Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Klopt, maar dergelijle camera's staan niet op elke straathoek, dus zijn niet voldoende.
Ze kunnen natuurlijk wel als extra controle gebruikt worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik vraag me vooral af wat de kilometerprijs zal zijn.
De gemiddelde burger die pakweg (?) 15.000 km doet, zit bij 10 cent gemiddeld aan 1.500 euro...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
7 cent hebben ze toch gezegd?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
7 cent? Dat ben ik toch nergens tegen gekomen.
Ze zeggen net dat het zal varieren naar gelang de plaats en het tijdstip, dus zal geen vast bedrag zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Tsja, het loopt de spuigaten uit qua fileleed en verkeersdrukte maar iedereen blijft wel die auto nemen, tot de meest belachelijk kleine verplaatsingen toe. Ik gebruik m'n auto enkel als het echt nodig is, toch betaal ik evenveel als de mens die ook een alternatief vervoersmiddel heeft en kan gebruiken, maar het nooit gebruikt. Als het verder gaat zoals we nu bezig zijn, dan staan we over een jaar of 10 jaar overal stil. Dus moeten er onpopulaire maatregelen genomen worden. Ik ben ook geen voorstander van een kilometerheffing, maar 't is wel een logisch gevolg van wat er zich nu aan het afspelen is.
Comment
-
Dat zeg ik al jaren dat ik teveel betaal voor hetgeen ze maar rijden maar het gaat mij wel niet meer mogen kosten dan dat ik nu betaal.
De verzekering mag mij dan ook korting geven op de gereden kilometers.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Kan mij niet voorstellen dat ik zoals nu bvb 1050 euro zal betalen voor 2000km/jaar“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Let op of ze gooien er een correctie op voor cc, euronorm en CO2... kan zijn dat je dan een halve euro per km mag betalen.
Ik ben benieuwd. Ik rij +- 40-45000 km per jaar verspreid over 3 wagens, maar slechts 5% daarvan is op drukke wegen tijdens de spits. Ik rij vaak op banen die niet verzadigd zijn. Nu betaal ik, de drie samengerekend (fictief, want de leasing betaal ik zelf niet) +- 700 euro aan verkeersbelasting (1 euro 5 diesel, 1 euro 5 benzine, 1 euro 6 benzine).
Pakweg 10.000 km daarvan is voor het plezier, ‘s avonds en in het weekend, in Wallonië of in het buitenland.
Ik zou dus in feite minder moeten betalen dan iemand die de wagen enkel gebruikt om naar het werk te rijden, 20.000 km doet maar elke dag in de file staat op de E40 richting Brussel.
Zoals gezegd, benieuwd. Als mijn totale belasting stijgt naar bvb. 2000 euro, ga ik misschien eens vloeken, maar voor vele mensen zal dit de belasting te veel zijn denk ik. Een job veraf is plots niet meer zo interessant...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Dat ze maar doen. Ik blijf knallenWij rijden maar max 18000 km per jaar met 3 wagens.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Als ze het zo duur maken, kan het niet anders of er zal minder verkeer op de baan zijn... daar wil ik ook nog voor betalen!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat ze maar doen. Ik blijf knallenWij rijden maar max 18000 km per jaar met 3 wagens.
als ze tax op km's doen moeten ze volgens mij toch de prijs van brandstof omlaag halen anders worden we dubbel belast wat niet mag volgens europalets have some more member berries
Comment
-
Ik haal de auto enkel uit wanneer het nodig is en kom zo aan ongeveer 6000 km per jaar. Aan 7 eurocent is dat 420 euro of iets meer dan het nu is. Ga ik doodgaan van dat beetje extra? Nee, absoluut niet. Alleen vind ik dat ik door zo'n rijtaks gestraft word terwijl het ontstaan ervan ligt bij mensen met het verstand van een boon... Even nuanceren: de collega op mijn werk die op 3 minuten wandelen van het werk woont, maar elke dag met de auto komt? Of mijn overbuur die steevast elke ochtend met zijn wagen naar de winkel rijdt hier even verderop. Of alle mensen die besluiten dat ze een job willen op meer dan 50 km van hun woning en daardoor dagelijks file veroorzaken.
Nee, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Een probleem die door onze overheid zelf gecreëerd is door de salariswagen zo aantrekkelijk te maken: goedemorgen mevrouw die hier op 5 minuten vandaan woont, we bieden u een auto aan. Hiermee zal ik geen punten verdienen op het forum, maar... Een bedrijfswagen zou enkel aangeboden mogen worden indien de job een auto vereist: een vertegenwoordiger, projectleider, ... Bijkomend zou de wetgever moeten verplichten om op elke bedrijfswagen duidelijk zichtbare reclame van het bedrijf te afficheren.
Verloon mensen gewoon zoals het moet en je zal merken dat meer dan de helft niet langer voor een wagen zal kiezen, maar tevreden zal zijn met het geld. Zoals ze nu doen de mogelijkheid geven om zelf voor het geld te kiezen is te weinig effectief. Ik vermoed dat vele gezinnen met twee auto's zeer snel daarvan zullen afstappen als je de auto's niet meer "gratis" krijgt.
Voor er iemand een opmerking over maakt, ik heb verschillende van mijn collega's die op fietsafstand wonen en dagelijks met de auto komen werken, erover aangesproken. Had ik beter gezwegen... Een uitbrander gekregen over hoe het handiger is om meteen na het werk boodschappen te gaan doen, kinderen op te halen of een familiebezoek in te plannen. Ik denk dat dat genoeg over de mentaliteit zegt. Zelf ben ik trouwens nooit gebracht of afgehaald van school met de auto.Last edited by Phacoid; 25/07/2018, 07:49.
Comment
-
Je bent niet de enige die er zo over denkt Phacoid .
Ik rij ook maar een 5000 km per jaar, zal zelf minder zijn nu ik de wagen niet meer gebruik voor woon-werk verkeer.
Die opmerking krijg ik ook altijd, dat ze na het werk meteen kunnen doorrijden om de kinderen te gaan afhalen, boodschap te doen...
Wij doen trouwens onze boodschappen 1x in de week en dat op een vaste dag wanneer het zeer rustig is in de winkels.
Moet wel zeggen dat er veel collega's over gegaan zijn naar met de fiets komen, scooter, moto,...
Ikzelf rij nu al een jaar met de scooter naar het werk, door weer en wind en vind het nog zalig ook!
Comment
-
Ik rij overal heen met de auto, omdat ik een gestampte luiaard ben. Telt dat ook?
Trouwens: als de salariswagen wegvalt (die ik eigenlijk zelf financier met een stuk van mijn loon), koop ik gewoon een auto in de plaats. Ik zie echt het verschil niet...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
je denkt toch niet dat ze vrij spel gaan geven aan de zware motoren ivm belastingen? dat zou te mooi zijn.
als ze tax op km's doen moeten ze volgens mij toch de prijs van brandstof omlaag halen anders worden we dubbel belast wat niet mag volgens europa- Accijns is op brandstof = energie / co² / vervuiling beperken
- Verkeerbelasting = taks op eigendom
- Rekening rijden = transport / file probleem oplossen
Vrachtwagens /rekening rijden worden ook goedkoper als ze 's nachts rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk rij overal heen met de auto, omdat ik een gestampte luiaard ben. Telt dat ook?
Trouwens: als de salariswagen wegvalt (die ik eigenlijk zelf financier met een stuk van mijn loon), koop ik gewoon een auto in de plaats. Ik zie echt het verschil niet...
Kijk maar eens naar Nederland…maar zorg dat er een dokter in de buurt is…dan zal je het verschil vlug zien
Comment
-
ik vraag me wel af hoe ze dat variabel tarief in de praktijk kunnen realiseren.
De ruimtelijke ordening en het wegennet in Vlaanderen (en het verspreide beheer ervan) zorgt dat dit een serieuze uitdaging is.
En we zijn hier echt niet zo goed in het realiseren van projecten die infrastructuur en technologie moeten samenbrengen op dergelijke schaal.
Ik ben sceptisch over de uitwerking ...
Comment
Comment