Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Gezond verknocht zijn aan je auto is niet verkeerd. Ik ben ook een autoliefhebber. Maar een autoliefhebber hoeft niet per se alle korte ritjes met de auto te doen en een fiets met platte banden in de garage te hebben staan. Het is zelfs ongezond voor je auto, zeker met deze temperaturen. Eigenlijk ben je dan helemaal geen liefhebber.
    Man zo draaien en plots mensen gelijk gaan geven die je daarjuist nog veroordeelde... Plotwendingen noemen ze dat in de films.

T wordt goedkope humor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Man zo draaien en plots mensen gelijk gaan geven die je daarjuist nog veroordeelde... Plotwendingen noemen ze dat in de films.
      Waarom geef ik die mensen, op bepaalde punten gelijk, denk je? Omdat ze wel een net iets andere mening dan u hebben misschien?? Ik verdraai trouwens niets!

Comment

Dat ook al. Maar een hoop auto's van de baan helpen ook.
        Al die klojo's die ze besturen ja! Da ze allemaal gelijk ik moesten rijden e, tzou tof zijn!

Comment

Ja, dat is heel gemakkelijk en heel goedkoop. En zeker voor tweeverdieners dé oplossing.

Euhm.... tja, als je op voorhand zegt dat iets niet gaat heb je minder kans op slagen natuurlijk. Bijzonder eigenaardig dat wij dat zonder enige moeite wel konden.
          Resultaat is dat ik niet gefrustreerd rondloop over de files in Antwerpen en da gij er blijkbaar onder gebukt gaat.

Comment

Euhm.... tja, als je op voorhand zegt dat iets niet gaat heb je minder kans op slagen natuurlijk. Bijzonder eigenaardig dat wij dat zonder enige moeite wel konden.
            Resultaat is dat ik niet gefrustreerd rondloop over de files in Antwerpen en da gij er blijkbaar onder gebukt gaat.
            Het waarom dat dat in de praktijk niet altijd eenvoudig is, is hier al tig keren grondig verklaard en uitgelegd met een massa aan onderbouwde argumenten. En niet enkel door mij! Je wilt het om één of andere reden gewoon niet lezen en vatten.

Comment

• Alé tis goed e seg Jakkel en !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Al die klojo's die ze besturen ja! Da ze allemaal gelijk ik moesten rijden e, tzou tof zijn!
                Uiteraard denken we van ons zelf dat we dé beste chauffeur op de baan zijn. Dat lees je in dit topic héél geregeld.

Comment

• Hola... aan dit tempo kan ik niet volgen

In feite treed ik Bairie bij: de incentive om te gaan fietsen ontbreekt. Met mijn dieselwagen rij ik zo goed als gratis dus dan kijk je zeker niet op 1000 km meer of minder, ik win zeker geen tijd met de fiets (auto is hier voor alles sneller) en er zijn geen parkeerproblemen. De dag dat ik heel lang in de file sta ga ik ook een alternatief zoeken, en in een grootstad komt de auto bij mij waarschijnlijk enkel buiten als het echt niet anders kan.

Je mag ook niet vergissing maken (ik vind dat het bij jou soms zo overkomt Jakkel, alle begrip als je in de Kempen woont want daar is het erg) van te denken dat heel het land alle dagen stilstaat. Ik kan hier elke dat, gelijk welk uur, behoudens ongeval of sneeuw, zonder file naar Rijsel, Bergen, Charleroi, de hele Ardennen of West-Vlaanderen. Enkel Brussel, Antwerpen, Gent, Leuven en in mindere mate Hasselt + de verbindingswegen daartussen zijn dagelijks miserie...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Uiteraard denken we van ons zelf dat we dé beste chauffeur op de baan zijn. Dat lees je in dit topic héél geregeld.
                    Niet ik. Verre van. Ik denk wel dat ik een van de meest defensieve en anticiperende chauffeurs ben. En zuinig, dat ook. Op circuit zou 98% me losrijden, vermoedelijk.

Comment

Waarom geef ik die mensen, op bepaalde punten gelijk, denk je? Omdat ze wel een net iets andere mening dan u hebben misschien?? Ik verdraai trouwens niets!
                      Nenee Jakkel, net zoals je gisteren het grapje niet verstond en toen je het inzag plots het geheel een andere wending gaf, zoek je nu aansluiting.

Uw grootste frustratie... jij wil de weg voor de fietser. En daar ging ik tegenin omdat het geen oplossing is. En dat triggerde een heel gevoelig snaartje van je.

Ik heb je door hoor, begin te weten wat voor iemand je bent. Je krijgt toch zo graag gelijk... Zelfs al moet je daarvoor uw woorden bijdraaien om bij anderen in de gunst te vallen.

Plots mag men wel tot vlak voor de winkel rijden, dat nam je mij zoooo kwalijk. Ge riep in alle talen dat de Vlaming verknocht is aan zijn auto. Verschillende keren na elkaar. We moeten daarvan af zei je....

En wat hoor ik nu ? Gezond verknocht zijn is geen probleem (kwestie van wat gas terug te nemen en voor de zekerheid er gezond voorzetten).

Dus samenvattend: eerst discussieren, dan kwaad worden, dan schelden en nu meedraaien. hoe was't dom, wereldvreemd, verzuurd? Pas op, ge kunt nog meer commentaar geven... ik kocht zelfs een 3 liter terwijl ik genen auto nodig heb en er toch 20k kilometers mee afleg. Maar ik mag em niet gebruiken zeker van u ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Hola... aan dit tempo kan ik niet volgen

In feite treed ik Bairie bij: de incentive om te gaan fietsen ontbreekt. Met mijn dieselwagen rij ik zo goed als gratis dus dan kijk je zeker niet op 1000 km meer of minder, ik win zeker geen tijd met de fiets (auto is hier voor alles sneller) en er zijn geen parkeerproblemen. De dag dat ik heel lang in de file sta ga ik ook een alternatief zoeken, en in een grootstad komt de auto bij mij waarschijnlijk enkel buiten als het echt niet anders kan.

Je mag ook niet vergissing maken (ik vind dat het bij jou soms zo overkomt Jakkel, alle begrip als je in de Kempen woont want daar is het erg) van te denken dat heel het land alle dagen stilstaat. Ik kan hier elke dat, gelijk welk uur, behoudens ongeval of sneeuw, zonder file naar Rijsel, Bergen, Charleroi, de hele Ardennen of West-Vlaanderen. Enkel Brussel, Antwerpen, Gent, Leuven en in mindere mate Hasselt + de verbindingswegen daartussen zijn dagelijks miserie...
                        Miljaarde Thimothy... nu zeg je net hetzelfde als ik zei gisteren maar met een beetje andere verwoording.

Maar jij krijgt seffens ongetwijfeld het volle gelijk

Comment

Niet ik. Verre van. Ik denk wel dat ik een van de meest defensieve en anticiperende chauffeurs ben. En zuinig, dat ook. Op circuit zou 98% me losrijden, vermoedelijk.
                          Ge moet opletten wat je zegt momenteel

Comment

• Ik zeg alleen 51%- en meer-waarheden

Ergernis van de dag: diene klote-koude. En bompakes maar zeggen dat het geen echte winters meer zijn. Geef mij maar regen en 11 graden, het scheelt in stookkosten en er is geen vuile industrielucht...

Comment

• Nog een paar dagen geduld man...Herinner me enkele jaren terug de maand maart. Had mijn gras gevet en zo omdat het in maart zeker zou regenen. Van de hele maand geen druppel gevallen. Mijn werk, mijn produkten.. allemaal voor niet

Comment

Ik ben vrij zeker van mezelf!

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Zo rij ik ook meestal, velen hebben gewoon geen inzicht en ni alleen in het verkeer denk ik.

Als ik eerstes aan de lichten sta en ik vertrek dan laat ik al snel een gat waar 10 auto's tussen kunnen vallen. Als ik achter enkele auto's sta en ik zie het groen worden dan duurt het voor mij een eeuwigheid eer ik eindelijk kan optrekken! Het is niet dat de auto's er slechter op geworden zijn vandaag, vlot zijn ze allemaal!
                                Als er nu een vrachtwagen tussen staat kan ik het nog aannemen...

Comment

Nenee Jakkel, net zoals je gisteren het grapje niet verstond en toen je het inzag plots het geheel een andere wending gaf, zoek je nu aansluiting.

Uw grootste frustratie... jij wil de weg voor de fietser. En daar ging ik tegenin omdat het geen oplossing is. En dat triggerde een heel gevoelig snaartje van je.
                                  Huh? Ik wil de weg niet enkel voor de fietser, heb ik nooit gezegd. Ik zeg gewoon dat de fiets wel een betere plaats verdient op de weg en dat het gebruik ervan gestimuleerd moet woren. En dat mensen voor korte verplaatsingen, indien mogelijk, dikwijls beter de fiets zouden nemen. Het zou veel drukte in dorpskernen verminderen en het gebruik van sluipwegen zou ook minder zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ik heb je door hoor, begin te weten wat voor iemand je bent. Je krijgt toch zo graag gelijk... Zelfs al moet je daarvoor uw woorden bijdraaien om bij anderen in de gunst te vallen.
                                  Ik heb je ook door. Ik vind u een domme mens die constant veralgemeent en polariseert en de realiteit niet onder ogen wilt zien. En nu ook weer. Die oplossing van u... Die raakt kant noch wal en is in de praktijk amper realiseerbaar voor de meeste mensen. Maar hé voor u ging het, dan gaat het voor iedereen. Hoe kortzichtig! Dat heb ik al tig keren gezegd, en anderen ook. Verhuizen naar een rustige plaats creëert op termijn ook daar een drukte, en dan verplaats je gewoon het probleem. Jij zegt maar wat, zonder erover na te denken. Reden? Mij onbekend.

Plots mag men wel tot vlak voor de winkel rijden, dat nam je mij zoooo kwalijk. Ge riep in alle talen dat de Vlaming verknocht is aan zijn auto. Verschillende keren na elkaar. We moeten daarvan af zei je....
                                  In bepaalde situaties wel. Heb ik ooit gezegd dat je niet mag stoppen bij de bakker op weg naar je werk ofzo? Of dat je de fiets MOET nemen in maatpak met een berg aan bagage en zonder de mogelijkheid te douchen? Neen.

IEn wat hoor ik nu ? Gezond verknocht zijn is geen probleem (kwestie van wat gas terug te nemen en voor de zekerheid er gezond voorzetten).
                                  Heb ik ooit gezegd dat de auto compleet weg moet? Neen. Ben ik voor een LEZ in Antwerpen? Neen. Een gezond gebruik van de auto is meer dan oké. Ik heb nooit het tegenovergestelde gezegd.

IDus samenvattend: eerst discussieren, dan kwaad worden, dan schelden en nu meedraaien. hoe was't dom, wereldvreemd, verzuurd? Pas op, ge kunt nog meer commentaar geven... ik kocht zelfs een 3 liter terwijl ik genen auto nodig heb en er toch 20k kilometers mee afleg. Maar ik mag em niet gebruiken zeker van u ?
                                  Ik scheld niet. Ik kan het gewoon niet vatten dat als er gezegd wordt dat de auto (deels) bannen uit de stad een deel van de oplossing is om de drukte in die stad te verminderen. En dat jij zoiets niet begrijpt. Het is nochtans simpele logica.

Comment

• Ge wilt ni weten hoe ik over u denk

Comment

• Je spreekt dan ook tegen domme mensen, groot orakel.

Comment

Hola... aan dit tempo kan ik niet volgen

Uiteraard praat ik over mijn situatie hier. Ik heb ze ook al tot in den treuren toe beschreven. En dat een mentaliteitswijziging in mobiliteit zich hier opdringt ook. De oplossing is nochtans simpel. Verhuizen!

Comment

• Voor sommigen is het effectief een oplossing. Nog anderen kruipen op de fiets. Een derde stopt met werken. Mijn werkgever ben ik dankbaar want vanaf morgen mogen we zelf onze uren kiezen (de ene voor dag en dauw, ikzelf niet voor 10u en een derde enkel in de namiddag. Allen dus buiten de echte spits). Alle kleine beetjes helpen. Mogelijks is hier of daar nog een bedrijf bereid Brussel achter zich te laten en zich te vestigen in pakweg Henegouwen.

De fiets is zeker niet voor iedereen een alternatief. Naast een overbrugbare afstand, de mogelijkheden om amper iets mee te nemen heb je ook nog het aspect chronisch tam zijn de fiets is zeker geen oplossing voor mij. In een grootstad dan nog liever de metro, bus of met de benenwagen.

Dé oplossing bestaat niet, anders had iemand ze ongetwijfeld al gevonden.

Het is verre van perfect, maar ikzelf, in mijn situatie, kan er vandaag wel mee leven.

Comment

Working...
                                          X