Wel straf, zelf voor geen meter in orde en dan u de les wa komen spellen. Wat is er verkeerd met links rijden met de fiets? Reed ge zo in zijne weg misschien? Was dan iemand met een brommer'ken ofzo?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenWel straf, zelf voor geen meter in orde en dan u de les wa komen spellen. Wat is er verkeerd met links rijden met de fiets? Reed ge zo in zijne weg misschien? Was dan iemand met een brommer'ken ofzo?
- Likes 1
Comment
-
Mensen in een suv/pseudo jeep, die schrik hebben op met een half wiel in het gras te gaan.
Het gebeurd bijna dagelijks, hier is smalle baan met een graskant. Je kan elkaar net niet kruisen dus één van de twee, of beide moeten even met de 2 wielen in het gras. Mensen in hun SUV moven geen meter, maar ik mag wel iedere keer met m'n Fiatje 500 de berm induiken. Ze moeten tegenwoordig allemaal een hoge en grote auto hebben, maar owee als ze eens een stukje gras moeten meepakken.
Voor andere wagens (lees: niet-suv) moet ik bijna nooit uitwijken, die gaan net als ik mooi een klein beetje aan de kant.
En nee, ik heb niets tegen suv's. Wel tegen de mensen die ermee rijden.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Volgens de verkeersregels (ook geldig voor fietsers, al 'denken' heel wat fietsers daar anders over) moet je rechts van de rijweg rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenMensen in een suv/pseudo jeep, die schrik hebben op met een half wiel in het gras te gaan.
Het gebeurd bijna dagelijks, hier is smalle baan met een graskant. Je kan elkaar net niet kruisen dus één van de twee, of beide moeten even met de 2 wielen in het gras. Mensen in hun SUV moven geen meter, maar ik mag wel iedere keer met m'n Fiatje 500 de berm induiken. Ze moeten tegenwoordig allemaal een hoge en grote auto hebben, maar owee als ze eens een stukje gras moeten meepakken.
Voor andere wagens (lees: niet-suv) moet ik bijna nooit uitwijken, die gaan net als ik mooi een klein beetje aan de kant.
En nee, ik heb niets tegen suv's. Wel tegen de mensen die ermee rijden.
Ma eerlijk gezegd, meestal is er wel ergens een plaats waar ge u proper aan kant kunt zetten, ma dan edde ook van die kiekes die ni kunnen wachten en gewoon doorrijden ipv gewoon iets verder aan de kant te blijven staan en in zulke gevallen ga ik zeker ni wijken! Suv’s zijn ook geen 4x4’s dus verwacht het er ni van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Wist ik niet. Soms is het zelf veiliger links rijden om het aankomende verkeer te zien afkomen.
Dat is dus, zoals bij de meeste fietsers, zever vertellen om je overtreding te rechtvaardigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenEn wat dan van die facteurs die met hun camionetteke links op de berm rijden voor de gazet in te steken ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDeze morgen pakte zo'n stom facteurke ook nog eens zijne voorrang van rechts als hij uit een zandstraatje kwam (was em bolleke pijl aan het doen mss ?? )
Komende uit een zandstraat moet je toch altijd voorrang verlenen, dacht ik ??
Als daar een omgekeerde driehoek hangt, moet hij voorrang verlenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Als dat een 'weg' is, ongeacht de ondergrond, heeft die voorrang.
Als daar een omgekeerde driehoek hangt, moet hij voorrang verlenen.
Comment
-
Hier sé, ik wist het !
...
Enkele beperkingen
Er zijn ook enkele situaties waar de voorrang van rechts niet geldt, terwijl er niet noodzakelijk verkeersborden zijn om dat aan te geven. Wanneer u bijvoorbeeld van een aardeweg of een pad een verharde openbare weg oprijdt, hebt u geen voorrang, ook al komt u van rechts. De voorrang van rechts is logischerwijze ook niet van toepassing voor iemand die uit een verboden richting komt, behalve als het gaat om een fietser die in beide richtingen mag rijden. Een bestuurder moet eveneens afzien van zijn voorrang van rechts voor een groep voetgangers, fietsers, paarden enz. Hij moet bovendien gevolg geven aan de aanwijzingen van een verkeersagent, een wegkapitein of een toezichthoudende autoriteit met een C3-bord. Verder moeten alle bestuurders altijd voorrang verlenen aan spoorvoertuigen (trams of treinen) en aan prioritaire voertuigen (met blauwe lichten en een sirene), ongeacht uit welke richting zij komen. Voorrang van rechts is ook niet van toepassing wanneer de chauffeur volgende manoeuvres uitvoert: veranderen van rijstrook, de snelweg oprijden, een parkeerplaats verlaten, rechtsomkeert maken, achteruitrijden of van een privédomein rijden...
Bron: www.secunews.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Ah ik dacht altijd dat je op een zandweg nooit voorrang had (herinner mij zo nog iets vaag van destijds theorie examen rijbewijs
Dus als daar geen stop bord, omgekeerde driehoek of haaientanden staan, is dat gewoon voorrang van rechts.
Kwestie van u zo veel mogelijk te laten stoppen en opnieuw optrekken om het milieu extra te vervuilen.
Comment
-
De bestuurder moet evenwel voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die hij oprijdt:
a) wanneer hij uit een openbare weg of een rijbaan met een verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) of met een verkeersbord B5 (stop) komt.
B1 B5
b) wanneer hij uit een aardeweg of een pad op een openbare weg met een rijbaan komt.
Comment
-
Weer een held met een dashcam die flikje wilt spelen. Want oh ja, wat een gevaarlijk manoeuvre.
Wat er vooraf gebeurd is zien we uiteraard weer niet. Altijd spijtig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWeer een held met een dashcam die flikje wilt spelen. Want oh ja, wat een gevaarlijk manoeuvre.
Wat er vooraf gebeurd is zien we uiteraard weer niet. Altijd spijtig.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-e40~a3101cb5/
Comment
-
Wat ‘erg’! Er moesten straffen staan op zo’n idioten met een dashcam. Voor hetzelfde geld heeft die de voorbije 5 kilometer die kerel in z’n Skoda zitten kloten.
Erg dat onze idiotenbrigade dat filmpje dan nog moet gaan onderzoeken ook...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Wist ik niet. Soms is het zelf veiliger links rijden om het aankomende verkeer te zien afkomen.
(btw als er een bord fietspad zichtbaar is langs de linker kant van de weg mag je dit fietspad wel nemen, is te bezien als fietspad met tweerichtingsverkeer)
Comment
-
Awel, mij gisteren nog eens geërgerd. Ik kom geregeld in Elsene en Etterbeek voor mijn werk. Normaal gezien de heerlijkste weg en op 30 minuten met file op de E40, geraak ik er.
Maar dat is dan niet op de tunnels gerekend. Momenteel de Montgomery afgesloten, waardoor ge langs het Meiser moet (naam Place Misère) is echt miserie . Had het een paar weken geleden al meegemaakt, en dus was ik 1,5u eerder vertrokken om zeker op tijd in Etterbeek te zijn. Heb 30min enkel en alleen aan de rotonde van Meiser staan aanschuiven omdat ik daar moest keren? Dus ben 20 minuten te laat gekomen en op iets dat ge op 30min met normale file doet, heb ik nu 1.50u gedaan op dat traject. Wel gezien dat de Tram daar niet verder reed en iedereen moest afstappen, aan de andere kant mensen moesten opstappen en die dan terug in die richting reed. Of het daar ook iets mee te zien had dat het nog erger was? Geen idee.
Maar wat mij het meeste ergert is dat ze de mensen die naar Elsene en Etterbeek moeten, via Meiser omleiden en dan zelfs nog over de rotonde laten rijden die siwozo altijd al vast zit. Dus nog meer volk en hoppa, problemen. Maar terwijl ik daar dan 30 min sta aan te schuiven, zie ik dat er een stuk gewoon niets is en als werfzone (leeg) wordt gebruikt. Dus 1 uurke werk met een graafkraantje erbij om die 2 borduren eruit te halen en wat grind in te leggen, lost al een groot probleem op. Degenen die dan daar moeten keren, kunnen dat al doen zonder de rotonde over te moeten. En het vormt geen gevaar, omdat er niet zo heel veel auto's van die kant komen en ge dus makkelijk kunt invoegen.
Soms vraag ik mij af of die 'verkeersdeskundigen' wel ooit op de baan gereden hebben, of dat die rechtstreeks van de schoolbanken met de trein in brussel zijn gaan werken en totaal geen feeling met de realiteit hebben.
Comment
Comment