Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Last edited by order66; 08/10/2018, 12:13.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Ik ook. En als iemand me wil inhalen op een secundaire weg hou ik mooi snelheid aan en ga rechts in mijn vak rijden. Eenmaal de achterliggende auto aan zijn inhaalbeweging begint, los ik zelfs vaak mijn gas om het inhalen te vergemakkelijken.
Het is absoluut niet aan mij om me te moeien met andermans rijgedrag. Had ik dat gewild, dan had ik mijn verstand laten uitnemen, kepie laten opzetten en dan kon dat
En rechtsrijden is een evidentie, uiteraard. Ik zit vaak te cruisen met een muziekje op op de snelweg tegen 100 km/h (meestal een doelloze rit of tijd met hopen), ik heb nog nooit in de weg gereden van iemand anders. Anticiperen, inhalen, wegwezen naar rechts.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Timo for president“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Onze rijvakdiscipline is om te huilen. Ik reed vorige week op een avond van Brussel op de E40 richting kust, ter hoogte van Ternat rij ik rechts 120 (op teller, pak 115 echte kilometers).
In geen velden of wegen een vrachtwagen te zien. 4 (!!) keer na mekaar heb ik, om legaal bezig te blijven, twee vakken naar links moeten opschuiven, inhalen, terug helemaal naar rechts.
2 ervan hadden het door en zijn rechts gaan rijden. De andere twee rijden nu waarschijnlijk nog altijd op dat middenvak.
Om van te huilen. De capaciteit van de weg verminderd drastisch op die manier. En NOOIT zie je de politie daar iets aan doen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
[QUOTE=Publisher;n6391369][QUOTE=Metaxa;n6391299]Precies! Zolang er daar geen controle op is mag je je dus regelmatig verwachten aan ongevallen. Ik rij daar gewoonlijk net iets boven het aangegeven wat je mag om het gevaar van het achteropkomend verkeer een beetje op te vangen en het risico op eigen schade te verminderen, want tientallen (vrachtwagens en gewone wagens) passeren je daar inderdaad tegen 120 net of er (iets verderop) niets aan de hand is
Tijdens de werken in Mechelen R6 - overbrugging Liersesteenweg was er toen de brug pas open ging een 50 km/uur snelheidsbegrenzing en een inhaalverbod voor vrachtwagens. Wij hebben dat traject honderden keren gedaan. Tegen exact 60 km/uur op het rechtse vak. In een geijkte wagen met de nodige meetapparatuur en camera's. Negen van de tien vrachtwagens kwamen er tegen veel hogere snelheid links voorbij gevlamd.Vooral veel NL-platen die van de veilingen van St. Kat. Waver kwamen of er naar toe reden.Reden ze richting veilingen en haalden ze de afrit niet (iets voorbij de brug rechts af gaan) dan duwden ze gewoon de auto's opzij. Tot die moesten afremmen en de vrachtwagen voorlaten zodat die de afrit kon nemen. Wij hebben tientallen beelden doorgestuurd waar elke normale mens direct zou zeggen rijbewijs kwijt en voor de politierechtbank trekken. Maar het was geen prioriteit voor de politie van Mechelen? Wij hebben dan verschillende bedrijven de beelden van hun vrachtwagen doorgestuurd. En 1 bedrijf heeft gereageerd : hij vond het goed dat zijn chauffeurs zo reden want dan waren ze tenminste overal op tijd. Of hoe er over andere personen in het verkeer gedacht wordt.
Voor de rest van de problematiek ijveren en lobbyen wij al jaren voor : alle LV +3,5T begrenzen op 80 km/uur, inhaalverbod en automatische afstandsremmers. Alle LV -3,5T begrenzen op 100 km/uur en verbod op linkse baanvakken van autosnelwegen. Gewoon verkeer variabele snelheden van meestal 110 km/uur tot op rustige momenten 130 km/uur. Ook kilometerheffing voor alle LV en bij uitbreiding voor al het gemotoriseerd vervoer. En tenslotte overal kilometerheffing want nu wordt het vrachtvervoer op gewestwegen en in dorpskernen moordend en niet langer houdbaar. Vandaag is voor veel transportbedrijven de kilometerheffing een lotto biljet. Het wordt aan de klanten doorgerekend maar ze rijden over tolvrije gewestwegen. Een mooi voorbeeld is de as Turnhout - Herentals - Mechelen - Brussel (cargo). Meer en meer vrachtwagens vermijden zo de E313 en E19 en besparen op de kilometerheffing. Eigen metingen op een gewestweg vlakbij een dorpskern en scholen hebben aangetoond dat het vrachtvervoer op enkele jaren tijd daar met meer dan 700% (!) is gestegen. En die rijden geen 70 km/uur op die gewestwegen. Wij hebben meerdere metingen gedaan en de meesten zaten aan hun begrenzer, dus 90 km/uur.
Over het stuk r6 vanaf de liersesteenweg tot in bonheiden/putte word er gezwegen. Want daar rijden de hulpdiensten zelf te snel al dan niet met gsm in de hand.
Allemaal geen probleem voor mij alleen tijdens spitsuren want dan kunnen de rondpunten die capaciteit aan wagens niet aan.
Gisteren nacht reden er 3 mij voorbij en ik gok aan 140-150/h ( ik weet dat het sneller is dan 120 want ze reden mij los voorbij)
Comment
-
Zaterdagnamiddag moest ik in Merksplas zijn. Om eerlijk te zijn, nu begrijp ik waarom ze van die naaimachientjes-motoren in een auto steken.
Wat een klucht is me dat daar. Ondanks de drukte, de ene na de ander flitspaal, het ene verkeerslicht na het andere, trajectcontrole, drempels, enz ...
Dat is daar niet meer autorijden, maar gewoon dom en ondoordacht treintje vormen en tuffen, liefst door zo weinig mogelijk na te denken, laat staan anticiperen.
Om in slaap te vallen en uw wagen gaat gewoon kapot door steeds te traag te moeten rijden.
Ik was, bij de terugweg, blij terug te zijn in eigen streek om het kot eens open te gooien.
Comment
-
Ja af en toe nog eens naar duitsland werkt helend. Effe kot open en zonder zorgen planche gaan allez tot de volgende bocht of voorligger dan planche op de rem maar dan zijn die ook eens gekuist! Soms kan ik het niet geloven dat het daar zo maar mag 300 en meer in het gewone verkeer het is eigenlijk bijna surrealistisch en op dezelfde weg 5 km verder en een douanekantoor voorbij, krijg je daarvoor verzeker levenslang rijverbod. Alles is relatief he!
Comment
-
Ja, inderdaad een raar gevoel soms. En er zijn echt nog mooie stukken waar je echt dan alles geven. Twee banen die ik recent deed en waar doorduwen echt lukte voor langere stukken: van de Nurburgring naar Luxemburg, en van de Nederlandse grens op weg/terug naar/van Denemarken tot je Bremen/Hamburg nadert (of voorbij bent).
Elke auto ik al gehad heb, heb ik getest op topsnelheid
Even alles eruit laten, dan is het nog zo makkelijk om me nadien aan onze belachelijke snelheden te houden en onze overheid geen cent extra te gunnen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Gisteravond op de E40 richting kust, in Drongen kwam alles +/- 100 meter op 1 vak wegens werken, maar daarvoor al kilometers op voorhand (van voor St. Denijs afrit expo) 2 rode kruisen op linker- en middenvak. Waarom zover op voorhand en waarom niet geleidelijk van 3 naar 2 en dan van 2 naar 1?
Net voor de eigenlijke versmalling dan nog een paar kamions die het nodig vonden om voor flik te gaan spelen door late invoegers te blokkeren op de 2 linkse vakken en daarmee zelf het rode kruis negeerden. Het waren dan nog niet eens Belgen...
Comment
-
Arrghh
Van diegenen die dat doen hoop ik altijd dat ze een langzame, pijnlijke...
Klootz...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenGisteravond op de E40 richting kust, in Drongen kwam alles +/- 100 meter op 1 vak wegens werken, maar daarvoor al kilometers op voorhand (van voor St. Denijs afrit expo) 2 rode kruisen op linker- en middenvak. Waarom zover op voorhand en waarom niet geleidelijk van 3 naar 2 en dan van 2 naar 1?
Net voor de eigenlijke versmalling dan nog een paar kamions die het nodig vonden om voor flik te gaan spelen door late invoegers te blokkeren op de 2 linkse vakken en daarmee zelf het rode kruis negeerden. Het waren dan nog niet eens Belgen...
Of je het nu eens bent met die manier van signalisatie of niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenArrghh
Van diegenen die dat doen hoop ik altijd dat ze een langzame, pijnlijke...
Klootz...
Comment
-
Niej, die camionchauffeurs.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenNiej, die camionchauffeurs.
Comment
-
Geen enkele verkeersovertreding is voor mij erger dan een beetje flik willen spelen. Dan zit je per definitie met een foute mentaliteit in je gedrocht van een tientonner. Laat een ander doen wat die wil, zorg dat je je zelf aan de regels kan houden (vaak al moeilijk genoeg voor de meeste vrachtwagenbestuurders. Bij sommigen is er concurrentie van hun schoenmaat voor hun IQ).
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Komt nochtans heel wat bij kijken om met een vrachtwagen te mogen rijden. Ik spreek dan nog niet over mannen met ADR-toelating.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBij sommigen is er concurrentie van hun schoenmaat voor hun IQ).
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dat kan je van veel opgekuiste ventjes in platgetrapte TDI's ook zeggen hoor.
Zolang ze niet voor flik willen spelen is het voor mij allemaal goed.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Als flikken voor rechter spelen is het hek ook van de dam. Melden dat je oprit geblokkeerd is door een klojo die bij de buren een opleiding volgt, en dan horen van een flik dat ik me een beetje kalm moet houden? Blijkt dus dat die flik zijn zoon traint bij dezelfde voetbalploeg waar buur trainer is.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Gisteren een lompe boer die van zijn oren begon te maken omdat ik links van de weg reed met de fiets. Ik was een folderke in de brievenbussen aan het steken samen met een collega die rechts reed. Die man was voor geen rede vatbaar, bleef van zijn oren maken, dreigde zelfs dat hem de flikken ging bellen, ...
Tot ik begon over zijn "scharminkel" waar hij mee rond aan het rijden was, zonder nummerplaat, zonder zwaailicht of eender welke andere verlichting. Toen was het dat ik mij met mijn eigen zaken moest bemoeien, waarop ik antwoorde "nee, nee, laat ons de flikken maar bellen".
Uiteindelijk is hem verder gereden
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment