Oorspronkelijk geplaatst door Barie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar ik denk dat zoiets wel heel plots erg snel op je afkomt.
In dit geval was het verschil ongeveer 80 km/u!
Vraag me ook af, als het automatische remsysteem heeft gewerkt, reed hij dan aanvankelijk niet veel sneller dan de 129 km/u bij de impact? Want ik ga er van uit dat de verkeersdeskundige enkel de snelheid bij de impact kan bepalen?
Doordenkertje: als iemand (volkomen legaal) 70 km/u rijdt op de snelweg en iemand anders (volkomen illegaal) 150 km/u, dan is het snelheidsverschil ook 80 km/u....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Leukste zijn dan altijd die commentaren van lezers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Snelheidsverschil is dikwijls een grotere risicofactor dan de snelheid op zich.
In dit geval was het verschil ongeveer 80 km/u!
Vraag me ook af, als het automatische remsysteem heeft gewerkt, reed hij dan aanvankelijk niet veel sneller dan de 129 km/u bij de impact? Want ik ga er van uit dat de verkeersdeskundige enkel de snelheid bij de impact kan bepalen?
Doordenkertje: als iemand (volkomen legaal) 70 km/u rijdt op de snelweg en iemand anders (volkomen illegaal) 150 km/u, dan is het snelheidsverschil ook 80 km/u....
Of de verkeersdeskundige snelheid kan bepalen voor het ongeval weet ik niet, heb daar geen scholing voor gevolgd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Of de verkeersdeskundige snelheid kan bepalen voor het ongeval weet ik niet, heb daar geen scholing voor gevolgd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
70 km per uur op de snelweg is dan ook wel nog erg gevaarlijk.
En persoonlijk ben ik er nog niet veel gepasseerd die zo traag reden... personenwagens die ongeveer 90 à 100 km/u rijden op de snelweg kom je regelmatig tegen; maar daar kan niemand toch bezwaar tegen hebben, of toch?
Bij regen is 120 km/u dikwijls gevaarlijk, dat klopt. In Frankrijk is bij regen de maximumsnelheid op de snelwegen 110, wat mij betreft mogen ze dat hier ook invoeren.
Comment
-
Wel bizar dat in Duitsland grotere snelheidsverschillen wel kunnen. Waaraan zou dat liggen ? Accidenten zoals dit hier komen gelukkig niet veel voor, hier zijn het meestal mensen die niet in hun achteruitkijkspiegel zien en zo van vak veranderen. Of kijken en foert zeggen omdat ze denken dat er ene te snel afkomt. Al dikwijls op de rem gestaan voor zulke kerels zulle
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWel bizar dat in Duitsland grotere snelheidsverschillen wel kunnen. Waaraan zou dat liggen ?
Van het tegendeel zijn wel gegevens te vinden:
bijvoorbeeld: bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2607778
Als besluit stelt het BIVV dat de ongevallen die vorig jaar zijn gebeurd, ernstiger en dodelijker zijn. Een tendens die ook in Duitsland en Frankrijk is waargenomen. "Daar geven ze als verklaring dat de snelheid zou zijn toegenomen. Die verklaring zal de komende weken door het BIVV worden getoetst.
De verkeersintensiteiten op Autobahnen zijn stukken lager dan in Nederland of België. Het aantal wegvakken met meer dan 100.000 voertuigen per etmaal is beperkt en slechts zeer incidenteel zijn er wegvakken met meer dan 150.000 voertuigen per etmaal. Het drukste is de A100 in Berlin met 190.000 voertuigen per etmaal. Deze intensiteit is nog steeds beduidend lager dan op vergelijkbare locaties in Nederland, België, Frankrijk of Spanje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenOf kijken en foert zeggen omdat ze denken dat er ene te snel afkomt. Al dikwijls op de rem gestaan voor zulke kerels zulle
't Zou kunnen dat die mens in zijn spiegel keek, iemand zag aankomen maar dacht, die is nog ver genoeg... want die gaat er van uit dat ge met maximum 120/u nadert, dat zou toch kunnen hé?Last edited by Maurice P.P.; 08/10/2017, 14:13.
Comment
-
K ga nu niet achter getallekes gaan zoeken (ik heb nog een leven naast het forum ), maar iedereen weet dat 200 sneller is dan 120... Nergens staat dat die accidenten komen door de snelheidsverschillen. Dat de gevolgen groter zijn is een logisch gevolg. Maar wie ging er in de fout op de Duitse snelweg ? De trage chauffeur die een berichtje aan het typen is op z'n gsm, of de snelle die zijn stuur met 2 handen vast heeft...?
Uiteraard kan vrije snelheid in Belgie niet. Men zou wel de maximumsnelheid kunnen verlagen bij slechte omstandigheden om degenen die zich steeds aan de wet houden tegen zichzelf te beschermen. Die rijden maar, mist, glad, regen... Levensgevaarlijk. Maar ze smijten wel met de eerste de beste steen naar iedereen waarvan ze denken dat die zich niet aan de wegcode houdt.
Nog een voorbeeld, 45 rijden waar men 70 of 90 mag is wettelijk. Maar hoeveel accidenten veroorzaken zulke mensen niet door het verkeer op te houden? Iedereen wil die voorbij wat telkens weer een potentieel risico is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
En, hadden ze gelijk dat er éne te snel af kwam, of werden ze ingehaald door iemand die braaf maximum 120 km/u reed? Want als die iemand sneller reed, kan het een inschattingsfout zijn veroorzaakt door een -terecht niet voorzienbaar, want niet toegelaten- gegeven? 't Is maar een vraag, ik ken de juiste omstandigheden of snelheden van beide partijen niet hé.
't Zou kunnen dat die mens in zijn spiegel keek, iemand zag aankomen maar dacht, die is nog ver genoeg... want die gaat er van uit dat ge met maximum 120/u nadert, dat zou toch kunnen hé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNergens staat dat die accidenten komen door de snelheidsverschillen.
Niet alleen de gemiddelde snelheid op een weg, maar ook verschillen in snelheid beïnvloeden de verkeersveiligheid (Aarts & Van Schagen, 2006). Ten eerste zijn wegen met een grote snelheidsvariantie (dat wil zeggen grote verschillen tussen de snelheden van voertuigen in bijvoorbeeld een periode van 24 uur) over het algemeen onveiliger dan wegen met een kleine snelheidsvariantie. Ten tweede hangen snelheidsverschillen tussen voertuigen op dezelfde tijd en plaats samen met hogere risico’s. Ten derde hebben voertuigen met een hogere snelheid dan gemiddeld op die weg een verhoogd ongevalsrisico; voertuigen die langzamer rijden hebben geen hoger of lager risico.Last edited by Maurice P.P.; 08/10/2017, 14:31.
Comment
-
Veiligste is thuis blijven... Ik ben in ieder geval geen fan van het beleid van Weyts. Maja, misschien als ik ouder word, ben ik wel blij dat het verkeer trager is. Who knows... En word ik ook zo enen die beetje zuur kijkt als er iemand 130 durft rijden . Verstand komt met de jaren zeker ?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenHet feit dat er o.a. geen remsporen en geen uitwijkmanoeuvre zijn is uiteraard niet meteen in Roy's voordeel en stelt zijn oplettendheid rechtstreeks in vraag.
Comment
-
Kwam net in de mailbox... http://www.standaard.be/cnt/dmf20171...T=240662918896
Da's nu eens een echte ergernis waard!
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenVeiligste is thuis blijven... Ik ben in ieder geval geen fan van het beleid van Weyts. Maja, misschien als ik ouder word, ben ik wel blij dat het verkeer trager is. Who knows... En word ik ook zo enen die beetje zuur kijkt als er iemand 130 durft rijden . Verstand komt met de jaren zeker ?
En ja, de bevolking vergrijst en dus moeten we ons aanpassen aan iedereen, of gaan we alle 65+ hun rijbewijs afpakken zodat al wie jonger is wat rapper kan rijden?
Ik ben écht niet iemand die zuur kijkt als iemand 130 rijdt hoor. Ik kan wél niet goed verdragen dat er terecht (!) gekankerd wordt op wie gsm't achter het stuur, een halve pint te veel op heeft, of 55 rijdt waar 70 mag, en ondertussen hun eigen overtreden van de snelheid goedpraten omdat ze 'aandachtig" zijn en 'hun stuur met 2 handen' vasthouden, ondanks het feit dat bewezen is dat niet minder dan 30% van de zware ongevallen te wijten zijn aan te hoge snelheid. En daarmee wil ik zeker niet de andere oorzaken minimaliseren, maar die snelheidsovertredertjes minimaliseren hun aandeel in de risico's wel.
Verstand komt (meestal) inderdaad met de jaren... en het verzet tegen soms idiote of idioot lijkende regeltjes vermindert dan vanzelf.
Comment
-
Dus Maurice, moraal van het verhaal, jij bent de ideale man op onze wegen. Je houdt je altijd perfect aan alle regeltjes.
Hopelijk pas je je snelheid dan ook aan op momenten dat het nodig is. Je lijkt zo goed dat ik toch begin te twijfelen lol...
Soms lijken dingen te mooi om waar te zijn
- Likes 1
Comment
-
http://veiligverkeer.be/inhoud/snelh...ersongevallen/
Slechts 3 op 4 Vlamingen beseffen dat te snel rijden gevaarlijk is.
1 op 4 was dus niet geslaagd voor zijn examen fysica…
Comment
-
Tja, je hebt altijd mensen die hun snelheid niet willen aanpassen aan de omstandigheden en dan gebeuren er zware ongelukken. Moeten niet ver kijken, was geloof ik deze week ook weer prijs op de E40. 7 kettingbotsingen dacht ik... Gelukkig geen zwaar gewonden maar wel een hoop materiele schade. Men zou hier harder tegen moeten optreden... Maar nee, ze leggen zich liever toe om mensen te pakken die 80 rijden waar 70 mag. Da's goed voor de staatskas. En als je de mensen genoeg voorhoudt dat dit de doodrijders zijn, gaan ze het nog geloven ook.
Hier op de grote baan mag je nog 50, is altijd 90 geweest. Geen kat die er zich aan houdt... Maar daar staan ze dan. Kassa, kassa... Gelukkig zijn dat kleine boetekes. Maar vele kleintjes maken ook veel, de begroting moet kloppen
Comment
Comment