Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Stoer!
    Nee.
    Een zeker ongeval door goede stuurmanskunst toch nog vermijden, dat is stoer.
    Gewoon op iemand knallen zonder het ongeval proberen te vermijden, dat is gewoon laf, maar in sommige situaties wel de beste oplossing.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Natuurlijk is een ongeval proberen te vermijden altijd de beste oplossing, maar ook wanneer je dat doet kan het voor onaangename gevolgen zorgen.
      Stel, je rijd links, d'r komt iemand van rechts die je de pas afsnijd. Jij smijt alles dicht en probeert een uitweg te zoeken, je knalt in de vangrail en de auto achter jou knalt tegen jou op.
      De eerste auto waardoor dit alles gebeurde is reeds lang verdwenen en dan ben jij diegene die in fout word gesteld en kan jij voor alles opdraaien.
      OK, da's juist, maar als het erop aankomt is dit wel een natuurlijke reflex hee. Zeker als je weet dat het zeer gaat doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Blackvue DR650. Kleine cilinder achter de achteruitkijkspiegel, zie ik niets van. Kapje van de regen/licht sensor afgehaald, kabel erdoor getrokken tot in de headliner. Kapje terug geplaatst. Dan de kabel induwen in de headliner, langs de A-stijl naar de zekeringen. Optie om audio aan/uit te zetten via software of zelfs tijdens het gebruik denk ik (1 x drukken op de zijkant?) Bij het bekijken / exporteren van de filmpjes krijg je de optie om de audio niet mee te exporteren.

Oh en niets in de grille plaatsen. Bij een ongeval kan je fluiten naar je beelden denk ik. Zo hoog mogelijk op de ruit, en dan naar beneden richten zodat je zo min mogelijk lucht ziet en zoveel mogelijk grond om grote schommelingen in lichtinval te beperken.
        Hij is inderdaad gemakkelijk weg te hangen maar het probleem daarmee is dat je voor "parking-mode" hem op een aparte batterij moet aansluiten.

of deze:
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De eerste foto is geen aparte battery, dat is een toestelletje dat de battery van je wagen gebruikt en de stroom afsluit wanneer de spanning te laag word, zodat je geen startproblemen zal hebben.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            De eerste foto is geen aparte battery, dat is een toestelletje dat de battery van je wagen gebruikt en de stroom afsluit wanneer de spanning te laag word, zodat je geen startproblemen zal hebben.
            Inderdaad, maar je hebt het toch maar beter nodig.

Ik denk dat we eens bij Thinkware gaan kijken.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Hij is inderdaad gemakkelijk weg te hangen maar het probleem daarmee is dat je voor "parking-mode" hem op een aparte batterij moet aansluiten.
              Ikzelf gebruik hem zonder parking-mode. De reden erachter is dat er enkele jaren wat problemen waren met dashcams die, terwijl de auto in de vlakke zon stond in de zomer, een permanente verkleuring van de lens kregen door oververhitting (paarse gloed erover).

Dat gezegd zijnde, in de zekeringkast is toch genoeg plaats voor zo'n apparaatje weg te werken denk ik...
              Mijn Skoda

Comment

Dat gezegd zijnde, in de zekeringkast is toch genoeg plaats voor zo'n apparaatje weg te werken denk ik...
                Geen idee, moeten we eens uitzoeken maar denk dat het de Thinkware f800 pro zal gaan worden.

Comment

• Zo een power magic toestelletje is meestal nog wel vrij makkelijk weg te werken, niet zo groot en neemt niet zoveel plaats in.
                  Je moet er wel rekening mee houden dat het toestelletje makkelijl toegangkelijk moet zijn, er zit immers een schakelaar op om dit uit te schakelen wanneer ke toch geen gebruik wilt maken van de parking-mode (zo kan je je accu van de auto ook wat sparen).
                  Wanner je echter voor een extra batterij gaat kiezen, die dingen zijn natuurlijk al een stuk groter en dus minder eenvoudig om ergens makkelijk weg te steken.

Comment

• Bij mij loopt een rat in een radje in de koffer. Beetje moeilijkere constructie maar werkt continu als druppellader.

Comment

• Let maar dat je niet beschuldigd wordt van dierenmishandeling
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Dierenwelzijn --> Ben Weyts, ook de beste vriend van alle verkeershooligans!

Comment

• Moet wel geen verkeershooligan zijn om Benneke niet te mogen zulle

Hij heeft nu eenmaal genen sympathieke kop vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Let maar dat je niet beschuldigd wordt van dierenmishandeling
                            Mijnen uitlaat staat in de goei richting, dus da ratje kan zuivere lucht ademen

Comment

De reden erachter is dat er enkele jaren wat problemen waren met dashcams die, terwijl de auto in de vlakke zon stond in de zomer, een permanente verkleuring van de lens kregen door oververhitting (paarse gloed erover).
                              de camera van de distronic hangt permanent sedert 2012 vollen bak in de zon, idd, er zit paarse gloed (weet niet of dat verkleurd is) op maar werkt alleszins nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo

de camera van de distronic hangt permanent sedert 2012 vollen bak in de zon, idd, er zit paarse gloed (weet niet of dat verkleurd is) op maar werkt alleszins nog

Dat is me bij de mijne nog niet opgevallen.
                                Ga er eens beter op letten.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb wat zitten mailen met de mannen van allcam.be
                                  De Mini0906 is volgens hen zeker een goed toestel, met parkeerfunctie raden ze de Qvia AR790 WD 2CH aan.

Comment

• Een lang verhaal. Hoort hier niet thuis. Gaat over auto's. Dus toch. Bon, ik moet het ergens van me afschrijven hé. Shoot me.

Ma (1950) is Juli 2017 overleden aan kanker, en vorige week hebben we te horen gekregen dat het voor pa (1945) nog ongeveer 9 maand tot een jaar zal duren. Ook kanker.
                                    .

.
                                    Zijn hele leven gewerkt voor zijn 3 kinderen en zijn vrouw. Zijn hele leven in dure exclusieve wagens gereden zoals een Mini. Een Ford Taunus, een Lada, en een Hyundai Sonata. Nooit op vakantie. Alles voor de kinderen. Uiteindelijk na het uitvliegen van de kroost in 2002 binnengestapt bij een autodealer om zich "eindelijk na al die jaren eens iets te permitteren".

Dat werd een Skoda Superb berline (die eerste generatie, feitelijk een lange versie van de B5 Passat). Want ja, je iets permitteren, maar dan wel verstandig. Bij Skoda dus. Een wagen voor mee te reizen, Europa mee rond te trekken, op verlof te gaan. Want nu kon dat. Alles erop. Dit is een wagen uit 2002, met verwarmd leder, xenon, parkeersensoren, OEM navigatie van Blaupunkt, 17" velgen. Toen indertijd een slee. Nu nog, feitelijk. En ja, een 1.9 TDi met 130PK erin. Ik weet nog hoe fier hij was (en hoe kwaad mama was).

Mama wou nooit weg. Die bleef liever rond de kerktoren. Er moest immers maar eens iets gebeuren met de kinderen. Of met het huis. En wie ging anders brood bakken, of confituur maken, of courgetten inmaken uit de hof? De kippen eten geven? En die auto was zo duur geweest. Ik denk dat ze een keertje een week naar het Zwarte Woud zijn geweest ermee, en een keer naar het Zuiden van Frankrijk. Dat is het zowat.

Toen mijn ma overleden is na ongeveer 3 jaar afzien met chemo, was het een opluchting. Voor iedereen. Ook voor haar. Maar vooral voor mij en mijn zussen. Want zo kon pa terug wat leven. Hij heeft 3 jaar samen met mijn zus (ergotherapeute die ingetrokken is) gezorgd voor zijn vrouw. Ook altijd thuis gebleven. Denk dat hun Superb toen 2 jaar heeft stilgestaan. Depannage is op een dag moeten komen voor een nieuwe batterij te steken, zo dood als een pier. Dat vond hij toen heel erg.

Na de crematie van mijn moeder heeft hij 3 weken gehad. 3 Weken van rouwen, maar ook van 4-5 keer per week op restaurant te gaan met mijn zus of met ons. Want dat deed hij zo graag. Babbelen over mama. Goed eten. Op zijn iPad op Google Street View zoeken naar goede hotels in het Zuiden van Frankrijk, voor volgende zomer. Na enkele weken toch maar eens een PET-scan laten doen, aangezien ze 2 jaar geleden bij hem enkele poliepen uit zijn buik hebben moeten halen. Iets daarna wisten we het.

De dokter heeft ongeveer een uur zitten praten, darmen, uitzaaiingen, gevaarlijke operatie, op de operatietafel sterven, maanden, een jaar? Mijn vader zat maar wat naar buiten te kijken. Toen de dokter pauzeerde om een reactie te krijgen, vroeg mijn pa "dus over mijn cholesterol moet ik mij niet meer druk maken dan? Is er iets wat ik niet mag eten?" De dokter keek maar vreemd, "eet gij maar wat gij wilt vanaf nu meneer". Dat was zo ongeveer het enige.

Gisteren hadden we pindakaas en jam mee, want mijn vriendin is Nederlandse. En dat eten we wel graag (Een echte Amerikaanse PBJ, Peanut Butter and Jelly Sandwich). Hij kende dat niet. Hij heeft het geprobeerd, maar hij vond het maar niets. Ik zag dat wel. Daarna zei hij over de confituur dat die van mama toch beter was dan die van Bon Maman. Ik vond dat ook. Maarja. Al die confituur die ze ingemaakt had, die is al lang op.
                                    .

.
                                    Toen ik wou vertrekken gaf hij mij de sleutel van de Superb. Want ja, die had hij niet meer nodig. Weigeren was geen optie. Heb maar gezegd dat dat goed uitkwam, want de mijne moet lang op onderhoud, en daarna misschien eens de bumper spuiten. Is niet waar, maarja. Wat moet ik anders doen? Dus ik heb nu 2 Superbs thuis staan, die van mij, en die van hun. En ik dacht ik zal maar met die van hem gaan werken vandaag, want anders staat die binnenkort weer plat.

De wagen heeft bouwjaar 2002. 64.000km gereden. Tel maar uit hoeveel per jaar gemiddeld dat is. Mijn ergernis? Dat ze niet meer hebben gedaan met die wagen. Of met hun leven. Doet het nog altijd heel goed. Nog als nieuw vanbinnen.

En zo reed ik op de autostrade vanmorgen, in de laatste auto van mijn ouders, een tijdscapsule. De tijd van toen. In het handschoenkastje ligt een kaart van Zuid Frankrijk met een route op getekend, in de armsteun een potje Wycams (van mijn pa) en een doosje Vicks (van mijn ma). Geen individuele bonbons meer te vinden, telkens een grote brok gesmolten "iets". Ruiken wel nog goed. In de deur stak nog de zonnebril van mijn ma, die ze in de auto altijd ophad. En de Blaupunkt radio op Radio 1. Uiteraard.
                                    .

.
                                    De nummerplaat is nog altijd 1159.S. Elke keer bij de keuring willen ze hem verplichten om een nieuwe nummerplaat te nemen, maar zoiets liet hij zich niet aansmeren. Hij was te trots op zijn plaat. Ik merkte wel dat mensen op de autostrade precies anders reden. Ze leken wat agressiever. Ik reed nochtans niet anders dan normaal. Toen ik bij de ingang kwam van de kazerne liet de wacht mij binnen, hij zei "Bonne journée!" waarop ik zoals altijd antwoordde "Merci, egalement!". Hij riep me na terwijl de ruit al omhoog ging, "Quelle belle plaque ça". Haha, lollig.

Vraag me serieus af of hij gezien heeft dat ik zat te janken als een kind van 5...
                                    Last edited by TooTall; 16/02/2018, 10:37.
                                    Mijn Skoda

Comment

• Prachtig ge(be)schreven!

Comment

• Ja, ook helemaal gelezen... heel mooi en met veel gevoel geschreven. Jullie zorgen goed voor je ouders, zou een voorbeeld moeten zijn voor iedereen.

Comment

• Zulke verhalen grijpen mij echt bij de keel, ne mens weet ni hoe goed hij het heeft tot er zich zoiets overkomt! In hun wagen rondrijden, pfff moet een emotionele rit zijn geweest, veel sterkte man!

Comment

Working...
                                          X