Villa, tuin en 4/5 ouderschapsverlof, ik denk dat Geert mij niet graag gaat zien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
of te wel: pak iedereen maar alles af waar ikzelf niet van kan "profiteren"
Comment
-
Gisteren zo'n typisch goed aangepaste Marokkaanse medemens met een oude E klasse met nieuwe nummerplaat. Vriendin reed, we gingen al 80 waar je 70 mag, kerel komt van ver aangevlogen en begint zo hard te bumperkleven dat we zijn voorlichten niet meer zagen. Op een gegeven moment haalt hij ons een 200-300m voor de verkeerslichten in via het fietspad. Had pech dat het net oranje werd, dus hij stopte voor rood, wij stoppen achter hem. Dan vond hij het ook nog nodig om door zijn open raam wat tekens te zitten doen en te roepen. Het werd helemaal typisch toen hij vertrok door rood op het moment dat ik mijn gordel losmaakt en de passagiersdeur opende ... Ik hoop dat die zich plat rijdt tegen een boom vooraleer hij een ander meesleurt.Last edited by |) ][ |V| ][; 09/12/2017, 18:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichtenen begint zo hard te bumperkleven dat we zijn achterlichten niet meer zagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenGisteren zo'n typisch goed aangepaste Marokkaanse medemens met een oude E klasse met nieuwe nummerplaat. Vriendin reed, we gingen al 80 waar je 70 mag, kerel komt van ver aangevlogen en begint zo hard te bumperkleven dat we zijn achterlichten niet meer zagen. Op een gegeven moment haalt hij ons een 200-300m voor de verkeerslichten in via het fietspad. Had pech dat het net oranje werd, dus hij stopte voor rood, wij stoppen achter hem. Dan vond hij het ook nog nodig om door zijn open raam wat tekens te zitten doen en te roepen. Het werd helemaal typisch toen hij vertrok door rood op het moment dat ik mijn gordel losmaakt en de passagiersdeur opende ... Ik hoop dat die zich plat rijdt tegen een boom vooraleer hij een ander meesleurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Ik zie de achterlichten van een auto die achter mij rijdt nooit, hoe hard ik ook probeer.
Comment
-
Ik vind ergens dat Geert en Inventief gelijk hebben. Ik heb twee schatten van dochters, maar dat is mijn eigen keuze. De maatschappij moet daar niet voor meebetalen. Verlaag de lasten op arbeid en kapitaal voor IEDEREEN, en laat dat niet afhangen van kinderen, huizen, zonnepanelen, elektrische auto’s, ...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk vind ergens dat Geert en Inventief gelijk hebben. Ik heb twee schatten van dochters, maar dat is mijn eigen keuze. De maatschappij moet daar niet voor meebetalen. Verlaag de lasten op arbeid en kapitaal voor IEDEREEN, en laat dat niet afhangen van kinderen, huizen, zonnepanelen, elektrische auto’s, ...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Kindergeld is twee keer niks hé. Daar koopt ge echt geen kinderen voor hoor.
Waar hebt ge die van u gekocht?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Tweedehands misschien?
Waar hebt ge die van u gekocht?
Comment
-
Nee, derdehands, valt nog duur uit hoor!
Comment
-
Kindergeld is twee keer niks hé. Daar koopt ge echt geen kinderen voor hoor. Van 't maandelijks kindergeld kan ik net de huur van 't kot van m'n oudste dochter betalen. En ik heb er nog eentje lopen die binnen twee jaar ook op kot moet. Schaf dat kindergeld af, en de armen gaan nog armer worden... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
of te wel: pak iedereen maar alles af waar ikzelf niet van kan "profiteren"
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk dacht dat 4/5 den tegenwoordig altijd gewoon met loonverlies is. Krijg je volgens mij geen compensatie meer voor.
Deze nacht ook weer, die jonge gasten zitten altijd maar te zagen over hun loon, maar dat ze eerst al is beginnen met hun werk te doen! Ah ik verdien minder dan die anciens, laat hen dan maar het werk doen ook, wa nen dikke zever, ik was destijds content dak werk had! Gemotiveerd en deed zelf extra werk, bij ons wordt ge daarvoor ni beloond, in tegendeel! Maar daar trok ik en trek ik mij nog steeds niets van aan!
Ohja, vroeger zaagde niemand en deed iedereen gewoon zijn werk, nu is het elke dag wel over iets zagen, ist ni over pensioen, tis over hun loon of zagen op de collega's dat ze weer is iets ni gedaan hebben terwijl ze eigenlijk zelf hun werk ni doen. Als ze beginnen zagen ben ik weg en moet zeggen da ik mij daardoor de laatste tijd beter voel. Laat ze maar zagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Idd is inmiddels veranderd. Juist mijne collega waar ik bijsta heeft het nog net op tijd kunnen aanvragen en geniet wel nog van het oude systeem. Ik snap da 4/5 den gedoe ni, laat de mensen gewoon op een deftige leeftijd op pensioen gaan ipv ze langer doen te werken in 4/5 den.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEr is toch niets mis met 4/5de werken? Iedereen heeft zo wel zijn redenen. Je verdient ook minder dan een fulltime. Ik zie het probleem niet.
Mensen die overdag werken wsl van hetzelfde toch, wie moet hun werk doen als die thuis zijn?
Eigenlijk hun ik hen da zelf, maar dan wil ik wel dat diegene die fulltime werken daar de dupe ni van zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Ik zeg het net, bij ons wordt daar geen extra volk voor voorzien en die mensen moeten wel vervangen worden als die thuis blijven, is volcontinu e. Dus 6de mannen worden daar opgezet en als er zieke zijn wie mag er dan komen? Diegene die overdag staan... Of als ge is een dag verlof wilt is da voor ons ne man minder die kan vervangen.
Mensen die overdag werken wsl van hetzelfde toch, wie moet hun werk doen als die thuis zijn?
Eigenlijk hun ik hen da zelf, maar dan wil ik wel dat diegene die fulltime werken daar de dupe ni van zijn.
Comment
-
Dat is dan een probleem van het bedrijf waar je werkt en niet van het systeem 4/5.
Is er daar geen vakbond?
Normaal kan een bepaald percentage avondschool, 4/5 ed nemen en moeten daar reserven voor worden opgebouwd.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ze zeggen dat ze aan geen personeel geraken... Probleem is, ze willen alsmaar meer ingenieurs en die beginnen wel, maar blijven meestal ni lang.
Swat, over iets anders, is het verstandig om met de scooter te gaan werken met dit weertje? Tot nu toe altijd al geluk gehad, juist eergisterenavond waren de binnenbanen bevroren, maar daar ben ik me aangepaste snelheid en geen bruuske manoeuvres toch goed door geraakt. Geen idee wat dit gaat geven als er is sneeuw gaat liggen... Met de wagen gaan werken is voor mij geen optie meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk vind ergens dat Geert en Inventief gelijk hebben. Ik heb twee schatten van dochters, maar dat is mijn eigen keuze. De maatschappij moet daar niet voor meebetalen. Verlaag de lasten op arbeid en kapitaal voor IEDEREEN, en laat dat niet afhangen van kinderen, huizen, zonnepanelen, elektrische auto’s, ...
Ouderschapsverlof is geen manier om extra verlof te krijgen, maar is om uw kinderen van de nodige zorgen te kunnen voorzien. Iemand zonder kinderen kan daar natuurlijk niet van genieten. In België is de ouderschapsrust gewoon heel erg laag ten op zichte van andere landen. Ouderschapsverlof vergelijken met niet-sociale lasten vind ik niet juist.
Nu, reken eens uit wat ge allemaal aan baby-en kinderspullen hebt uitgegeven, neem daar de btw van en dat is niets in vergelijking met de habbekrats die je van de RVA krijgt ter compensatie van het ouderschapsverlof.
Ik vind dus niet dat anderen voor mijn kosten opdraaien, integendeel, (ouders van) kinderen laten de economie draaien!
Nu, wat geert zegt dat de werkgever geen vervanging voorziet voor de mensen die 4/5 werken is ook niet correct en merk ik zelf ook. Ik heb de luxe 4/5 te werken, maar ik ben blij dat het na december gedaan is. De 4 dagen dat ik werk maak ik dagen van 11a12 uur omdat ik het werk anders niet gedaan krijg...
Comment
Comment