Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Als ge zoiets schrijft, liefst eerst eens nakijken... Het is hier al enkele malen aangehaald dat hetgeen je beweert dikke bullshit is en een flagrante leugen.
    Mijn wiskunde leerkracht zij mij ooit: 90% van de statistieken is ter plekken verzonnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Mijn wiskunde leerkracht zij mij ooit: 90% van de statistieken is ter plekken verzonnen.

Dàt is nog eens een overtuigend argument! Daar kan niemand iets tegen inbrengen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

hoe verklaar jij de VELE doden door vrachtwagens ??? deze rijden nooit 121 of meer, HAHAHAHA
        Awel hé Stef, ik ga u eens iets verklappen, maar wel beloven dat het tussen ons blijft, OK?
        Als 30 % van de ongevallen te wijten is aan overdreven snelheid, dan houdt dat in dat 70 % van de ongevallen een andere oorzaak heeft.
        Daar verschiet ge van zeker? Hou het voor uzelf hé, niet iedereen moet dat weten.
        Last edited by Maurice P.P.; 09/10/2017, 13:10.

Comment

• 121 km/h is geen overdreven snelheid op autosnelweg (maar dan ook weer wel eigenlijk). 90km/h voorbij een lagere school (bv.) is in mijn ogen een overdreven snelheid (zeker aan die scholen waar wegversmalling/slalom zijn).

Comment

121 km/h is geen overdreven snelheid op autosnelweg (maar dan ook weer wel eigenlijk). 90km/h voorbij een lagere school (bv.) is in mijn ogen een overdreven snelheid (zeker aan die scholen waar wegversmalling/slalom zijn).
            En daarmee wil je zeggen?
            Dat 90 aan een school gevaarlijker is dan 121 op een snelweg?
            Zover ben ik nog mee, ja.

Comment

En daarmee wil je zeggen?
              Dat 90 aan een school gevaarlijker is dan 121 op een snelweg?
              Zover ben ik nog mee, ja.
              Onder andere. Maar ik wou dus zeggen dat elke snelheid overdreven kan zijn. En dat dus ook de vele verkeersdoden door vrachtwagens deels te verklaren is met die vermelde 30%, al ben ik niet fan van die percentages, zuiver aan overdreven snelheid ligt het zelden (tot nooit) en tegelijk ligt het altijd aan snelheid want een accident tussen 2 stilstaande auto's (zonder 3de partij) moet ik nog meemaken.

Comment

Maar ik wou dus zeggen dat elke snelheid overdreven kan zijn. En dat dus ook de vele verkeersdoden door vrachtwagens deels te verklaren is met die vermelde 30%, al ben ik niet fan van die percentages, zuiver aan overdreven snelheid ligt het zelden (tot nooit) en tegelijk ligt het altijd aan snelheid want een accident tussen 2 stilstaande auto's (zonder 3de partij) moet ik nog meemaken.
                Dat noemt men dan onaangepaste snelheid; uiteraard een zeer belangrijke oorzaak. Bijvoorbeeld 100 km/u rijden op een spekgladde snelweg is een onaangepaste snelheid en niemand hoeft mij te overtuigen dat dit veel gevaarlijker is dan 140 rijden op een droge, rustige snelweg bij open weer; daar ben ik al van overtuigd. Net zoals ik overtuigd ben dat een zwerm gepensioneerde fietsers voorbijrijden op een tweevaksbaan aan 60 km/u gevaarlijker is dan op diezelfde lege baan zonder fietsers aan 90 km/u rijden. Daarom staat in het verkeersreglement OOK dat ge uw snelheid moet aanpassen aan de omstandigheden. Dit niet doen is een minstens even grote of naar gelang, zwaardere overtreding.

De rest van uw redenering is verder een beetje bizar. De snelheid op zich zal niet de oorzaak alleen zijn, ge zult altijd één of andere stuurfout moeten maken of iets niet opmerken of iets dergelijks. De snelheid kan wél de oorzaak zijn waarom die stuurfout, niet opmerkzaamheid or whatever een (zwaar) ongeval tot gevolg heeft.

Ik vind het verder nogal eigenaardig dat ongevallenstatistieken zoals van het BIVV, steeds in twijfel worden getrokken door forumbezoekers, niet gehinderd door enige kennis terzake.
                Meer nog; als ik mij op die gegevens baseer, zijn er personen die mij een betweter vinden. Tja, dan is o.a. het BIVV een betweter, want 't is daar dat ik de mosterd heb gehaald.
                Ik durf stellen dat ik absoluut géén verkeersdeskundige ben. Ik baseer me wél op gegevens van mensen of instituten die deze deskundigheid wel in huis hebben.
                Last edited by Maurice P.P.; 09/10/2017, 14:56.

Comment

• Ja en al die zware accidenten gebeuren aan 130 op de snelweg

Of aan 100 waar je 90 mag.

Blijft het jammer vinden dat het begin van de discussie hier volledig verloren gaat. Alcohol en vluchtmisdrijf was het toch ?
                  Daar zegt het BIVV niks over ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    naar dat andere forum over gingen.
                    Autominded.be bedoel je?

Comment

Blijft het jammer vinden dat het begin van de discussie hier volledig verloren gaat. Alcohol en vluchtmisdrijf was het toch ?
                      Wat wil je nu? Ik heb het niet geteld, maar ik denk dat ik zo al ongeveer 10 keer gezegd heb dat alcohol & vluchtmisdrijf een zeer ernstig vergrijp is.
                      Verder is dit het grote-ergernis-topic en heb ik iets aangebracht dat zou kunnen ergeren. Niks off-topic aan. Je lijkt wel een toetsenbordridder.
                      Last edited by Maurice P.P.; 09/10/2017, 15:51.

Comment

• Overal de snelheid verlagen en dan staan flitsen is natuurlijk gemakkelijker en het brengt nog iets op ook. Dan diegene die liever met iets anders bezig zijn dan het autorijden van de baan te halen! Hoe vaak ik niet moet inhouden of stoppen voor iemand die onoplettend is terwijl ik wel op de voorrangsweg aan het rijden ben, ni normaal! Dan denk ik altijd, ik zou is zo moeten rijden, er zou snel iemand in mijn zijflank zitten! Er is totaal geen plezier meer aan het autorijden, heb zelf al zitten denken om die MX-5 gewoon de deur uit te doen! Sinds ik die scooter heb, wat een vrijheid! Nooit meer staan aanschuiven achter die trage onoplettende chauffeurs, veel minder ergernis! Jammer, want heb altijd graag met de wagen gereden, maar tegenwoordig...
                        Ik rij vaak iets sneller dan normaal en nog nooit is het tot een ongeval gekomen, de snelheidslimieten zijn dan ook echt belachelijk traag aan het worden in de auto's van deze tijd!

Comment

Autominded.be bedoel je?
                          Blijf jij hier maar de kwezel uithangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                            Ik rij vaak iets sneller dan normaal en nog nooit is het tot een ongeval gekomen, de snelheidslimieten zijn dan ook echt belachelijk traag aan het worden in de auto's van deze tijd!
                            Opgelet Geert, volgens Maurice zijde nu n'een doodrijder... Diene mens gaat nog iets aan zijn hart krijgen al dan niet forumgerelateerd lol

Comment

• Geert, voor een stuk heb je gelijk natuurlijk.
                              We zijn met véél te veel op de baan, en liefst allemaal tegelijk.
                              En flitsen is gemakkelijker dan op elke hoek van een straat een agent te zetten om al die opgesomde overtreders aan te pakken. Dat zou praktisch onhaalbaar en onbetaalbaar zijn. Of gaan we daar een legertje werklozen voor inzetten? 'k Mag hopen van niet, want ook al zitten er in het politiekorps enkelingen die er beter niet zouden zitten, zo'n controles kan je toch niet aan Peer en klein Polleke overlaten? Politiediensten hebben jammer genoeg nog een hoop andere taken te doen dan verkeer.

Stel je voor dat er toch voldoende personeel is bij de politie: neem nu alcoholcontroles: stel dat men even veel alcoholcontroles zou willen doen als snelheidscontroles: zie je het al gebeuren: elke dag pakweg 3x een kwartier aanschuiven om te blazen... gaan we dan content zijn? Ik weet dat ik het wat plastisch voorstel, maar toch...

Comment

• Ah... Geert kan je wel gelijk geven. En weg met die alcoholcontroles

Uw kar keren met de wind noemt dat geloof ik

Comment

Ah... Geert kan je wel gelijk geven. En weg met die alcoholcontroles

Uw kar keren met de wind noemt dat geloof ik
                                  Ge beseft toch dat ge uzelf hopeloos belachelijk maakt door te doen alsof je niet kan lezen? Ik geef Geert voor een stuk gelijk en nuanceer zijn gelijk door argumenten aan te halen die volgens mij steek houden. Je hoeft het met mijn argumentering niet eens te zijn, maar geef dan tegenargumenten in plaats van woorden te verdraaien.
                                  Bovendien ben jij het wel die iemand betweter, kwezel en ondertussen op een ander forum ook toetsenbordridder noemt. Dat raakt me hoegenaamd niet, integendeel, het bewijst enkel je onmacht om op een volwassen manier te discussiëren.

Comment

• Nenee, als je iets teveel tegenkanting krijgt dan je gewoon beetje slijmen, lukt dat niet ga je schelden of uitlachen. En dan ben je verwonderd dat je eens een koekje van eigen deeg krijgt. Dan de slachtofferrol in natuurlijk...
                                    Zoals ik al zei: spartelen, spartelen...

Comment

121 km/h is geen overdreven snelheid op autosnelweg (maar dan ook weer wel eigenlijk). 90km/h voorbij een lagere school (bv.) is in mijn ogen een overdreven snelheid (zeker aan die scholen waar wegversmalling/slalom zijn).
                                      en 50 of 70 per uur aan wegenwerken, in het weekend of 's nachts waar geen arbeider bezig is?
                                      JA op dat moment flitsen ze daar ook !
                                      is dat relevant?

schoolomgeving met vaste 30-zone, er zijn er veel bij ons (of 50 vast op een "steenweg" bij een school, ook vast) tijdens schoolvakantie, weekend, ... is dat logisch?
                                      vroeger mochten we daar gewoon 90 rijden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Overal de snelheid verlagen en dan staan flitsen is natuurlijk gemakkelijker en het brengt nog iets op ook. Dan diegene die liever met iets anders bezig zijn dan het autorijden van de baan te halen! Hoe vaak ik niet moet inhouden of stoppen voor iemand die onoplettend is terwijl ik wel op de voorrangsweg aan het rijden ben, ni normaal! Dan denk ik altijd, ik zou is zo moeten rijden, er zou snel iemand in mijn zijflank zitten! Er is totaal geen plezier meer aan het autorijden, heb zelf al zitten denken om die MX-5 gewoon de deur uit te doen! Sinds ik die scooter heb, wat een vrijheid! Nooit meer staan aanschuiven achter die trage onoplettende chauffeurs, veel minder ergernis! Jammer, want heb altijd graag met de wagen gereden, maar tegenwoordig...
                                        Geert,

scooter en motorfiets, omdat politie hier ook totaal geen controle op doet, je kent de N42 waarschijnlijk beter dan mij (als ik mij niet vergis want je hebt nu een andere nickname ?)
                                        motorrijders mogen daar ook niet inhalen en doen het dagelijks

ritsen tussen de file wordt door velen ook HEEL ruim geïnterpreteerd? ook als er nog 70 gereden wordt op ASW vliegen ze er tussen aan +100 ?!

Comment

• D'een N42, mij iig wel bekend. Heb daar enkele maanden geleden een boete gekregen... 51 km per uur reed ik Op een avond natuurlijk...

Comment

Working...
                                          X