Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Begin mij te ergeren aan het vele scrollen dat ik hier moet doen aangezien ik die discussie al lang niet meer lees.
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Zeg mannekes zullen we het over wat anders hebben. Dit blijft duren.
    Mannekes mannekes, ik ben ook al lang niet meer mee hoor! Zoveel te lezen, daar heb ik absoluut de tijd niet voor!

Het is wat het is, niemand gaat zijn gewoonte aanpassen en plots de fiets gaan nemen om bij de bakker, beenhouwer,... te gaan, we zijn dan ook allemaal rot verwend!
    Ik heb mezelf ne scooter gekocht voor het woon-werk verkeer, zo zouden er meer moeten zijn! We zitten toch allemaal alleen in de wagen op weg naar het werk.
    Als ik in de buurt moet zijn neem ik meestal de fiets, snel geparkeerd en kom ik tenminste nog is buiten ook en heb ik wa extra beweging.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Laatste rit met openbaar vervoer was van thuis tot industriegebied Hasselt. Uren onderweg want zat drie kwartier tussen de aansluiting van de stoptrein naar de directe trein vanuit Brussel en 2 keer taxi genomen door gebrek aan openbaar vervoer...
    Calvarietocht, gelukkig heb ik veel tijd en moest ik er niet om een afgesproken uur zijn.
    Openbaar vervoer, gebruik ik al jaren niet meer! Die bussen die hier overal rondrijden, da zijn nog de grootste vervuilers in de stad, ge moet er maar is achter rijden met de fiets!
    En zoals algemeen geweten, je verliest er ongelofelijk veel tijd mee!
    Last edited by ; 28/02/2018, 15:45.

Comment

• Jongens toch, zijt nu is allemaal wat vriendelijker tegen elkaar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Mannekes mannekes, ik ben ook al lang niet meer mee hoor! Zoveel te lezen, daar heb ik absoluut de tijd niet voor!

Het is wat het is, niemand gaat zijn gewoonte aanpassen en plots de fiets gaan nemen om bij de bakker, beenhouwer,... te gaan, we zijn dan ook allemaal rot verwend!
        Ik heb mezelf ne scooter gekocht voor het woon-werk verkeer, zo zouden er meer moeten zijn! We zitten toch allemaal alleen in de wagen op weg naar het werk.
        Als ik in de buurt moet zijn neem ik meestal de fiets, snel geparkeerd en kom ik tenminste nog is buiten ook en heb ik wa extra beweging.

Openbaar vervoer, gebruik ik al jaren niet meer! Die bussen die hier overal rondrijden, da zijn nog de grootste vervuilers in de stad, ge moet er maar is achter rijden met de fiets!
        En zoals algemeen geweten, je verliest er ongelofelijk veel tijd mee!
        Hier bij ons rijden zelfs geen bussen. Indertijd was er de belbus en die hebben ze afgeschaft. Enige mogelijkheid voor ons is de taxi nemen als we met de trein willen weggaan zonder onze wagen op het onbewaakt stationsplein te parkeren waar vandalisme en inbraak dagelijkse kost zijn. Enkel oude wrakken durft men daar nog zetten. Politie doet wat ze kan die de hangjongeren en criminaliteit daar, maar die mensen kunnen ook niet toveren natuurlijk. Ze pakken d'r enen op en een uurke later wandelt dat terug buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Hier bij ons rijden zelfs geen bussen. Indertijd was er de belbus en die hebben ze afgeschaft. Enige mogelijkheid voor ons is de taxi nemen als we met de trein willen weggaan zonder onze wagen op het onbewaakt stationsplein te parkeren waar vandalisme en inbraak dagelijkse kost zijn. Enkel oude wrakken durft men daar nog zetten. Politie doet wat ze kan die de hangjongeren en criminaliteit daar, maar die mensen kunnen ook niet toveren natuurlijk. Ze pakken d'r enen op en een uurke later wandelt dat terug buiten.
          Als ge in ploegen werkt gelijk ik dan is openbaar vervoer sowieso geen alternatief. Vroeger met de ouders vaak de trein genomen in de vakantie, maar we reden dan ook allemaal gratis, omdat de papa bij de spoorwegen werkte. Moest het gratis zijn, dan zou ik met de trein wel is naar zee trekken. Goedkoop is het alles behalve!

3 jaar met de trein naar school geweest vroeger, 6u opstaan, met de fiets naar Ninove om tegen 7u de trein te nemen, om dan veel te vroeg in Aalst aan te komen, nam ik een trein later, moest ik mij haasten of kwam ik te laat.

's avonds van hetzelfde, pas om 18u thuis! En dit 3 jaar aan een stuk, weer of geen weer, klagen deed ik nooit want de tijd die overbleef ging ik meestal op café of sprak ik met vrienden af om dan samen nog een stuk te voet naar school te gaan, top tijd was dat!
          Last edited by ; 28/02/2018, 16:44.

Comment

Volledig akkoord ook van mijnentwege...Er zijn heel snel uitvoerbare, uitermate doeltreffende en zeer goedkope oplossingen.... Iedereen kent ze
            Noem ze op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Noem ze op.
              Really??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Really??
                Tuurlijk dat, moet toch lukken in een paar zinnetjes, niet?

Comment

• Miljaarde, laat da ne keer los man. Ontspant u een beetje of zo... T is wellekes geweest denk ik.

Comment

• Ik kan, zonder de hele discussie te lezen, alleen voor mezelf spreken: ik neem toch ook voor alles de auto hoor... en als ik naar de winkel moet, dan sowieso naar ene waar ik pal voor de deur kan parkeren.

Van mij zal ze niet komen, de oplossing. Waar ik woon (streek van DHL) is er mijn inziens ook niet echt een structureel probleem. De kortsbijzijnde stad waar ik heel erg hard wegblijf is Gent, ze kunnen hun lokale handel in hun h*l steken met hun dom circulatieplan.

Wie de fiets wil nemen, doe maar. Ik heb er een broertje dood aan. Ik zit liever in m’n auto, lekker warm.

Ik mijd effectief steden naarmate het moeilijker is om er te rijden en om de auto kwijt te raken. Ik neem aan dat er zo nog mensen zijn...
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Ik kan, zonder de hele discussie te lezen, alleen voor mezelf spreken: ik neem toch ook voor alles de auto hoor... en als ik naar de winkel moet, dan sowieso naar ene waar ik pal voor de deur kan parkeren.

Van mij zal ze niet komen, de oplossing. Waar ik woon (streek van DHL) is er mijn inziens ook niet echt een structureel probleem. De kortsbijzijnde stad waar ik heel erg hard wegblijf is Gent, ze kunnen hun lokale handel in hun h*l steken met hun dom circulatieplan.

Wie de fiets wil nemen, doe maar. Ik heb er een broertje dood aan. Ik zit liever in m’n auto, lekker warm.

Ik mijd effectief steden naarmate het moeilijker is om er te rijden en om de auto kwijt te raken. Ik neem aan dat er zo nog mensen zijn...
                      Shame on you! Ik kan daar echt van genieten van is met de fiets te rijden, maar dan wel opt gemak, zonder dat ik op een bepaalde tijd ergens moet zijn. Gelijk nu, zonnetje schijnen, koud, maar daar kunt ge u tegen kleden, zalig is dat! Jammer van de toch wel stevige wind de laatste dagen.

Tegenwoordig laat ik ook mijn pakketjes niet meer thuis leveren, maar gewoon naar de post, een reden te meer om de fiets is buiten te halen.

Jammer dat het 10 km rijden is naar het werk, aan de helft zou ik alle dagen de fiets nemen.

Comment

Ik kan, zonder de hele discussie te lezen, alleen voor mezelf spreken: ik neem toch ook voor alles de auto hoor... en als ik naar de winkel moet, dan sowieso naar ene waar ik pal voor de deur kan parkeren.

Idem hier. Ik rij graag met de mountainbike en af en toe met de koersfiets, maar met de fiets boodschappen doen, naart werk rijden, etc.. nee bedankt! Geef mij ook maar de wagen, ja ik ben zo iemand die zijn auto pakt als em 2 straten verder moet zijn... schiet me gerust af nu.
                        In grote steden kom ik zelden dus daar heb ik ook niet zoveel last van.
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Haha Timo gij dikke leegganger! (Van mij mag het hoor )
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Miljaarde, laat da ne keer los man. Ontspant u een beetje of zo... T is wellekes geweest denk ik.
                            Hey man, wie zegt dat ik me opjaag? Aan uw postgedrag te lezen ben jij dat eerder. Je weet zelfs niet meer wat je ooit gezegd hebt en verdraait constant je woorden.

Zeg het dan. Je hebt al hopen posts bakken onzin en veralgemenende praat verkocht. Zeg nu eens eindelijk wat uw korte termijn goedkope en efficiënte oplossingen zijn. Ik ben immers zeer benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Idem hier. Ik rij graag met de mountainbike en af en toe met de koersfiets, maar met de fiets boodschappen doen, naart werk rijden, etc.. nee bedankt! Geef mij ook maar de wagen, ja ik ben zo iemand die zijn auto pakt als em 2 straten verder moet zijn... schiet me gerust af nu.
                              In grote steden kom ik zelden dus daar heb ik ook niet zoveel last van.
                              Voilà, hier het bewijs van hoe de gemiddelde Vlaming verknocht is aan z'n auto.

Comment

Inderdaad, ik ben verknocht aan mijn auto en dat is mijn goed recht.
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Hey man, wie zegt dat ik me opjaag? Aan uw postgedrag te lezen ben jij dat eerder. Je weet zelfs niet meer wat je ooit gezegd hebt en verdraait constant je woorden.

Zeg het dan. Je hebt al hopen posts bakken onzin en veralgemenende praat verkocht. Zeg nu eens eindelijk wat uw korte termijn goedkope en efficiënte oplossingen zijn. Ik ben immers zeer benieuwd.

Ik zou wel stillekes aan stoppen met schelden

Comment

Ik zou wel stillekes aan stoppen met schelden
                                    Ik zou wel eens stillekes aan stoppen met rond te pot te draaien.
                                    Waar zie je me trouwens schelden?

Eneuh... de vriendelijkheid zelve ben je ook niet meteen. 'Fietskes', manwijven, wereldverbeteraars, enz.. . Of ben je 't al vergeten misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Inderdaad, ik ben verknocht aan mijn auto en dat is mijn goed recht.
                                      Tuurlijk is dat uw goed recht. Alleen spijtig dat in veel regio's mensen die de auto wel echt nodig hebben mee in het druk verkeer staan, waar een hele hoop tussenzit die gemakkelijk een alternatief hadden kunnen nemen.

Comment

Ze hebben gelijk. Ook ik kocht mijnen otto niet om naar te kijken

Comment

• Ik heb altijd graag gefietst, vroeger (en dan spreek van 20 jaar geleden) deed ik zo'n 15.000 tot 20.000 km per jaar met de fiets.
                                          Tegenwoordig kan ik dat spijtig genoeg niet meer door gezondheidsproblemen, al zou ik dat heel graag doen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X