Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Bwa, alles wettelijk ... Als je het gat dicht rijdt zodat hij er niet meer tussen kan, zit je in principe te dicht op je voorligger. Dus toch niet 100% wettelijk.

Niet dat ik u voor de rest ongelijk geef, integendeel.
    Zo kort ga 'k niet tegen de voorligger eigenlijk. Als 't gevaarlijk zou worden doe ik het niet, dan komt hij er maar tussen hee. Al bij al ben ik nog ne braven zulle.
    Maar meestal hebben ze het toch vlaggen

Comment

• Onlangs ook een die kwam pushen om ertussen te komen, eerst komt ze afgevlamd om mij dan opzij te rijden, nen tijd naar haar zitten kijken, maar ze verroerde zich geen spier, ze kon uiteindelijk ni anders dan achter mij tussen te voegen.
      Ik ben voor ritsen, maar dit was gewoon asociaal gedrag.

De laatste tijd meerdere vrouwen die zeer agressief rijden, toeval? Geen idee, maar het valt me wel op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

De laatste tijd meerdere vrouwen die zeer agressief rijden, toeval? Geen idee, maar het valt me wel op.
        Ja man, 't is winter, op vele slaapkamers is't wat kouder, ze blijven te lang voor hunne tv zitten en hebben geen tijd meer voor een goeie ...... en hierdoor lopen ze beetje bitsig. Zal beteren na de vrieskoude

Comment

• Niets mis met vrouwen die agressief rijden, moet je aankunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ja man, 't is winter, op vele slaapkamers is't wat kouder, ze blijven te lang voor hunne tv zitten en hebben geen tijd meer voor een goeie ...... en hierdoor lopen ze beetje bitsig. Zal beteren na de vrieskoude
            Wa wilt ge daarmee zeggen? Dat ze gewoon toe zijn aan een stevige...??? Anders daar kan voor gezorgd worden, als het de moeite is natuurlijk en meestal rijden ze toch met een SUV of monovolume.

Comment

Wa wilt ge daarmee zeggen? Dat ze gewoon toe zijn aan een stevige...??? Anders daar kan voor gezorgd worden, als het de moeite is natuurlijk en meestal rijden ze toch met een SUV of monovolume.
              Yep... een goeie stevige ouderwetse achterwaartse... allé, ge weet wel he

Comment

Yep... een goeie stevige ouderwetse achterwaartse... allé, ge weet wel he
                Jaja!

Comment

Jaja!
                  Dat noemen ze het aangename aan het nuttige koppelen

Comment

• Kwa ergernis vandaag, mensen die 40 rijden waar ge 50 moogt, 50 is al zo weinig! Ik zal ook nooit 50 rijden, maar net iets meer, dan gaat ge tenminste nog iets of wa vooruit.
                    Het verkeer zou voor mij gerust wa vlotter mogen verlopen!

Dan nog zo ne voetganger die zou willen da ik speciaal stop voor hem over te laten, terwijl als ik gewoon doorrij, hij gewoon achter mij kon oversteken zonder hem te hinderen. Was al aant gebaren van, hier is wel een zebrapad e! Who cares, ik zal als voetganger nooit het aankomend verkeer hinderen, ik wacht dan liever net iets langer tot de baan vrij is, er zijn er wel veel die stoppen en u over laten, dan steek ik uiteraard wel over. Die mensen die voor de minste voetganger stoppen, nog zoiets...

Comment

• Geert met alle respect maar ik vind stoppen aan een zebrapad een normale zaak. Ten minste als je het op een deftige afstand ziet en geen noodrem moet uitvoeren.
                      Onze kinderen gaan dagdagelijks te voet naar school en in een centrum moet je respect hebben voor elkaar.

Comment

• De mensen die aan een zebrapad stoppen kan ik spijtig genoeg op één hand tellen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mensen die door het rood wandelen op het zebrapad kom ik dan weer handen en voeten te kort.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ergerlijk zijn de mensen die 'hun voorrang nemen' zonder boe of ba op een zebrapad. Geeft soms gevaarlijke situaties, een auto staat niet direct stil. Ik zal altijd eerst oogcontact met de bestuurder maken om zeker te zijn dat die mens mij gezien heeft. Maar tegenwoordig zijn er voetgangers die abrupt de straat opstappen terwijl je het niet verwacht (werkelijk plots van richting veranderen).
                            Ik stop altijd als een voetganger wil oversteken, maar soms geven ze je de tijd niet om op een normale manier te stoppen of om het zien aan te komen... Moet toch een beetje van twee kanten komen allemaal zulle.

Comment

• Busje vol turken die eens dachten hunne voorrang te pakken terwijl ik op op het rond punt reed (ik ging de 3de afslag pakken, zij kwamen van de 2de afslag) en dan nog heftig doen ook, hem ze eens ferm uitgescheten en heftig terug gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                                Geert met alle respect maar ik vind stoppen aan een zebrapad een normale zaak. Ten minste als je het op een deftige afstand ziet en geen noodrem moet uitvoeren.
                                Onze kinderen gaan dagdagelijks te voet naar school en in een centrum moet je respect hebben voor elkaar.
                                Als ge vlot verkeer wil dan vind ik da absurd, er zijn momenten genoeg dat ze kunnen oversteken, auto's kunnen gewoon blijven doorrijden en ge creëert geen gevaar dat er een andere wagen achter u gewoon zou voorbij steken met alle gevolgen vandien, heb ik zelf ook al meegemaakt! Voor mij hoeven ze ni te stoppen, ik loop ook ni te slenteren en als ik een vrije moment zie steek ik snel over. Bij mensen die slechter te been zijn das iets anders natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ergerlijk zijn de mensen die 'hun voorrang nemen' zonder boe of ba op een zebrapad. Geeft soms gevaarlijke situaties, een auto staat niet direct stil. Ik zal altijd eerst oogcontact met de bestuurder maken om zeker te zijn dat die mens mij gezien heeft. Maar tegenwoordig zijn er voetgangers die abrupt de straat opstappen terwijl je het niet verwacht (werkelijk plots van richting veranderen).
                                Ik stop altijd als een voetganger wil oversteken, maar soms geven ze je de tijd niet om op een normale manier te stoppen of om het zien aan te komen... Moet toch een beetje van twee kanten komen allemaal zulle.
                                Het moet een beetje van beide kanten komen, ma heb er al genoeg gezien da op wegen waar ge 70 moogt, de autobestuurder een voetganger van de andere kant nog maar al ziet oversteken, gij nog gerust kan doorrijden, ma toch alles dichtslaat! Ook al een paar keer meegemaakt.

Ge hebt natuurlijk veel situaties, maar als ge een beetje inzicht hebt... wa bij sommige ontbreekt denk ik.

Comment

• Als er 1 auto afkomt doe ik zelf teken dat ze door mogen rijden als ik moet over steken.
                                  Is niet goed voor het milieu en voor mij als hij net voor mij moet stoppen en daarna weer moet optrekken.
                                  Krijg het er ook van als er een auto net voor mij oversteekt terwijl er achter mij niks meer komt.
                                  Gebrek aan inzicht zeker.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Als er 1 auto afkomt doe ik zelf teken dat ze door mogen rijden als ik moet over steken.
                                    Is niet goed voor het milieu en voor mij als hij net voor mij moet stoppen en daarna weer moet optrekken.
                                    Krijg het er ook van als er een auto net voor mij oversteekt terwijl er achter mij niks meer komt.
                                    Gebrek aan inzicht zeker.
                                    Haha... da laatste... heel herkenbaar, in de verste verte niks achter u en toch moeten ze vlak voor uwe neus de baan opkruipen om gezapig op te trekken. Grrrrrr...

Comment

Haha... da laatste... heel herkenbaar, in de verste verte niks achter u en toch moeten ze vlak voor uwe neus de baan opkruipen om gezapig op te trekken. Grrrrrr...
                                      Wat ik dan raar vindt is, eerst volgas om u toch voor te zijn, om dan voor de rest als een slak voor u te hangen! Krijg ik het ook van... Heb er zelf al gehad die gewoon op gemak van hun oprit komen gereden terwijl ze u maar al te goed zien afkomen.

Comment

• Ik vind de opmerking van Geert terecht. Je zal tegenwoordig bijna verketterd worden als je dat zegt, maar heb nooit de logica van een zebrapad met voorrang voetgangers verstaan. Een auto die van 50 moet stoppen slijt eerst z’n remblokken, daarna moet ‘ie meer uitstoten en verbruiken om weer 50 te gaan rijden. Die voetganger kan toch wel even wachten?

Ook de andere ergernis herken ik, jammer genoeg. Alle begrip als het heel druk is, maar doe dat toch niet als er de volgende 500 meter achter mij niks aan het rijden is...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik heb er als voetganger alle begrip voor dat een auto gewoon doorrijd wanneer er achter hem niemand is en ik dan gewoon kan oversteken.
                                          Wanneer het echter druk is en ze vertikken het dan om te stoppen...

Een andere situatie waar ik het van op mijn zenuwen krijg zijn de autobestuurders die stoppen om fietsers over te laten aan oversteekplaatsen waar deze fietsers helemaal geen voorrang hebben.
                                          Dan gaan die fietsers denken "oh de auto's stoppen toch voor mij" en dus gewoon doorrijden terwijl ze GEEN voorrang hebben.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X