Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volgens mij steken er soms xenon in gewone lichten. Trok daarstraks een tegenligger op en ik zag totaal niks meer. Mijn vrouw vroeg of die zijn pharen op stonden.

    Comment


    • Ja, d'r zijn er die xenon achteraf inbouwen he.
      Maar als die goed afgesteld zijn heb je daar ook geen amper last van.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Dan stonden die zijn lichten toch ruim hoog zulle. Stonden wel alle twee gelijk. Ofwel kwam het doordat die optrok ?

        Comment


        • er is 1 ding dat mij eindeloos ergert... en das diene vent van corona direct . Hoe irritant kunt ge een stoem reclame spot maken. Hun eerste reclamespotje was al erg en elke nieuwe versie word erger en erger. Om godv gek van te worden

          Comment


          • Ik heb op de radio zo'n knopje waarmee ik van zender kan switchen als iets me irriteert, best handig hoor ... misschien heb jij dat ook wel ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Ik heb op de radio zo'n knopje waarmee ik van zender kan switchen als iets me irriteert, best handig hoor ... misschien heb jij dat ook wel ?
              Heb ik ook, ik miss alleen nog een glazenbol die mij vertelt wanneer het tijd is om te switchen...

              Comment


              • Klik HIER om een glazen bol te kopen, hopelijk doet ie wat je ervan verwacht ... succes !

                Comment


                • Deze morgen de assholes van de dag tegen gekomen. Ik rij in een rustige zijstraat van de Liersesteenweg type onbebouwd en langs beide zijden landbouwgronden en voor mij hangt een betonmixer/opligger in rode kleur met grote witte letters van het bedrijf. Diegenen die ze kennen weten wel wie ik bedoel. En telkens ik naar links ga om voorbij te gaan gaat die ook naar links om zo in het midden van de weg te rijden. Zigzaggend toert die tegen 40-50 km/uur verder. En een beetje verder komt er een tegenligger aan. Een collega grondvervoer van hetzelfde bedrijf. Ze stoppen naast elkaar en beginnen een babbel te houden. Heel de straat langs beide kanten geblokkeerd en langs beide kanten al wagens achter hun. Toen ik claxonneerde komt die met zijn betonmixer gewoon achterruit gereden. Tot juist niet tegen mijn wagen. Ik stap uit maar dan rijdt hij terug vooruit weg. De tegenligger en zijn collega rijdt ook verder, trekt wat naar links en mist mij op een haar. Had ik niet opzij gesprongen die had mij zeker geraakt. Moedwillig iemand proberen omver te rijden? En dat gespuis heeft nog en een rijbewijs en nog werk?

                  Alles gefilmd met de dashcam dus ik bel 1207 en kom zo op het bedrijf terecht. Aan de telefoon wordt ik uitgelachen en zeggen ze dat hun personeel hoffelijk in het verkeer is en dat ik geen flik moet spelen. Terwijl ze de telefoon neerleggen hoor ik de zaakvoeder nog klootzak zeggen. En hierbij kom ik weer tot de conclusie dat de meeste vrachtwagenchauffeurs echte assholes zijn. Misschien iets te vroeg om al te vertellen daar de testen nog lopen maar kortelings zal er een mooi artikel in verschillende automagazines over komen. Een maand op de weg aan wettelijke snelheden en rijden volgens de verkeersregels. En geloof mij of niet maar vrachtwagens komen niet echt positief uit deze test, integendeel.

                  Comment


                  • Straf! Schande! Crimineel! Ontoelaatbaar! Wraakroepend! Opsluiten moeten ze daar mee doen!
                    Ongelooflijk hoe mensen zich gedragen!
                    Gewoon overal publiceren dat filmke!.

                    Comment


                    • Vrachtwagenchauffeurs zijn inderdaad een soort apart. De meesten hebben een IQ dat in lijn ligt met hun schoenmaat, helaas NIET enkel bij de zo geviseerde buitenlandse chauffeurs, als ik hun toeren dagelijks zie.

                      Ik zou daar dus zo oerend hard tegen optreden he, de gigantische boetes en maandenlange rijverboden zouden nogal vliegen. En de onnozele cowboys zijn hun werk dan wel kwijt na een paar keer waardoor het beroep gezuiverd is.

                      Ze rijden zelfs al ‘in de weg’ als ze compleet 100% volgens de regels rijden, laat staan dat ze dat niet doen...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Deze ochtend om 6u op weg naar huis was het weer de moeite op de baan.

                        Ik kom rustig afgereden smijt er zich ene net voor mij op de baan (achter mij niemand) om dan nadien vrolijk 40km/u te rijden in de zone 70 en in elke bocht nog wat extra vertragen natuurlijk. Aan het rood licht dan wel door oranje als een slak zodat jij mooi voor rood staat.

                        Geraak ik diene iets verder eindelijk voorbij komt er weer zo enen net voor mij van zijn oprit geschoten om dan ineens ook aan een slakkengang te gaan rijden.

                        Snap de mensen niet goed. Ze kunnen niet wachten om de enige wagen op de baan te laten passeren en er veilig achter in te voegen, maar eens ze op de baan zijn hebben ze totaal geen haast en kan het niet traag genoeg gaan.

                        Waar is de tijd dat je in het weekend sochtends op weg naar huis de trage slak was, als je de snelheidslimiet min of meer respecteerde. Toen mocht je trouwens op diezelfde banen 90.

                        Comment


                        • Verschrikkelijk he. Ik rij vaak in’t weekend ook eens naar het werk, sta nu op het punt om te vertrekken. Geloof het if niet, maar ik moet in de week zelden personenwagens inhalen (wel vrachtwagens en tractoren). Op zaterdag, hoewel veel minder verkeer, heb ik het gevoel dat ik continu moet inhalen, hoewel ik gewoon 55/75 op teller rij zoals anders (= de max snelheid).
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Ik weet niet wat er de laatste weken op de N80 aan de hand is, maar er zowel 's morgens als 's avonds dubbel zoveel verkeer (en bijna keer zoveel vrachtwagens) op die weg als enkele weken terug.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Terugkeer naar het oktober-verkeer, een van de zwaarste maanden in het verkeer (heel veel mensen in verlof in september nog).
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Ik doe die weg al jaren, het is nooit zo druk geweest.

                                In de vakantiemaanden, tot half september is het inderdaad extreem rustig.
                                Maar nu is het echt erg.

                                Vroeger begon de drukte vanaf de lichten ter hoogte van Alken, voor mij niet zo erg ik moet er een stukje verder af.
                                Nu begint de drukte al van in Sint-Truiden.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Verschrikkelijk he. Ik rij vaak in’t weekend ook eens naar het werk, sta nu op het punt om te vertrekken. Geloof het if niet, maar ik moet in de week zelden personenwagens inhalen (wel vrachtwagens en tractoren). Op zaterdag, hoewel veel minder verkeer, heb ik het gevoel dat ik continu moet inhalen, hoewel ik gewoon 55/75 op teller rij zoals anders (= de max snelheid).
                                  Ik stel net hetzelfde vast. Ben blij dat ik niet de enige ben die dat opmerkt. Rare evolutie.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                    Deze morgen de assholes van de dag tegen gekomen. ...
                                    ik ook, wou invoegen bij file op R40, ring in Gent en vrachtwagen van Stad reed gewoon rechtdoor tegen mij op moment dat file aanzette :-(

                                    Comment


                                    • Vrijdagavond.
                                      Ik rij rustig de oprit van de autostrade op in het schemerdonker.
                                      Krijg een melding van Waze over een gevaarlijke situatie. Ogen open, en ineens (je ziet die echt slecht) ligt er een fauteuil midden op de oprit.
                                      Ik kon deze nog net ontwijken, en bel de politie die het nodge gaan doen.

                                      4 km verder.... remlichten, iedereen vertraagt.
                                      Op de pechstrook een auto met remorque met nog een 2zit faueil er op, de autostrade vol houten brokken, stukken stof, veren etc.
                                      En dan nog een camionette die blijkbaar tegen die zetel gereden was.

                                      De fauteuil die op de remorque stond was niet eens vastgemaakt.
                                      Wat bezielt mensen toch om met een deftig geladen remorque de autostrade op te gaan en dan hun lading niet vast te maken.

                                      Bon, ik heb de politie nog eens gebeld en de nr plaat van die kerel doorgegeven. Ik denk dat die een deftige boete mag verwachten.

                                      Comment


                                      • T is te hopen dat ze diene kerel een deftige boete geven. Is verdorie levensgevaarlijk, zeker op de snelweg zelf. Ziet dat regelmatig dat ze hun lading niet vast gemaakt hebben (zeker in de buurt van een containerpark met het snoei-seizoen bvb) of ook dat ze overladen zijn en tegen 40 per uur over de weg kruipen. Heb onlangs in mezelf wel gelachen. Had er enen met een splinternieuwe remorque zoveel stenen geladen dat je zag dat ze het elk moment kon begeven. Een uurtje later passeer ik hem, staat op kant met de knipperlichten terwijl hij alles aan het overladen was in de koffer van een Volvo jeep. Die had nog niet gedaan met werken zulle. Zal verschillende keren mogen rijden hebben en zijne koffer zal er mooi uit gezien hebben.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Vrijdagavond.
                                          Ik rij rustig de oprit van de autostrade op in het schemerdonker.
                                          Krijg een melding van Waze over een gevaarlijke situatie. Ogen open, en ineens (je ziet die echt slecht) ligt er een fauteuil midden op de oprit.
                                          Ik kon deze nog net ontwijken, en bel de politie die het nodge gaan doen.

                                          4 km verder.... remlichten, iedereen vertraagt.
                                          Op de pechstrook een auto met remorque met nog een 2zit faueil er op, de autostrade vol houten brokken, stukken stof, veren etc.
                                          En dan nog een camionette die blijkbaar tegen die zetel gereden was.

                                          De fauteuil die op de remorque stond was niet eens vastgemaakt.
                                          Wat bezielt mensen toch om met een deftig geladen remorque de autostrade op te gaan en dan hun lading niet vast te maken.

                                          Bon, ik heb de politie nog eens gebeld en de nr plaat van die kerel doorgegeven. Ik denk dat die een deftige boete mag verwachten.
                                          Dan heb je nog andere slimmeriken die zich 2km verder eindelijk beseffen (als er nog geen ongeval gebeurd is) dat hun lading gaan vliegen is (in het geval dat ik gezien heb een dak van een hondenkot) zich op de pechstrook placeren en die 2 km terug stappen om te zien of het nog te redden valt (en ik hoop maar dat em niet geprobeerd heeft om het op te rapen...)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X