Heb toch de indruk dat er hier een paar bijzitten die doen alsof ze 200k per jaar op de baan zitten...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Ondanks we ruim boven het gemiddelde op de baan zitten heb ik zelden een angstgevoel op de weg. Niet tussen vrachtwagens of in de buurt daarvan. Veel "gevaarlijke" situatie creëer dikwijls zelf natuurlijk. Mij lijkt het logisch verstand tijdens het rijden een must te zijn maar ik begrijp dat niet iedereen daarvoor over dezelfde troeven beschikt. Laveren tegen 100 tussen vrachtwagens is geen goed idee, net als evenmin dit te doen op het middelste rijvak.
Ze doen hier precies of elke gereden km is er ééntje om te overleven in de jungle.
Op al die km's heb ik slechts één maal echt het geluk gehad dat we bij de pinken waren en heb ik dan ook "live" mogen meemaken dat er een vrachtwagenchauffeur is omgekomen door achteraan op een "containervrachtwagen" te knallen op de E34/N49 Antwerpen > Knokke.
Ook ooit eens één keer aangereden geweest op het uiterste linkse vak door een gewone auto die tegen +190km niet meer weg kon omdat alle rijvakken volzet waren. We reden dus op het verkeerde moment op de verkeerde locatie.
Ik zie héél veel "domme" dingen gebeuren door zowel vrachtwagens als gewone wagens/chauffeurs, en van die laatste zijn er nog steeds een pak meer op de baan. Ik zie trouwens veel meer gewone chauffeurs bellen, of met hun smartphone bezig zijn de vrachtwagenchauffeurs. Meestal zie je dat zelfs bij hen niet want zitten ze achter hun gordijn.
Dat er tegenwoordig misschien veel meer ongevallen gebeuren met achterop komende vrachtwagens heeft dan vooral te maken met de nationaliteit van de chauffeur dan met het eigenlijke voertuig. Zet die kerels in een gewone personenwagen en die knallen evengoed ergens in.
Neen neen, ik zie echt niet in wat er verkeerd is aan uiterst rechts rijden en dat kan je in nog gemakkelijk 80% van je tijd op de weg, zeker nog met een gerust geweten doen. Maar mensen zijn nu eenmaal veel te laks en vinden het überhaupt niet nodig om (nog) 30sec. rechts te gaan hangen als ze 1km verder een vrachtwagen zien. Als je in Nederland rijd merk je dat des te meer of hier in België op de E19 tussen Antwerpen en Hazeldonk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik rij maar heel zelden is autostrade, vind da saai eigenlijk, soms kan ik gewoon ni anders. Maar op die enkele keren dat ik autostrade doe per jaar lukt het me op autostrades als de E40/E17... bijna nooit om rechts te blijven rijden. En ik kan mij voorstellen dat 90 km/u erg saai moet zijn voor die vrachtwagenchauffeurs en ze zeggen da zelf trouwens! Sind ze overal de snelheden naar beneden halen op de gewone wegen begin ik ook meer da gevoel te krijgen. Laat me iets sneller rijden en ik ben meer bij de pinken! Je zou voor minder andere dingen gaan doen in de wagen, vrachtwagen. En als alcohol nog steeds een groot probleem is, doe dan meer controles en vooral zonder dat men het ver op voorhand weet waar ze gaan staan. Ahja het verkeer is klote tegenwoordig en als ik al is thuis ben ben ik ook meer geneigd om thuis te blijven, als ik op sommige plaatsen tegen 10 per uur moet aanschuiven, wat doe ik dan in een wagen die 200 kan rijden? Moet zeggen shapo voor al diegene die dagelijks in de file staan. En moest ik 200k per jaar rijden ik had waarschijnlijk al int zothuis gezeten.
Comment
-
Wat mij tegenwoordig ook opvalt is dat er meer en meer gewoon tstraat komen opgereden zonder rekening te houden met het aankomend verkeer. Van opritten, van zijstraten,... ni normaal hoe vaak ik moet inhouden terwijl ik diegene ben die op een voorrangsweg rij! En dan ook op veel plaatsen dat er maar 1 rijvak gebruikt wordt terwijl er 2 zijn, maw file creëren we op vele plaatsen gewoon zelf. Het zou allemaal veel vlotter kunnen, maar ik heb de indruk dat er steeds meer zijn die geen inzicht hebben in het verkeer, maar waarschijnlijk meer zicht op hun smartphone.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenIk zie trouwens veel meer gewone chauffeurs bellen, of met hun smartphone bezig zijn de vrachtwagenchauffeurs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenOndanks we ruim boven het gemiddelde op de baan zitten heb ik zelden een angstgevoel op de weg. Niet tussen vrachtwagens of in de buurt daarvan. Veel "gevaarlijke" situatie creëer dikwijls zelf natuurlijk. Mij lijkt het logisch verstand tijdens het rijden een must te zijn maar ik begrijp dat niet iedereen daarvoor over dezelfde troeven beschikt. Laveren tegen 100 tussen vrachtwagens is geen goed idee, net als evenmin dit te doen op het middelste rijvak.
Ze doen hier precies of elke gereden km is er ééntje om te overleven in de jungle.
Op al die km's heb ik slechts één maal echt het geluk gehad dat we bij de pinken waren en heb ik dan ook "live" mogen meemaken dat er een vrachtwagenchauffeur is omgekomen door achteraan op een "containervrachtwagen" te knallen op de E34/N49 Antwerpen > Knokke.
Ook ooit eens één keer aangereden geweest op het uiterste linkse vak door een gewone auto die tegen +190km niet meer weg kon omdat alle rijvakken volzet waren. We reden dus op het verkeerde moment op de verkeerde locatie.
Ik zie héél veel "domme" dingen gebeuren door zowel vrachtwagens als gewone wagens/chauffeurs, en van die laatste zijn er nog steeds een pak meer op de baan. Ik zie trouwens veel meer gewone chauffeurs bellen, of met hun smartphone bezig zijn de vrachtwagenchauffeurs. Meestal zie je dat zelfs bij hen niet want zitten ze achter hun gordijn.
Dat er tegenwoordig misschien veel meer ongevallen gebeuren met achterop komende vrachtwagens heeft dan vooral te maken met de nationaliteit van de chauffeur dan met het eigenlijke voertuig. Zet die kerels in een gewone personenwagen en die knallen evengoed ergens in.
Neen neen, ik zie echt niet in wat er verkeerd is aan uiterst rechts rijden en dat kan je in nog gemakkelijk 80% van je tijd op de weg, zeker nog met een gerust geweten doen. Maar mensen zijn nu eenmaal veel te laks en vinden het überhaupt niet nodig om (nog) 30sec. rechts te gaan hangen als ze 1km verder een vrachtwagen zien. Als je in Nederland rijd merk je dat des te meer of hier in België op de E19 tussen Antwerpen en Hazeldonk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dan rij je overdag (hoeft niet tijdens de spits) maar eens een paar keer op wat snelwegen in de buurt van Antwerpen, inclusief de Ring. Ik rijd de laatste tijd twee keer per week richting Antwerpen met een stuk van de ring. Wat ik al gezien heb tart alle verbeelding. Onlangs nog ene vlak naast mij op het andere baanvak met een Fiësta knal vanachter op een voorligger. Ja, elke km op de autosnelwegen in de buurt van Antwerpen is als overleven in de jungle, en tegenwoordig is het gans de dag van dat, zelfs in de weekends. Tijdens de echte spits is het nog veilig, ah ja, dan sta je stil. Luister naar de verkeersinfo, elke dag knallen ze daar wel ergens op elkander. Dikwijls meerdere ongevallen per dag. Doen sommige van die brute vrachtwagenchauffeurs dat met een auto ook? Kan best zijn, maar als ze in een vrachtwagen zitten veroorzaakt het net iets meer ellende.
Nee serieus, tja, het is erger geworden maar wij hebben wel het grote voordeel dat we 24/24h mobiel kunnen zijn en niet altijd lokaal gebonden. Het is niet altijd & overal file en miserie natuurlijk. Meestal rijden wij al in de andere richting wanneer de meeste moeten gaan werken of de "verkeerde" richting uit moeten. We ondervinden natuurlijk wel moeilijker verkeer dan vroeger (2j. terug of zo) maar procentueel is dit misschien van 4% van onze tijd naar 7 á 8% gegaan. Dus voor ons al bij al helemaal niet dramatisch. Ik heb wel veel compassie met die mensen die elke dag op hetzelfde uur steeds hetzelfde traject moeten doen. Dan zocht ik mij toch een andere woonst of werkgelegenheid.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Ik heb wel veel compassie met die mensen die elke dag op hetzelfde uur steeds hetzelfde traject moeten doen. Dan zocht ik mij toch een andere woonst of werkgelegenheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Dat is niet altijd even simpel. Een ander vervoermiddel is dikwijls makkelijker.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Jaja dat begrijp ik maar wij zijn veel te egoïstisch aangelegd. Het is maar je werk of woonst hé. Ik geef bvb weinig om een woonst als het maar gezellig wonen is. Ik kan zo verhuizen, geef daar niet veel om. Het toenemend verkeer is trouwens wel een reden waarom wij ons 5 jaar geleden met de zaak verhuist zijn, juist om centraler te zitten. Fileleed is toch iets wat wij zelf meestal/dikwijls door ons eigen veroorzaken.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb twee kinderen die hier opgegroeid zijn, ik woon hier graag en 't is goed gelegen, gans ons sociaal leven is hier opgebouwd. Zulke dingen ga je niet snel even omwisselen op een ander.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenFileleed wordt veroorzaakt doordat we met teveel zijn op een te kleine oppervlakte en we de auto nog steeds als een heilige koe beschouwen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Meeneembaarheid en verkopen met winst ja! :-))
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
'Groot deel autorijders die vaak onderweg zijn gebruikt telefoon achter stuur'
Van de Nederlandse automobilisten die meer dan 20.000 kilometer per jaar rijden, gebruikt 92 procent de telefoon wel eens achter het stuur. Dat blijkt uit een onderzoek van het SWOV, het Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid.
En hier zal het niet veel beter zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Typische Belgische mentaliteit. (is niets mis mee hé, maar dan moet je daar wel de consequentie van kunnen accepteren) In Nederland bvb malen ze daar veel minder om dan hier. In Griekenland trouwens ook. (ook een reden waarom je die nationaliteiten overal kan terugvinden). Wij zijn veel te honkvast.
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenDat is maar gedeeltelijk waar. Het is het grote egoïsme dat voor het meeste fileleed zorgt. Denk nog maar aan de "bezette kruispunten", het (niet kunnen) invoegen bij rijstrookverandering (achteropkomend verkeer komt stil te staan), het benutten van slechts 2 rijstroken waar er 3 zijn, enz...
Comment
-
Ik vind dat een gevolg van de Belg en zijn baksteen in de maag. Wie huurt kan veel flexibeler inspelen op jobaanbiedingen en files. In andere landen gaan ze daar anders mee om. Vlaming heeft meer ‘mijn kerktoren’-mentaliteit denk ik.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk vind dat een gevolg van de Belg en zijn baksteen in de maag. Wie huurt kan veel flexibeler inspelen op jobaanbiedingen en files. In andere landen gaan ze daar anders mee om. Vlaming heeft meer ‘mijn kerktoren’-mentaliteit denk ik.
Comment
-
Da’s een waarheid. De dag dat het virtueel niks meer waard zou zijn, heb je nog altijd een dak boven je hoofd.
Fiscaal gezien is het ook zelfmoord om niet te kopen.
Ben ook blij met mijn hoop bakstenen, ook al zijn ze nog niet afbetaald. De maandelijkse aflossing is ondertussen minder dat wat m’n huur van 7 jaar geleden nu geïndexeerd zou zijn, en aan de lage rentes van nu ‘spaar’ je elke maand een mooie som kapitaal.
Bovendien is het leuk als de belastingen passeren.
Maar het maakt je minder mobiel. Je zegt niet zomaar ‘ik ga verkopen’, en na verloop van tijd speelt heel je leven zich rond de woonplaats af (school kinderen, dansles kinderen, hobby’s, vrienden,...).'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment