Oorspronkelijk geplaatst door Stef69
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Das waar, winterbanden ideaal vanaf 7° en lager. Eerder legde ik ze er ook nooit op, ik zie soms auto's die zelf in de zomer met winterbanden rijden, ma die slijten dan toch snel?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Denk dat ook, maar zouden dat niet meestal mensen zijn die hun winterbanden die niet meer voldoen qua diepte als winterband, verder oprijden in de zomer ? Schijnt dat onder de 4mm een winterband niet veel meer waard is in de sneeuw. Maar ik dacht dat een winterband dan weer slecht presteert in de zomer ?
Comment
-
Awel ne winterband is zowiezo al zachter, van de warmte in de zomer worden ze alleen nog maar zachter, geen idee wat da doet met het rijgedrag eigenlijk. Extreme slijtage van de banden denk ik en hoger verbruik door meer wrijving? Banden kleven zowat aan de baan.
Comment
-
Schijnt langere remweg in ieder geval. Ma ja, met wat vergelijken ze dan ? Met de beste zomerband op de markt of met een gemiddelde zomerband...Zijn zo van die vergelijkingen die je minder goed kan nagaan. Velen klagen wel dat hunne auto minder stabiel is met winterbanden. Ik weet het niet, altijd op de Espaces winterbanden gehad en die zijn nu niet direct bochtenvreters
- Likes 1
Comment
-
Met de winterbanden voelde ik wel dat die zachter reden. Maar kwa grip, zoveel verschil voelde ik toch ni, tis nu ni da ik rij gelijk ne zot en vaak in de remmen moet gaan. Remafstand zal wel een stuk lager liggen, maw als ge u rijgedrag wa aanpast zult ge er met de zomerbanden ook wel geraken. Zelf toen ik met winterbanden reed waren er sommige die mij overstaken waarvan ik dacht, als die moeten remmen... Tis ook ni da ik sneller zou gaan rijden met het gedacht van, ik heb toch winterbanden. Gisterenavond ook, heel de baan van Aalst naar Lebbeke lag het er glad bij, heel voorzichtig met de scooter, kom ik thuis, zie ik er daar voorbij vliegen me hun auto, kzal kik te voorzichtig zijn zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenSchijnt dat onder de 4mm een winterband niet veel meer waard is in de sneeuw.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMijn pa rijdt gans 't jaar door met z'n 225 18" winterbanden (BMW F31 318d). Is wel een rustige chauffeur (geworden).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen wat met onze natte zomers in belgie? weinig grip als er water op de baan ligt dan
Dus die 4mm is meer dan voldoende voor een nat wegdek in de zomer. Maar als winterband in de sneeuw voldoet hij niet meer en is hij te vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenop ons wegennet die niet overweg kan met water vind ik 4mm soms al te weinig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenop ons wegennet die niet overweg kan met water vind ik 4mm soms al te weinig
- Likes 1
Comment
-
Ik vraag mij soms af of sommige mensen gewoon compleet vergeten hoe ze moeten rijden, waar ze zijn en wat ze eigenlijk aan het doen zijn in de craeybeckxtunnel... Vandaag weer: 3 voertuigen komen van het centrum de snelweg opgereden (das daar op het 4de vak voor diegene die het niet kennen) en voor 1 of andere reden gaan ze van zodra de witte stippelijn begint naar het 3de vak om dan zonder te twijfelen vol in de remmen te gaan om dan terug gas te geven. Uiteraard blijven ze op het 3de vak tot aan het einde van de tunnel. Dan zouden ze logischer wijze moeten versnellen naar 120 maar neen ze blijven plakken aan +- 100km/h. Als dat nog niet genoeg was , was er nog een hyundai 4x4 met aanzienlijke ongevalschade (vakkundig gerepareerd door het achterlicht met zo van die bruine broltape vast te plakken en achteruitrijlicht gebruikt als gewoon achterlicht) die van 1ste rijvak naar het 4de rijvak vliegt in de tunnel om 500 meter na de tunnel al remmend naar de pechstrook te schuiven zonder al te veel oog te hebben voor achteropliggend verkeer en uiteraard zonder knipperlicht.
Zo is het elke keer dat ik daar passeer wel iets, al is het meestal beperkt tot mensen die voor de fun van vak veranderen zonder dat ze versnellen of vertragen.
- Likes 1
Comment
-
Slijten die dan niet bijzonder snel als het buiten heel warm is ? Zelfs al rijdt hij rustig. Als da geen kwaad kan, is dat misschien nog niet zo'n slecht idee om inderdaad eens een zomer door te rijden als ze net niet meer voldoen voor de winter. 4 mm is toch nog altijd redelijk goed voor de zomer.
in het voorjaar is het nooit zo heet
- Likes 1
Comment
Comment