Oh neeje ze staan weer aan alle ronde punten en rode lichten mee hun stickers te zwaaien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TigraOh neeje ze staan weer aan alle ronde punten en rode lichten mee hun stickers te zwaaien
Ga de mail printen en aan de lichten afgeven.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TigraOh neeje ze staan weer aan alle ronde punten en rode lichten mee hun stickers te zwaaien
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenEn nog een ergernis aan diezelfde ronde punten, velo's die hunne voorrang pakken daar waar ze er geen hebben... ik kan er van rotten !Last edited by Barie; 20/04/2018, 16:42.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk gebuik Uber vrijwel enkel in het buitenland.
Mijn broer gebruikt het regelmatig in Brussel, en 1 keer op de 3 is het een gewone zwarte taxi die verschijnt.
Ik weet wel,dat in Washington en Toronto meer dan 10% van de autos die je op straat ziet een sticker van Uber of Luft hebben, en die mannen geraken makkelijk aan 10-20 ritten per dag. Heel,dikwijls nemen al een volgende rit aan terwijl je nog in de auto zit. Daar heb ik nooit langer dan 5 min moeten wachten op een auto.
"GTL wil erop wijzen dat Uber in 2017 wereldwijd 4,5 miljard verlies maakte; dat is 60% verlies op de eigen omzet (die gehaald wordt uit de commissies die zij inhouden op de omzet van hun chauffeurs). In feite komt dit erop neer dat Uber op de ritten die via de app aangeboden worden, 40% verlies maakt. Dat verlies wordt gedragen door de financiers achter het bedrijf. Met die dumping tracht Uber de andere spelers van de taximarkt te verjagen om daarna een monopoliesituatie te verkrijgen, en dus vrij spel om zelf de meest winstgevende prijzen op te leggen."Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Voila, blijkbaar volgen ze dat toch wel redelijk goed op:
"GTL wil erop wijzen dat Uber in 2017 wereldwijd 4,5 miljard verlies maakte; dat is 60% verlies op de eigen omzet (die gehaald wordt uit de commissies die zij inhouden op de omzet van hun chauffeurs). In feite komt dit erop neer dat Uber op de ritten die via de app aangeboden worden, 40% verlies maakt. Dat verlies wordt gedragen door de financiers achter het bedrijf. Met die dumping tracht Uber de andere spelers van de taximarkt te verjagen om daarna een monopoliesituatie te verkrijgen, en dus vrij spel om zelf de meest winstgevende prijzen op te leggen."
BRUSSEL 20/04 12:18 (BELGA)
In de toekomst zullen taxichauffeurs in Vlaanderen Nederlands moeten kunnen spreken met hun klanten. Dat staat in het ontwerp van taxidecreet van minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) dat vrijdag is goedgekeurd door de Vlaamse regering. In het plan van Weyts worden ook een aantal bestaande regels geschrapt waardoor er niet alleen ruimte komt voor meer taxi's, maar taxi's ook goedkoper zouden worden. Er is in de plannen ook ruimte voor alternatieve taxidiensten zoals Uber.
Anders dan in het buitenland wordt de taxi in Vlaanderen gezien als een vrij uitzonderlijk en duur vervoermiddel. Er rijden ook relatief weinig vergunde taxi's rond. Dat is te wijten aan de vaste tarieven, de beperking tot het grondgebied van de gemeente waar de taxi een vergunning heeft, de waslijst van regeltjes en de quota die het aantal taxi's beperken tot 1 taxi per 1.000 inwoners (zodat er in sommige steden wachtlijsten bestaan met kandidaat-aanbieders die niet vergund geraken).
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts koestert al langer plannen om de taxiregels te hervormen. Hij wil de taxi's vooral "democratiseren" zodat het een "waardig alternatief wordt voor iedereen".
Concreet zullen taxidiensten voortaan zelf hun prijzen mogen bepalen. Taxidiensten krijgen ook meer bewegingsvrijheid. Momenteel is het werkingsgebied van een taxi beperkt tot het grondgebied van de gemeente waar de taxi een vergunning heeft. Dat betekent in de praktijk dat een taxi die een klant van Antwerpen naar Gent brengt geen passagiers kan oppikken in Gent. Zo moet je als klant ook opdraaien voor de lege terugrit van je taxi. In de toekomst zullen taxidiensten hun werkingsgebied tot heel Vlaanderen kunnen uitbreiden. "Zo kan het aantal lege terugritten beperkt worden en wordt een taxi goedkoper voor de exploitant en voor de klant", aldus Weyts.
Verder wordt het quotum van 1 taxi per 1.000 inwoners geschrapt en komt er ruimte voor nieuwe concepten zoals Uber. De vergunningsvoorwaarden worden beperkt tot de minimumvereisten die echt belangrijk zijn voor de passagier: de chauffeurs bezitten alle nodige attesten en de voertuigen zijn net, veilig en gekeurd. Er wordt wel een nieuwe vereiste opgelegd: elke chauffeur moet Nederlands kunnen spreken met klanten.
Het ontwerp van decreet is nu goedgekeurd door de Vlaamse regering. Minister Weyts had tijdens het opstellen van het nieuwe decreet al overleg met alle betrokken partijen. Hij wil die dialoog voortzetten. Het Vlaams Parlement krijgt het laatste woord.
Bron: Belga, N-VA, 20/04/2018
BW => clown!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBen niet bekend met de taxisector, maar is dit dan geen verbetering?
En nog meer (taxi)verkeer op de weg. (die geen andere voertuigen gaan wegnemen uit de massa).
En geen of mindere lege terugritten... De kans dat je als Antwerpse taxichauffeur een rit in Gent terug kan meebrengen richting Antwerpen (of elders) zal 1/10.000 denk ik en vanuit Brussel een retour naar de thuisbasis 1/50.000 vrees ik. Die man heeft duidelijk geen praktisch inzicht.
Nederlands kunnen praten is wel top!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenOh neeje ze staan weer aan alle ronde punten en rode lichten mee hun stickers te zwaaien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
BW => clown!“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Gisteren nog eens ondervonden met de motor in de file. Sommige oelewappers vinden het leuk om het gat dicht te rijden en je zo te dwingen te stoppen. Achterlijke randdebielen...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenGisteren nog eens ondervonden met de motor in de file. Sommige oelewappers vinden het leuk om het gat dicht te rijden en je zo te dwingen te stoppen. Achterlijke randdebielen...
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
En dat terwijl men eergisteren op de radio vermelde dat motorrijders tussen de file mogen filteren en dat men er dus moet voor opletten.
Vorig jaar stonden er ook “reclame borden” en toch zijn er idioten die er alles aan doen zodat je achter hun moet blijven.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenGisteren nog eens ondervonden met de motor in de file. Sommige oelewappers vinden het leuk om het gat dicht te rijden en je zo te dwingen te stoppen. Achterlijke randdebielen...Last edited by Metaxa; 21/04/2018, 14:40.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenEn nog een ergernis aan diezelfde ronde punten, velo's die hunne voorrang pakken daar waar ze er geen hebben... ik kan er van rotten !
Op de manier gaan ze denken dat ze wel altijd voor mogen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik heb nog een ergernis, niet direct over het verkeer, maar over wegenwerken.
En dan meer bepaald de voor en na situatie. Het resultaat na de werken is namelijk tegenwoordig vaak nog slechter dan dat het er bij lag voor de werken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment