Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

    Euhm... als er subsidies gegeven worden voor salariswagens en bijhorende tankkaarten zou ik geneigd zijn ja te zeggen... Het was toch de bedoeling minder auto's op de baan te hebben ? Dan moet er een goed uitgewerkt alternatief beschikbaar zijn, anders werkt het niet. Mensen zijn nu eenmaal de luxe van een wagen gewoon, die luxe zomaar wegnemen blijkt niet te werken. Wat zou er verkeerd aan zijn om het reizen met openbaar vervoer leuker en haalbaarder te maken ? En als dit wat geld kost... is dat een probleem ? Ik hoor zeggen dat de files zoveel kosten met zich meebrengen.
    Men droomt ervan om auto's zelfstandig te laten rijden en zo mensen te vervoeren zodat minder wagens nodig zijn. Ook van deur tot deur verplaatsingen. Waar zit het verschil dan ?
    er wordt altijd over subsidies gesproken bij salariswagens, maar dit is in de eerste plaats een mindere inkomst voor de staat tov. een situatie waarin ieder wel de volle pot (lees minder kostenaftrek) zou betalen voor diezelfde wagens.
    Als er minder salariswagens zijn omdat mensen voor een alternatief kiezen (geen eigen wagen meer), krijgt de staat daar niet meer inkomsten voor in de plaats die ze in een alternatief kunnen pompen.
    Dus, waar moeten we de centen halen om dit op te zetten ?

    Ik vraag me ook af: hoe lang is iemand bereid om te wachten tot een wagen hen komt afhalen voor de deur ? Wordt er ook verwacht dat er binnen de, pakweg, 5 minuten een wagen voor de deur staat ? Als het te lang duurt, is de luxe er snel van af.
    Hoeveel wagens zijn daar voor nodig ?

    Nee, dan liever het aanbod aan openbaar vervoer verbeteren.
    Er zijn talloze mensen die vandaag al aantonen dat het mogelijk is om mobiel te zijn zonder wagen. En ja, dat vraagt soms een persoonlijke inspanning. Hoe verwend willen we eigenlijk zijn op kosten van de gemeenschap ?

    Als je alles door een 'koning auto' bril bekijkt, dan kom je ook niet verder dan 'oplossingen' waar de wagen centraal staat. Zet die bril af, en je ziet veel meer opties.

    My opinion.
    Last edited by ; 29/03/2018, 12:20.

    Comment


    • Eigenlijk is het eenvoudig, DHL: je rijdt graag met de wagen, je hebt wel wat tijd, je tettert graag met de mensen, kortom, je bent de ideale Uber chauffeur, me dunkt

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        Eigenlijk is het eenvoudig, DHL: je rijdt graag met de wagen, je hebt wel wat tijd, je tettert graag met de mensen, kortom, je bent de ideale Uber chauffeur, me dunkt

        Comment


        • OK, maar het idee is blijkbaar niet zo gek, Jakkel zegt dat in Nederland geprobeerd werd taxi's te subsidieren teneinde minder wagens op de baan te hebben. Maar bleek ook niet te werken. Je vraagt hoeveel wagens er nodig zijn hiervoor. Toch een enorm aantal minder. Bovendien zouden die slechts korte afstanden doen met hun passagiers. Ze zouden enkel mogen dienen om je naar het openbaar vervoer te brengen.

          Het huidige openbaar vervoer blijkt ook niet te werken. Ik ga niet in de regen 2 km stappen naar een bushalte, daar pakweg een kwartier wachten in de regen naast een paal van de stopplaats, vervolgens wachten op mijn trein en hetzelfde herhalen met die busaffaire om ter bestemming te geraken.
          Laatste keer ben ik meer dan een halve dag onderweg geweest met de trein voor een verplaatsing die ik met de auto buiten de spits op een tweetal uren kan doen. En dan heb ik nog de taxi genomen om van thuis tot het station te geraken en van het station ter bestemming te geraken en omgekeerd... We waren met twee en ik vond dat een vrij dure verplaatsing en je moet er de tijd voor hebben.

          Dan is het toch logisch dat ik, net als de meerderheid van de Belgen een (tweede) auto verkies ? Zelfs al zou ik die weinig gebruiken.

          Maar hetgene je zegt over de kosten klopt inderdaad volledig. De staat heeft de inkomsten van de wagens nodig. (stel je voor dat er plots 1 mio wagens rijden, dit zou een heel groot effect hebben op de begroting vrees ik) Maar ergens wringt dat toch ? En je hebt ook gelijk als je zegt dat de staat de middelen niet heeft om dit te subsidieren. Maar als men zegt dat de dagelijkse files ettelijke miljoenen kosten, dan moet dat geld toch van ergens komen en te recupereren zijn om dit dan te investeren ?

          Subsidieren van salariswagens was een slechte woordkeuze inderdaad, aanmoedigen ware beter geweest.

          Als ik me zou kunnen verplaatsen met ongeveer het gemak van een eigen wagen maar wel moet inboeten door een langere duurtijd van de verplaatsing, zou ik een wellicht 1 wagen weg doen.
          Maar nu is het een en en verhaal. Te duur, te traag en teveel ongemak. En dan spreek ik nog over een privéwagen die weinig kilometers doet en niet gebruikt wordt voor woon-werkverkeer. Hoe zou men dan de bestuurder van een salariswagen in godsnaam moeten overtuigen om zijn wagen weg te doen voor extra geld ? Los van de mensen die privé een wagen bezitten voor woon-werkverkeer en die niets in de plaats krijgen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            Eigenlijk is het eenvoudig, DHL: je rijdt graag met de wagen, je hebt wel wat tijd, je tettert graag met de mensen, kortom, je bent de ideale Uber chauffeur, me dunkt

            Tja, maar Uber ligt blijkbaar nogal gevoelig hee... Maar ook de persoon die alleen de auto neemt naar het werk zou de ideale man zijn om zijn auto te vullen met medereizigers om het fileprobleem aan te pakken En men is niet verplicht te tetteren. Iedereen wil er iets aan doen maar blijkbaar zijn er heel weinig die effectief aktie ondernemen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

              En wat is er mis om aandeelhouder te zijn en hiervan beter te worden ipv je geld naar de bank te brengen waar het inderdaad niks meer opbrengt omdat de intresten gestuurd worden om de economie aan te zwengelen ? Wie is er op dat moment naief ?
              De energie zelf is goedkoper geworden de laatste tijd meen ik gehoord te hebben (ben niet zeker want volg de prijs niet zo) maar de extra taxen zouden wel zijn toegenomen waardoor energie en water duurder zijn dan vroeger.
              En onze zorgsector behoort tot de beste in de wereld.

              K ga het anders zeggen, hoeveel mensen zullen nog een huis bouwen of kopen aan een lage intrestvoet mocht er geen concurrentie zijn tussen de banken ?
              Ook de service van de banken is zeer goed. Vriendelijk onthaal, bereikbaar, indien gewenst persoonlijke adviezen,... (vergelijk even met bvb de belastingsdienst als je inlichtingen wil, die ontvangen toch ook je geld ?).
              Net door die goede service zijn er gelukkig nog mensen geneigd hun geld op niets opbrengende rekeningen te plaatsen. Stel u de consequenties eens voor eens voor mocht dit niet meer gebeuren waardoor de banken een gebrek aan liquiden krijgen... Zou voor heel veel mensen een absolute ramp zijn.
              Beste DHL, uw naïviteit siert u. Voor de rest ga ik niet meer in discussie met u. Want dat leidt toch alleen maar weer tot absurde uitspraken en situaties van accounts schrappen om dan weer terug te komen met een nieuwe. Prettige dag nog.

              Mvg

              Comment


              • Goh ja, best zo....Lijkt een goeie deal. Jij maakt er toch een sport van om wit te zeggen als er zwart gezegd wordt. Wat ik met mijn account doe zijn jouw zaken niet . Het is nergens verboden je account te verwijderen en later een nieuw te maken. Maar mensen die fake en dubbelaccounts maken, heb je dan weer minder problemen mee. We weten beiden waarover we spreken.
                Zie eigenlijk totaal niet in wat er verkeerd of naief is aan het citaat dat je aanhaalt. Maar ik besef wel zeer goed dat mijn houding tov de banken u stoort . Dat strookt niet met het gedachtengoed van sommige mensen, ik weet dat... Mensen kunnen niet allemaal hetzelfde denken.
                Ik wens je niet alleen een prettige dag, maar vooral een gelukkig leven nog

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET
                  Goh ja, best zo....Lijkt een goeie deal. Jij maakt er toch een sport van om wit te zeggen als er zwart gezegd wordt. Wat ik met mijn account doe zijn jouw zaken niet . Het is nergens verboden je account te verwijderen en later een nieuw te maken. Maar mensen die fake en dubbelaccounts maken, heb je dan weer minder problemen mee. We weten beiden waarover we spreken.
                  Zie eigenlijk totaal niet in wat er verkeerd of naief is aan het citaat dat je aanhaalt. Maar ik besef wel zeer goed dat mijn houding tov de banken u stoort . Dat strookt niet met het gedachtengoed van sommige mensen, ik weet dat... Mensen kunnen niet allemaal hetzelfde denken.
                  Ik wens je niet alleen een prettige dag, maar vooral een gelukkig leven nog
                  Het is niet altijd een ander zijn schuld he.

                  Mvg

                  De beheerder.

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • Snap totaal niet wie ik hier de schuld zou geven.... De overheid zoals zovelen ?

                    Ik snap wel dat er veel geroepen wordt dat het allemaal niet meer kan zijn al die files, die ongezonde lucht en die ongevallen... En nee, ik ben zo gene roeper en probeer me ook niet populair te maken door een bepaalde hedendaagse visie uit te stralen.

                    Maar merk wel dat, ondanks er hard geroepen wordt, niemand een oplossing heeft die werkt. En dat er bitter weinig mensen bereid zijn inspanningen te doen. (ik ook niet... bam weer tegen het populair zin in). Ken niemand die me zegt, voila, ik heb mijnen auto weggedaan voor de goede zaak, zelfs al hebben ze die tweede of derde wagen niet nodig, ben niet op reis geweest dit jaar, enz.

                    Maar er is licht in de tunnel... Groen vraagt rekeningrijden, De Wever opent de deur. Ik ben akkoord. Is een mooie oplossing. Het autogebruik (en niet zozeer het bezit) zwaarder belasten. Goed voor de begroting, goed voor de files, goed voor de gezondheid... Het doel zal bereikt zijn als het duur genoeg wordt. Dat is toch wat men wilde bereiken: een mooie gezonde wereld met een plaatsje voor iedereen ?

                    Enkel vraag ik me af hoe de mensen die een oplossing vroegen, zullen reageren... Krijgen we dan reacties zoals uitmelken, die politiekers doen maar en soortgelijke opmerkingen ? Of is dat een onterechte vrees ?

                    Ik neem ook niet terug dat de privé het op vele vlakken beter doet dan de overheid, dat mensen die investeren hiervan beter mogen worden en dat het een goede zaak is voor velen dat er mensen zijn die geld naar de bank brengen.

                    Straf he


                    A propos, valt me op dat er in flink wat topics waar het over auto's zou moeten gaan zoals het X2 topic, er eerder een politiek debat gevoerd wordt (zoals in dit topic... maar o wee als je er tegen in gaat; )


                    Last edited by THE GREEN HORNET; 29/03/2018, 17:08.

                    Comment


                    • "Snelheid" van verzekeringsmaatschappijen. In januari een madam overreden die met haar fiets was. Gezien de situatie werd ik zonder discussie in recht gesteld en schade aan de Volvo die boven de 3.000 euro uitkwam werd betaald door familiale van tegenpartij. Ik kon kiezen tussen een aantal erkende herstellers en koos diegene met de beste reputatie, maar moest daar wel het bedrag voorschieten. Dan 9 weken mogen wachten op terugbetaling, terwijl het dossier al lang in orde was. Verzekering van die madam (KBC) moest eerst overmaken naar de mijne (Vivium), die dan overmaakt naar mijn makelaar, die dan overmaakt naar mij. Uiteindelijk, omdat ik elke week minstens 2x belde, want ik kan best vervelend doen bij zo'n dingen, heeft mijn makelaar dit bedrag terugbetaald voor hij het zelf gekregen heeft (hij had wel al een schrijven gekregen dat hij het sowieso zal terugkrijgen).
                      Da's dan nog een van de vlottere scenario's blijkbaar. Eigenlijk wel schandalig, stel dat je auto total loss is, je hebt die nodig om te werken, maar geen geld voor een of andere occasie te kopen. Wat moet je dan gaan doen?
                      Last edited by |) ][ |V| ][; 29/03/2018, 17:40.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        "Snelheid" van verzekeringsmaatschappijen. In januari een madam overreden die met haar fiets was. Gezien de situatie werd ik zonder discussie in recht gesteld en schade aan de Volvo die boven de 3.000 euro uitkwam werd betaald door familiale van tegenpartij. Ik kon kiezen tussen een aantal erkende herstellers en koos diegene met de beste reputatie, maar moest daar wel het bedrag voorschieten. Dan 9 weken mogen wachten op terugbetaling, terwijl het dossier al lang in orde was. Verzekering van die madam (KBC) moest eerst overmaken naar de mijne (Vivium), die dan overmaakt naar mijn makelaar, die dan overmaakt naar mij. Uiteindelijk, omdat ik elke week minstens 2x belde, want ik kan best vervelend doen bij zo'n dingen, heeft mijn makelaar dit bedrag terugbetaald voor hij het zelf gekregen heeft (hij had wel al een schrijven gekregen dat hij het sowieso zal terugkrijgen).
                        Da's dan nog een van de vlottere scenario's blijkbaar. Eigenlijk wel schandalig, stel dat je auto total loss is, je hebt die nodig om te werken, maar geen geld voor een of andere occasie te kopen. Wat moet je dan gaan doen?
                        Ooit bijna 3 jaar mogen wachten op mijn geld na ongeval:tegenpartij door het rood, 7(idd ZEVEN) getuigen die dit verklaard hebben
                        na welgeteld 34 maanden het geld gestort gehad(auto was 13 maanden oud en perto, omnium had ik voor 1 jaar genomen, sindsdien altijd de eerste 4 jaar)voordeel was wel dat ik toen maar 1 keer mijn lening nog moest betalen(had er eentje op 48 maanden genomen)
                        mijn autootjes:

                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                        Comment


                        • Amai, dan heb ik geluk gehad enkele jaren terug. Achteraan aangereden, perte totale en binnen de week stond het bedrag van de omniumwaarde al op de rekening. Min 1500 Euro franchise die de tegenpartij moest vergoeden aan mij. De andere grote som gebeurde rechtstreeks tussen KBC en AXIA. KBC schoot dat voor eigenlijk. Die 1500 Euro heeft wel wat langer geduurd.
                          Twee jaar geleden een brommertje op mijn vrouw haar auto, expert is binnen de week geweest, wij wensten niet te herstellen (schade zag je bijna niet maar had heel zware offerte van 2200 Euro). Daags na expertise expert gebeld met de melding dat we niet gingen herstellen (anders werd er rechtstreeks aan de hersteller uitbetaald na herstelling) en ook een dag of twee later het volledig bedrag incl BTW op de rekening. Dat ging zo snel wegen een RDR regeling of zoiets. (ken het niet, die expert zei dat aan de telefoon...)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                            Ik denk dat er al een paar miljoen mensen hetzelfde verhaal kunnen vertellen als jij. Het is typisch voor dat beroep!
                            Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een Uber. Die kerels krijgen beoordelingen, en bij te veel slechte krijgen ze opmerkingen van Uber, of vliegen ze er uit.

                            Wat ik ook ongelooflijk vind is dat de meeste Taxi’s op de luchthaven geen creditcard accepteren. Niet meer van deze tijd.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een Uber. Die kerels krijgen beoordelingen, en bij te veel slechte krijgen ze opmerkingen van Uber, of vliegen ze er uit.

                              Wat ik ook ongelooflijk vind is dat de meeste Taxi’s op de luchthaven geen creditcard accepteren. Niet meer van deze tijd.
                              Winkels of zelfstandigen die geen cc of bc accepteren, dan weet je al waarom dat is
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                Winkels of zelfstandigen die geen cc of bc accepteren, dan weet je al waarom dat is
                                Die kaart laat ik soms thuis

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een Uber. Die kerels krijgen beoordelingen, en bij te veel slechte krijgen ze opmerkingen van Uber, of vliegen ze er uit.

                                  Wat ik ook ongelooflijk vind is dat de meeste Taxi’s op de luchthaven geen creditcard accepteren. Niet meer van deze tijd.
                                  Bah, kan natuurlijk, ik heb in het verleden genoeg chauffeurs moeten berispen & zelfs buitengooien omdat de klanten reclameerden over zijn rijgedrag. Eens dat die mannen een berisping kregen werden die redelijk goed opgevolgd door ons.
                                  Ook Uber-chauffeurs zullen een allegaartje van individuen zijn net zoals er genoeg "gewone taxichauffeurs" het ook op een serieuze manier willen doen. Doch voor beiden geldt hetzelfde, ze moeten zich aan de verkeersregels & wetgeving houden en dan kan je er niet onderuit dat je als Uber-taxi-chauffeur maar een beperkt aantal ritten kan doen binnen je dagshift. Daar waar je vroeger misschien nog 15 ritten kon halen kan je dit hedendaags alvast helemaal vergeten. Met als gevolg dat je verdienste in dezelfde lijn zullen liggen van elkaar, of kan je als Uber-chauffeur over alle andere voertuigen overrijden misschien?

                                  Dat er chauffeurs zijn die je creditcard niet willen aanvaarden heeft maar één doel hoor. Vóór 2001 kon je bij ons op de taximaatschappij al elektronisch betalen en had je in elke wagen nog een manueel toestel liggen om je kaart erdoor te "slippen", want toen werkte elektronische betaling nog niet voor de volle 100%.
                                  9/10 is dat dan een zelfstandig, mocht je echter naar zijn centrale bellen en hen het probleem voorleggen zou het plotseling zomaar eens kunnen dat het toch nog kan...

                                  Ik ben niet tegen Uber hé laat dat duidelijk. Ik vind het idee erachter wel goed maar feitelijk doen ze niets anders dan ritten aanbieden vanop een virtuele dispatchingcentrale, maar regelgevingen zijn er voor iedereen.

                                  Het is duidelijk dat je grote fan bent maar doe even het volgende als je nog eens een Uber-chauffeur voor je deur hebt staan:

                                  1) kijk even of hij een nummerplaat heeft die met T-X**-*** begint.
                                  2) kijk gelijk even of er vooraan een geldig standplaatsvergunning hangt naast de nummerplaat. (is niet verplicht maar dan mag hij geen gebruik maken van openbare standplaatsen).
                                  3) Kijk ook even op het dak of er er wel een "spoetnik" of taxi-lichtbak opstaat.
                                  4) bij het instappen, ga even na of er wel een taximeter voorzien is.
                                  5) controleer even of er 3 identificatieplaatjes voor de vergunning voorzien zijn. 1 klein op de voorruit aan de passagierskant, 1 klein op de achterruit RA en nog een groot exemplaar aan de passagierszetel. Kijk gelijk ook even of er een sticker met de wettelijk bepaalde tarieven van de gemeente/stad in hangt.
                                  6) vraag aan de chauffeur ook even naar een geldig verzekeringsbewijs van het voertuig en een groen exemplaar van de technische keuring die niet ouder is dan 6 maanden.
                                  7) en nu je toch in gesprek bent met je Uber chauffeur, vraag hem gelijk of je even zijn rijbewijs mag zien en controleer of hij wel medisch gecontroleerd is en vraag achter zijn persoonlijke taxivergunning/toelating.

                                  Wanneer bovenstaande allemaal positief is mag jij gerust door een Uber-chauffeur weggebracht worden.
                                  Last edited by Metaxa; 30/03/2018, 14:00.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                    Winkels of zelfstandigen die geen cc of bc accepteren, dan weet je al waarom dat is
                                    Inderdaad, hoeft geen tekeningkske...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten


                                      Wanneer bovenstaande allemaal positief is mag jij gerust door een Uber-chauffeur weggebracht worden.
                                      Was Uber eigenlijk niet opgericht voor particulieren die mekaar wilden helpen (wel tegen betaling) en nu uitgegroeid tot 'particulieren' die het full time doen ? En hierdoor de onenigheid met de taximaatschappijen ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET

                                        Was Uber eigenlijk niet opgericht voor particulieren die mekaar wilden helpen (wel tegen betaling) en nu uitgegroeid tot 'particulieren' die het full time doen ? En hierdoor de onenigheid met de taximaatschappijen ?
                                        Geen idee. Was die uitvinder geen Poolse-Amerikaan of een Amerikaanse-Pool of dergelijke?


                                        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                          Geen idee. Was die uitvinder geen Poolse-Amerikaan of een Amerikaanse-Pool of dergelijke?


                                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                          Ik weet het niet, dacht dat ze dit eergisteren zo op de radio uitlegden maar was aan het rijden en mijn vrouw zat erbij (ge snapt me wel he )

                                          Ze maakten de vergelijking met Airbnb dat ook zo gestart was. (heb ik uit de flarden opgemaakt)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X