Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Draaien, keren, naar de mond praten, bevestiging zoeken, schelden als 't ni lukt, kwaad worden als men zijn gelijk niet krijgt....

Packard kent u precies beter dan ik ?

Allé, is maar 1 oplossing als ge achter mijn gat blijft lopen en de discussie stil te leggen uit eerlijke schaamte naar de andere gebruikers toe, voorlopig de ignore list op en geen last meer van achterbaks gedoe. Daaaaag Jakkeltje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Draaien, keren, naar de mond praten, bevestiging zoeken, schelden als 't ni lukt, kwaad worden als men zijn gelijk niet krijgt....

Packard kent u precies beter dan ik ?

Allé, is maar 1 oplossing als ge achter mijn gat blijft lopen en de discussie stil te leggen uit eerlijke schaamte naar de andere gebruikers toe, voorlopig de ignore list op en geen last meer van achterbaks gedoe. Daaaaag Jakkeltje.
      Eindelijk, we weten dé oplossingen!

En nu kom ik het stoere negeerlijstje op, snik snik! Is er trouwens nog plaats op die negeerlijst van u?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Voor sommigen is het effectief een oplossing. Nog anderen kruipen op de fiets. Een derde stopt met werken. Mijn werkgever ben ik dankbaar want vanaf morgen mogen we zelf onze uren kiezen (de ene voor dag en dauw, ikzelf niet voor 10u en een derde enkel in de namiddag. Allen dus buiten de echte spits). Alle kleine beetjes helpen. Mogelijks is hier of daar nog een bedrijf bereid Brussel achter zich te laten en zich te vestigen in pakweg Henegouwen.

De fiets is zeker niet voor iedereen een alternatief. Naast een overbrugbare afstand, de mogelijkheden om amper iets mee te nemen heb je ook nog het aspect chronisch tam zijn de fiets is zeker geen oplossing voor mij. In een grootstad dan nog liever de metro, bus of met de benenwagen.

Dé oplossing bestaat niet, anders had iemand ze ongetwijfeld al gevonden.

Het is verre van perfect, maar ikzelf, in mijn situatie, kan er vandaag wel mee leven.
        Tuurlijk is de fiets niet het alternatief voor iedereen. Maar het zou in veel regio's de verkeersintensiteit wel mee helpen afnemen.

En Antwerpen / Brussel zijn regio's met veel werkgelegenheid. De haven van Antwerpen bijvoorbeeld voorziet duizenden mensen van werk. We kunnen de haven niet gaan verplaatsen naar de eenzame berg in de Vlaamse Ardennen hé. En moest het wel kunnen, dan is het op den berg daar binnenkort elke dag file.

Comment

• Neen, de haven kan je nu eenmaal niet verplaatsen. Zoals zoveel andere dingen. Er is een reden waarom Antwerpen en Brussel grootsteden zijn, en er hier in de buurt minder grote steden zijn. Maar hier en daar zijn er bedrijven die dat wel kunnen.

Maar ook steden met pakweg 35.000 inwoners doen hun duit in het zakje uit om ‘koning’ auto te weren.

Aan de hand van m’n ouders kan ik je uit eerste hand zeggen dat cijfers in (kleinere) winkelsteden in mekaar zakken, jaar na jaar, terwijl deze op andere locaties (waar je de auto op 2,7 meter van het verkooppunt kan afzetten bij manier van spreken) groeien.

Verder spreek ik door m’n job vaak met handelaren. In grote steden zijn ze soms nog tevreden (Brussel heeft een aanvaardbaar metronetwerk, auto is niet echt nodig), maar in bovengenoemde kleinere steden zijn ze echt niet te spreken.

Ik kan, om maar iets te zeggen, een doosje pralines halen bij een Leonidas op 3 km van de deur, waar ik quasi zeker drie keer rond moet rijden alvorens plaats te vinden op hopelijk niet meer dan 300 meter van de deur, of ik kan 12 kilometer rijden naar een Leonidas waar ik net niet met de wagen binnen kan rijden. Je mag eens raden naar welke ik ga. Jij kan dan wel zeggen, 3 kilometer, spring even op de fiets, maar ik heb daar geen zin in. Helaas zijn er velen die zoals mij redeneren. De Belg (Vlaming?) heeft echt geen zin in al die alternatieven, zo lijkt wel..
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• We delen volledig dezelfde meningen blijkbaar... En als 't ons tegensteekt rijden we gewoon de andere kant op. De Walen in. Geen verkeer en lekkere baantjes. Een luxe om langs daar uw routes naar Frankrijk en zo te plannen. Zelfs de kust kan als je niet persé in Blankenberge of Oostende moet zijn. Diene kant van de kust is leeg terwijl iedereen zich op de eerste zonnige zaterdag vastrijdt op de E40. En de zee is er even mooi als je een wandeling wil doen...

Comment

• Sowieso, als ik naar de kust wil op een zonnige zomerdag, terwijl ze hier in België over mekaar struikelen, ga ik van hieruit naar Lille, en dan de A25 (die loopt quasi evenwijdig met de E40 maar dan zuidelijker, net in Frankrijk), en dan kom je uit tussen Duinkerke en Calais. Al dikwijls zo naar Plopsaland gereden. Nog liever draai ik ‘linksaf’, Franse Opaalkust bezoeken. Prachtig. En dan hoor je mensen klagen over file, en denk je ‘huh’?

Van hieruit al meermaals naar Reims gereden, zonder autosnelweg. 4u over 220 km maar puur genieten. Vanaf je lessen voorbij bent begint de fun, waar je ook heen wilt.

Zotste dat ik ooit deed was op 1 dag op en af naar Parijs, zonder autosnelweg. Denk dat ik 13 uur in de auto gezeten heb. Moe maar voldaan.

Ik zou niet meer willen ruilen eerlijk gezegd... als ik nog ruil, dikwijls tegen m’n vrouw gezegd, trek ik bij onze Walenburen in. Nog goedkoper wonen, en nog meer plaats voor koning auto.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Helaas zijn er velen die zoals mij redeneren. De Belg (Vlaming?) heeft echt geen zin in al die alternatieven, zo lijkt wel..
                En dat is wat ik bedoel met die mentaliteitswijziging die zich opdringt. Dat auto's geweerd worden uit steden heeft ook zo zijn redenen. Sommigen zien dat enkel als pestgedrag. Maar het toenemende aantal auto's kan je als stad en drukker dorp niet blijven slikken. Het is ook aangenamer voor de mensen die er wonen en voor de mensen die ze bezoeken. En die teloorgang van de kleine handelaars in de steden en dorpen, de voornaamste oorzaak is niet het verkeer hoor. Dat is vooral te wijten aan een ander koopgedrag van de consument. Shoppingcentra, gegroepeerde winkelketens aan de rand van de steden, online shoppen, enz.. . Hier in 't dorp zijn we op 20 jaar tijd van één supermarkt naar vier supermarkten gegaan. Tsja, dan blijft er voor de kruidenier niet veel meer over hé.

Comment

Ik zou niet meer willen ruilen eerlijk gezegd... als ik nog ruil, dikwijls tegen m’n vrouw gezegd, trek ik bij onze Walenburen in. Nog goedkoper wonen, en nog meer plaats voor koning auto.
                  Klopt. Maar we kunnen niet allemaal naar ginder hé. De werkloosheid bij de Walen zelf is al zo hoog.

Comment

• En nog steeds 90 op de wegen... een verademing is het. Moet verdorie gas geven om de locals met minder logge wagens voor te blijven lol. Die mannen rijden daar nog zulle... Zijn ook geen flitsers en zo. T paradijs vlak naast de deur
                    Maar wat zeg je ? Jij neemt de snelweg die in Frankrijk loopt ? Ik ga altijd door Belgie eigenlijk. Da's toch nog een stuk verder wat je doet ? Morgen eens op de kaart kijken.. Probleem is da'k mijne gps teveel geloof .
                    Lessen neem ik niet zo dikwijls, ik ga veel over Bassily. Ook als ik echt Brussel rond moet gaat het veel vlotter langs daar.

Is maar 1 probleem als ge daar gaat wonen... ge kunt VTM ni pakken . Hier net over de taalgrens is alles al ingepakt door Vlamingen. Bouwgronden waren er tien jaar geleden spotgoedkoop. Heb daar vrienden wonen. Da's een straat gelijk een andere. Veel natuur, geen koterijen zoals je wel eens ziet in de Walen. Volledig vervlaamst...

Comment

Is maar 1 probleem als ge daar gaat wonen... ge kunt VTM ni pakken .
                      Ja, die zender zou ik écht wel missen!

Comment

• Ergernis van de dag
                        Gisteren hadden we weerverlet (maar ik werk normaal gezien al niet op woensdag), vandaag geen weerverlet ondanks het weer, elendiger dan gisteren.
                        Maar, de post was niet geleverd, dus naar huis gestuurd, moeten maar overuren inzetten ...
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als de post niet geleverd wordt kunnen jullie niet werken en zijn jullie verplicht overuren in te zetten, klopt dat zo ?

Comment

Als de post niet geleverd wordt kunnen jullie niet werken en zijn jullie verplicht overuren in te zetten, klopt dat zo ?
                            Op dagen dat er geen post is hebben we de keuze of we overuren (of verlof) inzetten of meegaan met een groenploeg.
                            Vandaag was er normaal gezien zeker post (hadden ze gisteren al moeten leveren), maar die was er dus niet.
                            We hebben tot 9 uur zitten wachten, uiteindelijk bericht gekregen dat het materiaal pas om 13 uur geleverd zou worden,
                            zo lang met onze vingers draaien was uiteraard geen optie en de groenploegen waren allemaal al vertrokken dus ja.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Op dagen dat er geen post is hebben we de keuze of we overuren (of verlof) inzetten of meegaan met een groenploeg.
                              Vandaag was er normaal gezien zeker post (hadden ze gisteren al moeten leveren), maar die was er dus niet.
                              We hebben tot 9 uur zitten wachten, uiteindelijk bericht gekregen dat het materiaal pas om 13 uur geleverd zou worden,
                              zo lang met onze vingers draaien was uiteraard geen optie en de groenploegen waren allemaal al vertrokken dus ja.
                              Dus dagje overuren kwijt voor niks...

Comment

• Idd ja, dat was ook al direct mijn gedacht en heb ik ook gezegd.
                                Nu ja, wat overuren betreft wel niet te klagen, had begin dit jaar nog 5 dagen over van vorig jaar (moeten op voor begin maart).
                                Daarvan heb ik er uiteindelijk 3 opgenomen en 2 (mits wat foefelen) omgeruild naar nieuwe overuren van dit jaar en daar ben ik er nu dus eentje van kwijt.
                                Voor 2 personen was het minder erg, die werkten normaal gezien morgen niet en die hebben nu van dag gewisseld.

Ach ja, ga me d'r niet te veel druk in maken, na de zomer waarschijnlijk weer heel wat overuren op het programma, want hebben dan een grote opdracht (is nog lang ik weet het).

Comment

• https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...T=230459056783

Word heel soms ook eens aangesproken door zo'n volk. Ik zeg tegenwoordig da'k da op tinternet gekocht hem, gelijk mijn rijbewijs. Maar dat wat het meisje hierboven tegen kwam... da zou 'k ni laten passeren zoals zij doet. Diene hele site zou rap offline zijn. Ge kunt die mensen altijd vinden...

Comment

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...T=230459056783

Word heel soms ook eens aangesproken door zo'n volk. Ik zeg tegenwoordig da'k da op tinternet gekocht hem, gelijk mijn rijbewijs. Maar dat wat het meisje hierboven tegen kwam... da zou 'k ni laten passeren zoals zij doet. Diene hele site zou rap offline zijn. Ge kunt die mensen altijd vinden...
                                    De site in kwestie is blijkbaar al offline.

Ik vind dat ook echt schandalig. Mijne pa heeft ook zo een kaart, die ligt altijd in mijn auto, maar word enkel gebruikt als hij d'r ook echt bij is.
                                    Als het met mijn gezondheid zo verder gaat, dan komt de tijd nog dat ik ook zo een kaart zal hebben.

Comment

Nee hoor.

Een gehandicapte vrouw uit Izegem is woensdag aan de schandpaal genageld. Iemand zwierde een foto van haar auto op het internet omdat ze zogezegd onterecht op een gehandicaptenparking stond. “Al jaren krijg ik vieze blikken en reacties”, zucht Charlotte (25).

Comment

Ik vind dat ook echt schandalig. Mijne pa heeft ook zo een kaart, die ligt altijd in mijn auto, maar word enkel gebruikt als hij d'r ook echt bij is.
                                        Als het met mijn gezondheid zo verder gaat, dan komt de tijd nog dat ik ook zo een kaart zal hebben.
                                        Awel, k'heb ook gekeken op FB. Zie er wel nog een site die ook van die foto's plaatst en zo noemt. Maar gans bovenaan staat een foto van het artikel met direct de melding dat zij het niet zijn.
                                        Ja, zo'n kaart geven ze u niet zomaar. Moet daarvoor op controle bij de FOD? Ik geloof dat ik 11 of 12 punten heb wat toch veel te noemen valt. En de CM raadt me aan me terug te laten herkeuren omdat ik recht zou hebben op meer punten.
                                        T is wel godgeklaagd natuurlijk dat er soms zijn die op die voorbehouden plaatsen gaan staan en geen kaart hebben. Ze moesten eerst ne keer onopvallend gekeken hebben of er een kaart lag. Als er geen kaart zou gelegen hebben, hadden ze gelijk natuurlijk. (Alhoewel ik ze ook ne keer vergeten leggen ben, moest ik dan een boete krijgen was het zelfs terecht)
                                        Politie doet wel geregeld controle. Zelfs op de parking van de Makro in Eke. Ge moet dan niet alleen uw kaart tonen maar uiteraard ook uw identiteitskaart. Voor 't zelfde geld is de man invalide en maakt de vrouw gebruik van de kaart wat niet kan natuurlijk.

Sukkelde gij ook? (moet da ni online zetten als je u daar niet goed bij voelt hee.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          De site waarover het gaat in dat artikel he

DHL zei dat hij dat niet zo zou laten en stappen ondernemen om die site offline te halen, maar die is dus blijkbaar al offline.
                                          De vraag is natuurlijk wel of dat definitief gaat zijn.

Comment

Working...
                                          X