Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert
    In hun wagen rondrijden, pfff moet een emotionele rit zijn geweest, veel sterkte man!
    Wees er maar zeker van.
    Vorige zomer mijn pa de zijne moeten gaan zoeken en naar huis brengen en dat doet iets met een mens.
    Heb toen zelf onbewust niks verzet.
    De zetel niet, de radio niet.

Sterkte lange.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• prachtige wagen en sterkte

Comment

• Prachtig verhaal! Als je tijd hebt, eerbetoon brengen en met die kar naar Zuid-Frankrijk.

Heel veel sterkte!
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Mooi verhaal, Tootall. Geen optie meer om keer uw vader nog mee te pakken voor een weekendje in zijn auto?
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Helaas. Dat schip is al gevaren vrees ik.

Na zijn operatie voor het verwijderen van de poliepen (en de prostaat, en de blaas,...) heeft hij een hechting opengescheurd (meneer probeerde de knappe verpleegsters te verleiden tijdens de verplichte kiné in het ziekenhuis). Dat wondje is nooit genezen, en is ondertussen een fistel geworden. Met andere woorden een opening van de darmen naar buiten toe, ongeveer ter hoogte van de navel.

Thuisverpleging, maanden aan een stuk, langzaam dichtgroeien, maar nooit helemaal,... . Uiteindelijk toch naar de dokter voor te kijken of een operatie mogelijk was om dat te dichten, desnoods met een ontlastings-stoma erbij. Toen is alles ontdekt zeg maar. Ondertussen is er dus een volwaardige stoma voor urine (is hij hevige fan van, hij kan nu immers zonder plaspauze naar het voetbal kijken...), en een soort noodoplossings-stoma voor ontlasting.

Dat ding is de Hel. Met hoofdletter. En in het vet.

Je mag rekenen op een goede dag, dat dit 4-5 keer loskomt. Slapend in bed, zittend in de zetel,... . Ik moet je niet vertellen wat dat betekend (voor jezelf, voor je kledij, voor het beddegoed, ... ) Dit is afzien. Dit is ook vermoedelijk de manier waarop het einde zal komen, langs die nooduitgang. Een beangstigend vooruitzicht.

Grappig wel dat je zegt van die rit te doen.

Ik ben een motorrijder. Ik heb de gewoonte om lange ritten te doen, van België naar de Eifel, tot aan de Nurburgring, en dan terug via Nederland (3-landenpunt). Ik ken die route blindelings.

Mijn vorige wagen was een Skoda Octavia. Toen ik deze had gekocht, ben ik hem gaan halen, en hebben we die rit gedaan. Ook gestopt bij het oude militaire kamp Vogelsang waar hij nog heeft gewerkt. Koffie gehad bij de Nurburgring, en gebak in Vaals.

Over die dag heeft hij het nu nog.

Dat waren de dingen die hij wou doen. Maar mijn moeder had dat niet graag. Ze wou hem thuis hebben. Dat en "waarom zo ver rijden voor een koffie als je thuis ook een perfecte tas koffie kan drinken, die je daarna kan afwassen en terug wegzetten in de kast. Is nog goedkoper ook."

Toen ik mijn Superb kocht, was de bedoeling om hetzelfde te herhalen. Dat is er echter nooit van gekomen.

Ik ga mijn uiterste best doen om dit nog voor mekaar te krijgen, maar ik vrees ervoor. Zowieso zal het moeten wachten op beter weer, het is teveel risico om hem nu buiten te nemen (een griepje kan al voldoende zijn). Eventueel in het voorjaar, als het weer beter is, en als er enkele goede dagen zijn,....

In ieder geval, voormiddag was het therapie voor mij. Straks eens langsrijden, zien of hij goed genoeg is om buiten te komen kijken.

Mijn Skoda

Comment

• Vlak voordat mijn vader stierf kocht hij een nieuwe wagen... Een merk om mij te plezieren. 6 maanden later is hij overleden en kwam de wagen bij mij terecht. Heeft wekenlang in de showroom rechtover mijn bureau gestaan en heb hem zelf verkocht. Ken nog altijd de koper, herinner me nog altijd dat er een paraplu lag in de koffer net voor levering die ik hier nu nog altijd liggen heb... Als ik dan het verhaal van TooTall lees komen veel herinneringen weer, alhoewel het nu al 12 jaar geleden is.
              Last edited by ; 18/02/2018, 05:40.

Comment

• Sterkte TooTall, ik weet helaas ook uit ondervinding wat ge momenteel meemaakt. Hopelijk komt dat ritje met je vader nog.

Comment

• Ik was verkeerd toen ik je naam vernoemde daarstraks Too Tall. Werkelijk mooi om te zien hoe je met je vader omgaat en alles in het werk stelt om hem mooie momenten te bezorgen ! Siert je (en je zuster ook trouwens)

Comment

• sterkte man, harde tijd voor jezelf en je familie

Comment

• We feel you here. Mijn vrouw is enkele jaren geleden haar beide ouders op een tijdspanne van 2 jaar verloren, 60 en 61 jaar, boordevol plannen, darmkanker en keelkanker respectievelijk.

Mooi verhaal, van die rit met de Octavia. Onvergetelijke momenten voor beide. Jammer genoeg zal ik met mijn vader nooit dergelijke band hebben. Heb nochtans al veel pogingen ondernomen. Nu heb ik het opgegeven. Reden om het nu met mijn eigen kinderen helemaal anders aan te pakken.
                      Geniet van de tijd die jullie samen kunnen doorbrengen.
                      Veel moed aan je papa gewenst!
                      Last edited by order66; 18/02/2018, 11:13.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Met veel gevoel en liefde geschreven TooTall ... net omdat het met zoveel emoties geschreven is heb ik het al meerdere keren opnieuw gelezen: telkens voel ik weer dezelfde ontroering, een fijne glimlach en tegelijkertijd ook een stevige krop in de keel.

Sterkte en geniet nog van de resterende tijd samen, er komen ongetwijfeld nog mooie momenten in deze moeilijke periode ... toi-toi-toi voor jullie !

Comment

• Ergernis daarnet. BMW X5 met led koplampen die vlak in m'n gat komt hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ergernis daarnet. BMW X5 met led koplampen die vlak in m'n gat komt hangen.
                            Nu komen de traantjes dat je hem niet op z'n plaats kon zetten, omdat je een 2.0 I4 diesel hebt gekocht ipv een 3.0 I6.

Comment

• Het was rap gedaan toen ie de indrukwekkende uitlaatpijpen zag!!

Comment

• Waarom op 2 meter van mijn achterbumper rijden met z'n bestelwagen op een 2baansweg met inhaalverbod en een vrachtwagen voor me. Moets ik door die vrachtwagen rijden ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Waarom op 2 meter van mijn achterbumper rijden met z'n bestelwagen op een 2baansweg met inhaalverbod en een vrachtwagen voor me. Moets ik door die vrachtwagen rijden ofzo?
                                  Niks van aan trekken. Geen last van als er zo'n gatplakker achter u hangt, toch?

Comment

• vind dat toch ook makkelijker gezegd dan gedaan, potteke p..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      vind dat toch ook makkelijker gezegd dan gedaan, potteke p..
                                      potteke p..

Comment

• Als er zo eentje achter mij rijdt terwijl ik geblokkeerd zit hou ik ruim afstand met de voorligger (veiligheid primeert)... Komt hij dan langs rechts voorbij blijf ik links netjes naast hem rijden tot het gat weer toe is, zo vermijd ik dat em nog een boete zou krijgen voor rechts voorbijsteken. En dan rustig optrekken zodat de andere weggebruikers weer aansluiting krijgen met mij en kadee zit geblokkeerd op het rechtervak...Niks gevaarlijks gedaan, alles wettelijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Als er zo eentje achter mij rijdt terwijl ik geblokkeerd zit hou ik ruim afstand met de voorligger (veiligheid primeert)... Komt hij dan langs rechts voorbij blijf ik links netjes naast hem rijden tot het gat weer toe is, zo vermijd ik dat em nog een boete zou krijgen voor rechts voorbijsteken. En dan rustig optrekken zodat de andere weggebruikers weer aansluiting krijgen met mij en kadee zit geblokkeerd op het rechtervak...Niks gevaarlijks gedaan, alles wettelijk...
                                          Bwa, alles wettelijk ... Als je het gat dicht rijdt zodat hij er niet meer tussen kan, zit je in principe te dicht op je voorligger. Dus toch niet 100% wettelijk.

Niet dat ik u voor de rest ongelijk geef, integendeel.

Comment

Working...
                                          X