Voor we weer allemaal in het rond beginnen te roepen en het in het belachelijke beginnen te trekken. Ik ben niet voor absurd lage max. snelheden. Maar op de E313 is het haast gans de dag door ellende, met als gevolg dat we meer stilstaan dan wat anders. Een verlaging van de max. snelheid naar 70 per uur op de E313 richting Antwerpen is dan ook geen absurde max. snelheid. In de praktijk ga je echt niet minder snel op je bestemming komen aan die snelheid (integendeel zelfs), simpelweg omdat het aantal ongevallen zeker zal minderen tegen die snelheid. Ik weet ook wel dat smartphones, mensen onder pillen, oververmoeide zotgedraaide voyageurs, zatlappen, opgefokte koeriers, enz... aangepakt dienen te worden. Maar op korte termijn is zoiets moeilijk te realiseren in de praktijk. We zijn met teveel op die wegen in en rond Antwerpen, zeker sinds de Waaslandhaven aan een enorme expansie bezig is. Dit vraagt om maatregelen, dringende maatregelen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
8 jaar geleden heb ik hier al geschreven dat ze de ringwegen van de grote steden moesten voorzien van dynamische trajectcontrole. Liefst met een zo groot mogelijke perimeter. Maar tja...regeringen met veel blablabla maar concreet er ook iets aan willen doen ligt natuurlijk iets moeilijker. Net zoals hun anti-alcohol geschreeuw, maar ondertussen kan je wel vlot alcohol aankopen in benzinestations.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten8 jaar geleden heb ik hier al geschreven dat ze de ringwegen van de grote steden moesten voorzien van dynamische trajectcontrole. Liefst met een zo groot mogelijke perimeter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dat zou inderdaad een oplossing zijn. Want die dynamische borden van nu helpen zonder controle geen bal. Gaat van 90 wat verder naar 70 naar 50 en 30 als het echt stilstaat. Er zijn er bij die het presteren de borden van 70 nog tegen 120 onderdoor te rijden. Tsja... .
Je zou op die Antwerpse en Brusselse ring perfect dynamische trajectcontrole kunnen toepassen. Het moet dan mogelijk zijn om, wanneer het verkeer het toelaat, perfect in daguren tegen 70-80-90 of 100km/u de ring af te rijden als tegen 120km/u 's nachts bvb.
Maar tja, de politieke wil ontbreekt om dit te realiseren en dat gaan ze de eerste jaren toch niet installeren gezien de grote werken die er zitten aan te komen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Dynamische verkeersborden induceren ook filles en ongevallen. Mensen beginnen te remmen en alle soorten rare manouvers te maken als die borden aanfloepen. Rij morgen maar eens van brussel naar oostende. In merelbeke zetten ze steevast hun flipperkasten aan en is het koekenbak eens in drongen zijn de borden uit en kan je weer vlot rijden. Mij maak je niet wijs dat iedereen in gent afrijdt. Dynamische borden en blokrijden is mooi in modellen en simulaties maar werkt niet in het echt. Ze zijn goed om ongevallen en problemen te melden maar als snelheidsregelaars trekken ze op niks
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenDynamische verkeersborden induceren ook filles en ongevallen. Mensen beginnen te remmen en alle soorten rare manouvers te maken als die borden aanfloepen. Rij morgen maar eens van brussel naar oostende. In merelbeke zetten ze steevast hun flipperkasten aan en is het koekenbak eens in drongen zijn de borden uit en kan je weer vlot rijden. Mij maak je niet wijs dat iedereen in gent afrijdt. Dynamische borden en blokrijden is mooi in modellen en simulaties maar werkt niet in het echt. Ze zijn goed om ongevallen en problemen te melden maar als snelheidsregelaars trekken ze op niks
Een beetje hetzelfde als die flitspalen bij de kenedytunnel (richting sint-niklaas). Komen ze aangereden tegen 120 om dan alles dicht te gooien aan de tunnel. Zo creëer je files, maar dat snappen sommige blijkbaar moeilijk.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVoor we weer allemaal in het rond beginnen te roepen en het in het belachelijke beginnen te trekken. Ik ben niet voor absurd lage max. snelheden. Maar op de E313 is het haast gans de dag door ellende, met als gevolg dat we meer stilstaan dan wat anders. Een verlaging van de max. snelheid naar 70 per uur op de E313 richting Antwerpen is dan ook geen absurde max. snelheid. In de praktijk ga je echt niet minder snel op je bestemming komen aan die snelheid (integendeel zelfs), simpelweg omdat het aantal ongevallen zeker zal minderen tegen die snelheid. Ik weet ook wel dat smartphones, mensen onder pillen, oververmoeide zotgedraaide voyageurs, zatlappen, opgefokte koeriers, enz... aangepakt dienen te worden. Maar op korte termijn is zoiets moeilijk te realiseren in de praktijk. We zijn met teveel op die wegen in en rond Antwerpen, zeker sinds de Waaslandhaven aan een enorme expansie bezig is. Dit vraagt om maatregelen, dringende maatregelen.
Laat het dan aub bij weinig verkeer (nacht, feestdagen, weekend,...) wel gewoon 120 km/h zijn.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
[QUOTE=Metaxa;n6391299]Precies! Zolang er daar geen controle op is mag je je dus regelmatig verwachten aan ongevallen. Ik rij daar gewoonlijk net iets boven het aangegeven wat je mag om het gevaar van het achteropkomend verkeer een beetje op te vangen en het risico op eigen schade te verminderen, want tientallen (vrachtwagens en gewone wagens) passeren je daar inderdaad tegen 120 net of er (iets verderop) niets aan de hand is[QUOTE]
Tijdens de werken in Mechelen R6 - overbrugging Liersesteenweg was er toen de brug pas open ging een 50 km/uur snelheidsbegrenzing en een inhaalverbod voor vrachtwagens. Wij hebben dat traject honderden keren gedaan. Tegen exact 60 km/uur op het rechtse vak. In een geijkte wagen met de nodige meetapparatuur en camera's. Negen van de tien vrachtwagens kwamen er tegen veel hogere snelheid links voorbij gevlamd.Vooral veel NL-platen die van de veilingen van St. Kat. Waver kwamen of er naar toe reden.Reden ze richting veilingen en haalden ze de afrit niet (iets voorbij de brug rechts af gaan) dan duwden ze gewoon de auto's opzij. Tot die moesten afremmen en de vrachtwagen voorlaten zodat die de afrit kon nemen. Wij hebben tientallen beelden doorgestuurd waar elke normale mens direct zou zeggen rijbewijs kwijt en voor de politierechtbank trekken. Maar het was geen prioriteit voor de politie van Mechelen? Wij hebben dan verschillende bedrijven de beelden van hun vrachtwagen doorgestuurd. En 1 bedrijf heeft gereageerd : hij vond het goed dat zijn chauffeurs zo reden want dan waren ze tenminste overal op tijd. Of hoe er over andere personen in het verkeer gedacht wordt.
Voor de rest van de problematiek ijveren en lobbyen wij al jaren voor : alle LV +3,5T begrenzen op 80 km/uur, inhaalverbod en automatische afstandsremmers. Alle LV -3,5T begrenzen op 100 km/uur en verbod op linkse baanvakken van autosnelwegen. Gewoon verkeer variabele snelheden van meestal 110 km/uur tot op rustige momenten 130 km/uur. Ook kilometerheffing voor alle LV en bij uitbreiding voor al het gemotoriseerd vervoer. En tenslotte overal kilometerheffing want nu wordt het vrachtvervoer op gewestwegen en in dorpskernen moordend en niet langer houdbaar. Vandaag is voor veel transportbedrijven de kilometerheffing een lotto biljet. Het wordt aan de klanten doorgerekend maar ze rijden over tolvrije gewestwegen. Een mooi voorbeeld is de as Turnhout - Herentals - Mechelen - Brussel (cargo). Meer en meer vrachtwagens vermijden zo de E313 en E19 en besparen op de kilometerheffing. Eigen metingen op een gewestweg vlakbij een dorpskern en scholen hebben aangetoond dat het vrachtvervoer op enkele jaren tijd daar met meer dan 700% (!) is gestegen. En die rijden geen 70 km/uur op die gewestwegen. Wij hebben meerdere metingen gedaan en de meesten zaten aan hun begrenzer, dus 90 km/uur.
Comment
-
Deze week nog staan praten met mensen die over het mobiliteitsplan gaan en het probleem met het lager leggen van de snelheid is dat er velen dan andere zaken beginnen doen zeggen ze.
Elk voordeel heeft zijn nadeel zeker.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDeze week nog staan praten met mensen die over het mobiliteitsplan gaan en het probleem met het lager leggen van de snelheid is dat er velen dan andere zaken beginnen doen zeggen ze.
Elk voordeel heeft zijn nadeel zeker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Nu zag ik vorige week ook een jong dingske tegen 100 per uur ter hoogte van Wommelgem op het middenvak rijden met de GSM op 't stuur berichtjes kijken of sturen. En 't was echt wel druk hoor.
Ik zie het hier alle dagen hoe asociaal en weinig geduld de meerderheid heeft.
Dan nog maar te zwijgen over het gebrek aan respect aan alles en nog wat.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDeze week nog staan praten met mensen die over het mobiliteitsplan gaan en het probleem met het lager leggen van de snelheid is dat er velen dan andere zaken beginnen doen zeggen ze.
Elk voordeel heeft zijn nadeel zeker.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Ja natuurlijk maar blijkbaar zou het percentage serieus omhoog gaan.
Ik zie het hier alle dagen hoe asociaal en weinig geduld de meerderheid heeft.
Dan nog maar te zwijgen over het gebrek aan respect aan alles en nog wat.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ze moeten er in de eerste plaats voor zorgen dat iedereen zich aan de bestaande snelheidslimieten houd en dan zien wat het effect daarvan is.
Het heeft totaal geen zin om de bestaande max snelheden te gaan verlagen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Het probleem is de snelheidsverschillen. En nog net er tussen wringen om die extra 10 seconden te winnen. Inhalen en dan 50 meter later weer remmen. In plaats van een vlotte stroom, krijg je een constant versnellen én vertragen. En zo krijg je ongevallen.
Uiteraard kan je dat niet volledig uitsluiten door drukte, op- en afritten,... maar dat nerveus rijden is gevaarlijk. Voor de weinige tijd die je er dan nog mee wint
Waarom worden veelmensen zo opgefokt als ze in hun auto stappen? Ik blijf dat maar niet snappen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Dat snap ik ook niet, ik kom juist tot rust in de auto.
Tot er een paar van die mongolen de rust verkloten natuurlijk!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZe moeten er in de eerste plaats voor zorgen dat iedereen zich aan de bestaande snelheidslimieten houd en dan zien wat het effect daarvan is.
Het heeft totaal geen zin om de bestaande max snelheden te gaan verlagen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat snap ik ook niet, ik kom juist tot rust in de auto.
Tot er een paar van die mongolen de rust verkloten natuurlijk!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Ik stoor mij vooral aan de mensen die het vlotte verkeer verkloten door veel te traag te gaan rijden, als iedereen gewoon zijn snelheid is zou rijden, zou het al veel aangenamer zijn. En dan ja, richtingaanwijzers gebruiken, ni te snel invoegen zodat je het aankomende verkeer niet hindert, want zie ik ook vaak gebeuren, dat ik kom afgereden, iemand straat opkomt en ik daar speciaal moet voor remmen... + verkeer die achter mij rijdt.
Comment
-
Ik zou graag hebben dat mensen respecteren dat ik de snelheidslimiet rij. Niet erover, niet eronder. Dat wil niet zeggen dat ik die snelheidslimiet overal OK vind, op veel plaatsen zijn ze belachelijker dan de zee proberen leegscheppen met een emmer, maar ik vertik het om boetes te betalen zodat incompetente mensen het geld kunnen verkwisten.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment