Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten

    Even verduidelijken dan : wij hebben een aantal bedrijven onder contract waar wij zelfs al effectief hun personeel moeten volgen of gevolgd hebben. En ook verschillende vrachtwagens. Dus wij hebben van de beelden afgelopen vrijdag gebruik gemaakt om reclame naar enkele bedrijven te sturen. Daar zijn wel alle nummerplaten en reclame onherkenbaar gemaakt. Wet van de privacy. En tussen de beelden zaten ook vroegere en nu nog klanten. Dus die hebben een gratis cadeau gekregen of ze betalen er eigenlijk voor. En er zitten enkele grote koerierdiensten en transportbedrijven tussen. En ja wij hebben ook een klant die effectief per beeldfragment betaald. Ook van zijn directe concurrenten. Misschien speelt hij die beelden in de refter van zijn personeel af? Wij gebruiken dergelijke beelden als reclame. Met de beelden naar de politie gaan helpt niets. En die betalen er niet voor. Maar ze catalogiseren dat toch direct verticaal. Ook al is het iets meer dan beelden met een dashcam en staat oa. de effectieve snelheid nu ook mooi op.

    Over het niets misdaan hebben : een maximum snelheid van 90 km/uur. Een inhaalverbod bij regenweer. Sneeuwval en glad op de weg. En toch meer op het middelste vak velen voorbij gaan en zeker geen richtingaanwijzers gebruiken maar eerder hun assortiment grootlichten vooraan gemonteerd. Dus niets gedaan? De eerlijke en correct rijdende vrachtwagenchauffeurs klagen niet maar vinden dat de controle veel groter zou moeten zijn. Stel je even de volgende vraag : wat zou jij doen als zo een cowboy uw kind of partner zou omver rijden? Of iemand van je naasten zo van de weg duwt en komt te overlijden? Ik weet van enkele klanten dat er al ontslagen met slechte refertebrief zijn gevallen en ja wij zijn daar trots op. En ik hoop dat nog meer Zaakvoerders dit gaan beseffen en van onze of gelijkaardige diensten gaan gebruik maken. Hier kan veel geroepen en gezeverd worden maar het blijft een keyboard oorlog zonder betekenis. Dus spuw jullie gal maar en geef ons zo nog meer zin in ons werk.

    En nu moet ik deze namiddag de weg op. Een zieke werknemer en ik neem zijn taken over. Rit Antwerpen - Brussel - Maasmechelen en terug. Filmen maar en deze avond beelden analyseren
    Doeme toch, betaald worden om rond te rijden en filmpkes te kijken, zalig.

    Vandaag weer extra persoon die blij mag zijn dat ik alle rijbanen in het oog hou anders zat madameke ,die zonder pinker en zonder ogen van rijbaan veranderd, met de neus van haar touareg tegen de vangrail.

    Comment


    • Donderdagavond met de mini van madam in panne gevallen. De motor viel altijd uit na het het vertrekken, of in stilstand na het overschrijden van de 2000 toeren.
      De takeldienst heeft me komen oppikken, en ging vrijdagochtend de wagen aan de garage gaan afzetten. Geen probleem, aangezien ik toch een vervangwagen (van mijn verzekeraar - aangeboden door de takeldienst -) voor 5 dagen mag gebruiken. Nu bel ik vandaag naar de garage, en hebben ze de wagen zelfs nog niet geanalyseerd, en moet ik morgen mijn vervangwagen al binnen brengen...

      Comment




      • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak

        Doeme toch, betaald worden om rond te rijden en filmpkes te kijken, zalig.
        Mijn gedacht! Zou dat beter ook doen met mijn dashcam.

        Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

        Comment


        • Ik heb heel veel beeld materiaal allerhande.
          Als jij die nu voor mij een beetje bewerkt mag je de rest hebben om uw geld mee te verdienen.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Vlaanderen trekt dit jaar 15 miljard euro uit voor mobiliteit: een recordbedrag. Minister van Mobiliteit wil daarmee vooral de files tegengaan. Dat is nodig, want uit het jaarverslag van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt vandaag dat de files op Vlaamse snelwegen in 2017 zes procent zwaarder geworden zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke



              Mijn gedacht! Zou dat beter ook doen met mijn dashcam.

              Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
              Amai, ik zou dan al een langspeelfilm hebben die nooit stopt...:-)


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                Ja, is het nu 15 miljard of 1,5 miljard. Toch een klein verschilleke lijkt me.


                Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                  Ja, is het nu 15 miljard of 1,5 miljard. Toch een klein verschilleke lijkt me.

                  15 staat er toch?


                  En uit: https://www.gva.be/cnt/dmf20180309_0...uur-aanschuive


                  "Het aantal verliesuren door de files is voor heel Vlaanderen verdubbeld tegenover 2010: van 57.006 tot 114.320."





                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    15 staat er toch?


                    In het artikel, naast foto Weyts, staat er 1,5 miljard op jaarbasis ?

                    Misschien dat bij de Morgen de komma wegvalt als ze grotere letters gebruiken
                    Last edited by taiko; 10/03/2018, 18:16.

                    Comment


                    • Het gaat over een investering van 1,5 miljard euro.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        15 staat er toch?


                        En uit: https://www.gva.be/cnt/dmf20180309_0...uur-aanschuive


                        "Het aantal verliesuren door de files is voor heel Vlaanderen verdubbeld tegenover 2010: van 57.006 tot 114.320."




                        Er was al van 's morgens op de radio-zenders sprake van 1,5 miljard. Er was geen melding van 15 miljard. Ook verderop in het artikel is er inderdaad "maar" sprake van 1,5 miljard. Vandaar mijn vraagstelling.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Ergernis van de dag: de blokkades van taxichauffeurs in Brussel. Beetje klagen omdat ze beconcurreerd worden, maar zelf eens moderniseren kan blijkbaar niet...

                          Een taxi moet je nog bellen, uit welk tijdperk is dat. Een UBER kan ik op m’n iWhatever bestellen, en kost nog eens minder ook.

                          Ach ja, de volgende keer dat ik een klant verlies omdat een concurrerend bedrijf goedkoper is, blokkeer ik twee weken de toegang van het concurrerend bedrijf. Toch?

                          Last edited by timothy; 27/03/2018, 18:13.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                            Ergernis van de dag: de blokkades van taxichauffeurs in Brussel. Beetje klagen omdat ze beconcurreerd worden, maar zelf eens moderniseren kan blijkbaar niet...

                            Een taxi moet je nog bellen, uit welk tijdperk is dat. Een UBER kan ik op m’n iWhatever bestellen, en kost nog eens minder ook.

                            Ach ja, de volgende keer dat ik een klant verlies omdat een concurrerend bedrijf goedkoper is, blokkeer ik twee weken de toegang van het concurrerend bedrijf. Toch?

                            Het zit iets complexer ineen dan jou (simplistische) voorstelling. ;-) Trouwens heel veel taxi’s kan je ook al online bestellen via diverse apps, al dan niet van hun eigen bedrijf.


                            Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Zie je het zitten om me dit even uit te leggen? Ik heb namelijk écht geen idee waarom de taxisector zou moeten vrijgesteld worden van concurrentie? (Dit is een serieuze vraag, niet sarcastisch bedoeld, ik heb er geen idee van... wat ligt er moeilijk?).
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Zie je het zitten om me dit even uit te leggen? Ik heb namelijk écht geen idee waarom de taxisector zou moeten vrijgesteld worden van concurrentie? (Dit is een serieuze vraag, niet sarcastisch bedoeld, ik heb er geen idee van... wat ligt er moeilijk?).
                                Ik ben al een tijdje uit dat wereldje gestapt na 18j. maar zit nog wel in een nevenactiviteit dat door de gemiddelde mens gemakshalve ook taxi wordt genoemd maar helemaal niet correct is. Wij doen aan VVB verhuring van wagen met bestuurder en heeft dan ook een aparte wetgeving.
                                Concurrentie mag natuurlijk maar het moet dan wel voor alle partijen aan dezelfde wetgeving verbonden zijn en daar houden de mensen van Uber zich niet aan. Uber is ondertussen sinds begin dit jaar in Barcelona dan ook veroordeeld en als illegaal bestempeld in gans Europa.

                                Het draait allemaal om taxivergunningen en taximeters die Uber-chauffeurs (meestal) nu niet hebben. (alhoewel de organisatie Uber zich hier nu via een omweg in regel probeert te stellen).
                                Een officieel toegekende taxi heeft van zijn gemeente een vergunning nodig waarvoor hij jaarlijks een bedrag voor moet betalen. Speciale verzekering, 2 x per jaar een autokeuring, geijkte taximeter, medisch gekeurde chauffeur, enz...

                                Met het reguliere taxirijden valt geen geld te verdienen, laat dat duidelijk zijn. Het is niet voor niks dat haast alle taxibedrijven in het Antwerpse allemaal een nevenonderneming hebben om putten te kunnen vullen...Een chauffeur die 's morgens om 07:00h begint is tegen de middag meestal nog veraf van de helft van zijn dagloon gezien het verplichte minimum basisloon dat hij zou moeten krijgen van zijn werkgever.

                                Nu vind ik al heel lang dat het taxigebeuren moet hervormd worden en dat de berekening/betaling via de taximeter zoals we die nu kennen totaal niet meer van deze tijd is. Het is dan ook één van de redenen waarom wij 15 jaar geleden nooit een gewone reguliere taxibedrijf hebben willen starten.

                                We spreken hier dan nog niet over corruptie in het taxi en VVB-wereldje. Want dat is er wel degelijk ook.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Als ik het daarstraks juist begrepen heb op de radio zou Uber iets zijn zoals Airbnb. Een soort van dienst die particulieren onderling aanbieden maar in plaats van ruilen moet je ervoor betalen. En het zou net daar zijn dat ze zich op de grens begeven van het wettelijke. Wanneer word je als een professioneel taxirijder gezien en wanneer ben je een particulier die als bijverdienste exemplarisch een dienst aan biedt.
                                  En uiteraard zijn er dan 'particulieren' die constant beschikbaar zijn om te rijden...
                                  Als het zo is, kan ik de taxibedrijven wel gelijk geven vermits ze op een oneerlijke en georganiseerde manier beconcurreerd worden.

                                  Dat ze hiervoor Brussel blokkeren is wel wat anders. Misschien waren er wel betere alternatieven om hun grieven kenbaar te maken.

                                  Vond de uitleg van de politie wel ergens vreemd, nl dat de vrije meningsuiting boven de verkeerswetgeving zou staan. Daar verschiet ik eerlijk gezegd toch van. Hierdoor breng je onrechtstreeks mensen in gevaar, denk aan ambulances, brandweer, dokters,... die niet of met vertraging ter plaatse geraken. Vrije meningsuiting is inderdaad belangrijk, maar voor mij lijkt bvb hulpverlening toch prioritair hierop ? Ook de vele huis aan huis verpleegsters die bvb 2 maal daags op ongeveer juiste tijdstippen insulinespuiten moeten toedienen en hierdoor belemmerd worden. En nog zoveel meer waar we niet direct aan denken...

                                  Comment


                                  • Ergernis van afgelopen zondag. Ik rij op de Zeelanbrug aan de max. toegelaten snelheid van 80km/h en zie een vrachtwagen naderen. Zit die op 2m van mijn bumper te rijden tot aan de lichten in Zierikzee. Wijselijk gene brakecheck gedaan. Denk dat ik met mijn Mii'tje verloren zou hebben.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Ik ben al een tijdje uit dat wereldje gestapt na 18j. maar zit nog wel in een nevenactiviteit dat door de gemiddelde mens gemakshalve ook taxi wordt genoemd maar helemaal niet correct is. Wij doen aan VVB verhuring van wagen met bestuurder en heeft dan ook een aparte wetgeving.
                                      Concurrentie mag natuurlijk maar het moet dan wel voor alle partijen aan dezelfde wetgeving verbonden zijn en daar houden de mensen van Uber zich niet aan. Uber is ondertussen sinds begin dit jaar in Barcelona dan ook veroordeeld en als illegaal bestempeld in gans Europa.

                                      Het draait allemaal om taxivergunningen en taximeters die Uber-chauffeurs (meestal) nu niet hebben. (alhoewel de organisatie Uber zich hier nu via een omweg in regel probeert te stellen).
                                      Een officieel toegekende taxi heeft van zijn gemeente een vergunning nodig waarvoor hij jaarlijks een bedrag voor moet betalen. Speciale verzekering, 2 x per jaar een autokeuring, geijkte taximeter, medisch gekeurde chauffeur, enz...

                                      Met het reguliere taxirijden valt geen geld te verdienen, laat dat duidelijk zijn. Het is niet voor niks dat haast alle taxibedrijven in het Antwerpse allemaal een nevenonderneming hebben om putten te kunnen vullen...Een chauffeur die 's morgens om 07:00h begint is tegen de middag meestal nog veraf van de helft van zijn dagloon gezien het verplichte minimum basisloon dat hij zou moeten krijgen van zijn werkgever.

                                      Nu vind ik al heel lang dat het taxigebeuren moet hervormd worden en dat de berekening/betaling via de taximeter zoals we die nu kennen totaal niet meer van deze tijd is. Het is dan ook één van de redenen waarom wij 15 jaar geleden nooit een gewone reguliere taxibedrijf hebben willen starten.

                                      We spreken hier dan nog niet over corruptie in het taxi en VVB-wereldje. Want dat is er wel degelijk ook.
                                      Ik snap dat echt niet.
                                      Als ik op de luchthaven een Taxi neem voor ocharme 15km zonder files, dan kost dat 45€.
                                      Bestel ik die een week op voorhand bij een Leuvens bedrijf, dan komen die tot bij mij thuis gereden en brengen me naar de luchthaven ook voor 45€.
                                      Waarom doen die dat als er niks mee te verdienen valt?

                                      Uber levert voor de chauffeur ook een kostenbesparing doordat hij geen "dispatcher" moet betalen, en omdat de betaling door de klant een stuk makkelijker en zekerder is.
                                      Als ik in een vreemde stad ben zonder auto, dan is het eerste wat ik probeer : Uber. Je bestelt die zo makkelijk, je weet wanneer de chauffeur komt, met welke auto etc.
                                      Direct na de rit heb je een factuur in je mailbox waarop het bedrag, naam chauffeur en een plannetje van de route staat. Geen gezever meer met chauffeurs die omwegen rijden.

                                      In Toronto bv rijden er 25.000 Uber chaufferurs rond. Mensen sturen hun kinderen naar de voetbal per Uber ipv zelf te rijden.

                                      Dat er nu taxibedrijfen eigen apps hebben kan zijn, maar hoeveel moet ik er dan installeren om een taxi te krijgen? En welke taxi werkt er in mijn buurt?

                                      Maar dat er aan gelijkaardige regels moet kunnen gewerkt worden: akkoord!


                                      Comment


                                      • Uber heb ik nog nooit genomen wel 2x een 'reguliere' taxi genomen in Brussel. Tzal bij die 2 keer blijven. Ik heb nie rap schrik in den auto maar bij die twee had ik schrik.
                                        Na den eerste dacht ik nog, 'het zal een uitzondering zijn'. Maar den tweede reed nog zotter en gevaarlijker. Iets typisch aan Brusselse taxi chauffeurs?
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                                        Comment


                                        • Zou wel goed zijn mocht er een meer betaalbaar alternatief dan de taxi mogelijk zijn. Mocht je tegen aanvaardbare prijzen vervoer kunnen hebben van en naar waar je het zelf wil, zou mij dat zelfs motiveren om 1 wagen weg te doen. En ik vermoed dat daar heel veel mensen zouden op ingaan.
                                          Ik begrijp wel goed dat een taxi heel wat kosten met zich meebrengt door allerhande wetgevingen, een werknemer, de auto zelf,... Misschien kan men vanuit overheidswege toch een wettelijk aanvaardbaar kader vinden voor initiatieven zoals Uber waarbij een taxibedrijf op één of andere manier geholpen wordt om toch te blijven bestaan (subsidies?). En hierbij de mensen bewust laten worden hoeveel een wagen kost op jaarbasis en dat ze voor een lager bedrag hun verplaatsingen kunnen doen als je uiteraard weinig gebruik maakt van je wagen ?
                                          Het zou toch een manier kunnen zijn om het aantal auto's sterk te verminderen ? (kost de staat dan natuurlijk twee keer geld, enerzijds de taxi subsidieren, anderzijds de enorme inkomsten die ze verliezen als er minder wagens rijden...)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X