steeds mooi lachen. Of hoe ze zeggen blaffende honden bijten niet. Uiteindelijk hebben ze nog wat loze dreigementen geuit. Dat ik deze keer veel geluk had en dat het een volgende keer wel eens veel zou gaan kosten. De typische flauwekul. En wat geeft dit : als er nog eens aan aanslag op agenten is zal er niet veel sympathie van deze medemens meer zijn. Maar zal er dan ook eens ferm gelachen worden. Eigen schuld dikke bult zeggen ze dan. De politie uw vriend? Ja maar niet die van mij.
                                          Eens je de leeftijd van 15 jaar voorbij bent, ga je zo'n dingen niet meer zeggen.

Comment

Working...
                                          X