Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

    je denkt toch niet dat ze vrij spel gaan geven aan de zware motoren ivm belastingen? dat zou te mooi zijn.
    Dan is dat maar zo. Ik ga er mijn hobby niet door laten verbrodden. Echt niet. Het zal allemaal nog niet zon vaart lopen. Er is ook nog de oldtimerregeling.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
      ik vraag me wel af hoe ze dat variabel tarief in de praktijk kunnen realiseren.
      De ruimtelijke ordening en het wegennet in Vlaanderen (en het verspreide beheer ervan) zorgt dat dit een serieuze uitdaging is.
      En we zijn hier echt niet zo goed in het realiseren van projecten die infrastructuur en technologie moeten samenbrengen op dergelijke schaal.
      Ik ben sceptisch over de uitwerking ...
      Ja, als het is gelijk bij hun verbod op mazoutketels, zal het nog wel ff duren eer dat allemaal te goei werkt

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

        Ja, als het is gelijk bij hun verbod op mazoutketels, zal het nog wel ff duren eer dat allemaal te goei werkt
        Lol simultaan denken
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          I
          Trouwens: als de salariswagen wegvalt (die ik eigenlijk zelf financier met een stuk van mijn loon), koop ik gewoon een auto in de plaats. Ik zie echt het verschil niet...
          Vrees wel dat met het meersalaris dat u zal krijgen u zich niet hetzelfde type wagen zal kunnen aanschaffen (zonder salariswagens te willen verdedigen)..

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

            Vrees wel dat met het meersalaris dat u zal krijgen u zich niet hetzelfde type wagen zal kunnen aanschaffen (zonder salariswagens te willen verdedigen)..
            Inderdaad. Ik denk dat er velen gaan schrikken als ze alles zelf zullen moeten financieren!
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Niemand hoeft van niets te schrikken, gewoon het meersalaris sparen of voor iets gebruiken dat wel waarde heeft.

              En gewoon een auto kopen overeenkomstig zijn financiële capaciteiten..

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                Vrees wel dat met het meersalaris dat u zal krijgen u zich niet hetzelfde type wagen zal kunnen aanschaffen (zonder salariswagens te willen verdedigen)..
                Gezien ik quasi dezelfde wagen ervoor had, weet ik perfect wat die wagen me privé zou kosten. Het vergt een meerinvestering, doch beperkt gezien het om een kleine stadswagen gaat (Fiat 500). Ik profiteer ervan zolang het kan, de dag dat het niet meer kan schakel ik weer over op privé aankoop.

                Dit zal alleen het fileprobleem niet oplossen denk ik, een gereden kilometer is een gereden kilometer, ongeacht hoe ik (of mijn werkgever) die moet betalen.

                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                  In België is uw aandeel in de kosten van een (firma) auto, nog steeds héél extreem laag, ondanks de enorme stijging van de laatste jaren

                  Kijk maar eens naar Nederland…maar zorg dat er een dokter in de buurt is…dan zal je het verschil vlug zien
                  Dit! Moest je loon inruilen voor een salariswagen dan kan je met het extra loon onmogelijk een gelijkaardige wagen financieren.

                  Uiteraard zullen er voldoende mensen zijn die met extra loon een wagen zouden kopen, maar er zijn er ook veel andere. Onlangs nog staan praten met iemand die ik ken en die zei dat hij een promotie had gekregen en een wagen mocht uitkiezen. Twijfelde tussen een Audi of een Volkswagen en zei er meteen bij dat hij zelf nooit een auto zou kopen. Het is omdat hij er ene krijgt dat hij ermee zal rijden. Dat is iemand die op een kwartier fietsen van zijn werk woont, maar vanaf nu met de auto naar het werk zal gaan. Volgens mij zijn er nog velen in hetzelfde schuitje.

                  Het gaat misschien niet om die mensen die op vijf minuten van hun werk wonen, maar als je tijdens het schooljaar de auto nodig hebt op woensdagmiddag dan sta je hier gerust tien minuten of langer aan te schuiven. Er is hier een school op de grote baan en bijna iedereen komt zijn (klein)kind halen met de auto. Doe daar dan nog eens overijverige gemachtigde opzichters bij en je hebt een verkeersinfarct.

                  Ik ga er trouwens vanuit dat mensen die hier op het forum rondzwerven vaak deze zullen zijn die ook graag met de auto rijden en het niet snel zullen laten.

                  Edit: ook het type wagen zal bij het wegvallen van de salariswagen veranderen. Waar nu velen naar een duurder merk grijpen (denk Audi, BMW, Mercedes, ...) zullen deze die het particulier kopen en het prijsverschil zien eerder voor een kleinere, zuinigere wagen kiezen. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer dat gesubsidieerd rijden eindelijk wegvalt er nog zoveel "premium"-wagens gespot zullen worden.

                  Terwijl ze bezig zijn mogen ze trouwens fiscale aftrekbaarheid van wagens meteen limiteren zodat meer dan 100% onmogelijk is. Daarna mogen ze de aftrekbaarheid berekenen in functie van de opgewekte energie: komt 45% van de opgewekte elektriciteit van hernieuwbare bronnen dan is dat ook meteen de aftrekbaarheid. Het is een grote leugen dat elektrische wagens schoner zijn want die elektriciteit is, zeker in België, helemaal niet zo schoon.

                  Aftrekbaarheid van hybride wagens mogen ze dan weer gelijkstellen aan dat van wagens op benzine of diesel. Er is bijna geen kat die zijn hybride gaat opladen thuis (of dat nu al doet). Het is fiscaal interessanter om een V60 T8 te kopen dan een V60 T4 en dat terwijl die eerste een pak duurder is en ook meer uitstoot.

                  Last but not least , fiscale voordelen lichte vracht voor particulieren afschaffen, als toegeving kan een standaard tweezitter zoals een kleine bestelwagen er wel nog van genieten. Gedaan met de dagen waar een V6/V8 ombouwen voordeliger is dan taks te betalen (terwijl die wagens toch niet gebruikt worden als lichte vracht).
                  Last edited by Phacoid; 25/07/2018, 12:01.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Niemand hoeft van niets te schrikken, gewoon het meersalaris sparen of voor iets gebruiken dat wel waarde heeft.

                    En gewoon een auto kopen overeenkomstig zijn financiële capaciteiten..
                    Dat is net het probleem. Door een firmawagen/salariswagen zijn er nu veel doe met een wagen rijden die eigenlijk hun loon overschrijdt. Het is nooit leuk om een stap terug te moeten zetten. Enfin, mij zal het worst wezen, ik koop alles al levenslang particulier.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Ik denk dat ik dan een buitenbeentje ben. Ik heb de wagen die ik had verkocht, en rij nu met quasi dezelfde rond als leasewagen. Als dat morgen plots niet meer interessant is, koop ik gewoon weer particulier.

                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                        Gezien ik quasi dezelfde wagen ervoor had, weet ik perfect wat die wagen me privé zou kosten. Het vergt een meerinvestering, doch beperkt gezien het om een kleine stadswagen gaat (Fiat 500). Ik profiteer ervan zolang het kan, de dag dat het niet meer kan schakel ik weer over op privé aankoop.

                        Dit zal alleen het fileprobleem niet oplossen denk ik, een gereden kilometer is een gereden kilometer, ongeacht hoe ik (of mijn werkgever) die moet betalen.
                        Maar je moet het groter bekijken en niet alleen uw persoonlijke situatie.
                        Jij rijdt met een 500, de meerderheid met veel grotere en duurdere wagens.
                        Die meerderheid kan dat privé nooit aankopen.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • so what... 500 BMW's of 500 skoda's blijft hetzelfde kwa traffiek op de baan. een goedkope auto neemt evenveel plaats in als een dure
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            so what... 500 BMW's of 500 skoda's blijft hetzelfde kwa traffiek op de baan. een goedkope auto neemt evenveel plaats in als een dure
                            Het ging over de grote 3 en dat er veel minder gaan van rond rijden.
                            En een fiat 500 neemt veel minder plaats in dan een BMW 5 reeks of ben ik mis.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Als er 10000 Fiat 500’s in file staan gaat het echt wel even langs duren als wanneer er 10000 BMW 5’s in file staan hoor...
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Liberale ministers hebben vroeger altijd firmawagens gepromoot, omdat ze op die manier extra tewerkstelling creëerden in de garage sector… (wat dus de mindere sociale inkomsten +/- compenseerden, waardoor de andere partijen dit aanvaarden)

                                Indien ze die nu (plots) zouden afschaffen, moeten ¾ van de premium garages hun deuren sluiten of hun personeel ontslaan...

                                In België worden elk jaar zowat 50% meer nieuwe auto's verkocht als in Nederland (met 50% meer inwoners)...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Als er 10000 Fiat 500’s in file staan gaat het echt wel even langs duren als wanneer er 10000 BMW 5’s in file staan hoor...
                                  Dat laatste was om te zeveren hè

                                  Allemaal wat last van de warmte precies?
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Dan is dat maar zo. Het kan niet de bedoeling zijn dat de staat die bedrijven kunstmatig overeind houdt.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                      Dat laatste was om te zeveren hè

                                      Allemaal wat last van de warmte precies?


                                      Valt mee! Goede airco
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                        Een probleem die door onze overheid zelf gecreëerd is door de salariswagen zo aantrekkelijk te maken.
                                        Volledig mee akkoord. En wordt gefinancierd door de belastingbetaler. Schaf eerst dat af en evalueer opnieuw.

                                        Comment




                                        • Een stevige sessie zweepslagen op het lokale dorpsplein lijken mij toch wel op zijn plek.

                                          (clipje is niet van mij trouwens)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X