Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Ook kom je veel relaxter op je bestemming aan.
    Is dat zo?

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Heel veel verkeersagressie
    massa's bumperklevers
    twee ook echt tegen de bumper hebben gereden
    door een inhalende vrachtwagen van de weg geduwd.
    Bij regenweer werden we op autosnelwegen constant door vrachtwagens en met het nodige flashen van de grootlichten en een serenade aan claxons voorbij gestoken (90 km/uur en inhaalverbod).
    heel veel agressie van voetgangers, fietsers en moto's gefilmd.
    veel verbale agressie
    eenmaal echt op de vuist gegaan.
    Ik denk dat jou "relax" toch wat anders is dan mijn relax hoor...
    Mijn Skoda

Comment

Tenslotte is het cliché dat BMW rijders de meest agressieve rijders zijn tientallen keren duidelijk bevestigd geweest.
      Klopt! En dan vooral die gastjes met een BMW met een basic dieseltje onder de kap.

Comment

....
        Even kort recapituleren:
        • Mensen worden ambetant als je onder de wettelijke snelheid rijdt
        • Vlak voor een vrachtwagen zijn neus gaan rijden aan 90 km/h (op de teller) zorgt eveneens voor wrevel
        • BMW rijders zijn crapuul

Wat een baanbrekend onderzoek. Die Nobelprijs mogen ze al gaan opblinken.

Deze passage vond ik ook zeer boeiend (ook al staan de gevolgen door elkaar):

....

Te snel rijden => waarschijnlijk gehaast => dus waarschijnlijk stress om te laat te komen.
        Op tijd vertrekken => Normaal rijden => Normaal op tijd dus minder stress.
        Hoe verklaar je "te traag rijden"?
        Last edited by ; 16/11/2017, 16:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Klopt! En dan vooral die gastjes met een BMW met een basic dieseltje onder de kap.
          Ik heb daar gene last van, ik laat die achter mij rijden lol.

Comment

• zelfs als je de wettelijke snelheid rijdt worden mensen ambetant. Krijg er dagelijks beroepshalve mee te maken.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Als het mogelijk is rijd ik op de teller altijd 10 per uur sneller dan de toegelaten max. snelheid. Zeker op al die 70 per uur banen van tegenwoordig is dat dikwijls niet misplaatst. Ik vind het ook wel lastig dat op bijvoorbeeld overzichtelijke en verkeersluwe 70 banen bepaalde mensen 60 op de teller rijden. Meestal zijn dat wat oudere mensen, moet je natuurlijk wel wat begrip voor kunnen opbrengen. We worden immers allemaal ooit oud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ik heb daar gene last van, ik laat die achter mij rijden lol.
                Gij hebt dan ook nog een echte sixpack BMW hé. Alhoewel... die rijdt op mazout. Mmm, toch niet zo echt.

Comment

• Is zo leuk als er zo'n kwiebus in mijn gat komt hangen als de derde band even vast zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    zelfs als je de wettelijke snelheid rijdt worden mensen ambetant. Krijg er dagelijks beroepshalve mee te maken.
                    Zoals?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Bumperkleven, inhalen op plekken waar het totaal niet hoort en zelfs gevaarlijk is, aan het kruispunt nog rap voor ons doorrijden,...en zo kan ik nog wel even doorgaan. Om dan uiteindelijk te moeten vaststellen dat we die chauffeurs een paar kilometers verderop terug tegenkomen. Winst van hooguit 10 seconden.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        Bumperkleven, inhalen op plekken waar het totaal niet hoort en zelfs gevaarlijk is, aan het kruispunt nog rap voor ons doorrijden,...en zo kan ik nog wel even doorgaan. Om dan uiteindelijk te moeten vaststellen dat we die chauffeurs een paar kilometers verderop terug tegenkomen. Winst van hooguit 10 seconden.
                        Zo'n L op de achterruit of zo'n bord op het dak met een L en nog wat bestickering op de zijkant, werkt voor vele dan ook als een rode lap op een stier.
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Tja, die dingen storen mij nu totaal niet. Van mij mogen die bumperkleven, als ze maar niet hun lichten gebruiken want dan gaat de cc met 2 tellen naar beneden. Inhalen waar het gevaarlijk is ondanks dat een ander wel de juiste wettelijke snelheid rijdt is redelijk dom natuurlijk maar heeft weinig met die wettelijke snelheid te maken. Die doen dat sowieso toch of je moest zelf flink boven de wettelijke snelheid gaan rijden natuurlijk. Dan gaan ze dat niet riskeren. Schouders ophalen en laten rijden. Ik moet dan altijd eens lachen want die gasten kom je inderdaad even verderop altijd terug tegen, al bellend of aan het eerst volgende rode licht.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Probleem is dat ik ongeveer 1 maal per week moet tussenkomen omdat degene die inhaalt niet merkt dat er een tegenligger aankomt. Als ik dan niet rem, dan zitten we met 3 auto's op elkaar.
                            Bumperklevers vind ik met een lesauto vervelend. Als een leerling zich mistrapt met een pedaal (koppeling willen indrukken maar de rempedaa' dan indrukken) is de marge om te reageren vanuit mijn positie zo goed als onbestaande. Ik doe er alles aan om het te vermijden (linkervoet op voetsteun) maar 100procent zekerheid is er niet. Gewoon voldoende afstand houden bij een leswagen als het even kan. En ik laat ze al vroeger dan normaal pinken om toch maar klaar en duidelijk aan te geven dat we gaan afslaan. En dan zijn er toch nog die inhalen...
                            Toch veel mensen die vergeten zijn hoe ze zelf hebben leren rijden.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Ge haalt toch niet in als de voorligger pinkt om naar links of rechts af te slaan?
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Als hij naar rechts gaat, is er toch geen probleem ? Zolang het geen kruispunt is natuurlijk.

Kan je ingrijpen Flappy als de leerling plots de rem induwt ipv koppelingspedaal ?

Comment

• Gisteren morgend was er op weg naar het werk een ongeval gebeurd.
                                  De politie was al aanwezig, combi half op straat half op de stoep zonder lichten, zonder knipperlichteb, zonder zwaailichten, twee auto's voor mij waren er bijna op geknald.
                                  5 meter verder reed ik bijna een van de agenten overhoop, pikdonker en die zot had niks reflecterend aan om op de weg te komen.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• volgende keer gas geven ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                      Ge haalt toch niet in als de voorligger pinkt om naar links of rechts af te slaan?
                                      elke normale chauffeur niet nee, maar het gebeurt dus wel degelijk dat we naar links pinken en nog rap ingehaald worden. Leerlingen moeten van mij dan ook altijd in de spiegel kijken alvorens ze gaan afdraaien, net om zulke fratsen te zien aankomen. Geloof me, ik heb al heel zotte dingen meegemaakt.

En neen, als de leerling de rem heeft ingeduwen houdt het voor mij ook op. Ik kan veel doen en ongedaan maken, behalve de rem. Ik let er heel erg op (krijg ik vaak als opmerking van de leerlingen: gij ziet ook alles), maar soms moet ik op zoveel dingen rondom mij letten dat ik niet alles tegelijk in het oog kan houden.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Werken op de E40 Brussel -Gent gisteravond tussen Affligem en Aalst en enkele km verder tussen Aalst en Erpe-Mere.
                                        Signalisatie trok op niks, quasi onmiddellijk van 3 vakken naar 1 wat gevaarlijke situaties creëerde + 21u is echt veel te vroeg om daarmee te starten, ik noem dat geen nacht maar avond, nog veel te veel verkeer op dat moment met als gevolg lang aanschuiven.
                                        Moest spontaan hier aan denken
                                        Falling Down movie clips: http://j.mp/1Jcn3xiBUY THE MOVIE: http://j.mp/12OoOdeDon't miss the HOTTEST NEW TRAILERS: http://bit.ly/1u2y6prCLIP DESCRIPTION:Wil...

2.0 JTDm

Comment

• Ik rij altijd de maximumsnelheid, en het enige dat ik ‘ervaar’ is dat op plaatsen waar de snelheid ‘kunstmatig laag’ of ‘recent verlaagd’ is/werd, ik meer bumperklevers heb of mensen die gewoon inhalen en de snelheidslimiet negeren.

Maar eigenlijk vind ik dat niet zo heel erg, ik steek de schuld op de idioot of idioten die beslisten dat de snelheid daar naar beneden moest.

En zelf weiger ik 1 cent aan boetes te betalen dus te tap rijden is geen optie.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X