Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, kan me voorstellen dat je met de leswagen sneller geconfronteerd wordt met agressie. Zeker weten. Werkt wellicht als een rode lap voor ne stier bij sommigen terwijl ze die leerling juist wat extra krediet moeten geven.
    En aanvoelen van agressie is ook inderdaad sterk persoonsgebonden. ALs er bvb eens enen kort komt hangen ervaar ik dat niet als agressie terwijl veel mensen dit wel agressie vinden. Ik trek me dat niet aan. Maar als hij erop rijdt zal hij toch heel vriendelijk moeten zijn lol. T is niet omdat ik tolerant ben voor zulke zaken da'k mij ni meer boos kan maken
    Als jij zegt dat je met de lesauto dagelijks met agressie geconfronteerd wordt, dan geloof ik dat en dat je daar veel minder tot gene last van hebt met je eigen wagen geloof ik dat ook.
    Maar ik geloof echt niet dat men elke rit met agressie te maken krijgt, zelfs al is men hier kritisch tov. Het verhaal van Publisher doet me echt denken dat er sommige zaken uitgelokt worden, zelfs al is het wettelijk.
    Er worden daar toch zaken vernoemd waarvan ik mijn ogen open trek. Om daaruit bvb een inhaalverbod voor vrachtwagens te gaan besluiten is kort door de bocht. Je krijgt dan één lange sliert van vrachtwagens wat op en afrijden van de uit of oprit bemoeilijkt. Kan je zeggen dat die camions afstand moeten houden wat correct is, maar ik weet zeker dat dit voor die mensen quasi onmogelijk is. Personenwagens gaan zich daar dan tussen zetten zodat de afstand weer te klein wordt en zo blijf je ook bezig...
    Tolerantie is volgens mij toch nog steeds een sleutelwoord tot op bepaalde hoogte uiteraard.
    Ook bvb 50 gaan rijden waar je 70 mag is perfekt toegelaten. Maar als je weet dat je hierdoor een hele sliert mensen achter je krijgt, waarvan wellicht enkelingen agressief zullen worden, dan vraag ik me af waarom men dat doet. Onzekerheid om met de wagen te rijden? Verbruik willen beperken? Ik weet het niet, maar het zorgt voor heel veel inhaalmaneuvers, klevers,...
    Ik ben zelf genen heiligen, verre van. Wil me niet beter voordoen dan ik ben door dit hier te schrijven. Ik rij soms te snel.

Comment

• Ik begrijp dat echt niet dat een leswagen agressie opwekt, iedereen heeft ooit moeten leren rijden, maar dat herinneren ze zicht blijkbaar niet meer.

En dan een "ergernis" van gisteren morgend op weg naar het werk, iemand die in het donker zonder lichten aan het rijden was.
      Verschillende mensen die met hun lichten hebben zitten flikkeren om die persoon duidelijk te maken dat er iets niet klopte, maar ze reageerde niet.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ik begrijp dat echt niet dat een leswagen agressie opwekt, iedereen heeft ooit moeten leren rijden, maar dat herinneren ze zicht blijkbaar niet meer.

En dan een "ergernis" van gisteren morgend op weg naar het werk, iemand die in het donker zonder lichten aan het rijden was.
        Verschillende mensen die met hun lichten hebben zitten flikkeren om die persoon duidelijk te maken dat er iets niet klopte, maar ze reageerde niet.
        Verwonderlijk dat je dat nog zo dikwijls ziet. Goed dat het bij recente wagens automatisch gaat... Maar dat merk je toch direct dat je lichten niet branden hee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Verwonderlijk dat je dat nog zo dikwijls ziet. Goed dat het bij recente wagens automatisch gaat... Maar dat merk je toch direct dat je lichten niet branden hee?
          Het was een recente wagen, een KIA Sportage, de led dagrijlichten werkten wel maar dat was alles.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Het was een recente wagen, een KIA Sportage, de led dagrijlichten werkten wel maar dat was alles.
            Raar hee, dat zou toch al automatisch moeten gaan ? Ofwel staat hij niet in de automatische stand, da's nog lomper natuurlijk

Ik dacht, kan verkeerd zijn, dat het om deze reden verplicht is om ook de achterlichten samen met drl te laten branden bij nieuwe modellen? Zodat ze toch altijd verlicht zijn.
            Of is dit enkel zo in Nederland (is op het Renaultforum dat ik erover las)

Comment

• Zal idd waarschijnlijk niet op automatisch gestaan hebben.
              (Ze was trouwens blond, niet dat ik daar iets mee wil zeggen )

Nieuwe Renaults hebben dat idd dat de achterlichten altijd mee branden met de drl's vooraan.
              Is ook zo bij mijn Megane, maar ik zie heel veel andere nieuwe auto's rijden die dat niet hebben, dus denk niet dat het iets is wat bij alle auto's verlicht is.

Comment

Ik begrijp dat echt niet dat een leswagen agressie opwekt, iedereen heeft ooit moeten leren rijden, maar dat herinneren ze zicht blijkbaar niet meer.

Haha, ik gisteren nog straffer. Kom hier ene tegen zonder lichten (was echt al donker) ik flash met mijn lichten, geen reactie, kerel moet wachten om mij te laten passeren, ik ga daar naast staan en doe teken dat hij zijn lichten moet aan doen, geen reactie, doe teken dat hij zijn raampje naar beneden moet doen, geen reactie. Die zijn vrouw/vriendin die ernaast zat dacht waarschijnlijk dat ze met een agressieveling te doen hadden.
                Heb hem maar laten rijden, kerel is gewoon de Dendermondsesteenweg opgereden aan het drukste kruispunt van Willebroek/Puurs...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zal idd waarschijnlijk niet op automatisch gestaan hebben.
                  (Ze was trouwens blond, niet dat ik daar iets mee wil zeggen )

Nieuwe Renaults hebben dat idd dat de achterlichten altijd mee branden met de drl's vooraan.
                  Is ook zo bij mijn Megane, maar ik zie heel veel andere nieuwe auto's rijden die dat niet hebben, dus denk niet dat het iets is wat bij alle auto's verlicht is.
                  Ik denk dat ze dit bij Renault kunnen inschakelen met de clip (computer werkplaats)
                  Ja maar als zo'n nieuwe verplichting ingaat is dit niet voor de nieuw geleverde auto's maar wel voor de nieuwe modellen dat het verplicht wordt.
                  Misschien weet iemand hier of het verplicht is-wordt dat de achterlichten mee gaan branden met de drl ?

Comment

• Loooool, die toestand op de Antwerpse ring....rolling eyes

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ze waren met branderkes aan 't proberen zag ik...

Comment

• Echt hé...ze zijn weer lekker aan't lachen in Nederland! Zeker weten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ik denk dat ze dit bij Renault kunnen inschakelen met de clip (computer werkplaats)
                          Ja maar als zo'n nieuwe verplichting ingaat is dit niet voor de nieuw geleverde auto's maar wel voor de nieuwe modellen dat het verplicht wordt.
                          Misschien weet iemand hier of het verplicht is-wordt dat de achterlichten mee gaan branden met de drl ?
                          Zou ook wel willen weten of dat verplicht is / gaat worden.
                          Vind het wel handig dat de Megane dat heeft, zal de veiligheid alleen ten goede komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                            Echt hé...ze zijn weer lekker aan't lachen in Nederland! Zeker weten!
                            Ja, met van die branderkes voor 't onkruid kapot te doen

Comment

Zou ook wel willen weten of dat verplicht is / gaat worden.
                              Vind het wel handig dat de Megane dat heeft, zal de veiligheid alleen ten goede komen.
                              Ik weet het ook niet, niemand hier die er al van hoorde ?

Comment

Gisteren morgend was er op weg naar het werk een ongeval gebeurd.
                                De politie was al aanwezig, combi half op straat half op de stoep zonder lichten, zonder knipperlichteb, zonder zwaailichten, twee auto's voor mij waren er bijna op geknald.
                                5 meter verder reed ik bijna een van de agenten overhoop, pikdonker en die zot had niks reflecterend aan om op de weg te komen.
                                En vandaag was het weer prijs, deze keer deze avond en die lompe flikken hadden vandaag ook weer niks reflecterend aan.
                                Als wij overdag langs de weg aan het werken zijn krijgen we tegen ons kloten als we geen reflecterende kleding aan hebben.
                                Maar die mannen doen zelfs in het donker niks reflecterend aan, het lijkt wel of ze hun leven beu zijn!

Comment

En vandaag was het weer prijs, deze keer deze avond en die lompe flikken hadden vandaag ook weer niks reflecterend aan.
                                  Als wij overdag langs de weg aan het werken zijn krijgen we tegen ons kloten als we geen reflecterende kleding aan hebben.
                                  Maar die mannen doen zelfs in het donker niks reflecterend aan, het lijkt wel of ze hun leven beu zijn!
                                  Kan jij flik worden? Dacht het niet hé? Dus ben jij nog... lomper?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    En waarom zou ik dat niet kunnen?

Comment

• Zijn twee doden gevallen in de 'siliconenfile' zag ik daarjuist.Camion op ingereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

De vraag is niet kan jij maar wil jij. Want veel eer haal je ook niet als flik zijnde. En voor het loon moet je het ook niet doen. Een deftige werknemer in de farmaceutica of petrochemie verdient meer en heeft tenminste nog het respect van zijn medemens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten

Een deftige werknemer in de farmaceutica of petrochemie verdient meer
                                          Daar noem je nu wel de 2 best verdienende sectoren in België
                                          Flikken verdienen meer dan genoeg gezien de meeste inspecteurs maar een diploma van middelbaar hebben. Denk niet dat er veel jobs zijn waar je meer kunt rapen met enkel dat diploma.

Comment

Working...
                                          X