Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    M'n oudste dochter zit op kot in Berchem (rand Antwerpen). En vermits ze nogal vergeetachtig is, krijg ik geregeld berichtjes om iets na te brengen. Rugzak aan en met de fiets naar daar, niks van stress, enkel maar knallen zonder schrik van geflitst te worden én... nooit geen file!
    Das waar, nog handiger dan een scooter! Heb ik ook is een tijdje gedaan. Moogt ge overal inrijden enzo, kunt ge zelf aan een kruispunt als ge naar rechts moet, eigenlijk gewoon door het rood rijden zonder iemand te hinderen, even het voetpad oprijden en dan weer tstraat op. Kijk wel enorm uit als ik het al is doe.

    Zou eigenlijk meer met de fiets moeten gaan, maar ik verlies daar teveel tijd mee. Ik hoor vaak mensen zeggen, 10 km alé wa is da nu! Ma voor mij is da eigenlijk teveel om het dagelijks te doen, moet op mijn werk al trappen genoeg doen! En als ik om 22u gedaan heb met werken wil ik zo snel mogelijk in mijne zetel zitten en das met die scooter wel top, zelf met de wagen kan ik nooit sneller thuis zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Nu zeg je 't zelf, de auto uit de stad dus. En er wordt in Antwerpen volop gewerkt aan een meer fietsvriendelijke stad en er wordt ook geïnvesteerd in openbaar vervoer en andere alternatieven.




      De steden worden toch aantrekkelijker gemaakt? Antwerpen is daar een goed voorbeeld van. En je kan mensen stimuleren om een alternatief voor de auto te gebruiken, als ze 't niet doen, doen ze 't niet. En dan dringen op korte termijn onpopulaire maatregelen zich op. Ik zeg het nog eens, we zijn te fel verknocht aan koning auto. Op 'den buiten' maar ook in de stad. En dat kan niet blijven duren met een economie en een inwonersaantal dat maar blijft groeien.
      De auto mag van mij gerust de stad uit, ik heb er geen probleem mee he. En dat kan.. maar in de juiste volgorde. Niet eerst de auto buiten, de stad laten leeglopen en verloederen en dan pas zoeken naar alternatieven om de bevolking terug naar de stad te halen. Ze hebben gewoon verkeerd gegokt door te denken dat enkel door verbieden zonder investeren de stad leefbaar zou blijven. En die boomerang krijgen ze nu keihard terug in hun gezicht.
      In Antwerpen loopt alles misschien vlotjes, ik kom daar nooit dus geen voeling mee. Kan goed zijn dat daar de buurten heropgebouwd zijn en bewoond worden door gezinnen.
      Dichterbij, Brussel, Gent... loopt het niet erg goed. Daar zijn ze er niet alleen in geslaagd de stad te laten leeglopen en te verloederen... daar moeten ze nu eerst hele buurten gaan opkuisen vooraleer er enige sprake kan zijn van wederopbouw. Haal de studenten in Gent weg en er blijft bitter weinig over.
      Hoe ze het gaan oplossen weet ik niet. Ze hebben de auto verboden omdat de lucht slecht zou zijn. En toch liepen de mensen weg...
      In die vermindering van het KI geloof ik niet als de oplossing voor alles. Investeren zal men als particulier ook niet meer willen doen in een woning om te verhuren aldaar...
      In ieder geval... da ze het oplossen he. Voor mij is de stad jammer genoeg passé. Ik heb er niks te zoeken...

      Comment


      • Ik weet niet waarom je verloedering constant linkt aan auto's uit of in de stad.

        Het is simpel. De bevolking in de steden stijgt terug, dus krijg je meer auto's. Dit in combinatie met een aanzwengelende economie en dus ook meer beweging (meer koeriers, leveranciers, bedrijfsvoertuigen, enz...), zorgt ervoor dat steden compleet verzadigd geraken. Wil je dus nog blijven bewegen in die steden, dan moet je iets doen aan die mobiliteit. E daar zijn ze dus mee bezig... .

        Comment


        • Omdat het onder andere daarmee begon Jakkel. Er werd totaal niets meer geinvesteerd in de steden. Uiteindelijk sloten ze de steden af of maakten parkeren en verplaatsingen moeilijk zonder een deftig alternatief te voorzien, logisch gevolg: mensen blijven weg. Vraag maar eens na bij handelaren, marktkramers,...

          T is allemaal idyllisch, mensen aanzetten om met hun fiets naar de stad te rijden. Maar zo werkt het niet. Mensen hebben daar geen behoefte aan, laat staan de tijd om elke dag met de fiets inkopen te gaan doen bij de kleine zelfstandigen.

          Nu, na vele jaren wanbeleid, begint men in te zien dat ze verkeerd bezig zijn. Dat ze de steden verwaarloosd hebben. Met als hoofdvogel een poging die fietser naar de stad te krijgen door het verkeer te bemoeilijken. Het werkt dus gewoon niet. Men had beter eerst voor alternatieven gezorgd.

          Maar nee, eerst problemen creeeren om ze nadien proberen op te lossen terwijl het zoveel simpeler is om problemen te voorkomen. Ze spreken er zelfs over om "de boel" op te kuisen. Besef komt te laat.

          Nu moeten ze smeken en geld uitdelen om aub terug te komen.
          Maar ik ga er niet tussen wonen zulle, al geven ze me een gratis huis. Of investeren in een huis in de stad om te verhuren... ge zou toch zot zijn ? (tenzij een krot dat je via het OCMW verhuurt, dan heb je nog een beetje zekerheid). Je koopt toch vele beter iets (duurder) in een dorpskern. Krijg je een ander publiek in (allé t kan daar ook eens mislopen, maar de kans is daar groter dat er slechts 1 gezin je huis betrekt ).

          Het zal nog een tijdje duren vooraleer de steden terug floreren. De tijd dat het sjiek was om in de stad te wonen is al heel lang gepasseerd. Integendeel, men is erin geslaagd net het omgekeerde te realiseren...

          Misschien is Antwerpen er wel in geslaagd op korte tijd, dat weet ik niet, ik vermijd die stad. Maar als ik de klaagzang van De Wever hoor...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Omdat het onder andere daarmee begon Jakkel. Er werd totaal niets meer geinvesteerd in de steden. Uiteindelijk sloten ze de steden af of maakten parkeren en verplaatsingen moeilijk zonder een deftig alternatief te voorzien, logisch gevolg: mensen blijven weg. Vraag maar eens na bij handelaren, marktkramers,...
            De bevolking in de steden stijgt. Nog eens, meer auto's en blablabla... . Ik heb het al honderd keer gezegd. Je moet iets doen aan het mobiliteitsprobleem dat hiermee gepaard gaat. De mensen moeten af van die verslaving die auto noemt.



            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            T is allemaal idyllisch, mensen aanzetten om met hun fiets naar de stad te rijden. Maar zo werkt het niet. Mensen hebben daar geen behoefte aan, laat staan de tijd om elke dag met de fiets inkopen te gaan doen bij de kleine zelfstandigen.
            Heeft niets met 'idyllisch' te maken. Als ik mijn fiets neem om naar de bakker te gaan en ik vertrek samen met m'n buur die met de auto gaat. Dan ben ik even snel terug thuis als hem. Ik hoef m'n fiets gewoon vlak voor de deur te plaatsen. Hij zit te sukkelen om een parkeerplaats te zoeken. En dat is dan nog op den buiten. In 't stad ben je overal sneller met de fiets dan met de auto. Dus uw argument in verband met tijdsgebrek klopt langs geen kanten.



            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Nu, na vele jaren wanbeleid, begint men in te zien dat ze verkeerd bezig zijn. Dat ze de steden verwaarloosd hebben. Met als hoofdvogel een poging die fietser naar de stad te krijgen door het verkeer te bemoeilijken. Het werkt dus gewoon niet. Men had beter eerst voor alternatieven gezorgd.
            Door jaren niets te doen aan de groeiende verkeersdrukte stond het op een gegeven moment compleet stil. Mensen stimuleren om een alternatief te gebruiken hielp niet, we zijn te verknocht aan die auto en staan liever stil dan te bewegen met een alternatief. Tsja, dan moet je op den duur onpopulaire maatregelen nemen.



            Comment


            • Tja uw mening is anders dan de mijne. Voor mij zijn de steden verloederd en ik zie nog geen tekenen van heropleving, ook niet vanuit de media, daar klinken nog steeds andere signalen. De bevolking stijgt enkel nog door immigratie en niet zozeer door mensen die hun villa verkopen om een huisje in de stad te kopen of doordat de Belgen ineens meer kinderen krijgen.

              Iets doen aan het mobiliteitsprobleem... tja, gewoon verbieden zonder alternatief en dan is't opgelost dus ? We zien het en maken het mee...

              Toen ik zelfstandig was, 'k zou ne keer goe gelachen hebben om met de fiets naar 't stad te rijden achter een brood. Wanneer zou 'k dat gedaan hebben ? Met de boodschappen mee vijf broden kopen en d'een diepvriezer in ja. Ik werkte 6, soms 7 dagen op 7 en kwam rond 8 uur 's avonds thuis. Mijn vrouw werkte full time met twee kleine kinderen.
              En dan zeg je dat er geen sprake is van tijdsgebrek ? Dat de mensen hunne fiets maar moeten nemen?

              En t is niet door jaren niets te doen aan de groeiende verkeersdrukte dat het allemaal mis gelopen is in de steden hoor. Integendeel, toen was er tenminste nog volk in de steden, ook al stonden ze stil. Da's een verhaal van decennia lange verwaarlozing, geen toekomstvisie, geen alternatieven,...

              Allé, k ga het niet blijven herhalen. Ik zal dus nooit of te nooit nog de intentie hebben om terug naar de stad te keren op latere leeftijd. (wat ik eigenlijk altijd van plan was). Er bestaan nu eenmaal betere, opgewaardeerde buurten in de gemeentes.
              Zou jij je huis verkopen en in 't stad gaan wonen zoals de stad er hedendaags uitziet ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Tja uw mening is anders dan de mijne. Voor mij zijn de steden verloederd en ik zie nog geen tekenen van heropleving, ook niet vanuit de media, daar klinken nog steeds andere signalen. De bevolking stijgt enkel nog door immigratie en niet zozeer door mensen die hun villa verkopen om een huisje in de stad te kopen of doordat de Belgen ineens meer kinderen krijgen.
                Dus de bevolking stijgt! Voilà...



                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Iets doen aan het mobiliteitsprobleem... tja, gewoon verbieden zonder alternatief en dan is't opgelost dus ? We zien het en maken het mee...
                Man, hou toch op. Er worden toch alternatieven aangeboden? ook al gaat dat niet plots opgelost zijn van vandaag op morgen. Men werkt volop aan een betere fietsinfrastructuur, het openbaar vervoer wordt geoptimaliseerd (de metro, de tram, enz... ). Is dat nu zo moeilijk te begrijpen dat meer mensen gelijk is aan meer auto's en dat iedereen in z'n auto niet langer kan? En ik ben echt helemaal niet tegen de auto hoor. Maar wel tegen het verkeerd gebruik ervan.



                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Toen ik zelfstandig was, 'k zou ne keer goe gelachen hebben om met de fiets naar 't stad te rijden achter een brood. Wanneer zou 'k dat gedaan hebben ? Met de boodschappen mee vijf broden kopen en d'een diepvriezer in ja. Ik werkte 6, soms 7 dagen op 7 en kwam rond 8 uur 's avonds thuis. Mijn vrouw werkte full time met twee kleine kinderen.
                En dan zeg je dat er geen sprake is van tijdsgebrek ? Dat de mensen hunne fiets maar moeten nemen?
                Je moet uw persoonlijke situatie niet als maatstaf nemen. Dat is ronduit flauw. Je moest eens weten hoeveel er in de auto zitten die wel tijd hebben. Ga 's zondags maar eens naar de bakker in een gemiddeld Vlaams dorp. 90% ervan moet niet werken hoor. Maar van de 10 mensen die in de bakker staan, is er ene met de fiets. En tijd, dat kan je in veel situaties maken. Maar, je moet het wel willen uiteraard. Ultra korte verplaatsingen zijn in eindeffect dikwijls sneller met de fiets dan met de auto.



                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                En t is niet door jaren niets te doen aan de groeiende verkeersdrukte dat het allemaal mis gelopen is in de steden hoor. Integendeel, toen was er tenminste nog volk in de steden, ook al stonden ze stil. Da's een verhaal van decennia lange verwaarlozing, geen toekomstvisie, geen alternatieven,...
                Dat is een verhaal van een stijgende economische activiteit met meer inwoners. En dat allemaal op dezelfde oppervlakte.



                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Allé, k ga het niet blijven herhalen. Ik zal dus nooit of te nooit nog de intentie hebben om terug naar de stad te keren op latere leeftijd. (wat ik eigenlijk altijd van plan was). Er bestaan nu eenmaal betere, opgewaardeerde buurten in de gemeentes.
                Zou jij je huis verkopen en in 't stad gaan wonen zoals de stad er hedendaags uitziet ?
                Dat is een andere discussie.

                Comment


                • Tja... we komen niet overeen hee. Jij denkt dat alles op te lossen is door de auto uit de steden te bannen, ik niet. Ze hebben het gedaan en bekijk de resultaten. Ne hoop klagende winkeliers is 't enige resultaat. Allé, langs dees kanten toch he. Alternatieven ? Mijne zoon moet vandaag van ergens in Gent naar buitenkant Kortrijk. K zal t hem straks eens vragen...

                  Stijgende econmie en toenemende bevolking... nachtwinkels, bakkers met bizarre broden en kebabs kwamen erbij. Firma's verhuisden. Neem nog maar Blokker.. die trekken zich allemaal terug.

                  Mijn persoonlijke situatie als maatstaf is niet flauw. Rond mij deden de mensen dat ook. Ik was geen uitzondering. En te lui om te fietsen was ik ook niet, want dat is een verwijt dat men ook vaak hoort.

                  Allé, nu ga'k er niet meer op ingaan. We kennen mekaars mening. Ik respecteer de uwe, maar ik volg ze niet

                  T lijkt wel bitsig maar ik bedoel het goed zulle. We zullen de discussie binnen tien jaar nog eens voeren en zien hoever we dan staan, deal ?
                  Last edited by ; 27/02/2018, 12:50.

                  Comment


                  • Jij hebt een mening. Ik verkondig geen mening, ik verkondig gewoon de realiteit. Dat jij dat niet onder ogen wilt zien, dat is uw probleem.

                    En te lui om te fietsen, dat is spijtig genoeg wel heel vaak hét probleem.

                    Comment


                    • Je denkt dat je de realiteit verkondigt. Volgens jou draait alles goed nu ook de auto verbannen werd. Fijn, optimisme is een zeer mooie gave.

                      Ben wel nog niet volledig overtuigd om hier te verhuizen.




                      Ah ja....terloops vroeg ik me nog af wie lui is ? Degene die tijd heeft om te fietsen en dat dan ook doet of degene die geen tijd heeft om te fietsen en dat dan niet doet ? Of zouden we de mensen zelf laten kiezen wat ze willen doen ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Je denkt dat je de realiteit verkondigt. Volgens jou draait alles goed nu ook de auto verbannen werd. Fijn, optimisme is een zeer mooie gave.
                        Ik zeg niet dat alles goed draait, je moet m'n woorden niet verdraaien. Maar dat het niet langer kon zoals het bezig was en nog is eigenlijk, is een waarheid. Als jij de realiteit van toenemende files en algemene verkeersdrukte niet wilt zien, ook in de dorpen tegenwoordig, tsja... . Ons wagenpark telt elk jaar duizenden auto's extra. Maar hé, dat verzin ik maar hoor. Dat is mijn 'mening' maar. En dat optimisme u ontbreekt, dat heb ik stilaan al wel door. Wat een verzuurde praat seg... .






                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Ah ja....terloops vroeg ik me nog af wie lui is ? Degene die tijd heeft om te fietsen en dat dan ook doet of degene die geen tijd heeft om te fietsen en dat dan niet doet ? Of zouden we de mensen zelf laten kiezen wat ze willen doen ?
                        Nog eens, want je leest wel heel selectief. Er zijn een massa aan mensen die te lui zijn, of geen goesting hebben, of te moe zijn, of nog een andere uitvlucht hebben, om de fiets niet te nemen. En fietsen is niet altijd tijdverlies, zeker niet in steden, heb ik al tig keren aangehaald. Er is niets mis met de automobilist die op weg naar z'n werk stopt bij de bakker om een brood te gaan halen hé. Enfin, ik hoor en zie genoeg rond mij hoor. Ik heb trouwens al voorbeelden genoeg aangehaald, dat je er over leest is uw zaak.

                        Comment


                        • Ja dat 't verzuurd is mijne praat, da's geen argument he, da's een plots verwijt op de man...

                          Gij begint u blijkbaar kwaad te maken omdat ik je niet volg. Maar met de beste wil van de wereld, ik kan het niet volgen.

                          Het is te druk in de steden, alles staat stil, auto moet geband worden. Ok zo ver ben ik mee. Jij vindt het goed zo, ik niet. Dat moet toch kunnen? Ik mag er toch op wijzen dat de handelaren die ermee te maken krijgen, jammeren als nooit tevoren ?

                          Ons wagenpark groeit steeds. Ja, ik spreek dat ook nergens tegen. Maar wat doe je eraan? We verwachten nog meer volk door immigratie, die willen ook per auto rijden. Het zal nog groeien... Het stopt dus niet.

                          En nu ga je zeggen dat het zuur is of zo, alhoewel dit zeker zo niet bedoeld is: ... ik hou eigenlijk ook niet van files en heel druk verkeer, van uitlaatgassen en wat weet ik nog allemaal. Ik heb de indruk dat dit ook sterk speelt bij jou en heel belangrijk voor je is. Maar het verkeer kan je niet veranderen. Daar heb je geen vat op.
                          Ben je dan niet beter om in te grijpen in zaken waar je wel vat op hebt ? Alhoewel ik alle dagen heen en weer reed naar Gent, ben ik er nooit gaan wonen. Ben in de volle rust van de Vlaamse Ardennen gebleven. Toen ik werknemer werd, ben ik gaan werken vlak bij huis. Mijn vrouw werkt op 5 km van huis. Dat is toch een mooie oplossing ? Mocht iedereen werk zoeken dicht bij huis of gaan wonen dichtbij het werk, de files zouden al een groot stuk krimpen.
                          Maar de overheid geeft liever subsidies aan firmawagens zodat de werknemers zich over grote afstanden gratis kunnen verplaatsen. Geeft dan liever een bonus aan zij die willen verhuizen... En degenen die omwille van het werk echt verplicht zijn te pendelen, (vertegenwoordigers, mensen die op verschillende plaatsen moeten werken of eventueel naar een verder filiaal verplaatst werden,...) zullen quasi geen files meer kennen.

                          Eén ding is hier zeker, wij tweeen gaan het niet oplossen

                          Comment


                          • Hoe nauw de fiets mij ook aan het hart ligt, de inspanningen die er vandaag zijn, zijn totaal onvoldoende. De voorzieningen zijn dramatisch. Ik weet niet waar je woont, maar kom eens een paar weken in de spits in Gent fietsen. Dat is halve zelfmoord. Zelf zal ik het blijven doen. Maar eigenlijk is het echt niet verstandig. Ja, het is milieuvriendelijk en zal files verminderen. Maar het is momenteel op geen enkel gebied gezond of veilig. Openbaar vervoer is ook belachelijk slecht van verbinding en frequentie. Moest de staat hier meer in investeren, meer mensen zouden het gebruiken.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Hier is 't ideaal om te fietsen... ne km of drie op straat en dan het jaagpad op. Niks zo leuk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ja dat 't verzuurd is mijne praat, da's geen argument he, da's een plots verwijt op de man...

                                Gij begint u blijkbaar kwaad te maken omdat ik je niet volg. Maar met de beste wil van de wereld, ik kan het niet volgen.

                                Het is te druk in de steden, alles staat stil, auto moet geband worden. Ok zo ver ben ik mee. Jij vindt het goed zo, ik niet. Dat moet toch kunnen? Ik mag er toch op wijzen dat de handelaren die ermee te maken krijgen, jammeren als nooit tevoren ?
                                Ga eens in Antwerpen kijken. Daar loopt nog even veel volk over de Meir als vroeger hoor. Kleine handelaars klagen omdat hun klanten naar de supermarkten en de shopping centra gaan.


                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ons wagenpark groeit steeds. Ja, ik spreek dat ook nergens tegen. Maar wat doe je eraan? We verwachten nog meer volk door immigratie, die willen ook per auto rijden. Het zal nog groeien... Het stopt dus niet.
                                Wat je daaraan doet? Het op bepaalde manieren doen afnemen. Jij vindt het oké dat alles compleet dichtslibt en dat je overal stilstaat. Tof, ik niet. Elk jaar duizenden auto's extra op de baan. Dat is toch logisch dat dat niet kan blijven duren?


                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                En nu ga je zeggen dat het zuur is of zo, alhoewel dit zeker zo niet bedoeld is: ... ik hou eigenlijk ook niet van files en heel druk verkeer, van uitlaatgassen en wat weet ik nog allemaal. Ik heb de indruk dat dit ook sterk speelt bij jou en heel belangrijk voor je is. Maar het verkeer kan je niet veranderen. Daar heb je geen vat op.
                                Tuurlijk wel. Alternatieven stimuleren! Werken aan fietsinfrastructuur, autoluwe steden, openbaar vervoer optimaliseren, enz... .


                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ben je dan niet beter om in te grijpen in zaken waar je wel vat op hebt ? Alhoewel ik alle dagen heen en weer reed naar Gent, ben ik er nooit gaan wonen. Ben in de volle rust van de Vlaamse Ardennen gebleven. Toen ik werknemer werd, ben ik gaan werken vlak bij huis. Mijn vrouw werkt op 5 km van huis. Dat is toch een mooie oplossing ? Mocht iedereen werk zoeken dicht bij huis of gaan wonen dichtbij het werk, de files zouden al een groot stuk krimpen.
                                Dat is voor velen niet mogelijk. Als mijn werkgever morgen beslist om me 50 km ver van huis te laten werken. Dan is dat zo. Mijn vrouw heeft hier in de buurt vast werk, mijn kinderen gaan hier naar school, mijn sociaal leven speelt zich hier af, hobby's, mijn huis is na jaren nu compleet naar wens, enz... . In theorie makkelijk gezegd, en de praktijk echt wel iets anders hoor.


                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Maar de overheid geeft liever subsidies aan firmawagens zodat de werknemers zich over grote afstanden gratis kunnen verplaatsen. Geeft dan liever een bonus aan zij die willen verhuizen... En degenen die omwille van het werk echt verplicht zijn te pendelen, (vertegenwoordigers, mensen die op verschillende plaatsen moeten werken of eventueel naar een verder filiaal verplaatst werden,...) zullen quasi geen files meer kennen.
                                Voilà, dat is wat ik hier al enige posts aan 't zeggen ben. En stimuleer mensen om korte verplaatsingen met de fiets ofzo te doen. Als we allemaal de fiets zouden nemen voor (ultra)korte verplaatsingen. de sluipwegen rond de dorpskernen zouden verdwijnen. Want de mensen die echt een dorp door moeten voor een lange verplaatsing, die kunnen terug rijden.

                                Allemaal klagen dat ze dik worden en dan nemen ze een fitnessabonnement en rijden ze er met de auto naar toe, als het een druppeltje regent dan brengen we de kindjes met de auto naar school, 500 meter naar 't dorp om een brood... hup die auto in, enz....

                                Hier, lees maar eens hoe triestig het gesteld is: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170306_02766373

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Hoe nauw de fiets mij ook aan het hart ligt, de inspanningen die er vandaag zijn, zijn totaal onvoldoende. De voorzieningen zijn dramatisch. Ik weet niet waar je woont, maar kom eens een paar weken in de spits in Gent fietsen. Dat is halve zelfmoord. Zelf zal ik het blijven doen. Maar eigenlijk is het echt niet verstandig. Ja, het is milieuvriendelijk en zal files verminderen. Maar het is momenteel op geen enkel gebied gezond of veilig. Openbaar vervoer is ook belachelijk slecht van verbinding en frequentie. Moest de staat hier meer in investeren, meer mensen zouden het gebruiken.
                                  Het is inderdaad nog steeds niet goed, maar er is al wel veel verbeterd. Bijvoorbeeld naast de Antwerpse Ring loopt een ringfietspad, een goed aangelegd en breed fietspad. Zalig. Het jaagpad langs het Albertkanaal is ook al fietsvriendelijker gemaakt tot in Antwerpen. Er wordt sterk geïnvesteerd in fietsostrades.
                                  Zeker in de steden is er nog veel werk, nog teveel auto's die u van uw sokken rijden.

                                  Ringfietspad: http://www.gva.be/cnt/dmf20170228_02...r-ringfietspad

                                  Comment


                                  • Ik maak me niet rap ambetant in het verkeer maar voor zaterdag nu eens wel.

                                    We reden mee in de Haspengouw Regularity en dan moeten we aan elke tijdscontrole op tijd komen natuurlijk.

                                    Op weg naar KP3 gaan tanken. Vreemd genoeg kon je aan dat tankstation niet zoals gewoonlijk de kaart erin en tanken, je moest binnen gaan betalen. Ja lap is die voor mij aan de kassa op haar gemakske haar fles wijn aan het uittellen in allemaal gele muntjes... Bon, we hadden daarna nog tijd en dan...

                                    Komen we op een grote baan waar je 70 mag, vast te zitten achter ene met een hoog volgestapelde remorque die aan 45 aan het tuffen was. Op een stuk waar je niet mocht inhalen. Gedurende zeker 2 km. En patat twee minuten te laat aan de tijdscontrole natuurlijk, 20 seconden straftijd. Dat heeft ons uiteindelijk een plek gekost in het klassement. (Niet dat het zo schitterend was, maar toch).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                      Het is inderdaad nog steeds niet goed, maar er is al wel veel verbeterd. Bijvoorbeeld naast de Antwerpse Ring loopt een ringfietspad, een goed aangelegd en breed fietspad. Zalig. Het jaagpad langs het Albertkanaal is ook al fietsvriendelijker gemaakt tot in Antwerpen. Er wordt sterk geïnvesteerd in fietsostrades.
                                      Zeker in de steden is er nog veel werk, nog teveel auto's die u van uw sokken rijden.

                                      Ringfietspad: http://www.gva.be/cnt/dmf20170228_02...r-ringfietspad
                                      Naast de kwestie. Ik spreek niet over Antwerpen, ik spreek over Gent. Niets van dat alles hier.

                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ga eens in Antwerpen kijken. Daar loopt nog even veel volk over de Meir als vroeger hoor. Kleine handelaars klagen omdat hun klanten naar de supermarkten en de shopping centra gaan.


                                        Wat je daaraan doet? Het op bepaalde manieren doen afnemen. Jij vindt het oké dat alles compleet dichtslibt en dat je overal stilstaat. Tof, ik niet. Elk jaar duizenden auto's extra op de baan. Dat is toch logisch dat dat niet kan blijven duren?


                                        Tuurlijk wel. Alternatieven stimuleren! Werken aan fietsinfrastructuur, autoluwe steden, openbaar vervoer optimaliseren, enz... .


                                        Dat is voor velen niet mogelijk. Als mijn werkgever morgen beslist om me 50 km ver van huis te laten werken. Dan is dat zo. Mijn vrouw heeft hier in de buurt vast werk, mijn kinderen gaan hier naar school, mijn sociaal leven speelt zich hier af, hobby's, mijn huis is na jaren nu compleet naar wens, enz... . In theorie makkelijk gezegd, en de praktijk echt wel iets anders hoor.


                                        Voilà, dat is wat ik hier al enige posts aan 't zeggen ben. En stimuleer mensen om korte verplaatsingen met de fiets ofzo te doen. Als we allemaal de fiets zouden nemen voor (ultra)korte verplaatsingen. de sluipwegen rond de dorpskernen zouden verdwijnen. Want de mensen die echt een dorp door moeten voor een lange verplaatsing, die kunnen terug rijden.

                                        Allemaal klagen dat ze dik worden en dan nemen ze een fitnessabonnement en rijden ze er met de auto naar toe, als het een druppeltje regent dan brengen we de kindjes met de auto naar school, 500 meter naar 't dorp om een brood... hup die auto in, enz....

                                        Hier, lees maar eens hoe triestig het gesteld is: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170306_02766373
                                        Als de Meir nog vol loopt zal 't wel goed gaan in Antwerpen.

                                        Ge zijt nu onterecht kwaad op mij omdat ik niet meega in uw denkwijze. Begrijp niet waarom. Ik kan mijn persoonlijke mening nu toch niet plots gaan veranderen om je naar de mond te praten?

                                        Nu kom je zelf zeggen dat er alternatieven moeten uitgewerkt worden. Het is zo dat ze de auto's uit de steden geweerd hebben zonder deftig alternatief. Met de gekende gevolgen.

                                        Dat het verkeer dicht slibt, ge kunt u daar in opjagen, lastig maken,... Nooit gezegd dat ik dat ok vind of tof vind. Net daarom dat ik het altijd die drukte vermeden heb. Ik moet er totaal niet van weten van die drukte eigenlijk.
                                        Ik ben voor de rust. Daarom bouwden wij ons leven op in het gat van Vlaanderen vlak tegen de Walen.
                                        Ge zegt dat dat niet gaat. Waarom niet ? Als het bij mij ging moet dat toch bij andere starters ook lukken ? Ook mijn vrouw vond snel werk op enkele kilometers van de deur.

                                        Tegenwoordig staan GSM, Laptop, auto en loon op het verlanglijstje van een werkzoekende. Bij mij stond maar 1 ding op mijn lijstje: loon, zoveel mogelijk
                                        En de staat subsidieert in vele gevallen die kilometers. Ze investeren zelfs niet in een goed openbaar vervoer. Maar anderzijds lompweg de auto weren en dan verwonderd zijn dat alles mis loopt. En die fietspaden... jammer, maar ook die gaan niks oplossen aan de files tenzij een veiligere omgeving voor de (gelegenheids)fietser.
                                        Noem de niet-fietsers maar lui...Ik ga mijn vrouw iig niet netjes gekleed met haar veloke en drie kabassen voor haar werk door de regen naar haar werk sturen om zwetend toe te komen gelijk een verlept wijf.

                                        Last edited by ; 27/02/2018, 18:51.

                                        Comment


                                        • Gent en Antwerpen zijn moeilijk te vergelijken.
                                          Antwerpen vind ik een complete ramp en mijd ik zoveel mogelijk. Buiten dat er wel fietspaden aanwezig zijn.
                                          Gent is een halve ramp. Zalig om in het centrum te wonen en te vertoeven, alles vlakbij, autovrij, heerlijk om je dagelijkse activiteiten of een terrasje te doen .
                                          Qua bereikbaarheid is het wel niet goed als je van buiten het centrum moet komen, OV is half OK, te weinig fietspaden (moeilijk haalbaar door de smalle straten), met de auto is het soms ook aanschuiven omdat sommige invalswegen verzadigd zijn. Maar bv. wel vlot via de B401, ben langs daar van op de E17 op 5 minuten in het centrum. Als ge van wondelgem moet komen zijt ge gejost.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X